MarieBiegel

Favourboxe -eller ikke?

35 indlæg i dette emne

Hei :rolleyes:

Skal i alle sammen have favourboxe på jeres bord? Synes der er mange der snakker om, og laver dem for tiden?

Til at starte med, tænkte jeg bare, "ej, sådan noget amerikaniseret noget kan jeg ikke lide", men jo mere jeg tænker over det, jo mere er jeg egentlig fristet af det :blush:

Jeg synes det er en rigtig sød tanke at der står en lille mini-gave på hver tallerken, og så kan bordkort være små skilte på æskerne.. Mega sødt :)

Jeg er bare bange for at udgifterne til sådan nogle løber op!

Så; Hvor meget har i givet for jeres inkl. indhold? Og hvordan besluttede i jer for at i ville have dem, eller ej ? :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ikke have det. I vores øjne er det unødvendigt og ikke særligt "ophidsede" eller nyt. Vi laver de der kurve til toiletterne, som jo pretty much indeholder de ting, som mange putter i de der æsker. Og så har vi slikbuffet, så der er rigeligt adgang til noget sødt.

Vi laver så en lille godnatpose til vores gæster, som de får med hjem, når de tager fra festen - med morgenbrød (som vores kok sørger for), lækker marmelade, ost, lækker thé osv. (Kokken samler dem). Og så med en lille takkehilsen, hvori vi også skriver, at nu kan vores gæster sove længe, fordi der er sørget for morgenmaden.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er lidt sjovt, Marie. Jeg tænkte nemlig det samme: At det pjat skulle vi i hvert fald ikke have. Men jeg flere af dem jeg ser herinde, jo mere får jeg alligevel lyst til at lave dem. Hvad angår priser, kan man jo putte så meget eller lidt i, som nu skulle have lyst til. Jeg har set (ude på forsiden) en video, hvor det er "kærlighedsmandler", som er puttet i æsken, og dét kan da ikke være alt for dyrt? Glæder mig til at høre, hvad du bestemmer dig for. Beklager, det står lidt mast sammen, men af en eller anden grund, kan jeg ikke få lov at lave mellemrum i linjerne :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt sjovt, Marie. Jeg tænkte nemlig det samme: At det pjat skulle vi i hvert fald ikke have. Men jeg flere af dem jeg ser herinde, jo mere får jeg alligevel lyst til at lave dem. Hvad angår priser, kan man jo putte så meget eller lidt i, som nu skulle have lyst til. Jeg har set (ude på forsiden) en video, hvor det er "kærlighedsmandler", som er puttet i æsken, og dét kan da ikke være alt for dyrt? Glæder mig til at høre, hvad du bestemmer dig for. Beklager, det står lidt mast sammen, men af en eller anden grund, kan jeg ikke få lov at lave mellemrum i linjerne :td:

Ja, jeg må tænke noget mere :wink: Jeg er bare ikke til at det skal være nødder eller slik... Det skal være et eller andet sjovt og hyggeligt, som ikke nødvendigvis kan spises :happy:

Jeg har haft samme problem!! Men jeg skiftede til google crome i stedet for explorer, og så var det bare løst!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke have det. I vores øjne er det unødvendigt og ikke særligt "ophidsede" eller nyt. Vi laver de der kurve til toiletterne, som jo pretty much indeholder de ting, som mange putter i de der æsker. Og så har vi slikbuffet, så der er rigeligt adgang til noget sødt.

Vi laver så en lille godnatpose til vores gæster, som de får med hjem, når de tager fra festen - med morgenbrød (som vores kok sørger for), lækker marmelade, ost, lækker thé osv. (Kokken samler dem). Og så med en lille takkehilsen, hvori vi også skriver, at nu kan vores gæster sove længe, fordi der er sørget for morgenmaden.

Det er også en virkelig sød ide :happy:

Jeg har aldrig set det i vores familie, så for os er det helt nyt, og højst sandsynligt noget folk vil blive positivt overraskede over :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lidt skiftet mening her til aften...

Jeg syntes også, det var lidt noget pjat, men jeg har givet mig selv lov, hvis ellers de ikke bliver for dyre og de passer med resten og så skulle indholdet være praktisk.

Søgte på amazon, etsy osv. for at se om man kunne finde noget billigt, men nu tror jeg, at jeg har fundet løsningen. Det passer måske til de færreste bryllupper/temaer, men ville være helt perfekt til vores rustic vintage tema. Eller måske med et bånd i ens farvetema omkring i en sløjfe, så går det måske for andre også?

Jiffy pots - 100 stk. 39,95 kr.! SÅ er det ok! :shopping::loveshower:

Indhold tænker jeg: Tandstikker, et par mentos/mintpastiller af en art, et par løse lommeletter, et plaster og så en frøpose med frø til fx basilikum, så gæsterne kan tage potten med hjem og plante den ud. Det er også trendy at være lidt bæredygtig :wink:

På en seddel vil jeg så nok skrive et digt på vers med indholdet, som mange andre også har gjort. Det med frøposen vil så nok hedde noget med:

Tak fordi du glæder os med dit selskab i dag

med frøet får du tak men også lidt smag

Kunne også være noget med, at minderne vokser eller noget i den stil.

Hvad synes I?

post-65672-0-37599100-1365967666.jpg

post-65672-0-81838700-1365967677.jpg

post-65672-0-22802800-1365967876.jpg

Redigeret af Soon2bemrsH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter noget tid her på BK ville jeg også ha favors, doorhangers og hjemmelavet pynt i alle afskygninger... Men så kom jeg til mig selv... Jeg er bare slet ikke til det, og jeg synes faktisk det tager lidt overhånd (undskylder overfor alle jer dygtige DIY'er herinde)... Jeg ville faktisk også helst have bestilt invitationerne, men var lidt nødsaget til at lave dem selv for at få plads til alle informationerne...

Så nej, vi skal ikke ha det... Gæsterne ville helt sikkert synes at det var rigtig fint og en sjov idé, MEN... Jeg synes bare det er spild af tid og penge...

Det er min ærlige, og måske lidt hårde mening... Jeg synes skam det er rigtig flot, alt det der bliver lavet, jeg synes bare det er unødvendigt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter noget tid her på BK ville jeg også ha favors, doorhangers og hjemmelavet pynt i alle afskygninger... Men så kom jeg til mig selv... Jeg er bare slet ikke til det, og jeg synes faktisk det tager lidt overhånd (undskylder overfor alle jer dygtige DIY'er herinde)... Jeg ville faktisk også helst have bestilt invitationerne, men var lidt nødsaget til at lave dem selv for at få plads til alle informationerne...

Så nej, vi skal ikke ha det... Gæsterne ville helt sikkert synes at det var rigtig fint og en sjov idé, MEN... Jeg synes bare det er spild af tid og penge...

Det er min ærlige, og måske lidt hårde mening... Jeg synes skam det er rigtig flot, alt det der bliver lavet, jeg synes bare det er unødvendigt...

:thumbsupsmileyanim::hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes stadig det er noget amerikansk pjat... hihi. Ej, i min verden er det en god idé hvis man vil give sine gæster noget særligt, f.eks. noget hjemmelavet, men jeg synes egentlig ikke det er noget ved hvis der bliver fyldt panodiler, slik og blomsterfrø deri.

Omvendt så tænker jeg at hvis man bare elsker at sidde og nørkle med små håndarbejds- og DIYprojekter, så skal man da bare kaste sig over det. Hvis det altså er fordi man selv synes det ville være sjovt at kreere. Men jeg ville ikke gøre det for gæsternes skyld, med mindre det var noget personligt og/eller hjemmelavet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have det. Jeg havde, som andre kan jeg læse, også efter kort tid på Bryllupsklar store planer om alverdens DIY projekter. Og så gik det op for mig hvor stort et arbejde det er, og ikke nødvendigvist ret meget billigere (og slet ikke hvis man regner tidsforbruget med).

Men favourboxe skal vi stadig have. Ja, det er amerikansk og alt sådan noget. Men jeg synes det kan blive en fin detalje i dekorationen af bordet og muligvis en sjovbordkortholder hvis min anden ide ikke kan lade sig gøre. Jeg er så heller ikke vild med ideen med hovedpinepiller, digte, tandstikkere o.s.v. men det styrer man jo selv. I vores skal der slik - enten personlige m&ms eller karameller eller bolcher fra Bornholm hvor brylluppet holdes. Enten med vores forbogstaver i bolcherne (hvis det kan laves, tror dog det koster en formue) ellers med Svanekes byvåben som fås som et standardbolche :-).

Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes stadig det er noget amerikansk pjat... hihi. Ej, i min verden er det en god idé hvis man vil give sine gæster noget særligt, f.eks. noget hjemmelavet, men jeg synes egentlig ikke det er noget ved hvis der bliver fyldt panodiler, slik og blomsterfrø deri.

Omvendt så tænker jeg at hvis man bare elsker at sidde og nørkle med små håndarbejds- og DIYprojekter, så skal man da bare kaste sig over det. Hvis det altså er fordi man selv synes det ville være sjovt at kreere. Men jeg ville ikke gøre det for gæsternes skyld, med mindre det var noget personligt og/eller hjemmelavet.

Særligt og særligt.. Min mening er, at hvis det skal være, så skal det være som et sjovt og hyggeligt indslag. Behøver ikke være noget vildt, og jeg vil heller ikke smide en masse penge i det. Synes, det ville være hyggeligt med noget praktisk, som fx tandstikken, lommeletten, mintpastillen, et stykke plaster osv. og det er også ting, der ikke koster alverden og er noget man kan bruge til noget. Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes om panodilerne i æsken, men det bestemmer man jo også selv.

Ville være ked af at lave noget, som jeg synes var noget særligt, som gæsterne på en måde var tvunget til at gemme i skuffen og finde frem som minde fra mit bryllup når jeg kom på besøg, hvis det i bund og grund ikke er noget, de har brug for. Så hellere det andet. :)

Det gode er, at man bestemmer jo helt selv, hvad man vil :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes favors der er mere end en pille, et plaster og en tandstik er for det meste ret søde. Men det eneste vores gæster får, er en lommelet og to sukkerhjerter. Mest fordi det var ting jeg faldt over og købte i min bryllupsiver og så skal de jo også bruges. Jeg tror helt ærligt at de gaver der bliver bikset sammen, betyder mere for brudeparet end for gæsterne.

Jeg er dog kæmpe fan af DIY og elsker at nørkle med alle mine bryllupsting og ved vores gæster vil kunne se at det lige er os, de ting der bliver lavet. Det personlige er jeg tosset med. Den der standart er ikke lige mig. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror helt ærligt at de gaver der bliver bikset sammen, betyder mere for brudeparet end for gæsterne.

ENIG! Hvis der er slik i æskerne, bliver det måske spist... Men er der panodiler, plaster, blomsterfrø etc. i, så tror jeg at rigtig mange bliver efterladt på bordene... Især mænd er fuldstændig ligeglade med den slags...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror i har meget ret, alle sammen :wink:

Hvis det ender med at jeg laver æsker, tror jeg også det bliver meget enkelt! Der skal være en eller to ferrero roche, og så ved jeg ikke lige ellers...

Havde lige sådan en "aha"-oplevelse med det imens jeg læste det i har skrevet, og jeg er helt sikker på at det kun er noget jeg gør for min skyld :wink: Jeg ved godt at de fleste vil tænke at det er meget sødt, men samtidig også være lidt ligeglade :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde gaver til vores gæster ved vores bryllup alle 60 gæster tog gaverne med hjem .

Vi har lige holdt 2 x 40 års fødselsdag, der havde vi også gaver til vores gæster, parfume 30ml til mændene og armbånd + håndcreme til damerne.

Gaverne gjore stor lykke, alle tog deres gaver med hjem. Men det kan hurtigt blive dyrt at købe gaver til sine gæster :fløjt: Jeg har købt gaverne over et års tid så mærker man ikke rigtigt at det koster lidt + jeg har været god til at handle mig frem til nogle gode priser for gave tingene :thumbsupsmileyanim:

Man kan jo prøve at finde små gaver der minder gæsterne om jeres bryllup :)

Redigeret af Susan B
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved heller ikke helt. Vi skal ikke have det, men mest pga. vores økonomi og så vil manden nok mene det er noget pjat :rolleyes:

Hvis jeg skulle ha det med ville det også blive en form for slik/snack, ligesom josephineL skriver; noget personaliseret eller hjemmelavet. Jo en lille ting der kunne gemmes havde også været fin, men hånden på hjertet tror jeg ganske enkelt ikke at den vil ha samme betydning for gæsterne, som de andre skriver :wink: Det ville blive lidt ligesom når man fik gaver fra Tigeren - små nips som alligevel blir glemt væk i en skuffe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ikke have favorbox som sådan.

Jeg synes ideen er sød og det ser hammer sødt ud når bordet er dækket, men samtidig synes jeg også det er lidt "lala" og lidt ligegyldige penge når det er en æske med en tandstik, plaster og mintpastiller.

men jeg er alligevel blevet i fanget i at det er meget sødt at have en lille ting som gæsterne kan tage med hjem, som minde om dagen :wink: Så vi endte med at bestille små poser med customized m&m's i, hvor vi får trykt bryllupsdato, vores navne og nogle hjerter og "just married". (Og så blev det pludselig MEGET dyrere end hvis vi havde købt æsker og fyldt tandstikker i og alt muligt andet... men PYT :tunge: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må også indrømme, at jeg synes, det er forfærdelig amerikansk.

Min søde veninde, bor i Frankrig og blev i sommers gift med sin franske kæreste. De ejer en vingård - som er 7. generation - og de havde fået indgraveret navn + bryllupsdato på alle vinglas - og så kunne man tage det med hjem som gave.

Den idé elskede jeg - fordi det var SÅ personligt og oplagt - og fordi gaven rent faktisk også var brugbar.

Vi nyder at sidde og få et glas vin en fredag aften og tænke tilbage på deres fantastiske bryllupsfest.

Men at lave gaveæsker - bare fordi. Det forstår jeg ikke helt.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv en samler og elsker at tage de små ting med mig hjem fra bryllupper og andre store fester, som f.eks bordkort etc, men er hverken kreativ nok til den store omgang diy, og derfor nok heller ikke typen der stiller an med favourboxe. Men som sagt kan jeg virkelig godt lide at der er noget man kan tage med hjem, og når det gerne er bordkortet jeg rapser, var det oplagt at gøre det til mit projekt (også fordi de typisk er lidt kedelige..)Vores 'bordkort' er derfor små reagensglas/vaser hvor navnet bliver skrevet på låget. Det er så fint. Og har de ligesom en funktion som vaser - der skal self en blomst i - og dermed udgør de bordpynten. Og jeg er godt med på at der er mange der vil være bedøvende ligeglade med de glas, men ved også at der er andre (damerne nok :rolleyes: ) der, ligesom mig, vil synes de er helt perfekte til de små forårsblomster, eller den der ene rose, der altid stadig står, når buketten er død.

Jeg håber self de bliver godt modtaget, men vigtigst af alt har jeg hygget mig med dem, og med at komme frem til en løsning, der ikke nødvendigvis var for hård for mine mange tommelfingre.. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan noget overflødigt pjat skulle vi i hvert tilfælde ikke have :) - indtil hr. prinsesse i forholdet opdagede den idé :)

så det blev jeg fluks sat i gang med.

jeg fandt en ret nem skabelon på nettet, printede den og fik dem foldet på 2 aftener. Det tog ingen tid at gøre dem, og hvad der nu ellers skal smækkes på dem, klar.

Har vel brugt 7 timer ialt :)

Det har kostet os under 300 at lave dem, og ialt bliver det vel ca. 450 med det der skal i. (Han vil gerne have tandstikker, pastil, panodil og sådan noget i - personligt havde jeg nok valgt noget hjemmegjort et eller andet, det er lidt mere personligt - men da det ikke betyder noget for mig, så skal han selvfølgelig bestemme det :) )

Det skal lige siges at det dyreste er pynten og det der fungerer som bordkort, men det kan man jo selv justere.

vi købte karton i søstrene grene til den nette sum af ca. 60 kr.

det synes jeg er ok for 55 æsker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke ha dem. Gider ikke betale for dem , ej heller lave dem....

De amerikanske fester (bryllupper, bar-/batmitzvah) jeg har været til har der ikke været favourboxes. Gæsterne har fået en gave istedet... Espressosæt, Pykamasbukser, cap og t-shirts etc... Men det er nok lige i overkanten at begynde at give det... -og ret unødvendigt. (USA eller Danmark)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer