rapduck

Forlover + min far ved min side?

12 posts in this topic

Hej Alle

Er lidt i et dilemma. Har som noget af det første i vores bryllupsplanlægning været 100% sikker på, at det kun skulle være min forlover (min storebror), der skulle være ved min side i kirken. Nu har min far, som jeg ikke har den store kontakt til, men som alligevel er inviteret, og kommer til brylluppet sagt, at han MEGET gerne vil være ved min side, selvom han ved, at jeg har "booket" en forlover.

Mit spørgsmål går på, om man godt kan have flere ved siden af sig i kirken?

Jeg har selvfølgelig haft med i mine overvejelser, at min far næsten ikke fortjener det, grundet hans manglende kontakt til mig gennem det meste af min opvækst, men igen så er han jo min far, så har brug for nogle gode råd og tanker omkring dette... HELP ME!

Brylluppet skal først stå d. 20. Juli 2013, men dilemmaet fylder allerede en masse i mit hoved.

Med venlig hilsen

Den "splittede" brudgom

0

Annonce ♥

Jeg ville nok vælge at holde det simpelt, og derfor stå fast på at der kun er 4 personer ved alteret: brud, brudens far, gom og forlover. Brudens mor, gommen forældre og søskende er jo også meget vigtige personer men sidder ikke ved alteret, men på de første bænkerækker. I min verden er det tradition at forloveren er ved gommen, ikke hans far og slet ikke begge.

Det lyder også som hans behov og ikke dit, og man har altså lov til at tænke på sig selv først til ens bryllup :)

Håber du finder ud af det og får ro i sindet :)

1

Udover, hvad akrotøsen siger og som jeg er enig i, så kommer det også an på kirken - om der overhovedet er plads til flere ved altret. Der er kirker, hvor der er masser af plads og kirker, hvor selv de 2 personer på hver side er crowded :)

0

Min mand havde to forlovere. Præsten var ikke meget for det, men han fik lov til at have begge ved sin side. Vi forklarede præsten hvor meget det ville betyde, derfor gik han med til det. Så jeg vil sige at du skal tage fat i jeres præst - for han kan fortælle om der er plads :)

0

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du have to (ja hvis pladsen i kirken tillader det)... :)

Jeg synes det lyder mærkeligt hvis præster sætter sig imod to forlovere - da det tidligere var meget brugt her i landet at gommen ikke havde forlover, men i stedet sad med begge sine forældre (ligesom bruden)...

Min mor (som er mindst lige så meget med til at "give mig væk" som min far, selvom hun ikke skal følge mig op af kirkegulvet), skal bestemt have en plads ved mig, så vi sidder tre i hver side... :)

0

Hej

Jeg ved ikke om du har læst mit indlæg om netop skal min far med eller ej... jeg kan kun tale af erfaring følg din mave fornemmelse og husk det er jeres dag ikke nogle andre. hvis han ikke fortjener det skal han selvfølgelig ikke have den ære for det er en ære. det skal være en du er tryg ved og pyt med hvad andre siger eller mener

håber i får en fantastisk dag

0

Min kommende mand skal have 2 forlovere plus sin far ved alteret, det var ikke noget problem med præsten, så jeg synes bare du skal gøre hvad du finder rigtigt:-)

0

det måtte vi ikke. - en ved bruden og en ved gommen. nichts weider.

Min kæreste havde ellers valgt forlover, men hans far ville være den der stod der, og da der ikke måtte være to, måtte forloveren vige pladsen.

0

Annonce ♥

Jeg synes det lyder mærkeligt hvis præster sætter sig imod to forlovere - da det tidligere var meget brugt her i landet at gommen ikke havde forlover, men i stedet sad med begge sine forældre (ligesom bruden)...

Min mor (som er mindst lige så meget med til at "give mig væk" som min far, selvom hun ikke skal følge mig op af kirkegulvet), skal bestemt have en plads ved mig, så vi sidder tre i hver side... :)

Må jeg spørge hvad I rent praktisk gør, når I har sagt "ja" og skal tilbage på plads og nu sidde side og side? Hvor skal de fire andre personer så være? Det er kun for at få inspiration, da vi selv regner med at sidde med 2 personer hver :)

0

Hvordan gør man, hvis gommen gerne vil have to siddende (forlover + far), og bruden kun vil have én siddende (far)? Så er der tre på den ene side og to på den anden, og hvad så når vi skal bytte plads??? Min H2B ønsker at have både bror og far med deroppe, men jeg kan slet ikke se hvordan det skal kunne fungere... nogle gode forslag?

0

Hvordan gør man, hvis gommen gerne vil have to siddende (forlover + far), og bruden kun vil have én siddende (far)? Så er der tre på den ene side og to på den anden, og hvad så når vi skal bytte plads??? Min H2B ønsker at have både bror og far med deroppe, men jeg kan slet ikke se hvordan det skal kunne fungere... nogle gode forslag?

Det er da ikke noget problem. Det er jo stadig kun din mand og din far der skal bytte plads. Så der står bare to stole på din side og tre på den anden side. Det er lidt usymmetrisk, men det er i mine øjne fuldstændig ligegyldigt.

0

Må jeg spørge hvad I rent praktisk gør, når I har sagt "ja" og skal tilbage på plads og nu sidde side og side? Hvor skal de fire andre personer så være? Det er kun for at få inspiration, da vi selv regner med at sidde med 2 personer hver :)

Så bytter min far og mand plads - ja og så sidder jeg mellem min mor og min mand... :)

0

Annonce ♥