mStender

Bryllup på budget - hvad gør I?

29 posts in this topic

Hey alle bk zilla's

Har kigget en del tråde igennem, så nu spørger jeg igen :blush:

Hvor har I valgt at spare og hvordan gjorde I det?

Manden min og jeg håber på at kunne holde et bryllup næste år, men det kommer meget an på hvad det kommer til at koste. Jeg har allerede kigget rigtigt meget på DIY projekter hvor vi har kunnet spare penge. Vi vil gerne giftes d.10 maj da det er vores årsdag og det sætter self. lidt problemer igen mhb på konfirmation og årstid (vinteren har jo været laaang i år :td:)

Hvis vi kan få det hele ned på ca. de 30.000kr eller mindre vil det være perfekt.

Håber I vil komme med jeres forslag :)

0

Annonce ♥

Prøv at kigge i min planlægning eller beretning (link i min signatur). Vores bryllup kostede 30.000 mener jeg.

Når jeg trykker på dine links kommer jeg bare til forummet - hvad gør jeg forkert? :huh:

Alt dem i din planlægningstråd

Edited by mStender
0

Hvor mange gæster skal I have?

Det dyreste er nok maden, så der skal man finde en kok som vil gøre det billigt. Enten en man kender eller et catering firma.

Gommens tøj køber I på udsalg. Dit kjole enten på udsalg eller brugt (DBA er et godt sted).

Udsmykning og andre ting kan du finde på ebay.

Men det vigtigste er at prioritere. Hvad er need-to-have og hvad er nice-to-have? Og brug jeres netværk! Der er altid nogen som kender nogen som kan noget man kan bruge :)

Pøj pøj med det!

0

Annonce ♥

Jeg har sparet rigtigt meget på at få min drømmekjole på Lilly lager udsalg til 1000kr, sko til 200kr, slør til 500, underskørt købt på bk til 300, sparet på feststed og andre ting ved at vælge ikke i høj sæson, kagen laver jeg selv, det kan nemt gøres for 500 i materialer , bagerier tager kæmpe priser. Blomster prioterere jeg ikke højt, da jeg ikke vil give 1500 for en 1/2 time og så kommer de bare til at stå på bordet. Men du kan se min tråd, mine priotering ligger i feststedet , heldagsfotograf og rigtig god musik

0

Hvor mange gæster skal I have?

Det dyreste er nok maden, så der skal man finde en kok som vil gøre det billigt. Enten en man kender eller et catering firma.

Gommens tøj køber I på udsalg. Dit kjole enten på udsalg eller brugt (DBA er et godt sted).

Udsmykning og andre ting kan du finde på ebay.

Men det vigtigste er at prioritere. Hvad er need-to-have og hvad er nice-to-have? Og brug jeres netværk! Der er altid nogen som kender nogen som kan noget man kan bruge :)

Pøj pøj med det!

42 mennesker regner vi med & det er på Bornholm forresten ^^

Har også kigget lidt forskellig steder på nettet efter tilbudspriser omkring tøjet er bare så nervøs for man kan finde noget man kan lide på det rigtige tidspunkt. Pt er jeg også en xxl pige i kropsstr. så ved ikke hvad det gør ved prisen :(

Maden er også min største skræk

0

Jeg har sparet rigtigt meget på at få min drømmekjole på Lilly lager udsalg til 1000kr, sko til 200kr, slør til 500, underskørt købt på bk til 300, sparet på feststed og andre ting ved at vælge ikke i høj sæson, kagen laver jeg selv, det kan nemt gøres for 500 i materialer , bagerier tager kæmpe priser. Blomster prioterere jeg ikke højt, da jeg ikke vil give 1500 for en 1/2 time og så kommer de bare til at stå på bordet. Men du kan se min tråd, mine priotering ligger i feststedet , heldagsfotograf og rigtig god musik

Tøjet kan igen være et problem med min krops str. desværre :( Men vil prøve at gå efter tilbud

Har også overvejet at lave bryllupskagen selv og om at få hjælp fra min brudepige som er fantastisk i køkkenet.

Blomster tror jeg min mor kan levere ellers er der masser i skov og marker her på øen :)

Super flot sted forresten! Im in :heart:

Edited by mStender
0

Da jeg var ned i Lilly , var der faktisk mange kjoler i større størrelser, det er i oktober, du kan tage derned og man kan være heldig, check evt deres online hjemmeside, der sælger de også kjoler til 1000kr, du kunne jo gå ind i Lilly og prøve forskellige kjoler og se hvad der klæder dig og hvilken størrelse, så kan det jo være du er heldig , hvis du ved hvad du går efter

0

Annonce ♥

Vi prøver også at spare... I stedet for musiker, er der lavet musik til afspilning fra pc.. Dvs min kammerat sørger for dette. Min kjole kostede 1300 kr foruden en tilretning. Vi har hentet drikkevarer i Tyskland. Jeg laver selv bryllupskagen og natmaden. Skal desuden holde i et totalt billigt forsamlingshus, som selvom det er billigt stadig er pænt. Vi køber hvide ikea lagner til duge.. Osv... Men har tilgengæld valgt at maden godt må koste lidt ekstra.. Dette kunne i ellers også sagtens spare på..

0

Da jeg var ned i Lilly , var der faktisk mange kjoler i større størrelser, det er i oktober, du kan tage derned og man kan være heldig, check evt deres online hjemmeside, der sælger de også kjoler til 1000kr, du kunne jo gå ind i Lilly og prøve forskellige kjoler og se hvad der klæder dig og hvilken størrelse, så kan det jo være du er heldig , hvis du ved hvad du går efter

Okay super :) Må se om jeg kan arrangere en tur over til kbh og prøve kjoler

Min veninde kender en som er god til at sy så hun kan måske rette den til for ikke så mange penge skulle det være :)

Vi prøver også at spare... I stedet for musiker, er der lavet musik til afspilning fra pc.. Dvs min kammerat sørger for dette. Min kjole kostede 1300 kr foruden en tilretning. Vi har hentet drikkevarer i Tyskland. Jeg laver selv bryllupskagen og natmaden. Skal desuden holde i et totalt billigt forsamlingshus, som selvom det er billigt stadig er pænt. Vi køber hvide ikea lagner til duge.. Osv... Men har tilgengæld valgt at maden godt må koste lidt ekstra.. Dette kunne i ellers også sagtens spare på..

Musik har jeg også tænkt blot kunne være en afspilningsliste, men har allerede fået de første "jamen hvad så med sange osv." og vi har ikke engang talt med mange om det endnu, så tænker åh nej :blink: Men vi har så talt om man så kunne skrive at der ikke er musik så sangene skal være nemme at synge aka melodier man kender? Vi ved godt det er hyggeligt med live musik og folk oftest føler sig mere selvsikker med en musiker til at akkompagnerer, men hvis nu lige denne post fraholder os vores fest såååå :rolleyes:

Har I hørt nogen bekymre sig over det?

Tyskland har jeg også tænkt på. Men der findes ikke bilige rejser fra Bornholm til Tyskland ligesom der f.eks går i Rødby :td: Så det skulle være hvis nogen alligevel skal derover. De eneste vi inviterer, som ikke bor på Bornholm er min Bror og mine to venner. Min bror tror jeg ikke jeg kan få til det samt de to gutter ingen transport til dette har.

Lagener fra Ikea var dog en fantastisk ide jeg ikke har læst om endnu :cheerleader3: Den skrives straks på note listen :cheerleader3:

0

Vi har sagt til vores familie/venner, at vi ikke har musiker på... Men tilgengæld har vi også sagt, at vi ikke forventer at få en masse sange og taler mm. ;)

Ang musikken under spisningen, så lav evt en liste med instrumental musik... Det har vi.. Tror det blir godt :)

0

Annonce ♥

Priserne på mad og alkohol i Sverige er skandaløst høje, så det vil jeg ikke anbefale. Mon ikke i kan sejle fra rønne til rostock eller noget?

Vi har sparet på lokation - forsamlingshus til 2500 kr. for en hel weekend, min kjole og udstyr købt på udsalg ca. 6000 kr. i alt, maden regner vi med omkring 5000 kr. max. til ca. 30 mennesker. Alt bordpynt laver jeg selv. Invitationer, bordkort, save the day - 800 kr. fra Arnold Busck. Øl - 30 kr. ks. den 20. april i bordershoppen. Musikken koster gratis - den spiller fra en computer og min brors kæmpe højtalere. Bryllupskage til 90 mennesker 2500-3000 kr. - prisen afhænger af fyldet og det præcise antal gæster :)

Fotograf (7000 kr) og ringe (12.700 kr. i tyskland) har vi ikke sparet meget på, men stadig lidt :)

0

Vi har sagt til vores familie/venner, at vi ikke har musiker på... Men tilgengæld har vi også sagt, at vi ikke forventer at få en masse sange og taler mm. ;)

Ang musikken under spisningen, så lav evt en liste med instrumental musik... Det har vi.. Tror det blir godt :)

Det har vi også snakket om, eller hyggelige/afslappede sange - tror jeg sætter en af vores hjælpere til det :fløjt:

Ang musik til sange hvad så med at sige til folk at de selv skal medbringe musik på en cd eller et usbstik?

Josephine

Det var en rigtig god ide :cheerleader3:

Når du nu bor på Bornholm, hvad så med at undersøge priserne i Sverige? :)

Det er som Pernille Pjuske skriver; Sveriges priser er pænt dyre desværre

Priserne på mad og alkohol i Sverige er skandaløst høje, så det vil jeg ikke anbefale. Mon ikke i kan sejle fra rønne til rostock eller noget?

Vi har sparet på lokation - forsamlingshus til 2500 kr. for en hel weekend, min kjole og udstyr købt på udsalg ca. 6000 kr. i alt, maden regner vi med omkring 5000 kr. max. til ca. 30 mennesker. Alt bordpynt laver jeg selv. Invitationer, bordkort, save the day - 800 kr. fra Arnold Busck. Øl - 30 kr. ks. den 20. april i bordershoppen. Musikken koster gratis - den spiller fra en computer og min brors kæmpe højtalere. Bryllupskage til 90 mennesker 2500-3000 kr. - prisen afhænger af fyldet og det præcise antal gæster :)

Fotograf (7000 kr) og ringe (12.700 kr. i tyskland) har vi ikke sparet meget på, men stadig lidt :)

Man kan godt sejle, men spørgsmålet er så desværre om man overhovedet sparer så meget igen. Så hellere alliere mig med nogen som skal derned eller købe løbende på tilbud hen over året.

5000kr. er en mega billig pris, hvordan gør I det? :)

0

Annonce ♥

Hey alle bk zilla's

Har kigget en del tråde igennem, så nu spørger jeg igen :blush:/>

Manden min og jeg håber på at kunne holde et bryllup næste år, men det kommer meget an på hvad det kommer til at koste. Jeg har allerede kigget rigtigt meget på DIY projekter hvor vi har kunnet spare penge. Vi vil gerne giftes d.10 maj da det er vores årsdag og det sætter self. lidt problemer igen mhb på konfirmation og årstid (vinteren har jo været laaang i år :td:/>)

Hvis vi kan få det hele ned på ca. de 30.000kr eller mindre vil det være perfekt.

Håber I vil komme med jeres forslag :)/>

Jeg købte min kjole hos Lilly i december hvor sidste års kjoler sættes ned. Sparede 6000 kr. Har købt meget på eBay. Kæresten får hans tøj af hans mor i 30 års gave. Vi fandt et feststed som var billige. 490 kr pr kuvert og der i er velkomst drink, forret, hovedret, kaffe med småkager og natmad. Samt øl, vin og vand er ad libitum.

Begynd allerede nu at undersøge priser hos feststedet, så er du sikker på at kunne finde noget til en god pris. Og det kan ikke altid betale sig at vælge forsamlingshus.. Hos os blev det dyrere at vælge den løsning

0

Hey alle bk zilla's

Har kigget en del tråde igennem, så nu spørger jeg igen :blush:/>

Manden min og jeg håber på at kunne holde et bryllup næste år, men det kommer meget an på hvad det kommer til at koste. Jeg har allerede kigget rigtigt meget på DIY projekter hvor vi har kunnet spare penge. Vi vil gerne giftes d.10 maj da det er vores årsdag og det sætter self. lidt problemer igen mhb på konfirmation og årstid (vinteren har jo været laaang i år :td:/>)

Håber I vil komme med jeres forslag :)/>

Jeg købte min kjole hos Lilly i december hvor sidste års kjoler sættes ned. Sparede 6000 kr. Har købt meget på eBay. Kæresten får hans tøj af hans mor i 30 års gave. Vi fandt et feststed som var billige. 490 kr pr kuvert og der i er velkomst drink, forret, hovedret, kaffe med småkager og natmad. Samt øl, vin og vand er ad libitum.

Begynd allerede nu at undersøge priser hos feststedet, så er du sikker på at kunne finde noget til en god pris. Og det kan ikke altid betale sig at vælge forsamlingshus.. Hos os blev det dyrere at vælge den løsning

Har lige luftet idéen med at ønske sig tøj/penge til brylluppet i føds- & julegave til ham, så ser vi hvad han svarer når den er gennemtænkt :happy:

Har lige siddet og kigget på restauranter, selskabslokaler og forsamlinghuse som nu er nedskrevet til en liste, så jeg kan holde overblik over de forskellige, når de er kontakte - super tip at tjekke dem alle :thumbsupsmileyanim:

Tak til jer alle der har svaret - I hjælper på en nystartet Zilla's myldertanker :heart:

0

Det handler vel om prioriteringer? Det kan jo godt være et super fedt bryllup, selvom alt ikke har kostet en bondegaard :lol:

Vi holder bryllup for ca. 80 mennesker og et budget på 25.000 kroner. Jeg syr selv børnenes tøj, min mand har fået en smoking og jeg får en skrædder til at sy min kjole, som jeg så selv pynter. Så en buffet bestilt ude fra spædet op med noget, vi kan lave i forvejen. En veninde laver kagen, mødrene småkager og kransekage, og så drikkelse i dunke fra Tyskland. Med hensyn til musikken kender vi tilfældigvis et medlem af et band der kommer og spiller og så sætter vi diskotek op med et par DJ's. Ikke super fancy, men er sikker på at det bliver skægt og helt i vores ånd :loveshower: Og nå ja, jeg klippe-klistrer invitationer, bordkort og alle de der dimser. Ikke for at spare penge, men fordi at så bliver det, som jeg vil have det. Håber du har fået mod og gejst til dit drømmebryllup :iloveyou:

1

Det handler vel om prioriteringer? Det kan jo godt være et super fedt bryllup, selvom alt ikke har kostet en bondegaard :lol:

Vi holder bryllup for ca. 80 mennesker og et budget på 25.000 kroner. Jeg syr selv børnenes tøj, min mand har fået en smoking og jeg får en skrædder til at sy min kjole, som jeg så selv pynter. Så en buffet bestilt ude fra spædet op med noget, vi kan lave i forvejen. En veninde laver kagen, mødrene småkager og kransekage, og så drikkelse i dunke fra Tyskland. Med hensyn til musikken kender vi tilfældigvis et medlem af et band der kommer og spiller og så sætter vi diskotek op med et par DJ's. Ikke super fancy, men er sikker på at det bliver skægt og helt i vores ånd :loveshower: Og nå ja, jeg klippe-klistrer invitationer, bordkort og alle de der dimser. Ikke for at spare penge, men fordi at så bliver det, som jeg vil have det. Håber du har fået mod og gejst til dit drømmebryllup :iloveyou:

Ja :) Vi er også meget afslappet og det behøver ikke at være så fancy eller det store princessebryllup - vi vil bare gerne have en dejlig dag sammen med vores nærmeste :loveshower:

0

Annonce ♥

Vores bryllups koster ca. 30.000 og er for 23 gæster.

Jeg købte min brudekjole på Lillys hjemmeside, det var et her og nu tilbud og købte den til 1000,- sparede næsten 6000,-

Vi har fundet en billig fotograf til 2500,- da det er et punkt vi ikke vil spare på :a1221:

Musik er noget vi sørger for fra vores iPhone, så den post er gratis :bunny_4:

Invitationer, takkekort, bordkort er købt på nettet til små beløb

Og vi har købt H2B's tøj billigt, selvom det var nyt er vi kommet af med 1600,- og dette er med 2 skjorter.

Vi har valgt at køre i limousine fra kirke til feststedet, da det er noget jeg gerne ville,det er noget man nemt kan spare væk, men det ville vi gerne :7himmel:

Det handler om at tjekke en masse priser rundt omkring for at finde den helt rigtig pris :a1221:

ringene har vi købt på en bryllups messe, til lige knap 4000,- det kan gøres billigere ved at have arveguld, købe titanium ringe eller beholde forlovelsesringe.

Bryllupskagen er med i menuen vi har på kroen.

Vi holder det på en Kro til en pris på 598,- grunden til vi holder det et sted med en færdig pakke er at jeg ved med mig selv at jeg ikke kan slappe af, hvis jeg skal stå for det hele selv :shooter: Men tumps op til dem der kan og gøre dette :thumbsupsmileyanim:

Edited by Bubsi
0

Det har vi også snakket om, eller hyggelige/afslappede sange - tror jeg sætter en af vores hjælpere til det :fløjt:

Ang musik til sange hvad så med at sige til folk at de selv skal medbringe musik på en cd eller et usbstik?

Josephine

Det var en rigtig god ide :cheerleader3:

Når du nu bor på Bornholm, hvad så med at undersøge priserne i Sverige? :)

Det er som Pernille Pjuske skriver; Sveriges priser er pænt dyre desværre

Man kan godt sejle, men spørgsmålet er så desværre om man overhovedet sparer så meget igen. Så hellere alliere mig med nogen som skal derned eller købe løbende på tilbud hen over året.

5000kr. er en mega billig pris, hvordan gør I det? :)

Vi regner stærkt med at købe forret og hovedret hos en indisk restaurant. Der er så meget i en enkelt potion at hovedretten kan holdes på den nette sum af 1500 kr :) dertil kommer ca. 500 kr. til forret. Dessert laver jeg selv en mudpie ca. 300 kr hvis jeg skal købe alt ind til den, samt is - aldis vanille is max. 100 kr. der. Resten går til slik/chips/natmad. Men der er jo så også 3000 kr. tilbage, så det burde gå :wink:

Det skal lige siges, at den dyreste hovedret hos restauranten koster 99 kr. så det er jo ikke voldsomt :)

0

Musik er noget vi sørger for fra vores iPhone, så den post er gratis :bunny_4:

Det vil jeg så klart fraråde. Dermed ikke være sagt at man nødvendigvis skal have en band/musiker/DJ løsning men læg i det mindste musikken ind på en computer så I kan styre det. I og med at man tit ser folk komme med deres iphones og høre om man ikke lige kan sætte dem til,ser jeg også en risiko for at nogle kan blive lidt for kreative og lige smække deres egen iphone på i stedet og så går det nemt op i hat og briller
0

Vi bliver 50 mennesker og det kommer til at koste ca 25.000 (og falder stadig) :)

Angående musik, så kunne man jo altid købe spotify i en måned, så bliver det jo også billigt :) det gør vi, så er det bare en pc, forstærker og nogle højtalere :)

Vi trækker så meget på vores forbindelser.. Vi kan låne festtelt+gulv, borde, stole, service, duge og brudekjole.. Vi laver selv: brudebuket, bryllupskage, forret, natmad, sætter selv hår og lægger makeup.. Og så får jeg en af mine venner der er fritids fotograf til st tage billeder :)

Bruger "gamle" ting såsom smykker, sko, lingeri, osv. Og frasiger mig ting som taske og sådan (kan ikke se hvad jeg skal med den) :P

Den største udgift vi har er mad og drikke vare.. Vi skal have helstegt pattegris, så det er jo ikke fordi det er voldsomt :)

0