nemipigen

hvad har I sagt når I prøvede kjoler...?

16 indlæg i dette emne

Hej I dejlige damer.

Ja, jeg skal ud og prøve kjoler i morgen :-D

Og min bekymring går på at jeg normalt er typen der ikke går ind i en butik hvor der ikke er andre kunder, fordi jeg så føler jeg SKAL købe noget..

Og er bange for at blive presset til at købe en kjole, jeg ikke vil have.

Problemet er vidst at jeg er overdreven høflig, og bryder mig ikke om at sige nej til folk. (det blevet bedre, men der er lang nej endnu..)

Så hvad har I sagt?

Har I bare været ærlige og sagt at I lige skal rundt og se flere steder..?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ved godt at man skal tænke over det. Det er jo en stor beslutning og mange penge. Jeg ytrede hvilken en jeg kunne lide og så blev der ikke sagt andet før jeg sagde at det var den jeg skulle have. Intet pres eller noget overhovedet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt!!!!! Hvor skal du hen? Hvem skal med?

Sig til dem der skal med at du IKKE vil købe noget og at de skal hjælpe dig, hvis der bliver presset.

Oplevede det en lille smule nede i Tønder og slet ikke i Vejle..

I Tønder sagde jeg s det var. "Jeg har lovet mig selv ikke at købe noget" og "i dag er jeg kun ude efter at finde ud af hvilket snit der klæder mig og så vil jeg ellers recherche lidt mere"...

Spørg efter leveringstid og om de vil skrive navn på kjolen ned til dig, så du evt kan ringe og høre om de stadigvæk har den, hvis du vil prøve den igen..

Jeg legede primadonna og sagde at der ikke var noget prislimit. Der er lang tid til mit bryllup og jeg vidste at jeg sansynligvis kunne finde den brugt- hvilket jeg gjorde. Jeg faldt for en kjole til 17.700 og fandt en brugt som jeg fik ned i 5000.. Den var en str for lille om barmen, så jeg har fået sat snøreryg i. Den er blevet helt perfekt..

Jeg er helt misundelig.. Det er sååååå fedt.

Nyd det og lad Dankortet blive hjemme. De ER jo sælgere.

Sig din mening vedr udskæring, snit, stof m.m. Og spørg om det kan laves om hvis du ikke er vild med det. De ved jo at det kun er én kjole til en kvinde og det er deres arbejde at finde den. Det er lettere for dem hvis man er ærlig..

Held og lykke!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det på præcis samme måde som dig, men det er en helt anden situation når det er en brudekjole man leder efter.. :-)

Jeg har været tre steder og ingen af de steder følte jeg mig presset til at skulle købe. Den første gang jeg var ude fortalte jeg også at jeg havde en anden aftale senere, og før jeg gik fik jeg skrevet ned, hvilken kjole jeg godt kunne lide og fik en pris, i tilfælde af at jeg kom tilbage og ville have den. Så de er vant til at folk ikke nødvendigvis køber samme dag man er der..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er et rigtig godt råd at sige du bliver nødt til at at tænke over det. Jeg er selv en af dem der har utrolig svært ved at beslutte mig - har engang præsteret at bytte en cowboyjakke i samme stil og prisklasse FIRE GANGE - fordi jeg simpelthen ikke beslutte mig. Og det er jo åndssvagt. Nu var jeg så heldig (jf. forhistorien med mine dårlige evner til at beslutte mig) at drømmekjolen kom som sendt fra himlen, brugt, og den første (og eneste!) jeg har prøvet. Det var godt for mit sind :a1221: Og havde det ikke gået så let, havde jeg helt sikkert været en af dem der var kommet tilbage hundrede gange og prøvet og prøvet (og havde nok endt med at få stress)

SÅ derfor synes jeg det er et mega godt råd! Simpelt og ligetil. Så kan du jo samtidig være helt ærlig og sige du har dødsvært ved at tage store beslutninger. Det kan alle brudekjolesælgere vel godt forstå :happy:

Held og lykke med det!! (Har hørt) det er en oplevelse uden sidestykke at prøve brudekjoler :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar... :-)

Jamen det er Lilly i Vejle jeg skal ind til, jeg er ikke overvejende optimistisk mht. at de har KJOLEN, men som I siger så får jeg jo om ikke andet set hvilket snit der klær mig bedst...

Jeg skal have en veninde med. :-D Og god idé at sige til hende inden at jeg ikke skal købe med set samme..

Overvejer så at tage til Glamour i Odense om et par uger, og se hvad de kan byde på.

Endnu en gang tak. ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Husk, at det er altid dig som kunde, der bestemmer :sm:

Jeg har ikke selv været ude at prøve kjoler endnu (men har også fundet drømmekjolen på nettet, så jeg kommer det måske ikke), men jeg ville nok bare valse ind i butikken (eller komme forbi til en bestilt tid), til at prøve af, hvad der kunne falde i min smag og se, hvad der passer til ens kropsform - kort og godt sig at du er kommet for at se og prøve hvad de kan tilbyde, som du selv nævner.

Ingen tvinger dig til at svinge kortet - det er tilladt at tænke sig om en ekstra gang, for det kan jo blive mange penge, man skal have op af lommen, og kjolen skal jo leve op til dine forventninger. Er du det mindste i tvivl, så bare gør opmærksom på, at du enten lige skal sondere terrænet lidt mere eller hjem og tænke lidt over det, men at det jo er rart at udvide sin kjolehorisont når det kommer til stil, snit osv.

Butikkerne burde i hvert fald vide, at det, de kommer længst med, er god service, selvom de selvfølgelig lever af at sælge. Men salg kommer jo oftest af god service :fløjt:

God fornøjelse i hvert fald :)

Redigeret af Soon2bemrsH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du skal i Glamour så skal du være forberedt på, at de nok vil presse. Min veninde og jeg var inde for at kigge på brudepigekjoler og beskeden var, at de ikke lægger kjoler til side og de vil ikke garantere at kjolen er der når man kommer igen, hvis man venter med at købe, fordi de ikke bestiller den samme kjole to gange. Jeg er rimelig sikker på, at dette også gælder brudekjoler.

Så her skal du i hvert fald være sikker på hjælp fra din veninde ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vel meget normalt, at hvis man ikke køber det, der er på hylderne, så kan det ske at være solgt, når man kommer igen. Men så er man jo heller ikke helt sikker på købet, hvis man ikke vil købe med det samme. Og fred med det. :shopping:

Men hvis man kommer igen, og VED at NU det skal være den kjole man prøvede og i den bestemte størrelse, så kan de vel sagtens bestille den hjem? Andet ville da være mærkeligt. Det er vel bare fordi de ikke vil have en masse ens kjoler i samme størrelser hængende, og det kan man vel ikke fortænke dem i, synes jeg.

Hvis jeg var dig, ville jeg sørge for, hvis jeg var lidt i tvivl om en kjole, at få veninden til at tage et par billeder af mig (dig) i den. Så kan du kigge nærmere på den hjemme og enten beslutte dig for at tage chancen og se, om ikke der dukker noget andet op et andet sted eller om det bare lige skal være den. :c166:

Der er jo et sindssygt udvalg af brudekjoler i priser i alle ender og kanter, så jeg synes bare, du skal være kølig og mærke efter om det skal være dén. Det er kun dig, der kan mærke om det er :td: , :huh: eller :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige luret deres side, og jeg læser det som om at de ikke bestiller samme kjole hjem igen for hele tiden at forny udvalget. Der står dog omvendt ikke, at de ikke kan bestille en kjole hjem, som man er sikker på at man vil have og allerede har prøvet, altså bestilling hjem til et konkret salg.

Men det kan man jo spørge om. Hvis ikke det kan lade sig gøre, må man tænke sig godt om og tage en beslutning. Er det for sent, finder man nok noget andet (og måske endnu bedre), men udvalget er bare stadig uendeligt og med noget for enhver smag, så bare tag det helt roligt og nyd det :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været i Glamour, og magen til underligt butik skal man da lede længe efter.. De har netop kun den ENE kjole, i den størrelse. Og ellers er det bare ærgerligt. Jeg vil personlig slet ikke give fuld pris for en kjole, som 20 andre måske har været i. Så er den jo ikke ny mere. Men det er så deres koncept.

De forsøgte så ikke at presse mig, for jeg kunne slet ikke rigtig lide nogle af "de få" som de rent faktisk havde i min størrelse - 40/42.

Men ts, det er rigtigt som de andre skriver, du er kunden, og din kjole. Så det er rigtig fint at melde ud, at du kigger i starten og ikke vil lægge dig fast på noget. Og jeg tror især i Lilly så er de meget large og forstående. Det er i hvert fald mit indtryk, af både den i Odense, og den i KBH,

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt min i Glamour - man kunne ikke få samme kjole et nummer større eller et nummer mindre, så hvis du ikke kan passe den kjole du kan lide, så er det bare ærgerligt og du må finde noget andet. Jeg tror faktisk ikke, at de bestiller hjem i nye størrelser... De har det, de har og sådan er det ! Men jeg fandt min drøm af en kjole og den passede :) Og synes de var utroligt søde og jeg følte mig ikke presset ... Men hun vidste nok også at jeg var solgt, da jeg prøvede den kjole ... Til Nemipigen vil jeg bare sige, at det er DIG der skal lægge tusindvis af kroner på bordet, så du skal på ingen måde føle dig presset. Jeg var også i Lilly før Glamour og der pressede de heller ikke. Jeg sagde bare, hvilke kjoler jeg kunne lide og hvilke jeg ikke kunne lide - og havde en favorit. Hun lavede et prisoverslag, og så kunne man bare ringe ind, hvis man ville købe den eller man kunne komme og prøve den igen, hvis man stadig var i tvivl. Jeg har slet ikke følt mig presset, men ved godt hvad du mener med det du skriver. Synes bare du skal sige - måske skal det være den her, men jeg bliver nødt til at sove på det - det er rigtig mange penge... Ja, og så kan du jo se, hvad du føler for senere... Det er mit råd :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også du skal være helt ærlig omkring det, hvis du kan. Sig at du er i forsøgsfasen, og endnu bedre, hvis du føler dig presset så sig det også til dem. Jeg synes nu ikke det har været slemt. Og jeg har prøvet rigtig mange steder. Enkelte steder har der været den der med at kjolen er her jo kun nu, og vi kan jo ikke garantere at der kommer en i morgen og køber den.... Men de fleste steder har de accepteret når jeg har sagt at jeg ikke køber en kjole til mange tusind kroner sådan bare lige. Desuden synes jeg det var vigtigt at se mig selv på billeder og lige kunne overveje det igen. For der er MANGE flotte kjoler, og jeg var flere steder liiiiiiige ved at købe fordi den her kjole bare var så flot. Men tag hjem, tænk over det, se på billederne (som du forhåbentlig får lov at tage) og overvej hvad du vil.

Jeg fik ikke den der fornemmelse af lige det her var kjolen, det er ikke alle der får det. Men jeg er rigtig glad for den jeg har valgt.

Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer