dorte s.

Vejen til sundt hår (og Midler mod hårfældning)

21 indlæg i dette emne

Aaiii synes da jeg fælder lidt for meget.. Nægter at vågne op med måne, så jeg håber der er nogen (ikke forhandlere) der har et godt råd mod hårfældning. Jeg har spist ølgær-tbl nogle mdr og er netop gået over til Silica plus. Jeg spiser sundt og forsøger at holde mig fra giftstoffer...

😓

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte et godt råd i godmorgen danmark som jeg selv er begyndt at bruge og jeg synes det virker.

Det er meget simpelt, du må kun rede dit hår når det er tørt. Så hvis dit hår er vådt efter badet må du vente til det er tørt. Du kan så rede det før du vasker det, det hjælper på hvordan det ser ud bagefter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan du skal behandle afhænger af, hvilken slags hår"tab" du har. Når du kigger på hårstrået, der er faldet af, er der så en "rund klump" for enden af håret? I så fald vil det ikke hjælpe noget med shampooer etc. da det ikke er dit hår, der er skrøbeligt. Hvis det til gengæld knækker, så kan en god hårkur være løsningen.

Hvis du fælder meget kan det være tegn på stress. Og jo mere du stresser over, at du fælder, jo mere hår ryger der. Tro mig, jeg kender den onde spiral. Jeg holdt op med at fælde så meget, da jeg startede på Priorin. Jeg ved ikke, om det var pillerne, der gjorde forskellen, eller om jeg psykisk slappede mere af, fordi jeg følte, at nu gjorde jeg noget, der hjalp.. Men det var knapt så voldsomt efter jeg startede Priorin-kuren.

Min frisør har dog fortalt mig, at man hvert 8-10 år udskifter sit hår, dvs. fælder ekstremt meget ift. normalt. Det kan også være hormonelt. P-pillestop = ekstra hårfældning (det samme hvis du lige har født).

Håber det gav lidt klarhed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjo... Altså

Jeg har godt hørt om den der alm cyklus med at tabe hap hvert 7-8 år. Men synes ligesom at det NOGET kortere tid siden jeg nævnte det for frisøren. Jeg frygtede nemlig det for halvandet år siden kunne skyldes hårfarve, hvilket frisøren benægtede.

Der ligger så mange hår på min hovedpude og i min seng og på badeværelsesgulvet.... Tsk tsk.... Der er ikke hårsæk med på hårene.

Men frisøren siger at mit hår ikke virker "kritisk" eller usundt på nogen måde. Synes bare det er vildt irriterende. Prøver generelt at være mest mulig sund...

Stress?? Tja... Nja... Nej det mener jeg ikke jeg er.

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at prøve nogle af de der kure, som ikke er alm hårkure.

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der ikke er nogen klump med for enden, så er det dine hårstrå, der knækker. Hmmm måske du skulle prøve at holde en pause fra det der hårfarvning. Jeg har selv prøvet at farve for tit, og det mistede jeg også rigtig meget hår af. Blev faktisk meget tyndhåret, og hjalp først da jeg gav håret en pause.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg blevet en anelse rigere på erfaring.... :)

Har været en del kosttilskud igennem!

Disse 2 præparater er jeg nu overbevist om virker mod hårfæld... YEAAAAH! Min frisør har bemærket at jeg har mange nye hår på vej ud... Wuhuuuuu

Total B er fra Matas og B5 er fra apoteket. Jeg har ikke søgt på nettet efter bedre priser, men gør det nok

post-59524-0-46694400-1390984949_thumb.j

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fælder kæmpe totter pga min PCO, men har fået stoppet det en del ved at bruge Ducray Anaphase fra apoteket, efter 2 måneder kunne min frisør se forskel.... Brug en god balsam og/eller hårkur sammen med den da spidserne ellers kan blive lidt tørre

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt mere erfaring til hårfæld :)

Jeg har lige været igennem endnu en fældeperiode (grrrrrrrrrrrr) og stødte tilfældigvis på en artikel om emnet i et venteværelse - yeah,- nye råd der skal afprøves.

Pointen var at hårfæld kan skyldes lavt zink og lavt jern, - derfor er jeg straks røget på endnu et kosttilskud :lol: Tilsyneladende har det god effekt,- eller også stoppede fældning bare alligevel :)

Så fortalte en frisør lige min datter, at eneste man kan gøre for at få håret til at vokse er hovedbundsmassage.. Derved tilføres hårsækkene blod/ilt som er deres næring. Så der er en god grund til at ALLE kommende gomme kommer igang med at give deres kommende hustru hovedbundsmassage HVER dag :lol: :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft rigtig effekt af en migrænekur, som består af Magnesium, B2-vitamin, B-multivitamin, fiskeolie, D-vitamin, multivitaminpille. Udover at det har milnet mine migræneanfald, har jeg fået stærke negle og hår og det er ikke fordi jeg synes jeg fælder meget, men jeg kan virkelig mærke, at det er kraftigere. Den her kur skal jeg være på i 3 mdr. og så prøve at holde pause. Derudover får vi leveret mad fra aarstiderne (siden årsskiftet), som er økologisk og dermed ikke indeholde kemi. Tror at mange bække små kan gøre noget godt i det store hele :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om det virker decideret mod hårfældning (jeg er korthåret;) ). Men det er i hvert fald alle tiders hårkur:) Kokosolie er den eneste olie der beviseligt styrker håret. Jeg køber en stor krukke fra urtekram (får bl.a. I Matas) det er den man også bruger i madlavning og den er også ekstremt god til kroppen :) Jeg kommer en masse i tørt hår, så det er helt fedtet ind. Sover gerne med det i. Og vasker det ud næste morgen, HUSK at komme shampoo i før vand da det ellers er umuligt at få ud... Håret bliver dejligt blødt og lækkert efter sådan en tur:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det virker decideret mod hårfældning (jeg er korthåret;) ). Men det er i hvert fald alle tiders hårkur:) Kokosolie er den eneste olie der beviseligt styrker håret. Jeg køber en stor krukke fra urtekram (får bl.a. I Matas) det er den man også bruger i madlavning og den er også ekstremt god til kroppen :) Jeg kommer en masse i tørt hår, så det er helt fedtet ind. Sover gerne med det i. Og vasker det ud næste morgen, HUSK at komme shampoo i før vand da det ellers er umuligt at få ud... Håret bliver dejligt blødt og lækkert efter sådan en tur:)

Jeg bruger og kokos.... Love it ❤️

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et godt råd er at spørge din frisør hvilken slags shampoo du bør bruge. Det er VIDT forskellige ting dit hår har brug for om det knækker fordi det er tørt, fordi det er elastisk, eller for du taber det ved hårrødderne osv. Man kan ikke rigtigt give et generelt råd desværre

Personligt bruger jeg Kerastase med CIMENT som jeg køber fra england (georgeusshop) da det er dobbelt så dyrt i danmark af en eller anden grund. Jeg bruger den for mit hår er elastisk pga. farvning/afblegning, og det er et mirakel middel :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har (haft) virkelig tyndt og trist hår i mange år - min nye frisør gjorde mig opmærksom på Hårklinikken, hvor jeg har været i behandling siden maj. Det er HELT VILDT, så meget nyt hår der er på vej frem. Over hele hovedet har jeg hår på 2-3 cm der stritter ud blandt de andre hår.

De får virkelig min allervarmeste anbefaling. Næste gang jeg skal derind (februar) tager vi før/efter billeder, så deler jeg dem gerne, hvis du er interesseret i at se dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på klinikken i København, den ligger i Amaliegade 42. Jeg mener det er omkring 500 kr for første konsultation - derudover skal man også have ekstrakt og som minimum shampoo med hjem. Jeg købte også en balsam og hårspray, og kom vist af med 17-1800 i alt. Det koster 3-400 i måneden, afhængig af hvor meget shampoo pg balsam man lige bruger selvfølgelig - men til gengæld er der jo ikke udgifter til nogen som helst andre hårprodukter, og heller ikke hårfarvning - for det frarådes simpelthen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer