Knuzzet

Børnebord - min moster eller jeg der er på tværs?

17 indlæg i dette emne

Hej Piger

Som overskriften lyder, er det min moster eller jeg der er på tværs?

Min moster, er noget mopset over, at jeg har valgt, at hendes den ældste på 13 (konfirmeret knap 3 måneder inden), er blevet placeret ved børnebordet. Nu er det bare sådan, at dem jeg har valgt at sætte ved børnebordet er henholdsvis: 5, 6, 7, 10, 12, 12 og 13 år. Den næst yngste her efter vil være min lillesøster på 18 år. Så jeg tænker virkelig at han vil kede sig hos de voksne, plus han ALTID søger vores anden fætter på 12 alligevel, og jeg har aldrig set ham, gide være sammen med os voksne, når der er forholdsvis jævnaldrende tilstede.

Alle børnene vil i løbet af aftenen, blive hentet undtagen den ene niece på 12, da hun er fra sjælland, og de ikke lige kan finde aften/nat pasning i Jylland. Min moster havde også sagt, at begge hendes børn skulle hentes, men efter jeg fortalte, at han fik lov at side med de andre børn, så skal han pludselig have lov, at blive alt det han vil – hvert fald når hun snakket med mig, min mor får en anden historie.

Ville i placere ham, ved voksen bordet?

Jer som laver børnebord. Hvor sætter i grænsen for, om de hører med til børnene eller de voksne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i spurgt ham , børn er meget forskellige. Min den store på 12 vil være ked af at sidde ved børnebordet, mens den lidt yngre søn vil røv kede sig ved voksen bordet, nogle børn er bare mere modne end andre ( teenagere)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar..

Nej har ærlig talt ikke spurgt ham. MEN jeg kender ham, og han gider ikke sidde og snakke med os voksne, slet ikke når han kan snakke hans fodbold med de andre, samt så vil han også kunne nyde, at ubemærket, at kunne rejse sig, og gå ud i "lege" området, hvor der vil være spil og tegnesager til børnene. Frem for, at skulle side stille under en hel middag - det har han alt for meget krudt i bagdelen til.

Så jeg er enlig ikke sådan super i tvivl om, at det er der han holder til. Har også spurgt andre familie medlemmer, som siger det samme. Men fik lige dræber blikket i formiddag, da emner kom op. Så tænkte lidt, måske er jeg på tværs?

Redigeret af Knuzzet
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en dreng på samme alder, og han og de andre børn skal sidde sammen... De blir godt nok kun 4 børn ( 11 - 15 år ) Men synes klart de hører sammen.. Men vi vil faktisk sætte dem for enden af ungdomsbordet.. Håber så tilgengæld at de unge omk 20 år overlever dette.. Men ellers skal jeg lave et bord med kun 4... Ikke fedt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes også sagtens du kan sætte ham ved børnebordet, især når der er to jævnaldrende (12+12), det havde været en anden snak hvis den ældste han kunne snakke ved bordet var 8 eller noget i den retning.

Noget andet er hvis man giver den på 13 "lov" til at sidde med de voksne, hvad så med dem på 12?? skal de så også have lov??. Men drengens mor mener måske, han hører til blandt de voksne, da han er konfirmeret :wink:

Redigeret af Lyng
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bare du skal fortælle moster at det er dit bryllup, og dig der bestemmer hvordan og hvorledes det hele kommer til at forløbe.. ;-)

Du kan også sige at det et en velovervejet beslutning, som ganske simpelt munder ud i hvor drengen vil have det sjovest.

Personligt synes jeg: 1) du hat truffet en god og velargumenteret beslutning.

2) at folk simpelthen ikke kan være bekendt at blande sig i andres bryllupsplanlægning! Hvis brudeparret spørger om et råd, så er det fint. Men ellers - så kan de bare blande sig udenom, ja de kan så!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. =)

Lyng: lige præcis den, har jeg også tænkt på. For så skal de to på 12 også op til voksen bordet. Og så der ham på 10, som nok hækter sig mere på de stor som de små? og så så er der børnebord tilbage til de sidste tre.. Ergo ender jeg med, at have en masse huller rundt omkring i voksen bordet, eller 7 unger der sidder samlet, i forlængelse af de voksne og ikke lige kan hitte ud af at dæmpe sig en smule (og her er vores egne nok værst).. På den her måde, kan jeg da trække dem lidt længer væk, og hen til deres "flugtvej", fra "kedsomheden" - Det er jo nok mest mit behov og ikke deres, at deltage. =)

Tja, TROR også det er meget normen, at man dele børnene omkring konfirmationen. Også derfor jeg var lidt nysgerrig hvad andre gjorde. :happy:

Selvom jeg mener jeg har mine argumenter på plads, så kan man jo få lidt underlige indsnævret holdninger ind imellem.. :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sæt ham da ved børnebordet. Måske spørg ham først som en foreslår? Han er jo gammel nok til at have en mening, og det er måske et ekstra argument i diskussionen.

Det her er jo ikke bare noget du har besluttet for "nu er det altså mit bryllup og mig der bestemmer". Du har rent faktisk gjort dig nogle gode overvejelser omkring det, og med hensyn til hvad der vil fungere bedst for ham. Kan du ikke forklare Mosteren det?

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke børn med, men valgt at sige, at børn over 13 er velkomne til vores bryllup, da jeg mener de er gamle nok til at se voksne drikke og ikke blive bange. Og hvis de selv skulle tage en lille en, så sker det i det mindste i selskab med en masse voksne, der kan hjælpe.

Men når i har valgt at invitere børnene, så ville jeg helt bestemt også sætte en 13-årig sammen med dem. For helt ærligt, hvad i al verden skulle han snakke med alle de voksne om? Under det meste af middagen, ville han vel også bare længes efter nogen på sin egen alder, frem for en gammel onkel (eller hvad det nu kunne være) som sidemand, som måske primært snakker om alt det, han ikke kan mere.

Du har taget en beslutning, der tager hensyn til den 13-årige dreng, samt dine egne følelser omkring dagen - bedre kan det ikke gøres.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jeres bryllup og jer der bestemmer. Hvis man er utilfreds med det allerede inden man kommer er man jo velkommen til at blive hjemme. Ingen har ret til at give jer sådanne bekymringer i forbindelse med jeres store dag. Det gør mig helt ked af det på jeres vegne.

Måske du kunne forsøge at tage snakken med hende inden så luften er renset?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. =) Rart at høre, at det ikke bare er mig der er på tværs.

Bliver hun ved, kunne det jo være, jeg skulle snakke med min fætter om det, en dag hvor jeg har ham på tomands hånd. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som andre har nævnt skal han da sidde sammen med hans jævnaldrende =børnebordet.Det havde været noget helt andet hvis de resterende børn var 8 og derunder. Vi kommer til at have en dreng som bliver 13 den efterfølgende måned og han skal også sidde ved børnebordet sammen med hans bror på 11og en anden dreng på 11.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar. =) Rart at høre, at det ikke bare er mig der er på tværs.

Bliver hun ved, kunne det jo være, jeg skulle snakke med min fætter om det, en dag hvor jeg har ham på tomands hånd. :)

Ja præcis, væk fra hans moar, så han ikke er presset derfra og når (hvis) hun så hører det fra hans side senere, kan det være hun dropper sin ide :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i spurgt ham , børn er meget forskellige. Min den store på 12 vil være ked af at sidde ved børnebordet, mens den lidt yngre søn vil røv kede sig ved voksen bordet, nogle børn er bare mere modne end andre ( teenagere)

Jeg er helt enig. Min datter på knap 14 år indordner sig og kan sidde begge steder, og hvor hun helst vil sidde handler mere om hvem hun sidder sammen med eller hvilket bord hun sidder ved. Hvis man ved at de ikke vil sidde ved bordet hele tiden men forlade bordet på et tidspunkt ligesom de andre børn vil jeg sige børnebordet for at undgå for meget uro og huller i bordplanen.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer