CamillaNK

Utraditionel bryllupskage

36 posts in this topic

Hej I skønne brude

Min kæreste og jeg er godt igang med planlægningen, men jeg har brug for lidt hjælp og inspiration.

Vi er ikke til alt det traditionelle, så vi har valgt den klassiske bryllupskage fra.

Både fordi vi hellere vil bruge pengene på noget andet, men også fordi vi slet ikke er til de der fondant etage kager.

Måske jeg skal give lidt flere informationer...

Vi skal giftes i kirken kl. 15, herefter regner vi med at holde en form for reception på feststedet for gæsterne, mens vi er ude og blive fotograferet. Er det dumt, når vi ikke selv er der? Altså alle kender stort set alle, og vil gerne fodre folk lidt, så de ikke sulter.

Her tænker vi små sandwiches og kaffe og kage, da vi nok først kommer til at spise tidligst kl. 18.30.

Herefter står maden (indtil videre) på buffet med forret og formentlig også dessert.

Jeg skriver "indtil videre", fordi vi først skal aftale nærmere med feststedet først i juni.

Der vil desuden også være kaffe og lidt kage senere og natmad.

Sådan er vores plan ihvertfald.

Det skal helst være så uhøjtideligt som muligt, men selvfølgelig stadig i bryllupsstil.

Svært at forklare.

Men med hensyn til kagen.

Vi gider som sagt ikke de klassiske kager, for vi skal ikke stå og skære for foran alle og made hinanden, og kagen skal ikke gemmes.

Vi skal "bare" have noget kage.

Vi hader fondant, og min kæreste kan ikke lide marcipan, så heller ingen kransekage.

Og hvis kagen skal bruges til receptionen, skal de måske være noget let?

Eller man kunne måske bruge kagen til desserten, og så sørge for, der er lidt forskelligt?

Jeg kan jo læse mig frem til, at man ikke kan spise særlig meget kage til kaffen efter al maden.

Så her kunne man jo bruge "resterne" fra om eftermiddagen.

Jeg aner det virkelig ikke, og det er begyndt at stresse mig, fordi vi skal have en idé til først i juni, da vi bor i den anden ende af landet, i forhold til hvor vi skal giftes, så vi kan ikke bare tage derhen igen.

Og hvis jeg skal have bestilt kager, skal jeg nok snart booke det, da festen foregår på Bornholm, hvor der ikke er alverden af muligheder.

Jeg elsker selv kage, især chokoladekage, mens min kæreste ikke er den store kagespiser.

WHAT TO DO???

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis jeg var dig , ville jeg lave en slik buffet og hertil små jordbær tærter evt gulerodsmuffins og lave evt et lille frugt bord med forskellige meloner, jordbær og druer , så vil der være noget for enhver smag , folk skal jo helst heller ikke spise sig mætte, inden de skal have middag

0

Ellers er der popcakes, det er utraditionelt og selv havde jeg valgt popcakes, hvis vi ikke skulle have alm. bryllupskage.

Jeg synes det er en super sød måde at servere lidt kage på.

http://www.femina.dk/Mad/Desserter/2011/05/1121-popcakes.aspx

0

Annonce ♥

Hmm, hvis det ikke skal være noget af det nævnte, kunne det jo være hjemmebagt æbletærte med creme fraiche? Hvis I vælger tærter af en art kunne de jo blive anrettet på forskellige fine glasopsatser.

Eller lave stort kagebord med en masse forskellige ting.

Eller donut-bryllupskage (fandt det lige på nettet) - dét ser man da i hvert fald ikke ret meget! :-)

Ellers synes jeg at Leantropisk's cup cakes ser super lækre ud - måske pyntet med et bær hvor rosen slutter (vedhæfter lige billede)

post-65672-0-77606800-1365797081.jpg

post-65672-0-76637400-1365797092.jpg

post-65672-0-11642100-1365797460.jpg

post-65672-0-99613300-1365797493.jpg

0

Hvad med at få lavet en/nogle flotte store frugttærter (ligesom en jordbærtærte) .. det er kage men hvis der er rigelig med frugt på så er de også friske .. masser af farver, som ser flot ud ...

0

Vi ønsker heller ikke en traditionel bryllupskager, både fordi vi ikke bryder os om dem, og fordi jeg ikke kan se en mening i at man spiser sig mæt i kage/ikke kan spise kage efter en 3-retters menu, samt at de koster en herregård!! Og nægter simpelthen at betale 6000kr for en kage!!

Jeg er en kæmpe "sucker" for tørkager....-Så vi har bestilt miniudgaver af hindbærsnitter, Napoleonskager, og andre tørkagerne, samt Kaj-kager. Bageren gør opsætningen af dem lidt lækker og appetitlig... Og de blir serveret til eftermiddagskaffen...

"Man kan altid klemme en hindbærsnitte ned..." ;-)

0

Annonce ♥

Hold da fast, hvor er I bare gode! :loveshower:

Jeg har også selv leget med tanken om muffins.

Jeg er ikke så gode til cupcakes, for kan virkelig ikke lide den fede ostecreme ovenpå, og kagerne smager bare af ingenting og er tørre.

Det kan sagtens være, jeg bare har været uheldige. Har kun smagt 2 forskellige.

LEAntropisk: De cupcakes lyder bare helt fantastiske. Må helt klart prøve at bage dem meget snart :smiley-eatdrink026: Hvordan dælen laver man den rose af frostingen??? :biggrin:

Jordbærtærter havde jeg slet ikke tænkt på.

Det er altid lækkert, og jeg ved af erfaring, at det er et hit blandt alle gæsterne.

Det er absolut en mulighed.

Jeg havde egentlig også overvejet et kagebord med lidt forskelligt, men man kan jo hurtig gå over gevind, når man som jeg ELSKER kage! :thumbsupsmileyanim:

Der er en lille ekstra detalje.

Vores tema er indtil videre lilla og måske lidt lime, så kagerne må - ihvertfald i mit hoved - gerne være i disse farver.

Frygter dog, det bliver alt for meget, når de først kommer op at stå, for det skal ikke ligne én stor omgang pynt.

Men det er ikke så afgørende, at de matcher resten, for det er jo kun kager :) Jeg har bare set så mange flotte billeder med lilla tema efterhånden, men vores fest bliver ikke så voldsomt i farver.

Less is more i min verden.

En anden ting er, at jeg satser på at få feststedet til at stå for kagerne.

Hvis det er muligt.

Ellers bliver det en bager, for jeg er minus kreativ, og jeg gider ikke stå og tænke på alt det bagværk i dagene op til bryllup.

Jeg kan allerede mærke frustrationerne komme snigende ved tanken om alt det, der kan gå galt dagen før.

Jordbærtærter er ihvertfald muligt at få hos alle bagere..

0

Altså vi laver en mississippi mud pie til dessert, måske det er en ide når du godt kan lide chokoladekage? Den kan serveres både med is, sorbet eller flødeskum :)

Har lige googlet billeder. For pokker, hvor ser de gode ud!!!

0

Vi ønsker heller ikke en traditionel bryllupskager, både fordi vi ikke bryder os om dem, og fordi jeg ikke kan se en mening i at man spiser sig mæt i kage/ikke kan spise kage efter en 3-retters menu, samt at de koster en herregård!! Og nægter simpelthen at betale 6000kr for en kage!!

Jeg er en kæmpe "sucker" for tørkager....-Så vi har bestilt miniudgaver af hindbærsnitter, Napoleonskager, og andre tørkagerne, samt Kaj-kager. Bageren gør opsætningen af dem lidt lækker og appetitlig... Og de blir serveret til eftermiddagskaffen...

"Man kan altid klemme en hindbærsnitte ned..." ;-)

Ha ha, fantastisk idé :)

Det er sjovt nok også kager, jeg godt kan lide :biggrin:

0

Annonce ♥

Hmm, hvis det ikke skal være noget af det nævnte, kunne det jo være hjemmebagt æbletærte med creme fraiche? Hvis I vælger tærter af en art kunne de jo blive anrettet på forskellige fine glasopsatser.

Eller lave stort kagebord med en masse forskellige ting.

Eller donut-bryllupskage (fandt det lige på nettet) - dét ser man da i hvert fald ikke ret meget! :-)

Ellers synes jeg at Leantropisk's cup cakes ser super lækre ud - måske pyntet med et bær hvor rosen slutter (vedhæfter lige billede)

Jeg er ikke god til donuts, men det er en super god ide, Det er ihvertfald anderledes :)

Kagebordet er i mine overvejelser.. Men man skal jo begrænse sig, og det bliver svært, haha.

Ja, de cupcakes lyder bare lækre. Jeg er vist nødt til at prøve, om de smager ligeså godt, som de ser ud :)

0

Hvis du vil have tærterne mere over i farvetemaet, kunne du jo vælge at skifte jordbærrene ud med brombær eller blåbær. og evt. pynte med citronmelisse for at få det grønne touch.

Det kunne man sagtens gøre ja.

Nu må vi se, hvor meget farvetema, der bliver.

Synes, det gør det lidt sværere :)

0

De roser af skummet er drønnemme at lave. Jeg har brugt en åben stjerne tyl, en Wilton M1.

Så starter jeg i midten og trykker ud og kører en omgang og uden om den, kører jeg endnu en omgang bare den anden vej.

Hah giver det mening? Det er ihvertfald nemt og hurtigt.

0

Altså vi laver en mississippi mud pie til dessert, måske det er en ide når du godt kan lide chokoladekage? Den kan serveres både med is, sorbet eller flødeskum :)

Bagte lige en i dag for at prøve det, man den smagte godt! Men den var nu lidt halvflydende selv efter 1½ time i ovnen..

0

Annonce ♥

De roser af skummet er drønnemme at lave. Jeg har brugt en åben stjerne tyl, en Wilton M1.

Så starter jeg i midten og trykker ud og kører en omgang og uden om den, kører jeg endnu en omgang bare den anden vej.

Hah giver det mening? Det er ihvertfald nemt og hurtigt.

Det lyder nemt, men det skal nok prøves et par gange.

Mine hænder er ikke til gør-det-selv pynt :blink:

0

Bagte lige en i dag for at prøve det, man den smagte godt! Men den var nu lidt halvflydende selv efter 1½ time i ovnen..

Det er præcis derfor, man laver prøvekager :)

Men vigtigt, at den smager godt. Så kan man altid tilpasse tykkelsen af dejen :)

0

Hej...

Min mand og jeg blev gift d 26 februar 2011.. Vi var heller ikke til den alm traditionelle bryllupskager,, Vi fik lavet et stort hjerte i kransekage i midten var en Rose,så var der lavet et R for Rene og K for Karina.. Også i Kransekage kun over trukket med chokolade,i siderne var der små petit four.

0

Hej...

Min mand og jeg blev gift d 26 februar 2011.. Vi var heller ikke til den alm traditionelle bryllupskager,, Vi fik lavet et stort hjerte i kransekage i midten var en Rose,så var der lavet et R for Rene og K for Karina.. Også i Kransekage kun over trukket med chokolade,i siderne var der små petit four.

Det lyder helt fantastisk :loveshower:

Kæresten kan bare ikke lide marcipan, så ingen marcipan eller kransekage til mig (os)... :td:

0

Ikke at din tråd skal drejes ind på mig, men vi laver et stort kage/dessert bord (- eller kvinderne i min familie har påtaget sig den :) = vi behøver ikke at skænke det en tanke)

vi får alle de kager/desserter vi elsker allermest og så ferrero rocher og fyldte chokolader. Vi går all in, men kage er også min livet :)

Vi snupper en god jordbærtærte som "bryllupskage", da vi - ligesom jer- ikke er til den typiske bryllupskage :)

Mulighederne er utallige :)

En virkelig top-klasse-møg-lækker chokoladekage med blødende hjerte kunne også være lækkert - når nu din favoritkage er chokoladekage :)

Nødvendigvis, behøver det jo ikke at være en stor kage den skal skæres, men bare en masse portionsanrettede, og så kunne I måske have en der er til to personer, som i så skærer over hvis i ønsker det ritual :)

0