Alexandra

Alexandra & Jonas 24.05.2014 - Ny kirke og billeder af kjolen

107 posts in this topic

:o Hvor er det bare F#")¤"%(!"%"%)"/"/ frækt det der!! :huh: Du skal da bare have dine penge tilbage - og det kan kun gå for langsomt! Det er jo SLET ikke acceptabelt! :blink: Og hvor skulle ham Tonny have en flad!

Det er da noget af det mest flabede svar jeg nogensinde har set! :o

Håber der er hjælp at hente fra forbrugerklagenævnet - for den behandling i har fået er da alt andet end ok! :o

:bearhug: til dig! Håber i får det løst!

0

Annonce ♥

Hold da helt op! :td:

Ham Tonny har vist ikke sat sig ind i din klagesag, når han slet ikke er klar over hvor problemet ligger.

Ud fra min ufaglige vurdering, synes jeg at du har rigtig god substans i at føre sagen hos Forbrugerklagenævnet.

Jeg fatter slet ikke at ham Tonny kan bruge argumenter som han bruger. Jeg må indrømme at jeg lidt tænker om Nuran overhovedet har været så meget ind over din ring som Fredberg påstår. For lige nu synes jeg altså at Nuran virker til at være mere behjælpelig end Fredberg (og det på trods af at du ikke fik nogen hjælp fra Nuran).

At Fredberg kan finde på at bruge argumenter som at det ikke er muligt at lave en ring som kan stille dig tilfreds, når nu I sidder med et ganske fint eksempel på en vielsesring, der lever op til dine forventninger i din forlovedes ring, så synes jeg at Fredberg skal pakke sine argumenter sammen, og give dig en ombytning til intet mindre end en perfekt ring!

Puha.

Jeg håber og tror at Forbrugerklagenævnet kan hjælpe dig, for det er altså ikke en ordentlig behandling du får. :bearhug:

Lige præcis, synes simpelthen det er tankevækkende og useriøst at han kommer argumenter om at, de ikke vil være i stand til at levere et tilfreds resultat?! Hvor lidt respekt har man så lige for ikke kun sig selv som repræsentant i branchen, men også overfor de kunder der køber ring hos dem?

Det er en stor fed løgn! :pokey: Og ja jeg begynder da at tvivle på, om de overhovedet har haft sendt den af sted til Nuran den 2.gang jeg forlangte det.

Jeg synes bestemt i skal prøve den i forbrugerklagenævnet!

Det kan ihvertfald ikke skade!

Synes godt nok fredberg er flabet i deres svar!!

Nej, det kan du have ret i, er bare så bange for at de vurdere at fejlene er så små og ubetydelige rent fagligt og håndværksmæssigt. Men for mig er det jo fejl, som jeg ikke ønsker at leve med! Uanset hvor små de så er, og hvor grundigt jeg faktisk skal studere ringen for at finde dem, så har jeg altså gode øjne, og både min forlovede og jeg har kunnet se fejlene med det blotte øje, hvilket er nok for mig, til at sige at det finder jeg mig ikke i. Men det kan jo være at syn og skønsmænd i en evt. klagesag ikke har samme holdning :pokey:

Men ja magen til flabethed, og decideret arrogance i et svar fra en sælger, skal man da lede længe efter!!

:o Hvor er det bare F#")¤"%(!"%"%)"/"/ frækt det der!! :huh: Du skal da bare have dine penge tilbage - og det kan kun gå for langsomt! Det er jo SLET ikke acceptabelt! :blink: Og hvor skulle ham Tonny have en flad!

Det er da noget af det mest flabede svar jeg nogensinde har set! :o

Håber der er hjælp at hente fra forbrugerklagenævnet - for den behandling i har fået er da alt andet end ok! :o

:bearhug: til dig! Håber i får det løst!

Ja han burde faktisk modtage en syngende kindflad, sådan en arrogant idiot. Min forlovede er også stiktosset på ham, og siger at når han tager derop med ringene, så kan Tonny bare lige prøve på at spille flabet!! :shooter::shooter: Jeg er spændt på hvad Tonny svarer på min mail fra i dag, fordi jeg synes da virkelig jeg har gjort det indlysende, at han ifølge købeloven, ikke rigtig har andet valg end at ombytte min ring til en perfekt ring uden fejl, eller dernæst give mig ALLE mine penge retur, og få begge ringe smidt lige i hovedet igen!! Han virker oprigtigt som om, at han mener han er i sin fulde ret til at nægte mig de løsninger, som står sort på hvidt i reklamationsloven!

Edited by Alexandra
0

Wauw sikke skræmmende dårlig behandling i får....

Krydser finger for i får jeres penge retur

Ja det gør jeg dælme også ! Men jeg er bare rigtig bange for at det ikke kommer til at ske, medmindre vi kører sagen i forbrugerklagenævnet, og så i øvrigt henvender os til alle medier med historien!

0

Annonce ♥

HOLD NU KÆFT!!!!!

Søde Alexandra - prøv at skriv til Ege art - han er super hjælpsom, det kunne være han kunne komme med en faglig vurdering af det som butikken skal 'tilladt fejl/tolerance' (har sgu aldrig hørt noget ligende).

Ellers ville jeg gå det skridt videre - MEDIERNE!!!! det skal de ikke slippe godt fra!!!!

0

Tænkte jeg faktisk også på da jeg så tråden tidligere i dag. Omvendt er han måske ikke meget for at "blande sig" når det er en kollega fordi nogle ville kunne tro at han havde et motiv til at gøre det. Jeg har overhovedet ikke forstand på ringe og kan ikke forholde mig til det han skriver men rent faktisk giver han jo et pænt og ikke nedladende svar. Det er da trods alt positivt for så kan man føre en dialog med manden.

0

Hold da op!! Je er måløs og chokkeret! Jeg kan slet slet ikke forstå, at de ikke bare får en ny ring hjem til dig, uden de fejl på. Det må da være logik at en ny ring skal være uden nogen former for fejl.. Medmindre man kender risikoen på forhånd - altså lige bortset fra at den fejl der er på din ring, ikke har noget at gøre med den risiko der normalt er ved den type ring.. Det er simpelthen så dårligt!

Jeg har også en vielsesring fra Nuran og den er intet mindre end perfekt. Men jeg synes ikke han kan være det bekendt heller! Det er da hans firma der har lavet den, så må han tage den retur og lave en ny til dig. Hvor svært kan det lige være.

Jeg håber i kører sagen i forbrugerklagenævnet, for i taler åbenbart for døve ører. Og så er jeg da glad for at lave læst om sagen, for kunne så aldrig finde på at købe noget fra den guldsmed, og vil virkelig kraftigt overveje ikke at købe noget fra Nuran igen.

Puha jeg håber det løser sig for jer. Og at i får jeres penge tilbage, og kan ligge dem et sted hvor de behandler jer med mere respekt.

0

:shooter:

Jeg har nu modtaget et svar fra Nuran, som jeg kun kan ryste på hovedet af, kort og kontant smider han bare l*rten videre, og han vil slet ikke forholde sig til den kritik jeg har ytret. :pokey:

Jeg har nu været i kontakt med en jurist fra forbrugerklagenævnet, og jeg har som følge deraf sendt en kopi af Nurans svar på min mail, samt følgende budskab til Tonny Østergaard, som er indehaver af Fredberg.

attachicon.gifkorrespondance.jpg

Nu må vi se om det kan ruske lidt liv i dem!

Nå piger, nu skal i bare se løjer her! :shooter: Jeg skrev jo den ovenstående mail til Fredberg, og her kan I så se hvad der er kommet ud af det!! Start med hans mail nederst og så mit svar fra d.d.!

Jeg undskylder på forhånd for den massive mængde af tekst!

From: alexandra.stentoft@hotmail.com

To: fredberg@fredberg.dk

Subject: RE: VS: Vielsesringe A3600

Date: Wed, 14 Aug 2013 07:57:23 +0000

Kære Jonny,

Tak for din respons.

Det er muligt at vi har misforstået begreberne fejlprocent og fejl tolerance, men uanset hvad vi kalder det, så ændrer det ikke på det faktum, at vi på intet tidspunkt i forbindelse med handlen er blevet oplyst, hverken mundtligt eller skriftlig om jeres fejl tolerance og ej heller, at der, ved produktion af de specifikke Nuran A3600 ringe som blander rødguld og hvidguld, ville kunne forekomme synlige fejl i støbning og sammenlodning. Havde vi vist at risikoen for at stå med et par ringe med synlige fejl var til stedet, havde vi kunnet forbeholde os retten til at vælge disse ringe fra. Så uanset hvordan vi vender og drejer den, så kan der jævnført købelovens § 76 punkt 3. konstateres en mangel, hvilket som minimum retfærdiggøre kravet om fortsat reklamation.

Dernæst har I jo accepteret en reklamation vedrørende den præcis samme fejl i første omgang, og beskeden var, at det var en fejl i støbningen af hvidguldet, og at dette så I ikke for værende acceptabelt, og I valgte derfor at forsøge afhjælpning/reparation. Fejlene var synligt reduceret efter denne, men ikke helt fjernet, hvilket jo beviser at forbedring var mulig, og fejl tolerancen ikke spillede ind her!

Du skriver i nedenstående mail at der er tale om en ”tilladt tolerance” på et par håndlavede ringe, sammenloddet af to forskellige guldlegeringer. Den sammenlodning vil det derfor altid være muligt at se, ved nøje granskning. Derfor vil det aldrig være muligt at stille dig tilfreds, med for tredje gang at fremstille et par nye to farvede ringe, uanset om det er ringe fra Nuran eller hvilken som helst anden producent.

Her må jeg så igen understrege at fejlene på min ring, jo er i selve støbningen af hvidguldet, i form af små hakker ind i støbningen, dvs. fejlen var i hvidgulds ringen inden - og ikke i sammenlodningen af de to guldvarianter. Fejlene sidder på et sted hvor hvidguldet ikke er i kontakt med rødguldet, ergo er det ikke en fejl, som er opstået i forbindelsen med sammenlodning af to farver guld, og dermed heller ikke relevant i forhold til fejl tolerancen i sammenlodningen af to ringe!

Må jeg endvidere også have lov at understrege at min forlovedes ring jo bestemt ikke bære synlige fejl, og at den er vi fuldt ud tilfreds med, hvilket også modsiger dit argument med, at Nuran ikke ville kunne lave en ligeså fin og fejlfri ring til mig! Hvis min forlovede kan få en flot ring, hvorfor i al verden skulle jeg så ikke kunne det?

Dernæst til din kommentar om at det vil være umuligt at stille mig tilfreds med, for tredje gang at fremstille et par nye fremstillede ringe. Der er tale om en reparation af den oprindelige ring, beskeden til os har hele tiden været at min ring var blevet sendt til reparation, og ikke ombytning, hvilket også understøttes af det faktum at fejlene stadig kun er i min ring og stadig det præcis samme sted, som før. Du kan vel ikke, og du vil forhåbentligt heller ikke garantere mig, at hvis jeg, eller et helt nyt brudepar, kommer ind og køber netop denne Nuran ring, at disse så med garanti vil have samme fejl i både omfang og type? Hvis Nurans design er håndlavet, så burde det ikke være muligt at spå to ringe ens, om det så er med fejl eller uden fejl?

Hvis du ikke kan garantere mig, at et ny Nuran A3600 damering vil være med samme fejl, som den jeg har nu, så kan du vel heller ikke udelukke at en ombytning vil falde ud til min fordel, og dermed være en forbedring af den mangel ved min vare, som hele denne reklamation drejer sig om og som jeg jo i bund og grund har ret til?

Derfor må jeg også undres over modviljen for at skabe en helt ny ring i samme model, da der ikke kan stilles garanti for, at en ny helt ny ring, vil have præcis samme synlige fejl i hvidguldskanten.

Hvis I holder fast på, at I for hver reklamation har fremstillet en helt ny ring til mig, så må det siges at have været mislykket, og derfor er den sidste mulighed i tråd med købeloven at give mig mine penge tilbage.

Jeg kan simpelthen heller ikke begribe hvorfor I ikke, som sælgere bare vil acceptere min situation og skuffelse som kunde, når jeg står med en vielsesring, som har synlige fejl. Det var jo ikke, hvad jeg havde forestillet mig, da jeg købte ringene, og idet at det jo er lykkede at levere et fejlfrit resultat til min forlovede, hvorfor så ikke lige forsøge at gøre det samme for mig, og så få den her sag ud af verden? Hvorfor har jeg ikke ret til en ring magen til min forlovedes? Jeg kan simpelthen ikke begribe, hvorfor I finder mine krav, og mine ønsker om en ring uden fejl, urimelige? Jeg kunne forstå, hvis det var fordi, I havde forsøgt med både afhjælpning og ombytning, og mit krav om reklamation stadig var gældende, men I skriver selv på jeres hjemmeside ”ved reklamation kan kunden enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.”

Jeg har jo i realiteten ikke fået nogle af tingen! Min ring er ikke repareret, I vil ikke ombytte den til en ny ring magen til, og I vil tydeligvis heller ikke give mig mine penge tilbage eller afslag i prisen. Reklamationen er jo fuldt berettiget, idet manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd!

Sagen er vel ganske kort den, at I hos Fredberg nægter at ombytte ringen til samme model, på trods af mislykket afhjælpning, og hele ideen med afhjælpning i forbindelse med reklamation er jo at afhjælpe manglen. At I som sælgere ikke er i stand til dette, giver jer jo ikke at ret til at sige, at vi som købere ingen krav har, eller forsøge at gå på kompromis med vores krav. Hvis sælger ikke kan reparere eller ombytte, må denne give pengene tilbage.

Vi har betalt for et par Nuran A3600 ringe uden fejl, og kan vi ikke få det vi har betalt for, uanset hvad grunden så måtte være, jamen så er det vel kun fair at vi får vores penge igen?

Mvh. Alexandra

--------------------------------------------------------------------------------

From: fredberg@fredberg.dk

To: alexandra.stentoft@hotmail.com

Subject: VS: Vielsesringe A3600

Date: Tue, 13 Aug 2013 16:22:38 +0200

Kære Alexandra

Vi har skam modtaget din mail og ser naturligvis også på sagen med stor alvor og overvejer hvilke muligheder vi har for at løse sagen bedst muligt.

Der er lige en lille ting, som du har misforstået i vores samtale. Der er ikke tale om en ”tilladt fejlprocent” det er tale om en ”tilladt tolerance” på et par håndlavede ringe, sammenloddet af to forskellige guldlegeringer. Den sammenlodning vil det derfor altid være muligt at se, ved nøje granskning. Derfor vil det aldrig være muligt at stille dig tilfreds, med for tredje gang at fremstille et par nye to farvede ringe, uanset om det er ringe fra Nuran eller hvilken som helst anden producent. Ud fra den betragtning. Vil vi derfor gerne tilbyde dig at fremstille et par ensfarvede guldringe.

Ser du ikke det som en mulighed. Mener jeg, det vil være en glimerne ide, at du sender sagen og ringene til Forbrugerklagenævnet. Forbrugerklagenævnet har nogle fagfolk som syns og skønsmænd. Som så vil vurdere ringenes kvalitet ud fra en faglig vurdering. Jeg har aldrig prøvet en tilsvarende sag, men kender dog til et par lignende sager.

Med venlig hilsen

Tonny Østergaard

Fredberg

Viborgvej 22, Strandby

DK- 9640 Farsø

Nå, men jeg må vel hellere komme med en lille update på hele forløbet med Fredberg og min vielsesring :pokey:

Efter min mail fra d.14.08, hvor jeg i øvrigt opdagede, at jeg var kommet til at kalde indehavere Jonny i stedet for Tonny (hahaha det er da lidt flabet :tunge: ), ser det ud til at min stærke retorik og overbevisende argumenter har fået dem på bedre tanker hos Fredberg. Nedenfor ser i vores dialog, siden ovenstående mailudveksling:

From: fredberg@fredberg.dk

To: alexandra.stentoft@hotmail.com

Subject: SV: VS: Vielsesringe A3600

Date: Wed, 14 Aug 2013 18:04:28 +0200

Kære Alexandra

Nuran oplyser til mig at den ring du har nu er nr. to ring. Jeg forstår det sådan, at du mener det er den samme ring? Jeg har ikke set den første ring og har derfor ikke mulighed for at vurdere forskellen og om det er den samme ring. Jeg regner naturligvis med at de oplysninger vi får fra vores leverandører er rigtige.

Men ud fra det du skriver, har jeg overtalt Nuran til at fremstille en helt ny ring, som vi sender dig. Du kan så sammenligne ringene.

Med venlig hilsen

Tonny Østergaard

-----------------------------------------------------------------------------

Fra: Alexandra Stentoft [mailto:alexandra.stentoft@hotmail.com]

Sendt: 16. august 2013 14:04

Til: fredberg@fredberg.dk

Emne: RE: SV: VS: Vielsesringe A3600

Kære Tonny

Det er rigtigt forstået, at både min forlovede og jeg er 100% sikre på, at det var den samme ring vi modtog fra reparation fra Nuran grundet fejlenes placering og grad , men det er påstand mod påstand, og det vigtigste for os er, som sagt, at jeg får en ring, som er ligeså flot som min forlovedes.

Derfor vil vi godt acceptere jeres tilbud om en helt ny ring, men jeg vil samtidigt understrege, at hvis der også er synlige fejl i den, så vil endnu en reklamationen være med krav om købesummen retur, fordi så ser vi os desværre nødsaget til at finde et helt andet sted at købe vores ringe. Jeg synes, som nævnt tidligere, at denne handel desværre har udviklet sig til en negativ oplevelse, og jeg har været både ked af det, og frustreret over min ring, som jo ellers er så smuk, men også over den modvilje, som jeg føler, at jeg er blevet mødt med i forbindelse med reklamationen.

Derfor er det mig en glædelig nyhed, at I har besluttet jer for at imødekomme mit ønske om en ny ring, og så krydser vi fingre for, at denne er uden synlige fejl i støbningen.

Er det mon muligt, at få oplyst ca. hvor lang leveringstiden på den nye ring er?

Mvh.

Alexandra Stentoft

-----------------------------------------------------------------------------

Fra: Fredberg@fredberg.dk (fredberg@fredberg.dk)

Sendt: 23. august 2013 07:19:29

Til: 'Alexandra Stentoft' (alexandra.stentoft@hotmail.com)

Kære Alexandra

Din ring er modtaget her til morgen og klar til forsendelse.

Bekræft lige adressen hvortil ringen skal sendes.

Send adressen til butik@fredberg.dk

Jeg er borte nogle dage og ser ikke mail.

Mvh

Tonny

-----------------------------------

^^ Bueno es decir que: bottom line er altså at jeg nu får en ny ring, og jeg krydser ALT hvad krydses kan for at den er helt perfekt!! [smiley:der:krydser:fingre:og:tæer]

Mit eneste problem er jo bare, at jeg sidder hernede i dejlige Spanien, og kan derfor ikke vurdere hvorvidt det er tilfældet, så jeg er nødt til at vente med at kritisk nærstudere min nye ring til, min elskede kommer ned og besøger mig, hvilket han FORHÅBENTLIGT får nosset sig sammen til at gøre her i September :sm:

Dernæst så må jeg ærligt indrømme at hele glæden ved det her projekt vielsesring er totalt løbet ud i sandet, og nu ønsker jeg bare at det skal være done og over med de l*rte ringe :unsure: Det er denundelyneme en træls følelse at skulle stå tilbage med, når nu det hele startede ud så dejligt, og vi var begge to nærmest ekstatiske over at have fundet RINGENE!!! Og jeg tør slet ikke glæde mig eller slappe af for den sags skyld, før jeg har set min nye ring og kan godkende den! :unsure:

Vil ikke ønske for nogle andre af mine skønne medbrude, at måtte igennem ligeså hård en omgang, og uanset hvor mange fine udtalelser og vurderinger Fredberg så end måtte have på trustpilot osv. så vil jeg bestemt ikke anbefale dem til nogen og jeg sætter ikke frivilligt mine ben i den butik igen ! :td:

Edited by Alexandra
0

Annonce ♥

Nu med fejlfri vielsesring og 2 par brudesko!

Efter en lang og sej kamp med Fredberg omkring min Nuran vielsesring, har jeg endelig fået en fejlfri ring, og jeg kan nu gå og glæde mig til bryllupsdagen hvor de bliver symbolet på vores kærlighed! :loveshower: Ringene er i 14 karat rødguld med en tynd stribe hvidguld i den ene kant, og der er 5 w/vs brillanter i dameringen, hvilket passer helt perfekt, da det jo er vores 5 årsdag vi gifter os på :a1221: I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder:

post-64029-0-59669800-1379342178_thumb.j

Dernæst har jeg her i Spanien fundet ikke blot et par, men hele to par sko til brylluppet. Det hvide par var en gave fra min moster, som hele tiden har sagt at hun gerne ville betale mine brudesko, og det andet par, var egentligt blot et par stilletter, som jeg tilfældigvis faldt over, og bare måtte eje, stik imod min mors råd om en fornuftig og solid brudesko, med en fornuftig hæl og god støtte :tunge:

post-64029-0-27150300-1379342123_thumb.j

Lige pt. er min dejlige Jonas på besøg hos mig, og hold nu op hvor var det tiltrængt, og gud hvor har jeg savnet ham! :a1093::loveshower: Nu har vi en uge sammen, og så rejser han hjem igen og jeg ser ham igen til november, hvor jeg jo fylder 25 :wink:

0

Hvor er det bare godt at høre, at du har fået en fejlfri ring! Sikke en kamp det har været, og åh hvor har jeg tænkt meget på dig, så det er bare så dejligt at høre :cheerleader3:

Og lækre sko kan man aldrig få nok af :wink:

0

Hej Alexandra.

Jeg tillader mig lige at kommentere i din tråd. Først og fremmest stort tillykke med det kommende bryllup, og håber du har en dejlig tid i Spanien.

Det jeg egentlig ville kommentere på var hele sagen med dine ringe, som en der er vant til at stå bag disken i en smykkebutik, vil jeg godt lige komme med mit syn på sagen, dog uden at kende til butikken Fredberg.

Men først og fremmest sikke en elendig behandling du har fået, krøller tær over at læse det. Sån nogle ringe skal bare være i iorden, uanset hvad.

Det jeg tror butikken har gjort er at da i så ringene første gang med fejl, så har de sendt ringene til deres egen guldsmed, uden at indrage Nuran. De har sikkert ikke gidet og sende dem til ham her i København.

Jeg har selv personligt kendskab til Nuran igennem mit fag, og må sige jeg synes godt nok det er et meget kortfattet svar der kommer til dig, og tror ikke det ham selv der har svaret. Men han har dog ret i det han skriver, at det er en sag mellem dig og butikken. Synes dog stadig godt de kunne have givet udtryk for noget mere velvilje i den mail.

Tror egentlig butikken reelt først har indraget Nuran, da de tilbød og bestille en helt ny ring hjem til dig.

Ja det kan ske der kan være synlige fejl i svejsningerne, men det jo ligesom det en guldsmed er til for, at lave sit arbejde ordentligt så det ikke er synligt.

Og ville da klart selv have sendt den retur allerede inden du som kunde fik den af se. For det er vores job som sælger at være sikker på de varer vi bestiller hjem, også er 100 % iorden.

Og det butikken påstår med at det tillader visse fejl, er rent ud sagt bull shit, det har jeg aldrig nogensinde hørt noget om. Og har immervæk solgt mange vielses ringe fra Nuran, så den er pure opfundet hos dem i butikken.

Så umiddelbart ville jeg være pisse sur på den piv ringe service i har fået i butikken, da de først tilbyder en ny ring ved trussel med forbrugerklagenævnet. Hvilket siger en hel del om butikken i min verden, og selvfølgelig kan man få sine penge retur selv om de er indgraveret, da fejlen har været der fra start.

For Nuran eller andre guldsmede (læs ikke butikker, men håndværk guldsmed) aldrig ville tilbyde sån nogle ringe, hvis ikke de mente de kunne lave et fejlfrit resultat.

Er simpelhen målløs over den behandling, og kun godt du endelig hsr fået din ring uden fejl nu. For ellers havde du helt klart en god sag og kører videre på.

Hilsen en i faget.

0

Annonce ♥

Hvor blev jeg glad da jeg læste at du havde fået en perfekt ring i stedet for det juks de ville prakke dig på. Stort Tillykke med sejren. :biggrin:

Jeg har læst med i forargelse over dem behandling du har fået og synes virkelig du fik en forkert og hård medfart. Jeg lagde mærke til din post da vi overvejer ringe fra fredberg, men jeg overvejer altså lige en ekstra gang efter at have læst om dit besvær. :blink:

0

Hvor er det bare godt at høre, at du har fået en fejlfri ring! Sikke en kamp det har været, og åh hvor har jeg tænkt meget på dig, så det er bare så dejligt at høre :cheerleader3:

Tak søde Carina, jeg er også bare så glad, for at jeg ikke gav op og lod mig stille til tåls med Fredbergs svar! Er du for resten gået i gang med bryllupsberetning? :cheerleader3:

Smuk ring du endte med, godt i gav dem Kamp til stregen =)

Og lækre sko :D

Dejligt i har tid sammen, nyd det =)

Tak, det er så rart endelig at kunne være glad for sin ring :) Og min forlovede og jeg nyder hvert sekund sammen, det er skønt!

Hvor blev jeg glad da jeg læste at du havde fået en perfekt ring i stedet for det juks de ville prakke dig på. Stort Tillykke med sejren. :biggrin:

Jeg har læst med i forargelse over dem behandling du har fået og synes virkelig du fik en forkert og hård medfart. Jeg lagde mærke til din post da vi overvejer ringe fra fredberg, men jeg overvejer altså lige en ekstra gang efter at have læst om dit besvær. :blink:

Mange tak, jeg er simpelthen så lettet og glad for at have "vundet" den kamp! :cheerleader3: Jeg kan godt forstå hvorfor mange vil overveje ringe fra Fredberg fordi de har virkelig et stort udvalg og fair priser, og servicen var rigtig god i selve salgssituationen, men så snart der er problemer så findes ordet kundeservice slet ikke i deres ordbog! :shooter: Jeg ønsker som sagt ikke for nogen af mine medbrude, at de skal igennem samme forløb som os, for hold nu op det har været hårdt!

0

Tak søde Carina, jeg er også bare så glad, for at jeg ikke gav op og lod mig stille til tåls med Fredbergs svar! Er du for resten gået i gang med bryllupsberetning? :cheerleader3:

Ja jeg er gået lidt igang.. Skriver den i min planlægningstråd :)

0

Hej Alexandra.

Jeg tillader mig lige at kommentere i din tråd. Først og fremmest stort tillykke med det kommende bryllup, og håber du har en dejlig tid i Spanien.

Det jeg egentlig ville kommentere på var hele sagen med dine ringe, som en der er vant til at stå bag disken i en smykkebutik, vil jeg godt lige komme med mit syn på sagen, dog uden at kende til butikken Fredberg.

Men først og fremmest sikke en elendig behandling du har fået, krøller tær over at læse det. Sån nogle ringe skal bare være i iorden, uanset hvad.

Det jeg tror butikken har gjort er at da i så ringene første gang med fejl, så har de sendt ringene til deres egen guldsmed, uden at indrage Nuran. De har sikkert ikke gidet og sende dem til ham her i København.

Jeg har selv personligt kendskab til Nuran igennem mit fag, og må sige jeg synes godt nok det er et meget kortfattet svar der kommer til dig, og tror ikke det ham selv der har svaret. Men han har dog ret i det han skriver, at det er en sag mellem dig og butikken. Synes dog stadig godt de kunne have givet udtryk for noget mere velvilje i den mail.

Tror egentlig butikken reelt først har indraget Nuran, da de tilbød og bestille en helt ny ring hjem til dig.

Ja det kan ske der kan være synlige fejl i svejsningerne, men det jo ligesom det en guldsmed er til for, at lave sit arbejde ordentligt så det ikke er synligt.

Og ville da klart selv have sendt den retur allerede inden du som kunde fik den af se. For det er vores job som sælger at være sikker på de varer vi bestiller hjem, også er 100 % iorden.

Og det butikken påstår med at det tillader visse fejl, er rent ud sagt bull shit, det har jeg aldrig nogensinde hørt noget om. Og har immervæk solgt mange vielses ringe fra Nuran, så den er pure opfundet hos dem i butikken.

Så umiddelbart ville jeg være pisse sur på den piv ringe service i har fået i butikken, da de først tilbyder en ny ring ved trussel med forbrugerklagenævnet. Hvilket siger en hel del om butikken i min verden, og selvfølgelig kan man få sine penge retur selv om de er indgraveret, da fejlen har været der fra start.

For Nuran eller andre guldsmede (læs ikke butikker, men håndværk guldsmed) aldrig ville tilbyde sån nogle ringe, hvis ikke de mente de kunne lave et fejlfrit resultat.

Er simpelhen målløs over den behandling, og kun godt du endelig hsr fået din ring uden fejl nu. For ellers havde du helt klart en god sag og kører videre på.

Hilsen en i faget.

Hej Fabi,

Tusind tak for dit indlæg :biggrin: det er dejligt at få en vurdering fra en i faget, og hvor er jeg glad for at blive bekræftet i, at det ikke bare er mig der har været urimelig og hysterisk i den her sag! :floejt: Er godt nok stadig helt overrasket over hvor utrolig inkompetent, flabet og decideret ubehagelig Tonny og butikken Fredberg har været i deres behandling af min reklamation! :td: Tonny's argumenter har været helt ude i hampen, hvilket jo også kun gjorde mig mere stridslysten, idet jeg virkelig følte mig negligeret og nedgjort som betalende kunde!

Mht. til ringen, så nåede jeg også ligeså stille frem til den mistanke, at ringen slet ikke har været forbi Nuran, alle de gange som de påstår, men det er påstand mod påstand! :pokey: Min harme er derfor udelukkende rettet mod Fredberg butikken og indehaver Tonny Østergaard, men jeg er stadig lidt skuffet over Nuran, som ikke lavede et acceptabelt håndværk i første omgang, og alligevel sendte en ring med fejl ud af døren. Han burde som guldsmed jo netop have øje for detaljerne, og fejlene i ringen første gang, var let synlige med det blotte øje.

Men er så glad for min nye ring, og ønsker bare at lægge hele affæren med Fredberg og Tonny Østergaard bag mig! :tunge:

0

Annonce ♥

Den er VIRKELIG blevet smuk din ring!! :loveboard:Men det manglede sgu også bare!!

Taaaaak :a1221: Det var også grunden til at jeg nægtede at opgave kampen, for kunne ikke se mig selv på jagt efter en ny ring, et helt nyt sted :pokey: Glæder mig sådan til at kunne tage den i brug, åbner hele tiden æsken for at kigge på ringene :loveshower:

Årh hvor fantastisk du endelig har fået din perfekte ring. Jeg boykotter den guldsmed for evigt, det er helt sikkert. Sikke en klaphat mand.

Jaa det er så skønt ! Elsker min ring nu! :a1221: Men jeg boykotter også helt klart Fredberg butikken for evigt og evigt, og jeg vil klart fraråde ALLE at sætte deres ben i den butik. Tonny Østergaard har jeg bestemt intet andet end harme til overs for! :shooter: Mht. til guldsmeden Nuran, der har jeg lidt ambivalente følelser, jeg tror faktisk slet ikke han har haft helt den indflydelse, som Fredberg påstår, og det lykkedes ham trodsalt at lave en fin ring til mig, men er stadig lidt skuffet over, at han ikke bare gjorde sit arbejde ordentligt i første omgang :pokey:

Men skidt pyt, jeg fik min fine ring, og jeg kan skrive endnu en sejr over inkompetente, imbecile tåber, som gør livet surt for mig, på mit CV. :cheerleader3:

0

Åhh hvor er det godt at høre at der endelig er styr på ringene :) Dejligt for jer. Og dejligt at du endelig fik lov til at se din elskede. Er vild med dine sko, de er bare så fine :)

Håber det stadig bare er super fantastisk i Spanien og du nyyyder det :)

0

Annonce ♥

Nu var det længe siden at jeg havde besøgt din tråd, men nu har jeg læst alle dine indlæg og nøj jeg er forarget :blink: jeg tør jo knap nok tage ud og købe ring nu.. Godt at det hele endte godt, er jeg virkelig glad for. :loveboard:

Må hellere informere dig om at der i dag, er 223 dage tilbage til verdens bedste bryllupsdato, heh :a1221: :a1221: :a1221:

1

Milepæl og besøg af min elskede <3

Ja så ramte vi vores første rigtige milepæl, kun 6 måneder til vores store dag! :cheerleader3: Om et halvt år der er jeg en gift kvinde! :a1221: Hvilken bedre måde at fejre dagen på, end med besøg hjemmefra og selskab af manden i mit liv?! :kiss: Min mor og min elskede Jonas kom til Spanien i går og bliver her til d.30 november, da jeg fylder 25 på tirsdag, og de synes bestemt ikke at jeg skal sidde mutters alene i Spanien på min fødselsdag :loveflag::kiss:

Dagen i dag har vi brugt i Selwo Marina Delfinarium, hvor vi så pingviner, søløver og selvfølgelig delfiner, og jeg fik min store drøm om at få lov at røre en delfin opfyldt :cheerleader3: Jonas og jeg kom ned i et bassin med 3 delfiner og fik lov at ae dem og fik dem til at lave tricks :tunge: Det var helt fantastisk, og hvor er delfiner bare skønne og yderst intelligente dyr! I får lige lidt billeder:

post-64029-0-39350300-1385330582_thumb.j

post-64029-0-75865900-1385329730_thumb.jpost-64029-0-10049800-1385329744_thumb.jpost-64029-0-53895900-1385329756_thumb.jpost-64029-0-08624800-1385330049_thumb.jpost-64029-0-25258400-1385330089_thumb.j

Det var en rigtig dejlig dag, og i morgen får Jonas og min mor lov til at hygge sig mens jeg tager på arbejde, og så har jeg ellers resten af ugen fri fra job, og planlagt en masse spændende ting for os :biggrin:

Jeg er så småt begyndt at vænne mig til tanken om at jeg snart skal hjem til lille DK igen og at mit eventyr hernede snart slutter og jeg glæder mig faktisk til at komme hjem og komme videre i bryllupsplanlægningen og nyde hver dag med min Jonas igen :a1221:

Edited by Alexandra
0

Se min kjole, vores nye valg af kirke, samt den endelige prototype til vores invitationer

Nu er det godt nok ved at være længe siden, jeg har givet lyd fra mig herinde i min tråd, så nu må det være på tide at få opdateret! :floejt:

Inden jeg tog af sted til Spanien, hoppede jeg lige i min brudekjole hjemme hos min elskede gamle bedstemor på 92 år, fordi jeg ville være sikker på at hun nåede at se mig i den, hvis nu det værste sker at hun ikke lever længe nok til at overvære vores bryllup :(

Hun elskede heldigvis min kjole og syntes, at jeg var rigtig smuk i den :) Her får I lov at være med på en kigger :lol: Kjolen er slet ikke blevet tilpasset endnu, så den er alt for lang og skal måske også syes lidt ind :wink:

Nå, men siden jeg kom hjem fra Spanien har Jonas og jeg valgt en ny kirke for vielsen, fået revurderet og tilpasset budget og gæsteliste. Vi havde oprindeligt valgt den kirke hvor Jonas er døbt og konfirmeret, men da hans præst fra både dåb og konfirmation ikke kan vie os d.24 maj, grundet hans kones 60-års fødselsdag, er vi langt om længe blevet enige om, at vi starter på en frisk i vores egen kirke i Thorsø, som ligger kun 5 min. kørsel fra vores hjem :wink: Og fordi jeg nu er så godt i gang med at vise billeder, så får I da også lige et af Thorsø kirke:

post-64029-0-29891700-1389965359_thumb.j

Other news: i går var min mor og jeg ude at shoppe papir og pynt osv. til vores invitationer, og vi fik lavet de første 7 lommeinvitationer. Nu mangler vi at lave resten og få printet de forskellige fakta-kort til lommerne.

Vores tema er Lilla, creme hvid, og guld, og her kan i se udkastet til invitationerne (hvor der stadig blot er brugt almindelig hvid papir til teksterne og monogram) :

post-64029-0-12351700-1389965379_thumb.j
post-64029-0-09747700-1389966402_thumb.j

Weekenden står derfor på store klippe klistre dag med min mor og svigermor, hvor vi skal lave vores invitationer færdige så de kan blive sendt af sted :cheerleader3: Nu begynder det hele at blive helt virkeligt :loveshower:

post-64029-0-29891700-1389965359_thumb.j

post-64029-0-12351700-1389965379_thumb.j

post-64029-0-09747700-1389966402_thumb.j

Edited by Alexandra
0