MajLu

Når naboskab bliver til fællesskab <3 - 10.08.2013 -SneakPeak :-)

106 indlæg i dette emne

Gennem det sidste års tid har vi talt en del bryllup herhjemme.. 'rammerne' har primært været det vi har haft fokus på, for.. at blive klog på om man er til havefest, slot eller forsamlingshus.. Det er ikke nemt..

...Vi har derfor taget en hurtig beslutning herhjemme..

D. 1/3 overtog vi vores nykøbte hus og brugte forinden da 2 måneder på at sætte i stand - med hjælp fra venner og familie. Næsten hele underetagen (ca. 120kvm) har fået en overhaling.. Nye lofter, gulve, vægge, nyt køkken, bryggers, hårde hvidevarer osv osv.. En KÆMPE omgang.
.. En omgang som endnu ikke er færdig, men som vi har lyst til at takke vores venner, familie og bekendte for at være en del af.. Nogle som fysiske hjælpere, andre som moralsk opbakning :)

Planen er derfor at vi vil holde en kæmpe housewarming fest.. Housewarming.. som starter i kirken :heart:

I indbydelser lægger vi op til housewarming, men det bliver ingen hemmelighed at vi skal giftes .. (svesken på disken.. som man siger ;) ). Overordnet .. lyder rammerne på: vores hus + telt i haven.
Stemningen skal være hyggelig, nede på jorden - alt andet end formel.. MEN, vi holder fast i at vi vil have 'det traditionelle bryllupstøj' på OG have bryllupskage :)

Så ... Vi holder altså housewarming OG bryllup ... Lørdag d. 10 august 2013 :loveflag:
:loveshower: (Det giver ca. 3 måneder til planlægning :o:biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

'Når naboskab bliver til fællesskab'.. uddybet..

I indlægget herover.. skrev jeg lidt om vores planer mht. det forestående bryllup. Selve tråden her fik jo også en titel .. Og netop denne titel fik den af en årsag :)

I juli 2007 flyttede jeg ind i et rækkehus, sammen med min daværende.. i december flyttede et andet par ind i rækkehuset ved siden af. Et par som.. i mine øjne.. var helt perfekte, fantastiske menneskesker. Specielt manden - Morten - .. ;) .. Store brede skuldre, skaldet, høj og med øjne som funklede (eller funkler.. for de gør det stadig.. den dag i dag :heart: ). Jeg drømte om ham, men det blev ved drømmen - for vi var begge i forhold.

..Skæbnen (blandt andet.. ) ville at vi alle 4 et år senere, stod som singler.

Jeg flyttede for mig selv.. tog revanche som single (i form af seriøse byturer ;) ) og nød generelt bare at finde mig selv :)

D. 16 august 2009 - min 23års fødselsdag - fejrede jeg i byen med en flok tøser. I løbet af aftenen splittede gruppen op og et par stykker af os fortsatte i champagne m.m. på et af byens barer. For at gøre en lang historie kort.. Så var Morten også i byen den aften, Vi rendte tilfældigt ind i hinanden, snakkede og snakkede og snakkede.. indhentede, delte 'minder' fra tiden som naboer..Skiltes.. og det var så det.. troede jeg..

efter et par dage tikkede en sms ind.. 'Tak for en hyggelig aften - Ærgeligt det ikke blev til nat ;)' .. Jeg skyndte mig at svare retur at det kunne der da rodes bod på - Så weekenden efter foregik natte til lørdag på hans sofa.. mens vi igen snakkede og snakkede og snakkede - og pimpede rødvin :)

Dagene gik og vi havde et par mere af de her snakke/rødvins dates. Fredag d. 11 september 2009, blev jeg inviteret til par-middag, hos Morten..sammen med et fælles vennepar tilbage fra nabotiden. Dén aften endte med at jeg overnattede.. og siden da har vi kaldt os for kærester :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

'Dem vi er'

Lidt om hvem vi er.. får I også med her :)

Jeg hedder Majken, er 26 og pt. hjemmegående på barsel - Ellers har jeg job indenfor kommunikations/marketingbranchen. Morten, min kommende mand, er 33 og med job inden for trævarebranchen.

Sammen er vi forældre til Silje på knap 2 (født 02.06.2011) og Line på godt 4mdr (født 12.12.2012) :)

Vi har været forlovet siden 11 juli 2011, hvor jeg kom hjem fra hospitalet med Silje (var indlagt i 5uger efter fødsel da hun er født 7 uger for tidligt). Morten havde i mellemtiden købt ringe og tog mig i hånden ned til søen ved huset vi boede i da - helt privat, bare os 2 .. og Silje i barnevognen - spurgte han om jeg vil være hans for evigt :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

TUSIND tak for hilsner.. Både til kendte og knap så kendte ansigter :)

Jeg huserer også.. og har gjort i en del år efterhånden.. på både MBK og på babyklar - så hvis jeg genkendes er det formentlig derfra ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tøj til Morten

Vi var en tur i Kaufmann igår. Morten ville gerne købe jakkesæt.. så det gjorde han :)

Et sort 100% uld .. SUPER flot klassisk jakkesæt. Her til aften har vi så målt og målt og målt..

For noget tid siden faldt jeg over siden www.itailor.com - skræddersyede skjorter mm. Og nu har vi altså bestilt en skjorte + vest til min lækre mand (endnu mere lækker når han får dèt på .. :) )

Vesten bliver klassisk sort. Skjorten hvid med indvendig krave og manchetter i turkis + knaphuller m. Turkis tråd og turkise knapper. Fed detalje de tilføjer er hans initialer.. på ærmet :)

Er ret spændt på at se skjorte + vest.. specialsyet til ham .. han har normalt et tilbagevendende problem med at skjorter, t-shirts og lign er for kort.. da han er så høj. Så det her.. det kommer (forhåbentlig! ) til at sidde som sywt til ham.. som det jo er :)

Til Morten mangler vi derfor nu sko (pæne sko i str 49 = en udfordring i sig selv..), bælte, undertøj og strømper og slips + klud til lommen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kjolen

Som jeg lige kort luftede igår.. skulle jeg idag ud og prøve kjoler :)

Jeg satte mig i bilen 10.30, med den mindste af vores piger.. - når 'madpakkerne' skal afsted må man tage barnet med jo ;) - kl. Ca 11.45 ankom jeg lidt uden for Varde.. hos Cinderella brude- og fest kjoler. Min mor og søster var allerede ankommet og efter en kort snak trådte vi ind i 'kjole-himlen' :)

Sikke et udvalg! Vel modtaget af søde Heidi, kiggede vi diverse stativer igennem.. udvalgte en 6-7 kjoler. Prøvew skulle de jo.. nogle sad flot, andre knap så godt.. forskellige snit, stoftyper osv.

- Kjole nr 2 jeg fik på.. der var bare et eller andet.. det var ikke helt som jeg havde forestillet mig (uden egentlig helt at være klar over hvad der var jeg forestillede mig).. anderledes og alligevel helt klassisk brudekjole :)

Jeg prøvede videre.. flere smukke kjoler.. wauw-følelsen var der bare ikke.. ikke som ved dèn..

- så.. på med den igen.. justere snørreryggen, snakke potentielle ændringer, tilretning osv..

.. og så endte jeg sørme med at bede Heidi, sætte mit navn på kjolen!! Så .. jeg har købt brudekjole :)

Og.. har allerede sms' et med datoforslag til tilretninf.. der skal laves en del nemlig - noget med nogle stropper/ærmer, længden, muligvis bånd om maven mm.

Derudover endte både min mor og søster også med at købe deres festtøj til vores bryllup - Fantastisk dag! :)/>

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Inderst inde..

Undertøjet er næsten også på plads.. Change er min all time favorit BH pusher - uanset anledning.

- Pt står den jo på amme-style.. men jeg har nu også bestilt èt stykke wedding-style bh ;)

Fordi min kjole er skåret som den er.. er det vigtigt at bh'en ikke går for langt op. Jeg har derfor bestilt denne balconette bh fra Change - lækre blonder og god pris (209,- ... ja tak!) :)

b382lLU.png

Helt nemt er det nemlig ikke at finde noget i str 'en del over gennemsnit' .. men, det er dèt den butik kan! ;)

Mht trusser skal jeg ha fat i noget 'shapeware' :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brude'buket'

Helt kort forklaret: Det her bliver anderledes :)

Sagen er den.. Min far er død og kan derfor ikke følge mig op af gulvet. Derfor har jeg besluttet at det bliver vores 2 skønne piger som skal være ved min side.

Til august vil de være 2år og 2mdr (Silje) og 8mdr (Lina). Silje kan gå ved siden af.. holde mig i hånden. Lina kan højest kravle på det tidspunkt.. og det vil ærlig talt nok være en smuuuuule fjollet :)

Derfor er planene at Silje holder i den ene hånd og jeg så har Lina på den anden arm = ingen frie hænder til brudebuket.

Alternative ideer.. her er inspirationen til en anderledes 'buket':

sR7p9UZ.png

LcvEgRo.png

PCDTU3s.png

cIsd68G.png

Jeg tænker så blot i noget orkidé, blå iris, duftranker eller lign. En større udgave til mig.. og en mindre på pigernes håndled :)

Her går jeg så også lige i tænkeboks.. Måske det kan lade sig gøre at lave dem selv? Med noget kraftigt ståltråd.. det skal dog passes ret godt ind i tidsplanen, hvis det er.. af hensyn til blomsternes levetid..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Simpel serviet..

Der skal foldes en hel del servietter.. så en nem of stadig smart måde at gøre det på skulle findes.

Vi laver buffet.. og dermed er denne foldning oplagt:

0Fo24wM.png

Nem måde at dække bordene med bestik :)

Tricket er så bare at folde dem af 2 servietter så vi kan kombinere de hvide og blå vi har købt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et lidt forsinket tillykke med det kommende bryllup.. Jeg skal også giftes d. 10 august, så det bliver hyggeligt at følge med i din planlægning, synes det lyder som en rigtig hyggelig ide I har fået med at kombinere det med housewarming.. Jeg går også selv på barsel for tiden, lige en måned endnu i hvert fald :) Det giver jo lidt bedre tid til bryllupsforberedelser, i hvert fald hvis den lille vil samarbejde og tage nogle gode lure :wink: Synes det er en rigtig godt ide at have dine piger til at følge dig op ad kirkegulvet, det understreger ligesom at det er jeres familie som bliver bundet sammen igennem brylluppet, kan godt se at de kan blive lidt svært med buketten, men tænker at den du kan have på håndledet ville være god at have på den hånd du skal have din store pige i :) Dejligt at du har fundet kjolen og havde sådan en hyggelig dag, det er en stor post at få styr på, jeg havde også min dreng som dengang var 3 måneder med ud og prøve kjoler..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Invitationer

Efter en DEL design ændringer, skære arbejde, klister osv har jeg nu lavet prototypen på vores invitationer :)

Den er lidt anderledes da vi jo lægger op til både housewarming og bryllup :)

mhjXsxv.jpeg

krpqQ7M.jpeg

Skal lige ha købt noget ordentlig dobbeltklæbende tape når panduro får det hjem (udsolgt - what the ..?!) Og de sidste karton .. og så går den store produktion igang :)

(Se bort fra stave fejl mm..de er rettet )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer