Krebsen83

Hvordan forløb jeres vielsessamtale?

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Spændende er det ihvertfald :) hvor tæt på brylluppet har i jeres samtale? Jeg har lige kontaktet præsten i dag for at få en tid (hun er ikke vendt tilbage til mig endnu), og vi skal giftes om 5 uger :)

Indtil videre har jeg forberedt forslag til ind/udgangsmusik og salmer. Men vil jo rigtigt gerne vide hvor meget personligt vi kan forvente at skulle fortælle om os selv mm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

Det er snart ved at være tid til vores vielsessamtale, og i den forbindelse er jeg nysgerrig på at høre om jeres erfaringer med dette? Hvad havde i forberedt og hvad spurgte præsten jer om?

:)

Jeg ved, at der er mange præster, der spørger til, hvordan parret mødte hinanden; hvad de faldt for hos hinanden; hvad de elsker hos hinanden; og hvad de kan blive lidt irriteret over hos hinanden.

Så er der salmerne

Og så bliver vielsesritualet gennemgået :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:)

Jeg ved, at der er mange præster, der spørger til, hvordan parret mødte hinanden; hvad de faldt for hos hinanden; hvad de elsker hos hinanden; og hvad de kan blive lidt irriteret over hos hinanden.

Så er der salmerne

Og så bliver vielsesritualet gennemgået :)

Tusind tak for svar! Så er der da lidt at gå i gang med :-) Vi har lige fået sat datoen for samtalen til den 19. april - så jeg vender lige tilbage til jer andre om hvad hun spurgte os om :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores forløb slet ikke som jeg havde troet!

Havde fået at vide af en veninde at deres præst havde spurgt meget ind til deres interesser og sådan, så det havde vi egentlig forberedt os på vi skulle tale om. Men vi kom overhovedet ikke ind på det!

Hun startede med at gennemgå det hele, fra min ankomst til kirken, alt det der med at svare, skifte plads osv (som jeg allerede lidt har glemt igen :huh: ) Ind imellem kom hun med et par sjove historier og gode, tørre kommentarer - lige sådan en type jeg godt kan lide. Så tog vi hjem til hende og talte jeg ved ikke hvor længe om alt muligt - bare ikke ret meget om os. Det var altså ret skørt. Vi var omkring alt muligt lige fra økonomi, huskøb, fødsler, men virkelig ikke ret meget om os. Lidt om vores forældre og hvor vi kommer fra. Men det var ligesom også det.

Jeg har bare en ide om hun er sådan en af de hersens menneskekendere, der uden rigtig at spørge har fået det indtryk af os hun gerne ville have og egentlig allerede har luret os.. Men jeg ved det jo ikke. Kan godt blive en lille smule nervøs for hvad hun dog vil sige - snak om fødsler synes jeg ikke rigtig er det jeg forbinder med vielsesritualet :biggrin:

Og til det her med salmer - jeg har gået helt vildt meget op i at finde de rigtige, overvejet teologien, melodier osv, men ville gerne have hendes hjælp til den endelige beslutning. Men det kunne hun altså ikke være mere ligeglad med. Det var overstået på to minutter og så sad jeg ellers der helt paf med alle mine noter. Men jeg synes hun er sej og kan egentlig godt lide folk der er så ligetil. Og min kæreste syntes det var skønt vi ikke skulle bruge (mere!) tid på de salmer :wink: Og nu er det besluttet! Det er egentlig også rart :rolleyes:

Nå. det blev en lang snak. Min pointe er nok bare at det ikke nødvendigvis er til at vide hvad man kommer til at snakke om :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer