Frk. Thorup.

Portrætfotografering før eller efter receptionen? - og tidsplan?

7 indlæg i dette emne

Vi er af økonomiske årsager tvunget til at lave et hold a og et hold b. Forstået således at nogen er inviteret med til det hele og nogen blot er inviteret med til vielsen og receptionen. For at der er noget at komme efter for dem der kun er inviteret med til receptionen har vi overvejet at vente med at få taget portrætbilleder til efter receptionen.

Det skal siges at vi (hvis vejret er med os) skal vies udendørs og at receptionen skal afholdes samme sted som vielsen så der er ingen transporttid imellem disse to punkter på programmet.

Vi har overvejet en tidsplan der er som følger:

Plan A

13.30.-14.15. vielse

14.15.-14.30. riskast og lykønskninger

14.30.-16.30. reception hvor der skal drikkes champagne og spises bryllupskage

16.15.-17.30 brudeparret får taget portrætfotografier og gæsterne kører mod feststedet og kan blive indlogeret på deres værelser, tage et hvil og skifte tøj hvis de har brug for det. (der er ca. 30 min kørsel til feststedet)

18.00. festen begynder

alternativt

Plan B

13.30.-14.15. vielse

14.15.-14.30 lykønskninger og riskast

14.30.-15.45. brudeparret kører ud og får taget portrætfotografier mens gæsterne drikker kaffe og spiser kanapeer

15.45. -17.15. der spises bryllupskage og drikkes champagne

17.15. afsked med de gæster der ikke skal med videre og afgang mod feststedet for alle der skal med til festen

18.00. festen begynder

Men hvis vi vælger plan A betyder det, at vi skal booke en fotograf i en længere tidsperiode (og derved større udgifter) end hvis vi vælger plan B. Derudover har vi mulighed for at vælge en lidt bedre fotograf hvis vi vælger plan B. Valget står dog mellem 2 meget dygtige fotografer. En fotograf har derudover sagt at vi skal overveje at man ofte har en særlig "glædesglød/rus" lige efter vielsen som ikke er helt så tydelig senere på dagen. Men ellers skulle det ikke have nogen betydning ift. kvaliteten af billederne.

Alle gode ideer, tanker og holdninger er velkomne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig at begge tidsplaner ser fornuftige ud.

Så længe alle ved, hvad der skal ske, og at I har gjort opmærksom på, at I skærer bryllupskagen ud lidt senere, så kan I sagtens tage plan b og få "gløden" med på billederne. I får jo også lidt samvær med gæsterne, når I kommer tilbage.

Men som sagt, synes jeg begge ser fornuftige ud, og så længe gæsterne er informeret om, hvordan dagens program ser ud, skulle der ikke være nogen problemer, uanset hvilken plan I vælger.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at lave en plan der ligner jeres plan A. ALtså reception først, så billeder. Det gør vi af hensyn til gæsterne. Dem der ikke er med hele dagen skal ikke vente på at vi dukker op før de kan tage hjem igen, og når vi tager ud og tager billeder har vi lagt op til at gæsterne kan tage hjem og nette sig før middagen... Så fokus på gæsterne hos os.

Og jeg tror altså ikke på at vielsesrusen er gået af efter en reception... Til sammenligning kan man jo se på bryllupsbilleder af pars brudevals. De ser de da glade og forelskede ud, selv så sent på aftenen... :wink:

Jeg kan til gengæld godt forstå jeres dilemma omkring fotografens pris... Så I må finde ud af, hvad der er vigtigst for jer og vælge på den måde. For begge planer kan fungere... Begge dele er i hvert fald blevet gjort før... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der er folk med til receptionen som ikke skal med om aftenen vil jeg klart sige plan A, så I er med fra starten. Så vil det ligesom også ligge i luften at det er afgangstid for dem der ikke skal med om aftenen når I forlader receptionen. Det er heller ikke realistisk at I kan lukke en reception kl. 17.15 og være klar til velkomstdrink/middag 3 kvarter senere. For gæsternes vedkommende er knap 3 timer på samme sted også meget og skal de også nå at indlogere sig m.v. duer det jo heller ikke at ankomme så sent til stedet. Medmindre I da først vil starte middagen ved 19 tiden.

Vedr. det med billederne har du fat i den lange ende. Det lyder i mine øjne som noget sludder og leder mine tanker hen imod om man holder bryllup og bryllupsfest for billedernes skyld eller sin egen/gæsternes skyld. Eller sagt på en anden måde billederne skulle meget gerne illustrere dagen og ikke omvendt. Hele dagen er en stor glædesrus som for de fleste går alt for hurtigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer