masen1985

brudebuketten...

51 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Min H2B ville gerne have specifikke blomsterønsker, form og farve, for han turde ikke selv kaste sig ud i alt muligt :lol:

Men han har faktisk i dag bestilt min buket samt 4 knaphulsblomster, og for de fem ting samt levering, skulle han give 900,-. Han havde vidst dog regnet med 1000-1200,-, og han virker til at være glad for sin bestilling :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo en tradition at ens H2B bestiller buketten ig at man først får den i kirken :)

Men jeg giver min H2B inspirationsbilleder mht farve på blomster og udformning på selve buketten - det har han sagt han gerne vil have :)

Så er jeg også sikker på og få noget jeg synes er flot og passer til resten af brylluppet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at vi sammen bestiller min buket - jeg ved lige hvordan den skal se ud og de blomster der kommer i har en stor betydning for mig, da de symbolisere nogle mennesker som ikke længere er i blandt og derfor kan jeg ikke forstille mig at min buket skal se anderledes ud end den jeg havde forestillet mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min H2b har bestilt buketten. Det eneste jeg har fortalt er hvilken blomst jeg holder mest af (og det vidste han i forvejen) og at han ikke skulle bruge for mange penge på den :) Det er alt hvad jeg har bestemt.

Jeg regner dog med at der er nellikker i da han den anden dag, lige efter han havde været forbi blomsterhandleren spurgte om jeg havde noget i mod nellikker i brudebuketten ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil selv bestille den. Min mand er ikke helt enig men jeg går altså en del mere op i blomster end han gør. Så sådan bliver det :lol: .

Jeg ved godt at traditionen siger anderledes, og vi vil ellers vældig gerne være traditionelle omkring brylluppet. Men lige på det punkt vil jeg altså bestemme. Jeg har nogle ganske bestemte ideer om en meget enkel brudebuket fordi resten af mit "ensemble" også er enkelt. Jeg tænker på enten en buket af hortensia evt. med duftranke eller også måske en syet rose. Jeg har også haft en pompon af nelliker inde i overvejelserne men tror ikke det bliver det. Jeg har en plan om måske at sætte buketten på min mormors grav dagen efter og det bliver nok lidt svært med en pomponbuket.

Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B tror jeg ikke ville ane, hvad han skulle gå efter. Han ved, at jeg lige præcis ved, hvordan jeg gerne vil have den, og i stedet for at en tilfældig blomsterbinder ender med at bestemme udseendet, så kan jeg lige så godt få mit ønske opfyldt :-) Vi bestiller den nok sammen, så han kan få lidt indflydelse på knaphulsblomsten - så bliver det et fælles projekt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min buket skal med til det nordjyske fra Randers fordi den bliver købt i den blomsterbutik min bedstefar en gang var ejer af og stadig har et tilhørs forhold til den butik, så enten bestiller jeg den selv eller så gør min far (som faktisk er virkelig god til sådan noget med detaljer) som også har lovet at betale for den :)

Og jeg tror nu det passer h2b helt fint at han ikke skal tænke på det :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B har bestilt min, men fortalt ham hvilken blomster jeg godt kunne lide (okay, viste ham for kunne/kan ikke navnene), vist ham billeder af nogle buketter jeg kunne lide og sagde jeg gerne ville have dem i farverne rød og lilla.. =)

Jeg har fra starten sagt, at jeg ikke ville have en buket til 1000 kr. Så ville jeg heller undvære, da jeg synes det er for mange penge på en blomst. Men hvad den nøjagtig koster, aner jeg faktisk ikke. For vi får 5 borddekorationer, 5 knaphulsblomster, brudebuket, brudepige buket, blomst til lille brudepiges arm og blomster til kirken, som de samlende regner med koster omkring 2000 kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er absolut en blomsterpige, men Niels har fået helt frit råderum. Han ved nogenlunde hvad jeg kan lide og ikke kan lide (heldigvis ikke særlig meget). Og så er min indstilling at når han har brugt tid på at vælge noget han kan lide, så vil jeg gøre ham glad og være glad for buketten. Desuden har jeg alt for mange idéer til hvordan min brudebuket skal se ud og jeg skal jo kun have én :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Valgte bryllupsdato ut fra når blomsten blomstrer, skal ha kun et slag, og den skal brukes til alt. Plukker selv i skogen og skal ordne alt.... Skal dette år plante den i krukker som skal være på hver sin side av kirken, og siden flyttes til lokalet. Liljekonvall er min nøye valgte blomst!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt lide traditionen, at det er manden der sørger for brudebuketten. Det eneste jeg har sagt til min H2B er, at jeg helst ikke vil have noget der dufter for kraftigt, f.eks. liljer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi smider nogle blomsterfrø i jorden... eller rettere planter dem. Den ene type er med blandet blomster. Den anden er blå kornblomster. Jeg elsker blå kornblomster.

Om hvad vi gør derfra er ikke så fastlagt endnu.

Vi kender en som har talentet, men vi har ikke spurt om hun har tid endnu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det er min H2B der kommer til at stå for det -dog i samarbejde med min svigermor, da det er hende der skal lave den :-) så det er jeg helt tryg ved..

har afgivet ønsker så hun ved godt sådan cirka hvad det er jeg gerne vil have... Jeg synes også det er en rigtig fin tradition at der er manden der bestemmer det og man først ser den i kirken og fordi det nok er mig der planlægger og designer det meste til brylluppet, er både han og jeg glade for at han også kan bestemme noget :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies udendørs og jeg har bedt min mor sørge for brudebuketten, med blomster fra haven. Min kæreste har ikke de store ønsker til det. Min mor synes det er dejligt at hun kan gøre noget. Så det bliver damerne i familien der sørger for det.

Jeg synes det passer til vores dag, som er ret uformel, at det er blomster "hjemmefra" haven. Ved også at der bliver bundet masser af kærlighed ind i den :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt lide at følge traditionen.

Mit mand fik nogle inspirations billeder med samt lidt krav om farve. Og ville gerne have cremefarvede roser i buketten. Og den blev endnu smukkeste end jeg havde drømt om:)

Vi fik en utroligt god pris: 1000,- for brudebuket, 2 brudepigebuketter og 5 knaphulsblomster:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

H2B har bestemt at den gennemgående farve til brylluppet skal være lilla og jeg elsker Orkideer, så vi får en rigtig god veninde som er blomsterbinder til at lave en buket bestående KUN af lilla orkideer, 4 knaphulsblomster også af orkideer og 2 små brudepigebuketter i hvide orkideer .. alt sammen for 1500,-

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer