Sunspirit

Ideer til et anti-suppe steg og is sølvbryllup?

8 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Jeg blev gift i september og har sådan savnet dette forum. :) Der har altid været hjælp at hente når jeg var i nød :)

Derfor tænkte jeg at jeg ville spørge jer om hjælp til mine forældres sølvbryllup her den 1. oktober 2013

Min far er vildt og voldsomt modstander mod suppe steg og is - (familiefester er altid lidt anstrengt hos os og tror gerne han vil undgå dem også) og det kan min mor godt undvære men min far har lidt lagt ud med at han overhovedet ikke vil fejre det, men hellere vil ud og rejse med hende. Det er min mor lidt ked af for hun vil gerne fejre det. De sidste par år har været hårde ved dem, fordi min søster har haft utroligt mange problemer de har prøvet at hjælpe hende med og det efterlader ikke megen tid til kærlighed, så de trænger til at gøre lidt ud af den her milesten.

Mit spørgsmål er hvad arrangerer man for en mand der hader taler, suppe steg og is, sidde pænt og snakke med sidemanden hele aften fest? Han er en meget aktiv mand, elsker natur og bevæge sig og udfordre sig selv - min mor er mere romantisk og stille og rolig. Tror gerne hun vil fejre med vennerne og så den ALLER nærmeste familie (mig min mand og min søster)

Hvis der sidder nogle kloge hoveder med en god alternativ ide, så skriv lige :) ku virkeligt godt bruge et råd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker picnic-tur om eftermiddagen med kaffe og kage med de allernærmeste, måske helstegt pattegris om aftenen i et telt, og så smutte på en rigtig dejlig ferie også.

Det var også min tanke! picnic kunne være lækkert, men man ved aldrig helt med oktober vejret..

Hvad med en tapas aften? eller da jeg fyldte 42 havde vi en rimelig stor fest hjemme( tror vi var 30), med ost( en 15 forskellige !!) pølser, serrano skinke, og små lækkerier og så lavede vi en vin buffet og en masse kort man kunne gå rundt med og lave vin-smagnings notater. Så var der ingen bord pladser, men folk gik rundt og snakkede og hyggede..og der var små borde til at sidde ved hist og pist .

Da Kenneth fyldte 42, holdt vi et beach party, men indedørs. Pyntede med sand, skaller, et lille bassin i stuen. Og lavede grillspyd og salater . Nogle ting bev servert i spande med plastik skovle ( lige som de ting man leger med på stranden). Jeg lavede en stor kage med bølger og muslng skalle pynt...

Tror i bund og grund at hvis man vælger et tema, og gennefør lidt pynt, så bliver folk grebet af en god stemning, og så kommer man væk fra den formelle med bordpladser og tre retters menuer..

Men måske slutte af med en form for bryllupskage de kan skære sammen?

Redigeret af Ida13c
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min familie er god til at leje en ødegård i Sverige. Så tages der en vandretur i bjergene på en 5-6 timer (ca. 15 km). Derefter grilles der over bål i haven, spises, drikkes, hygges. Når man ikke kan mere går man i seng. Næste morgen op igen, få noget morgenmad og så enten en ny vandretur eller ind i bilen og hjem :)

På den måde kunne både din mor og far få sine behov stillet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da mine forældre holdte sølvbryllup, var det på deres kæmpe overdækkede terrasse, hvor de fik italiensk mad, små borde med rød/hvid ternet duge og rigtig lady og vagabonden stemning. Det var hyggeligt, lidt intimt med de små borde, selvom der var over 60 gæster. Og det var meget afslappet!

Og man kan jo sagtens frabede sig sange og taler :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine svigerforældre holdt kæmpe fest da de havde sølvbryllup med temaet 'afterskiing' da de begge elsker at stå på ski. Det var i midten af november og der var stillet telt op i indkørslen, caféborde, havestole mm. rundt omkring så folk kunne gå rundt mellem hinanden. Grillen var tændt så der var pølser med brød og ellers havde hun lavet andre tyske klassikere som apfelstrudel, noget biksemadslignende noget mm. Og selvfølgelig masser af typisk afterskiing musik, jägerte og andet alkohol. Det var en super god fest, og absolut ikke klassisk.

Så en tema fest kunne være lige i skabet, det er bare om at finde noget som de godt kan lide.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ingen vise sten her fra, i form af vilde udflugter m.v. men er ofte ude til kobber- og sølvbryllupsfester og der oplever man slet ikke taler og indslag på samme måde som man gør det ved bryllupsfesterne og visse konfirmationsfester/runde fødselsdage. Man kunne også lave middagen som noget tapas/receptionsagtigt/stående buffet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker det samme som andre af de andre - ud og spise i det blå :cheerleader3:

Når de far er aktiv kunne det være rigtig fedt at blande noget fysisk ind i starten, såsom en vandretur i naturen med slut ved spisningsstedet f.eks.

Hvis man skal være sikker på vejret, kan turen evt. sluttes i et opslået telt eller en pavillion, hvis der grilles og hele opsætning kan være meget afslappet :)

Eks havde det været her på Bornholm havde jeg arrangeret en gåtur i almindingen og afsluttet det i kyllingemoderen, som jeg havde pyntet.

Lidt inspiration (billedet indefra er dårligt, men alle skulle give en god stemning følelse)

post-44649-0-61971700-1366581553.jpg

post-44649-0-04164500-1366581573.jpg

post-44649-0-05476800-1366581597.jpg

post-44649-0-29188400-1366581610.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer