Musenberg

Sol og varme i efteråret, måske okt. Men hvor?

20 posts in this topic

Min mand og jeg har valgt ikke at tage fri (holde ferie) i juni, juli eller aug i år, men simpelthen rykke vores ferie.

En dag slog det mig. Hvor er der mega dejlig varmt henne til den tid? Og hvor der ikke er regntid.

Vi har før rejst i julen, men i år SKAL vi være hjemme, så det bliver nødt til at være omkring Okt vi skal afsted.

Hvor har i andre været henne i efteråret? :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været på Gran Canaria engang, det var fint... Du ved pool, strand og aioli til maden.

I gymnasiet var vi i Prag i Oktober. Der var dejligt vejr, og det er jo en smuk by.

Men hvorfor skal det være varmt. Der er jo mange, mange oplevelser på steder lige om hjørnet. Har fx selv været på en hyggelig tur i Leksand ved Siljan søen i efteråret (inkl tur til Stockholm). Norge er enormt smukt og jeg elsker, elsker Finland.

Vil I lidt længere er Færøerne smukke og garanteret også Island.

Gad også rigtig gerne til Skotland

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har været på Gran Canaria engang, det var fint... Du ved pool, strand og aioli til maden.

I gymnasiet var vi i Prag i Oktober. Der var dejligt vejr, og det er jo en smuk by.

Men hvorfor skal det være varmt. Der er jo mange, mange oplevelser på steder lige om hjørnet. Har fx selv været på en hyggelig tur i Leksand ved Siljan søen i efteråret (inkl tur til Stockholm). Norge er enormt smukt og jeg elsker, elsker Finland.

Vil I lidt længere er Færøerne smukke og garanteret også Island.

Gad også rigtig gerne til Skotland

Det er fordi vi trænger til varme og det ELSKER vi.

Vi har jo boet i Skotland og er der stadigvæk tit… Det skal du helt sikkert prøve. Der er så smukt.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt, I har boet der...

Nå, men Dubai er vejret varmt anyway

Det var virkelig også en fed tid. Vil gerne derover at bo igen. Om ik før, så når vi blir gamle.

Dubai har vi snakket om. Min venindes mand har lige underskrevet en kontakt for mærsk og skal bo i Qatar de næste 3 år. Måske vi kunne få lov, at besøge dem, hvis vi tog dertil… Det kunne jo være fedt :biggrin:

Vi har aldrig været i Thailand. Men har hørt at vejret ikke er så godt der i efteråret.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aqaba i Jordan. Jeg var der en dag i forbindelse med et besøg til Petra, der er et af verdens 7 vidundere... Så fantastisk - og samtidig ligger det døde hav kun få timers kørsel fra Aqaba by ( Der ligger ud til det røde hav) :-) frygtelig mange indskudte sætninger og parenteser, men jeg er solgt!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi var i Thailand i oktober/november, og jeg tror det regnede 2 gange på de 18 dage vi var der. Og det var godt nok kraftige regnskyl, men det var overstået en halv time efter. Vi rejste rundt fra Bangkok til Chiang Mai og slappede af i Hua Hin. Virkelig virkelig lækker tur, og så er det jo bare billigt at leve der, og lokalbefolkningen er rigtig flinke.

Alt var flot og grønt, fordi det meste af regntiden var så godt som overstået.

God tur, hvad end I vælger. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle, tak for jeres hjælp.

Som det første har vi fundet ud af at det er i September vi holder ferie.

Vi har ikke noget max budget men har lige købt hus og er flyttet ind. Udgifterne vrimler jo frem. Men tror vi sniger os op mod de 15.000 kr pr. mand.

Indtil videre har vi snakket med 2 selskaber. Det ene gav et tilbud på en ferie i Thailand, det andet selskab, et tilbud på ferie i Filippinerne

ohhh What 2 do?

Min mand siger, at vi altid kan tage til Thailand. Han vil helst til Filippinerne. Jeg vil helst derhen hvor jeg kan slappe mest af!! Det er Det jeg trænger til.

Så, vi har altså ikke fundet ud af andet end at sept md står den på FERIE :cheerleader3:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thailand er altid rart og afslappende - og det bliver åbenbart også mere og mere almindeligt at tage på 'daseferie' til Fillippinerne, så mon ikke du også kan få slappet af dér :)

Men husk at det er lige midt i regnsæsonen begge steder, så I KAN risikere at ferien bliver pænt våd! Jeg har selv boet i Thailand (Phuket) ad to omgange, og været der om efteråret to år, hvoraf det ene stort set ikke havde andet at byde på end regn i både september og oktober... Så det skal I altså lige tage med i overvejelserne.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thailand er altid rart og afslappende - og det bliver åbenbart også mere og mere almindeligt at tage på 'daseferie' til Fillippinerne, så mon ikke du også kan få slappet af dér :)

Men husk at det er lige midt i regnsæsonen begge steder, så I KAN risikere at ferien bliver pænt våd! Jeg har selv boet i Thailand (Phuket) ad to omgange, og været der om efteråret to år, hvoraf det ene stort set ikke havde andet at byde på end regn i både september og oktober... Så det skal I altså lige tage med i overvejelserne.

Tak for dit svar. Vi ved godt det med regntiden. Og blev anbefalet at tage til Hua HIn da det er meget lidt vand der kommer der i regntiden, hvorimod det giver ret meget i Phuket.

Vi var på Bali engang i regntiden men der kom intet regn i de 2 uger vi var der. Håber da vi er ligeså heldige med vejret på Filippinerne - eller at det kan nøjes med at regne om natten, eller på de tidspunker hvor vi alligevel sidder inde :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥


Annoncer