Soon2bemrsH

Tea length-brude - hvor har I luret de bedste tea length-kjoler?

17 indlæg i dette emne

Tea length-brude - hvor har I luret de bedste tea length-kjoler?

Jeg kan fornemme, at jeg langt fra er den eneste tea length-brud, og tænker, at det kunne være fedt at dele de sider/shops, hvor I har fundet de smukkeste tea length-brudekjoler til inspiration!

Jeg er selv ret vild med www.honeypieboutique.co.uk, hvor jeg nok køber min.

Hvad med jer?

Indsæt meget gerne et billede eller to! :cheerleader3:

post-65672-0-70407600-1365447609.jpg

post-65672-0-20441000-1365447931.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også kig på HoneyPieBoutique og desuden Vivien of Holloway, som laver fiiine 50'er kjoler i alle mulige farver og mønstre, inklusiv i Ivory satin og "wedding lace" :a1221:

post-58523-0-14223200-1371887272_thumb.j

Der ligger også en kjoleskrædder på Frederiksberg, der også laver de fineste kjoler, som jeg overvejede: Mariah Victori

Der havde jeg blandt andet kig på denne:

post-58523-0-14468000-1371887487_thumb.j

En Etsy-søgning er også en mulighed, der er ret mange fine tea-length kjoler også :)

Jeg havde faktisk mere eller mindre besluttet mig for en HoneyPie-kjole, men ville gerne have en "rigtig" brudekjoleprøvning i en brudekjoleforretning inden, så jeg bestilte en tid i Nicolai; de havde ikke et stort udvalg i tea-length stilen, men de havde MIN kjole, så det endte med at blive den :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jubiiii .... Elsker allerede denne tråd ❤

Kan dog ikke bidrage med et link, men ved bare at jeg ikke skal have kjole med slæb - så denne tråd kan blive en kæmpe inspiration.. Yeah!

Jeg vil gerne finde en tea length med et ærme på - (helst off shoulder) og så må skørtet ikke fylde for meget om hofterne (har rigeligt fra naturens side :-)

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiii .... Elsker allerede denne tråd ❤

Kan dog ikke bidrage med et link, men ved bare at jeg ikke skal have kjole med slæb - så denne tråd kan blive en kæmpe inspiration.. Yeah!

Jeg vil gerne finde en tea length med et ærme på - (helst off shoulder) og så må skørtet ikke fylde for meget om hofterne (har rigeligt fra naturens side :-)

Jeg ved ikke om det er sådan noget her, du er ude efter, eller om der skal være lidt mere ærme?

Ellers er denne også ret fin, men ved ikke om du er til blonder? Eller denne? Og denne her er også smuk - og ville da være SUPER til et mormorbryllup i haven :happy: Eller denne?

Åh, der er så mange smukke kjoler :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg satte mig selv et meget stramt kjolebudget, og ville bare have noget simpelt á la 1950's tea lenght. Købte min kjole igennem unique-vintage.com og det er deres eget mærke. Så skal der nok petticoat indunder, men er ikke sikker på hvilken farve den skal være, så skal ud at shoppe i næste uge. Fandt så fantastisk prikket birdcage slør på etsy som jeg tror at gør looket helt perfekt og lige mig :)

21470newlarger.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

så denne på etsy, er bare nød til at vise den for synes at den er super smuk, men også super dyr!!

attachicon.gifil_570xN.50347979.jpg,

kan findes her : http://www.etsy.com/shop/joanshum

Wauw, for et skørt! Det er super smukt!

Og dejligt med alle de links, jeg skal have kigget på :-D Keep 'em coming :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke rent praktisk da butikken ligger i Dublin men jeg synes den bedste vintagekjolebutik jeg har nogensinde set er Dirty Fabulous. De har an årlig indkøbstur til USA hvor de køber alt fra 1920erne til 1960erne. Min veninde købte hendes tea-length kjole derind. Måske du kunne bruge nogle af deres billeder til lidt inspiration? http://www.dirtyfabulous.com/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jubiiii .... Elsker allerede denne tråd ❤

Kan dog ikke bidrage med et link, men ved bare at jeg ikke skal have kjole med slæb - så denne tråd kan blive en kæmpe inspiration.. Yeah!

Jeg vil gerne finde en tea length med et ærme på - (helst off shoulder) og så må skørtet ikke fylde for meget om hofterne (har rigeligt fra naturens side :-)

Jeg ved ikke om det er sådan noget her, du er ude efter, eller om der skal være lidt mere ærme?

Ellers er denne også ret fin, men ved ikke om du er til blonder? Eller denne? Og denne her er også smuk - og ville da være SUPER til et mormorbryllup i haven :happy: Eller denne?

Åh, der er så mange smukke kjoler :a1221:

iiiiiih hvor er du sød sådan at finde de links til mig ❤

Ja enig der ER så mange smukke. Og jeg var så tæt på at købe en af dem online - var total skråsikker på, at jeg ville ligne en stjerne .... NOT!!! Det at kjolernes skørt skærer højt og at deres fylde starter tidligt for mig til at se ret stor ud... Og DET orker jeg ikke! SÅ... Jeg skal have en der først fylder fra midt på låret. Og der skal være ærme - rigtigt ærme i ... Jeg er p besværlig (umulig) ja og er indstillet på at tegne en og få den syet. Men jeg kigger og kigger og er bare så glad for denne tråd... Weeee

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ikke rent praktisk da butikken ligger i Dublin men jeg synes den bedste vintagekjolebutik jeg har nogensinde set er Dirty Fabulous. De har an årlig indkøbstur til USA hvor de køber alt fra 1920erne til 1960erne. Min veninde købte hendes tea-length kjole derind. Måske du kunne bruge nogle af deres billeder til lidt inspiration? http://www.dirtyfabulous.com/

Øj ja.... De er da godt nok fine... Den røde der på forsiden er da så lækker!!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare for at hive lidt op i en ældre tråd..

Jeg var i Amsterdam i sommers, og fik købt min 50'er kjole i butikken Laura Dols. De har en 'filial' kun med genbrugs brudekjoler, de ældste fra 1910'erne og så til 1980'erne. Priserne spænder fra alt mellem 800,- til 10.000,-.

Der var en masse brudekjoler med slæb og det hele, men også tea-lenght.

Så ligesom irskdansks svar så er det jo ikke så praktisk at butikken ligger i Holland, men kommer man på de kanter er det helt klart et besøg værd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og denne med en kvinde der har råd til at spise sig mæt :wink:

010e33b751a9c0518c3136e6ecc414fc.image.4

Hehe. Elsker kommentaren: en kvinde der har råd til at spise sig mæt. :)

Super fin kjole også. Jeg tror lige jeg skal kigge lidt der. Mangler en kjole til julefrokosten i januar!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer