strandberg83

indvitationer-pris

16 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg har ikke lavet vores endnu, men i forhold til at købe dem færdige og give fra 50 kr. pr. invitation/menukort/takkekort, så kan det sagtens betale sig at lave dem selv, ingen tvivl om det.

Det kommer selvfølgelig også an på, hvordan de skal se ud og om der skal være et eller andet særligt ved dem, når du laver dem selv. Jeg har fx købt et par forskellige gummistempler til vores, og de kostede i sig selv 267 kr. Hvis vi trækker det fra, lander vi nok ca. mellem 450-550 for frimærkekant-saks, papirvarer osv. til invitationer, menuer, bordkort, lille indlægsseddel til favorboks og takkekort inkl. billede af os, der skal sættes i samt diverse festlige diy-skilte (fx til bordplan) og bannere. STD sender vi rundt på mail, satser vi på (pdf) - er sgu for nærig til at betale porto 3 gange (invitationer + takkekort i forvejen som i sig selv løber i 660 kr.). Regner ikke blæk til printeren med. Jeg skal lave ca. 55 stk., og der skal inviteres 90 pers.

Personligt kan jeg godt lide udfordringen og kreativiteten ved at lave dem selv, så jeg ville aldrig købe dem. Det ville også blive aaalt for dyrt. Selv hvis pengene ikke var et issue, ville jeg stadig lave dem selv :wink:

0

Annonce ♥

Her er det mine invitationer har kostet mig at lave selv

Lakvoks – 90 kr. (England)

14 meter brunt bånd – 28 kr. (Panduro på tilbud)

A2 karton (10 stk.) = 25 kr. (Creativehobbyart)

A4 karton (80 stk.) = 48 kr. (Creativehobbyart)

Tre stempelpuder = 75 kr. (Panduro med 20 % rabat)

Kuverter 39 stk. = 24 kr. (Creativehobbyart)

Dobbeltklæbende tape = 8 kr. (Creativehobbyart)

I alt = 298 kr.

Pr. invitation 7,6 kr.

Stempeltryk = 80 kr. (Panduro med 20 % rabat)

Laksegl – 286 kr. (England)

Limpistol – 85 kr. (Panduro)

I alt materialer, der kan genbruges 450 kr.

Man kan få sine invitationer til at koste rigtig meget og rigtig lidt. Det kommer meget an på hvordan designet skal være og ikke mindst, hvor man køber materialerne :biggrin:

0

Jeg tror måske det vil være nemmere for dig at få et konstruktivt overblik over priserne, hvis du kunne skrive lidt om, hvilken type indbydelse I gerne vil have :)

Der er stor forskel i priserne alt efter typen (formoder jeg :) )

Vi gav ca. 30 kr for vores. helt enkle og uden for mange dikke darer :) - vi havde så fotopairet til at printe på, og det bånd vi skulle bruge i forvejen :)

0

Tror vores kom til at koste ca.9-10 kr stykket. Lavede et format hvor jeg fik størst udbytte af papiret. (Gav 2kr pr.stk papir/pap jeg brugte)

Dertil kommer diverse sommerfugle ting jeg købte på eBay til at pynte med (har sommerfugletema), satte et billede i, så havde også lidt udgift til fotopapir. Vi købte personligt silkebånd med tryk til at binde rundt om. Det koster en del blæk at printe og hvis du skal købe skæremaskine, skæreknive, udstanser eller andet grej, kan det godt blve noget dyrere. Jeg var så priviligeret at jeg kunne låne. Jeg synes ikke vi har sparet på noget udover at være lidt taktiske med papiret.

Det dyreste er faktisk tiden. Jeg har regnet ud at jeg alt i alt på 44 invitationer har brugt omkring omkring 80 timer på at klippe og klistre og skære, søge og købe ting på nettet, opsætte og printe. Pyh det var en hård omgang. Men nu de er sendt afsted er det det hele værd- især den respons jeg har fået på dem:-)

0

Annonce ♥

Se invitationerne her

Rød dymo og pink rhinsten købt over ebay: 50 kroner incl. forsendelse (har ca. halvdelen tilbage)

Selve indbydelseskortet (hvidt karton) 50 kroner i Panduro, skåret til i rette størrelse

"Kvist"farvet karton ca. 30 kroner

Fremkaldelse af små billeder (samlede billederne i en collage, så de 6 billeder kunne printes 2 gange pr. 10x15 foto) 30 kroner

Kopipapir til hvide rammer, pris ukendt, havde det i forvejen

Mønstret papir, 3 slags, et par stykker af hver, ca. 60 kroner (hvis det skulle købes i DK - jeg havde det i forvejen, købt hjem fra England, og så passede det heldigvis lige til)

Orange blomst - havde dem i forvejen, men max 100 kroner for blomster til alle invitationer

Grønne sommerfugle, papir fra "mønstret papir" ovenfor, lavet med punch til 130 kroner

Grønt papir indeni, 10 stk., 36 kroner (jeg brugte 2 papirer pr. invitation, og købte i alt 6 pakker)

Grønne kuverter, 6 kroner stykket (i pakker a' 5, købt i Panduro)

Det giver i alt 811 kroner og en stykpris på 32,44 kroner, incl.konvolut (og materialer til bordkort, som dog ikke er lavet endnu.)

Det snyder dog lidt, for jeg har fx lidt materialer i overskud, lgiesom jeg har flere "forsider" som kunne limes på en kortbase, 3-4 stykker ekstra så vidt jeg husker..

Så prismæssigt kan det gøres langt billigere end jeg har gjort :)

0

Annonce ♥

Tak for svar piger. Jeg ved ikke helt hvad jeg vil minilix bliver sur, men er lidt inspireret af hendes. /www.bryllupsklar.dk/forum/79913/to-maa-man-vcre-indbydelser.html. Synes det er vildt fedt at der er billeder af brudeparret som par, især når man har været sammen i 9 år som os. Mine forældre har en printer med printepapir, men ved ikke om det bliver godt. . Ved ikke lige hvordan jeg ville klippe klistre den da jeg er elendig til lim. Jeg får det altid overalt. HAr besluttet at designe en hjemmeside med bryllups informationer til gæsterne( det er kun oldefar da ikke har pc, og han bliver fragtet og hjulpet), derfor skal indbydelse bare være et stykke karton foldet på midten. Så med pynt på forsiden og evt skrevet på pænt papir indeni. Håber det giver mening for dem der har spurgt om mine tanker.

Ellers overvejer jeg Vistaprints men synes de er dyre

0

Tak for svar piger. Jeg ved ikke helt hvad jeg vil minilix bliver sur, men er lidt inspireret af hendes. /www.bryllupsklar.dk/forum/79913/to-maa-man-vcre-indbydelser.html. Synes det er vildt fedt at der er billeder af brudeparret som par, især når man har været sammen i 9 år som os. Mine forældre har en printer med printepapir, men ved ikke om det bliver godt. . Ved ikke lige hvordan jeg ville klippe klistre den da jeg er elendig til lim. Jeg får det altid overalt. HAr besluttet at designe en hjemmeside med bryllups informationer til gæsterne( det er kun oldefar da ikke har pc, og han bliver fragtet og hjulpet), derfor skal indbydelse bare være et stykke karton foldet på midten. Så med pynt på forsiden og evt skrevet på pænt papir indeni. Håber det giver mening for dem der har spurgt om mine tanker.

Ellers overvejer jeg Vistaprints men synes de er dyre

Jeg bliver ikke sur - vi er her for at hjælpe og inspirere hinanden, så brug endelig ideen hvis du synes om den! ;) Måske kan det laves på computer, men stadig med alle billederne? Så er det heller ikke så dyrt i materialer :)

0

Vi lavede vores til 9kr/stykket-

Vi købte:

Antikt papir (trådet) hos Creas

Antikke konvolutter hos Creas

Lavendel silkebånd hos Stof2000 (restlager)

Stempel med kongelilje (til forsegling), Panduro

Voks i sølv til forsegling på bagsiden, Panduro

Dekorationspapir hos Tiger i mønstre

Hulmaskine (sommerfugle mønster), Panduro

Vi lavede en personlig tekst, valgte en font og trykkede det selv på vores papir, foldede, sløjfede etc. etc.-

De tog lang tid at lave, men synes også, at de blev rigtig fine og personlige :)

0

Annonce ♥