dorte s.

Mormor-tema - Ideer modtages med kyshånd!

37 indlæg i dette emne

😄

Mormor... Jeps

Pelargonier, genfersnitter, æblekage, rødternet dug.... Jeps... Helt uformelt mormor tema - det bliver vist sådan til vores bryllup.

Jeg mangler gerne lidt billedspam til alt muligt: Invitationer, Kagen, Topfigur, DIY osv... Lad mig endelig modtage hvad I kan komme på af gode ideer please.

Kh mini-mormor 😝

Ps.. Ved godt der står 2016 på dato'en men man håber stadig på lille mirakel i 2014 ❤

Redigeret af dorte s.
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madam blå, kokosmakroner, jordbær syltetøj, rød og grøn sodavand, lemonade,... brug evt. google images og evt. pinterest.com til at holde styr på din inspiration.

FEDT TEMA!

Jeg googlede Frk. Jensens kogebog og syntes der kom nogle meget fede Mormor-agtige billeder frem til inspiration til f.eks. invitationer.

Nå, ved ikke om det er hjælp til inspiration eller forvirring, men det var mit input :)

Happy planning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt tema! Dét bryllup vil jeg gerne se billeder fra :cheerleader3:

Jeg tænker service bestående af mågestel, gammeldags musselmalet, mors dags-platter og tallerkner med blomster på, forskelligt bestik, alt sammen købt på genbrug eller på kræmmer- og loppemarkeder eller lånt af familiemedlemmer i skøn blandet forening. Evt. diy etagere'er, forskellige glasopsatser som pynt med lys, kyskager og blomster og en masse andre skønne ting. Enkel bryllupskage pyntet/overdænget med blomster fra haven, som en mormor ville have gjort :)

Her er lige et par billeder:

post-65672-0-70329000-1365520262.jpg

post-65672-0-62183900-1365520275.jpg

post-65672-0-21254200-1365520284.png

post-65672-0-87411300-1365520293.jpg

post-65672-0-54472100-1365520318.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dessert kunne være lækre jordbær med fløde, mums! Rigtig old school dansk og lækkert. Natmad kunne være hjemmebagte boller med pålæg (det skal vi have, satser vi på - min mor er en ørn til at bage boller). Hæklede servietter til opsatserne med bollerne evt.

Invitations-inspiration...

post-65672-0-33345600-1365520895.jpg

post-65672-0-80808500-1365520908.jpg

post-65672-0-57213600-1365520917.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er den, der står vintage etagere på, ikke? Her er et link, men det er godt nok på tysk, og er en diy-tutorial: http://www.johannarundel.de/2012/08/diy-vintage-etagere/

Lur evt. også denne danske side, hvor man også kan købe bare selve stativet - http://www.dphtrading.com/dk/produkter/platter/platte-tilbehoer/tilbehoer-til-kage-opsatser.aspx

Desværre er disse stativet ikke så vintage-agtige, så jeg ville nok købe en på et kræmmermarked eller på genbrug, som måske er skåret, så man kan få stativet til billige penge og lave sit eget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh.. Tusind tak... English is not my Best! Men TYSK 😝

HAHAHA

Men den er godt nok skruphamrende lækker

Jeg har købt billige stænger til det stativ på eBay og regner med at købe billige tallerkner og bore hul i dem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvordan vil du bore hul? Har du erfaring med det? Jeg ville være megabange for at smadre tallerknerne, men jeg er også en klummergøjs 😄

Nope, har ingen erfaring - ville klart sige til H2B at det er en "mande-opgave", og han har lovet at hjælpe med diy der kræver behændig håndtering af værktøj. Men det står vist nok i den danske tutorial - mener de markerer midten og sætter tape på, så boret ikke glider. Men ærligt talt, så har jeg ikke prøvet det før :-) brug en prøvetallerken først måske ;-)

Redigeret af Soon2bemrsH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fornuftigt... Især det med at det er en mandeopgave ;-)

Haha, lige præcis :thumbsupsmileyanim: Hvis det er det samme som herhjemme, hvor det er mig, der er den store planzilla og H2B bare er glad for ikke at tænke på noget, så prøv med kvindelist og sig, at du jo også synes, at han skal ind over planlægningen, så det bliver JERES bryllup og at kun han kan klare det med værktøjet:

Fællesskabsfølelse + værktøj + følelsen af, at han ikke kan undværes - dér har du din diy etagere :fløjt: :lol:

Husk som minimum at give et kys på kinden som tak :kiss::wink:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Åh.. Tusind tak... English is not my Best! Men TYSK

HAHAHA

Men den er godt nok skruphamrende lækker

Jeg har købt billige stænger til det stativ på eBay og regner med at købe billige tallerkner og bore hul i dem :)

Hvad søgte du på for at finde stativet på eBay? Og hvad skulle du give for det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SKØNNE BILLDER - elsker dem!!! Jeg er så klar til mere

(Pst... Tjekkede lige din planlægning... Jeg var til bryllup i krist kirken for et år siden. SMUK kirke... )

Åhhh ja... Glæder mig så meget til at gå op af kirkegulvet, der på dagen sikkert føles kilometerlangt :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fornuftigt... Især det med at det er en mandeopgave ;-)

Haha, lige præcis :thumbsupsmileyanim:/> Hvis det er det samme som herhjemme, hvor det er mig, der er den store planzilla og H2B bare er glad for ikke at tænke på noget, så prøv med kvindelist og sig, at du jo også synes, at han skal ind over planlægningen, så det bliver JERES bryllup og at kun han kan klare det med værktøjet:

Fællesskabsfølelse + værktøj + følelsen af, at han ikke kan undværes - dér har du din diy etagere :fløjt:/> :lol:/>

Husk som minimum at give et kys på kinden som tak :kiss:/> :wink:/>

Lyder som kendt teknik... Hehe.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For søren da hvor er det, bare en totalt super ide, alle mine planer er hermed skrinlagt, bliver nød til at et rødternet tema nu.. Er helt vild med ideen med kjolen i røde tern og hvidt skørt... Det er bare lige til at blive glad af

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Topfigur

Præcis..

:denmarkflag:

Jeg er også ret pjattet ved tanken om kold hyldebærsaft med rød og hvidstribede sugerør i, samt kold æblekage med lækker flødeskum - som mormor lavede den.

Er der ingen der kan hitte på en mormor-agtig topfigur som har lidt charme - ikke kongeligt porcelæn, men en man gider have stående i reolen for eftertiden?

post-59524-0-41502100-1365685261.jpg

post-59524-0-37154400-1365685276.jpg

post-59524-0-62427200-1365685354.jpg

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer