MarieBiegel

Favourboxe -eller ikke?

35 posts in this topic

Vi skal ikke have det.

Jeg synes da tanken er sød og al respekt til dem der skal have det og bruger tid og penge på det, men det er ikke noget for os. Jeg har heller aldrig deltaget i et bryllup hvor det har været, så tror ikke at nogen af gæsterne vil føle at det mangler :)

- Camilla

0

Annonce ♥

Jeg synes det er noget pjat... Jeg kan ikke rigtig se pointen. Det fylder på bordet, og det er som regel ragelse der er i dem.

Helt ærligt - hvor glad ville du blive som gæst over at få en tandstik og en serviet i gave? Og hvis man så købte en rigtig gave, så ville alle jo få det samme, og så synes jeg bare det bliver upersonligt.

Det der med at få en gratis gave, det minder mig om noget man får til en messe eller en kundeaften eller et kvindeløb.

0

Jeg synes det er noget pjat... Jeg kan ikke rigtig se pointen. Det fylder på bordet, og det er som regel ragelse der er i dem.

Helt ærligt - hvor glad ville du blive som gæst over at få en tandstik og en serviet i gave? Og hvis man så købte en rigtig gave, så ville alle jo få det samme, og så synes jeg bare det bliver upersonligt.

Det der med at få en gratis gave, det minder mig om noget man får til en messe eller en kundeaften eller et kvindeløb.

Altså, omvendt ville jeg da ikke blive SUR over en favor. Hvis man anser det for ragelse, så smider man det vel bare ud, end of story.

Hvorfor er det, at det skal hæves op på et eller andet mærkeligt niveau om at det "bare" er en tandstik, en lommelet og en lille håndfuld slik eller en personlig ting, som andre måske synes er ragelse, hvis brudeparret bare gerne vil lave det som et hyggeligt indslag til gæsterne - uanset hvad det er? Hvad man bruger penge på, må man da virkelig selv om - det er da mere symbolværdien i, at brudeparret har gjort sig umage med den favor, hvis man bestemmer sig for det. Og fred med dét, hvis man ikke laver det, altså.

Edited by Soon2bemrsH
0

Tja, blomsterne fylder også bare på bordet, og lysene og man behøver vel egt. kun eet glas så de andre fylder jo også bare, og egt. kan det jo så ligesågodt være af plastik det glas.

Jeg kan egt. godt følge dig lidt. Men for mig er favours en del af dekorationen, og for os muligvis bordkortene. Hver kan følge sin lyst, ingen af os herinde gider vel have det samme bryllup med de samme ting allesammen. Jeg tror dem der har skrevet at favours mest er noget brudeparret (let's face it - nok mest bruden) skal lave for sin egen skyld - gæsterne synes næppe det bliver det mest fantastiske bryllup fordi der var nogle lækre favouræsker. På den anden side tager jeg hatten af for dem der laver et helt gennemført tema hvori favouræsker KAN indgå men ikke behøver det. Og det tror jeg godt vil gøre indtryk på i hvert fald nogle gæster. Og nogle nyder jo at sidde og nørkle med DIY projekter og lave æskerne.

Jeg vil sige som soontobemrsH at det vel alligevel er de færreste der vil blive vrede over at få dem. Så kan det da godt være at man i sit stille sind synes det er noget amerikansk gejl og noget ragelse der er i dem. Forhåbentlig har de fleste pli nok til ved festen netop at lade det blive ved det, i sit stille sind.

Hver sin lyst

Josephine

0

Annonce ♥

Det er da fint hvis folk har lyst til at lave det :) Jeg ville da heller ikke blive sur, men jeg ville heller ikke blive glad, og er det ikke netop meningen med favours? At gøre gæsterne glade?

Nu er det her jo altså et forum, hvor man bliver spurgt om sin mening, så jeg prøver ikke at diktere, hvad folk skal og ikke skal. Jeg siger bare min helt ærlige mening :)

0

Tror bare, man i Danmark tager og bør tage favors med et gran salt.

Forventer bestemt ikke at mine gæster bryder ud i sang og lovprisninger over mine påtænkte potter med tandstik, frø og what not. Bare de synes, det var lidt hyggeligt er fint for mig.

Selvom man synes, det er amerikaniseret og noget pjat, så tror jeg da stadig, man ville synes, det var et hyggeligt indslag, selvom man i bund og grund finder indholdet ligegyldigt.

0

Forventer bestemt ikke at mine gæster bryder ud i sang og lovprisninger over mine påtænkte potter med tandstik, frø og what not. Bare de synes, det var lidt hyggeligt er fint for mig.

Selvom man synes, det er amerikaniseret og noget pjat, så tror jeg da stadig, man ville synes, det var et hyggeligt indslag, selvom man i bund og grund finder indholdet ligegyldigt.

PRÆCIS! :thumbsupsmileyanim:

0

PRÆCIS! :thumbsupsmileyanim:

Jeg må så indskyde, at jeg absolut ville blive glad for at få det. Jeg elsker de små ting, og synes det er fantastisk når folk går så meget op i detaljer. At man ikke altid lige opdager dem allesammen, det er så hvad det er, men generelt synes jeg det er mega fedt når folk laver noget der er gennemført. Og dermed også favours :) At vi ikke selv skal have det er en andet snak.

Jeg tror bare folk er forskellige - nogle vil gerne lave det, andre bliver glade for at få det - mens andre igen er ligeglade med begge dele. Og det skal der være plads til.

Det jeg bare ville sige, var, at jeg som gæst til et bryllup ville synes det var helt vildt hyggeligt, bare som bemærkning til alle jer der laver det :thumbsupsmileyanim:

1

Annonce ♥

Da vores gæster bliver transpoteret i bus til vores bryllup - lægger vi på hvert sæde en lille papirspose med lidt hygge i.

Indtil videre indeholder den ; en lille champagne (købt til en ok pris i Tyskland), en hjertechokolade og en lille pose med 2 stk. Bülow chokolade (vores favorit chokolade). Vi tænker at det vil gøre busturen lidt hyggeligere for vores gæster - selvom de kun skal køre i ca. 30 minutter.

Men må indrømme at det alligevel har løbet op. Havde faktisk ikke forventet, at det havde været så dyrt.. men nu er det købt og håber at vores gæster vil synes at det er en hyggelig ide.

0

Jeg har også været meget i tvivl om det ville være for ligegyldigt, men vi (ja, os begge to :wink: ) er blevet enige om at lave favours.

Vi har fået små malingsbøtter, som vi også bruger som bordkort. Der kommer så panodil, tandstik, plaster, tyggegummi, en lille pose med god kaffe og en lille pose med the i... Indtil videre...

For os handlede det om hvorvidt vi kunne lave en gave, som vi selv ville blive glade for, for de penge/den tid vi har til rådighed... Og det blev vi enige om at det kunne vi godt :)

0