Helenegh

I tvivl

14 indlæg i dette emne

Hej zillaer :)

Jeg har købt min kjole for noget tid siden (i januar), og var helt forelsket i den dengang.

Men nu er jeg blevet i tvivl. Er det nu også den rette? Vil min H2B syntes den er flot? Burde jeg have prøvet nogle flere?

Det var den allerførste kjole jeg prøvede. Jeg prøvede også et par andre efterfølgende (samme dag), men da budgettet ikke er til det helt store, og det var den kjole jeg bedst kunne lide, så købte jeg den. De havde kun den tilbage og var nok lidt nervøs for om der måske var en anden som ville købe den inden mig.

Men er bare i tvivl om jeg måske var for hurtig ude.

Er det normalt at man har det sådan?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA! ! det er helt normalt. Jeg købte min på udsalg til en pris jeg ikke kunne sige nej til, og så var det jo bare at slå til. Og så er den nok egentlig det tætteste på det jeg ville have af dem jeg prøvede... så har jeg været hos skrædderen, og fået lidt ekstra detaljer så nu er jeg meget gladere...Men, undrer da alligevel om jeg kunne have fundet en anden der er bedre. Tænker at hvis du har været forelsket i din kjole, skal du bare have den på igen for at mærke efter. har du billeder af den? pigerne herinde er mega gode til opmunring når man har brug for det :denmarkflag: .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er jo det. Var helt forelsket i den, og specielt til den pris! Men den skal syes en del ind og lægges op, og er nok i tvivl fordi den ikke sidder helt rigtig på mig nu. Kan være det bliver bedre når den er syet ind og passer perfekt til mig. Nu syntes jeg bare den ser for stor ud til mig, og ikke rigtig gør så meget for min krop.

Her er lidt billeder af den.

Den skal syes meget ind ved brystet, da den "gaber" rigtig meget der. Plus vil nok også gerne have syet den lidt ind i taljen, for måske at fremhæve den noget mere (hvis det er muligt). Og så skal den selvfølgelig lægges en del op. (Den er åbenbart lavet til en høj pige, og den kan jeg ikke rigtig prale med at jeg er :wink:)

post-63915-0-63256300-1364482897.jpg

post-63915-0-23020200-1364482918.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kan godt forstå dig. det er en super smuk kjole, men den er for stor til dig. Hvornår skal du til en skrædder? Min var også for stor ( især ved brystet, og så var den for lang ) men da jeg var hos skrædderen og hun satte nåle i blev jeg meget gladere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sagde jeg skulle bestille en tid til skrædder omkring den 1/6 og skal giftes den 6/7. Jeg har ikke lige fået bestilt tid endnu, men kan godt være jeg skal gøre det egentlig. Bare for at være sikker på at få en tid til det. Men håber det hjælper på tvivlen at komme til skrædder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære Helenegh.

Jeg kan 100 % sætte mig i dit sted. Jeg købte selv min brudekjole i august sidste år, et helt år før vores store dag, men nu er jeg også selv bange for om jeg fik valgt den for hurtigt. Dengang var der bare så mange ting der passede sammen og tilfældighederne spillede også ind. Min forlovede og jeg var nemlig taget hen for at kigge lidt nærmere på den kirke vi skal giftes i.

På den modsatte side af vejen hang der i vinduet i en Røde kors butik en flot brudekjole. Jeg sagde til min kæreste at han hurtigt skulle lukke øjnene imens jeg gik ind for at prøve den. Den gang synes jeg den var helt perfekt. Vores budget er nemlig også lidt stramt, så en brudekjole med slæb til 450 kr, oprindeligt fra Lilly, kunne jeg ikke sige nej til.

I januar var vi så til bryllupsmesse i Bella Centeret og der havde jeg det stadig sådan, at jeg ikke så nogle andre kjoler som jeg bedre kunne lide end min egen. Men så begyndte jeg at opdage at andre brude herinde havde valgt en kjole nærmest magen til og jeg så pludselig også min kjole på en brud i et af bryllupsmagasinerne. Så nu har jeg en fjollet følelse af at min ikke er særlig speciel længere. Det ved jeg godt er rigtig fjollet, og jeg bliver da sikkert også glad for den igen, når jeg skal have den på på min store dag.

Men lige fortiden er mine øjne begyndt at rette sig mod andre kjoler. Især er jeg lidt ked af at min kjole ikke har blonder. På den anden side har mit slør mange fine blonder og jeg har ikke prøvet endnu at se mig selv i kjolen og med slør samtidig, så jeg håber at jeg bliver glad igen.

Jeg ærgre mig også lidt over at jeg ikke fik den oplevelse af, at være inde i en brudebutik sammen med min mor og/eller med mine brudepiger. Så jeg føler lidt at jeg har "snydt" dem, for den oplevelse, fordi jeg valgte den helt alene. Heldigvis var min mor og jeg i Lilly og vælge et brudeslør sammen, så på en måde fik jeg oplevelsen.

Nu var det ikke for at stjæle din tråd, men du skal bare vide, at jeg også tror, som Ida skriver, at det er helt normalt at man kommer i tvivl. Jeg håber og tror at du nok skal blive glad igen når du får prøvet din kjole når den er helt rettet til. :)

Jeg har ikke selv oplevelser med skræddere, da min kjole ikke skal rettet til, så jeg ved ikke hvor lang tid det tager, men jeg tror det i hvert fald er en god ide hvis du allerede nu bestiller tid til det :)

Stor krammer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære Helenegh.

Jeg kan 100 % sætte mig i dit sted. Jeg købte selv min brudekjole i august sidste år, et helt år før vores store dag, men nu er jeg også selv bange for om jeg fik valgt den for hurtigt. Dengang var der bare så mange ting der passede sammen og tilfældighederne spillede også ind. Min forlovede og jeg var nemlig taget hen for at kigge lidt nærmere på den kirke vi skal giftes i.

På den modsatte side af vejen hang der i vinduet i en Røde kors butik en flot brudekjole. Jeg sagde til min kæreste at han hurtigt skulle lukke øjnene imens jeg gik ind for at prøve den. Den gang synes jeg den var helt perfekt. Vores budget er nemlig også lidt stramt, så en brudekjole med slæb til 450 kr, oprindeligt fra Lilly, kunne jeg ikke sige nej til.

I januar var vi så til bryllupsmesse i Bella Centeret og der havde jeg det stadig sådan, at jeg ikke så nogle andre kjoler som jeg bedre kunne lide end min egen. Men så begyndte jeg at opdage at andre brude herinde havde valgt en kjole nærmest magen til og jeg så pludselig også min kjole på en brud i et af bryllupsmagasinerne. Så nu har jeg en fjollet følelse af at min ikke er særlig speciel længere. Det ved jeg godt er rigtig fjollet, og jeg bliver da sikkert også glad for den igen, når jeg skal have den på på min store dag.

Men lige fortiden er mine øjne begyndt at rette sig mod andre kjoler. Især er jeg lidt ked af at min kjole ikke har blonder. På den anden side har mit slør mange fine blonder og jeg har ikke prøvet endnu at se mig selv i kjolen og med slør samtidig, så jeg håber at jeg bliver glad igen.

Jeg ærgre mig også lidt over at jeg ikke fik den oplevelse af, at være inde i en brudebutik sammen med min mor og/eller med mine brudepiger. Så jeg føler lidt at jeg har "snydt" dem, for den oplevelse, fordi jeg valgte den helt alene. Heldigvis var min mor og jeg i Lilly og vælge et brudeslør sammen, så på en måde fik jeg oplevelsen.

Nu var det ikke for at stjæle din tråd, men du skal bare vide, at jeg også tror, som Ida skriver, at det er helt normalt at man kommer i tvivl. Jeg håber og tror at du nok skal blive glad igen når du får prøvet din kjole når den er helt rettet til. :)

Jeg har ikke selv oplevelser med skræddere, da min kjole ikke skal rettet til, så jeg ved ikke hvor lang tid det tager, men jeg tror det i hvert fald er en god ide hvis du allerede nu bestiller tid til det :)

Stor krammer

Det er nemlig lige sådan jeg har det. Jeg havde også tænkt at jeg ville have en blondekjole, men de er skisme for dyre til min pengepung (både mig og H2B er på su).

Men jeg tror jeg vil ringe til brudebutikken når alt det her helligdag er overstået, og så få en tid hos skrædderen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke tænker at du skal tage på /tabe dig er del vel ingen frund til at vente så længe.. tror at du ville blive meget gladere for at se den på som den skal sidde.

Jeg regner stærkt med at jeg hverken skal tabe mig eller tage på inden brylluppet. Har altid haft en nogenlunde stabil vægt, så der skulle virkelig ske noget meget drastisk hvis det ændrede sig ;)

Men jeg vil prøve at ringe til dem efter alle de her helligdage og høre om en tid til skrædderen :)

Mange tak for hjælpen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Det er bare så normalt, det du oplever.

Jeg gjorde det samme - fortrød faktisk helt første valg og købte en ny på lagersalg - for jeg kunne virkelig ikke bruge mange penge, når jeg startede med et fejlkøb. Lagersalgskjolen kom jeg så OGSÅ i tvivl om flere måneder senere, fordi jeg så begyndte at finde billeder af kjoler, der var mere mig, og var endda ude og prøve flere kjoler, bare for at blive helt sikker :fløjt:

Nu har jeg så besluttet at være glad for den jeg har, for den er også smuk :lol:

Så ih, hvor jeg kender det, og jeg hører det fra mange andre herinde - det er FULDSTÆNDIG normalt :rolleyes:

Nyd dit bryllup når du kommer dertil - din kjole er smuk og den skal nok komme til at sidde rigtigt :cheerleader3:

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Det er bare så normalt, det du oplever.

Jeg gjorde det samme - fortrød faktisk helt første valg og købte en ny på lagersalg - for jeg kunne virkelig ikke bruge mange penge, når jeg startede med et fejlkøb. Lagersalgskjolen kom jeg så OGSÅ i tvivl om flere måneder senere, fordi jeg så begyndte at finde billeder af kjoler, der var mere mig, og var endda ude og prøve flere kjoler, bare for at blive helt sikker :fløjt:

Nu har jeg så besluttet at være glad for den jeg har, for den er også smuk :lol:

Så ih, hvor jeg kender det, og jeg hører det fra mange andre herinde - det er FULDSTÆNDIG normalt :rolleyes:

Nyd dit bryllup når du kommer dertil - din kjole er smuk og den skal nok komme til at sidde rigtigt :cheerleader3:

Kh

Ja det er samme fejl jeg har lavet. Jeg har godt nok ikke været ude og prøve andre kjoler, men kommer tit til at kigge på kjoler på nettet, og forelsker mig så også helt i dem. Men ja, den skal nok bare lige syes til, så skal jeg nok blive glad for den :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan sagtens forstå du bliver i tvivl, især når kjolen nu ikke passer 100 %, så at se på billeder vil ikke hjælpe dig det store.

Jeg er helt sikker på, at hvis du får lagt den ind ved brystet, taljen og måske hoften, så vil du føle dig langt mere tilpas i den. Et skørt ville også gøre underværker.

Hvis du er ked af stoffet, fordi du gerne ville have haft blonder eller tyl, så er jeg sikker på, at man kan hæfte noget stof på ved taljedraperingen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke være urolig. Du kommer til at være pivlækker når først den er lagt ind og op. Den kommer til at sidde rigtig godt og fordi den har "slå om" detalje ved taljen kommer du til at få den fineste lille talje.

Jeg tror ligesom de andre at det er helt normalt at være i tvivl, især når man køber sin kjole i god tid. For hvor meget man end ville, kan man ikke undgå, hele tiden at se billeder at andre kjoler og så vil tvivlen melde sig.

Jeg er sikker på, du bliver rigtig glad for din kjole når først den er rettet til. Den kan evt syes ind nede om hofterne også for at lave lidt havfruefacon.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak for alle jeres svar. Jeg er blevet meget mere rolig nu, og vil lave en tid til at få den syet ind så den passer mig.

Jeg overvejer også kraftigt at få den syet ind ved hoften, som du siger Lis, for netop at få havfruemodellen. Det var nemlig sådan en kjole jeg havde overvejet til at starte med. Men skrædderen vil vel have nogle forslag til hvad der kan gøres ved den :)

Men i hvert fald - mange tak. Det har hjulpet rigtig meget lige at få jeres mening :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer