MaikenC

Hvem skal/var med ude og se på kjole?

25 indlæg i dette emne

Jeg står med et stort dilemma!

Min svigermor forventer at hun skal med ud, når jeg skal ud og prøve kjole! Jeg ønsker kun min mor og min søster skal med. Da jeg sagde dette til min svigermor blev hun meget fornærmet?!! Er det mig der er helt galt på den? Tager/ tog i jeres svigermor med?

Skal lige sige vi har ikk det bedste forhold til hinanden....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har da haft en tanke om at jeg min svigermor skal med når jeg skal prøve kjoler ( vi har det rigtig godt sammen) men som jeg har det nu tror jeg ikke hun skal med.

Har jo allerede min mor og evt 3 søskende som skal med ud og kigge også bliver det jo ligepludselig mange meninger om det :unsure:

Træls hun blev fornærmet :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Svigermor må da blive alt det fornærmet hun vil - men med, det skal hun da i hvert fald ikke!

Jeg regner med at bestille min kjole over nettet, så jeg får nok ikke det problem (medmindre det skulle være for sjov). Almindeligvis har jeg et ok forhold til min svigermor, men siden hun blev farmor til H2B's brors guldklump, er hun overhovedet ikke interesseret i, at vi er blevet forlovet og spørger overhovedet ikke ind til noget som helst bryllupsrelateret (som om det slet ikke interesserer hende), så NU skal hun da i hvert fald ikke med. Også selv om hun var interesseret, så havde jeg nu aldrig forestillet mig at hun skulle med. Hvordan kan hun bare forvente det??

Jeg ville nok tage min mor, søster og måske en veninde med, højest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ud i den kommende weekend og skal have min mor (hun kommer helt fra Nordjylland bare for at være med til det), en god veninde og min svigerinde med. De kender mig og jeg ved de vil sige deres mening om hvad der er pænt til mig uden at blande deres egen mening og stil for meget ind i det. Jeg har snakket og fortalt min svigermor om hvor spændt jeg er og hun virker helt afklaret med at hun ikke skal med - hun har i hvert fald ikke sagt noget til det.

Men jeg vil sige du skal have dem med som du føler kan guide og støtte dig til at vælge den rigtige kjole. Og hvis du føler det er noget der skal være mellem din søster, mor og dig selv så er det sådan det er. Du kan jo eventuelt invitere hende med hvis I skal ud og kigge og prøve flere gange. Så får du oplevelsen for dig selv til at starte med men hun får også mulighed for at være en del af det.

Jeg ved godt det er svært når hun reagerer så kraftigt men jeg ville forsøge at holde på hvad du ønsker. Man kan også nemt blive for mange meninger om det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det synes jeg da ikke hun kan være bekendt at blive fornærmet over, og skabe dårlig stemning omkring din kjole! :td:

Jeg synes man skal inviterer dem med, man gerne vil have hjælp af..

Personligt vil jeg ikke bede min papmor og søstre skal tage helt herover til KBH fra nordjylland lige netop den eftermiddag jeg har tidligere fri fra arbejde! Men fantastisk for jer der har dem tættere på :heart:

Til gengæld har jeg en rigtig sød veninde, med super godt styr på brudekjoler, som har sagt ja til at tage med mig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde 8 piger med ud først gang! Det var perfekt og der var min mor med

Anden gang var min svigermor og en veninde med og der købte jeg kjolen, og vupti, Svigermor betalte..

Jeg har så siden hen ombestemt mig, og solg kjolen igen og efterfølgende har jeg haft mine 5 brudepiger og min mor med på skift.

Så længe at folk ikke blander sig i din stil og taler for DIG og ikke dem selv, så skal du da have alle med du vil.

Og måske det ville gøre tingene lettere for dig og sin svigermor i fremtiden :) Who knows.. Det er jo en stor dag - og hvad går der af dig ved at invitere hende med.. ? ;)

Pø jPØj!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heller ikke min svigermor med... Og har slet ikke haft det på tale på trods af at vi har et godt forhold...

Jeg valgte de som stod mig nærmest og som jeg mente ville sige deres mening... Og det blev min mor og mine 2 bedste veninder... :-)

Min søster var også inviteret men kunne ikke...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville gerne have haft min svigermor med. Hun har 2 sønner så hun får aldrig chancen med en datter. Nu havde hun så ikke lige tid da jeg spurgte, og da hun spurgte igen havde jeg købt kjolen.

Vi har et fint forhold men er ikke sådan meget tætte. Min mor har været med ude at prøve kjoler to gange, men ikke det sted hvor jeg endte med at købe.

Jeg synes ikke din svigermor kan blive fornærmet over det men måske skuffet hvis hun meget gerne ville med. Det virker dog lidt spøjst hvis I ellers ikke har meget med hinanden at gøre.

Principielt skal man da have dem med man gerne vil have med. Min kommende svigerinde f.eks. havde mig og min bror med.... Det var helt fint, hun ville gerne have hans mening og selvom det ikke er særlig traditionelt så er det da bare sådan det skal være hvis de synes det.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde heller ikke min svigermor med - og hun fik slet ikke budet! Hun har ikke interesseret sig for os det sidste halve år på trods af at hun har fået hendes første barnebarn!

Og så vidt jeg hr forstået så har de fleste deres mor og/eller søskende med - og ikke deres svigermor - medmondre de har et fantastisk forhold.

Har du spurgt hende hvorfor hun reagerede sådan?

Jeg håber du får en fantastisk kjoleprøvning alligevel :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde mine forældre og min svigermor med ude, desværre kunne mine brudepiger ikke komme. Min svigermor blev temmelig overrasket over, at jeg spurgte hende, men jeg valgte det, fordi hun kun har to drenge og jeg er også mine forældres eneste pige, så jeg syntes ikke nogle af dem skulle gå glip af sådan en tur. Det er jo stort for alle.

Havde jeg omvendt slet ikke noget forhold til min svigermor, havde jeg stadig inviteret hende med, men det er bare sådan jeg er indrettet. Hvis du ikke vil have din svigermor med, så skal du da heller ikke tvinges til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min mor og datter med, havde spurgt min svigermor men hun kunne ikke den dag, ellers havde hun været velkommen.

Men hvis i ikke er tætte, kan jeg ikke se hvorfor hun skal med!!! Håber du får fortalt hende det på en god måde :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det bare lidt svært med det fordi min svigermor tænker før hun taler... Hun har allerede sagt jeg burde tabe mig og få længere hår før jeg kunne blive en flot brude. Og det gider jeg bare ikke høre på den dag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er dig der skal prøve kjoler..

Og du skal bestemme hvem du vil have med, og ikke vil have med! :happy:

Jeg havde kun min bedste veninde med! :hug: Og hun var guld værd.

Lad du bare svigermor være pigesur, intet hun kan gøre alligevel .. Hold du bare fast i dit første valg, at hun ikke skal med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det bare lidt svært med det fordi min svigermor tænker før hun taler... Hun har allerede sagt jeg burde tabe mig og få længere hår før jeg kunne blive en flot brude. Og det gider jeg bare ikke høre på den dag

Hvor frækt at sige sådan!

Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler virkelig med dig og forstår dig godt!! min svigermor taler også før hun tænker, og det har man ikke brug for når man skal prøve kjole. Så jeg fortalte hende ikke hvornår jeg skulle prøve kjole og tog min mor, to storesøstre og min niece med:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke nogle tætte veninder, så jeg skal have min mor og svigermor med, men da min mor og jeg bor i hver sin ende af landet, kræver det noget planlægning, og hun er trods alt den vigtigste at få med.

Jeg har altid haft et godt forhold til min svigermor, hvilket er heldigt nu, hvor min egen bor så langt væk, og de kommer begge rigtig godt ud af det sammen, så jeg tror bestemt, det bliver en hyggelig dag, når vi engang skal afsted.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig ender det nok med, at det bliver min mor og mine to søstre.

Jeg har også haft tænkt tanken, at min svigermor kunne komme med, for hun har kun sønner, så den oplevelse kommer hun ikke til at få, medmindre der er en svigerdatter der giver hende den. Men for mig tror jeg bare, at det vil blive for mange med fire personer. Jeg er meget vægelsindet, så jeg ville have mere end rigeligt i tre andre ud over mig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have min far og mor med ud og se på kjole. Det vigtigste for mig er, at det bliver en god oplevelse med de personer, jeg ønsker at dele det med. Har også en bror, men han skal ikke med - hvilket jeg også tror han priser sig lykkelig for.. :lol: Jeg ved ikke om min far synes det er underligt, at jeg vil have ham med, men det betyder meget for mig. Jeg har ikke tænkt mig at min svigermor skal med, og tror heller ikke hun forventer det - jeg vil have at kjolen bliver en overraskelse for så mange som muligt til brylluppet. Jeg synes det er tarveligt af din svigermor at blive fornærmet, det er jo dig, der skal have den mest fantastiske oplevelse, det er trods alt dit bryllup :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kun min mor med første gang. Det var helt bevidst, idet jeg er hendes første barn som skal giftes (mine søskende er 13 og 14), så derfor ville jeg gerne dele denne store dag med hende - og kun hende.

Jeg købte en kjole der, men endte med at fortryde. Har sidenhen været tilbage det samme sted, hvor jeg har byttet den til den helt rigtige - og der tog jeg helt bevidst afsted alene. Ikke fordi at min mor var "dårlig" at have med, men jeg kunne mærke at det var det bedste for mig, da jeg åbenbart var typen som klaret denne opgave bedst alene.

Hvis jeg ikke havde købt noget første gang, så kunne jeg sagtens have fundet på at tage svigermor med til en prøvning. Det samme gælder min bedste veninde, mormor og min pap-svigermor. Har nært forhold til dem alle.

Det vigtigeste er, at du gør hvad DU føler for. Vi er allesammen forskellige, og har forskellige behov på det her punkt. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde min mor, mormor, svigermor og bedste veninde med. Og jeg ville ikke have undværet nogle af dem.

Det var en kæmpe oplevelse, for os alle sammen. Specielt da jeg fandt KJOLEN, og alle blev helt tavse og bare sad med tårer i øjnene :blush:

Selvom ingen af os normalt er tabt for ord :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis ikke jeg uden videre havde fundet og købt min kjole brugt, så skulle alle dem der ville med være velkomne :)

- min svigermor har kun drenge, så hun var da selvskrevet til at skulle have den oplevelse. (som hun så ikke fik alligevel :blush: )

Ikke at jeg ikke kan forstå hvis man vælger sin svigermor fra engang imellem, de kan da være røvirriterende - ligesom ens egen mor kan :rolleyes:

Men hans familie er min familie og omvendt - så personligt synes jeg det er naturligt at skulle have svigermor med på den vogn.

Jeg ville lidt ønske at jeg havde haft alle damerne med ude og prøve kjoler - især fordi min mormor kunne have oplevet det. Heldigvis nåede jeg at "prøve" kjolen sammen med hende dagen før hun døde - men alligevel.

Tænk hvilken glæde man giver et andet menneske ved at tage dem med?? Alternativt kunne du jo tage hende med en enkelt dag, og så bare lade være med at fortælle om de andre gange. - det virker måske lidt beskidt at gøre sådan, men hun får en god oplevelse og hvad man ikke ved, bliver man ikke ked af :) - så kunne du i ro og mag tage din søster og mor under armen og gå agurk til de andre kjoleprøvninger :)

jeg håber i alle tilfælde, at det bliver en fantastisk oplevelse :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Svigermor må da blive alt det fornærmet hun vil - men med, det skal hun da i hvert fald ikke!

Jeg regner med at bestille min kjole over nettet, så jeg får nok ikke det problem (medmindre det skulle være for sjov). Almindeligvis har jeg et ok forhold til min svigermor, men siden hun blev farmor til H2B's brors guldklump, er hun overhovedet ikke interesseret i, at vi er blevet forlovet og spørger overhovedet ikke ind til noget som helst bryllupsrelateret (som om det slet ikke interesserer hende), så NU skal hun da i hvert fald ikke med. Også selv om hun var interesseret, så havde jeg nu aldrig forestillet mig at hun skulle med. Hvordan kan hun bare forvente det??

Jeg ville nok tage min mor, søster og måske en veninde med, højest.

Åh gud hvor kan jeg nikke genkendende til dette :) Altså de svigermødre hva :)

Selv når VORES venner har nævnt "den store dag", så handler det IKKE om bryllup, men om det lille nye barnebarn :) - ikke at jeg synes at et lille nyt barnebarn ikke er top spændende (for GUD hvor er han bare det dejligste :heart: )- men hvad med den yngste bror?? Måske han synes at hans bryllup var en kæmpe ting :)

(det skal så lige siges, at det her bryllup er min kærestes store drøm og ikke min - jeg ville gerne være fri for al den opmærksomhed :blush: , så det er altså ikke fordi jeg er bridezilla, men mere fordi jeg synes at gommens forældre burde synes at det var over the top fantastisk for ham OG at det burde være lige så stort at ens barn skulle giftes, som det er at få et barnebarn :) )

Sorry for at køre udenom din tråd TS :) denne faldt mig bare lige i øjnene :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal kun tage dem med som du ønsker. Jeg har mit eget skrædderi og syer mange Brudekjoler.

De brude, som jeg skal designe og sy en kjole til fra bunden råder jeg altid til at komme alene først.

Så kan de altid vise tegningerne til familien bagefter. Det samme kan man jo gøre, hvis man køber en kjole, så kan man evt. Tage en person med, som kan tage billeder af dig i kjolen.

Problemet ved at være for mange afsted er at for mange kokke fordærver maden.

Dvs. For mange input gør dig skrupforvirret omkring hvad DINE ønsker til kjolen er.

Husk at det jo er DIN kjole og DIG der skal bære den.

Din kjole skal signalere hvem du er, så bliver du mest glad for den og er mest tilpas i den på din store dag.

Hvis du skal have nogen med, skal det være mennesker som kender dig og dine ønsker indgående, men som også vil give dig en helt ærlig mening, hvis du kommer helt på afveje. Det er dog sjældent man ikke selv kan se det, hvis kjolen i dit hoved ikke helt duer til dig i virkeligheden. Jeg synes det er helt rigtigt af dig at tage din mor og søster med. Din mor kender dig, men mødre kan sommetider være lidt bagud i forhold til moden, eller have et ønske om at se dig i en bestemt type kjole. Din søster er lidt mere up to date mht. Moden, og er sikkert ikke bange for sige sin ærlige mening. Herudover synes jeg bare at flere personer er en mening for meget at skulle håndtere. Bare et råd for en som har mange erfaringer med dette emne. Mvh. Bonnie Terp

Redigeret af Bonnie74
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer