miss mia-maja

aflevering af ægteskabserklæring

17 posts in this topic

Hej alle søde brude derude

Vi har udfyldt ægteskabserklæringen og jeg mangler nu bare at aflevere den til kommunen. Så er det at jeg lige ville høre, om man skal ind på borgerservice og stå i kø for at aflevere den eller om man bare kan lægge det i en postkasse et sted ved borgerservice (Odense).

Jeg ville nemlig meget gerne undgå at skulle ind og stå flere timer i kø :cowsleep:

0

Annonce ♥

Tja, da vi afleverede ansøgning om boligstøtte (dengang kommunen stod for det) kunne jeg bare smide den i postkassen på Skulkenborg. Så det tror jeg godt du kan. Men hvis du vil være 100% på at de modtager den, så ville jeg stille mig ind i kø.

0

Annonce ♥

Du kan sende den med posten eller smide den i postkassen ved kommunen - det er selvfølgelig en mulighed at indsende den elektronisk, men der skal du være meget opmærksom på at kommunen modtager den og får den behandlet for får I ikke nogen prøvelsesattest kan I ikke blive viet på dagen :unsure:

0

Kan du ikke indsemde den via et link på hjemmesiden?? Det er da det nemmeste, så slipper du for både gåturen, og køen.

kh anell

Men jeg mener ikke at man kan sende navneændringspapirerne med hvis man sender den elektronisk, da navneblanketten skal printes og vedlægges navneattest. Ellers havde det været smart.

Du kan sende den med posten eller smide den i postkassen ved kommunen - det er selvfølgelig en mulighed at indsende den elektronisk, men der skal du være meget opmærksom på at kommunen modtager den og får den behandlet for får I ikke nogen prøvelsesattest kan I ikke blive viet på dagen :unsure:

Så tror jeg at jeg lægger den i postkassen, hvis jeg ikke når ind til byen før de lukker - det må jeg lige se...

0

Men jeg håber da at de ikke er for længe om at sende prøvelsesattesten - og dog er det jo det offentlige, så det varer nok et par uger :wink:

Hov hov! Jeg arbejder altså derinde, må vi lige være her ;) Jeg gik ned og afleverede min i folkeregistret, og jeg modtog den med posten efter en uges tid vil jeg tro. Men de kan godt mærke at det er vielsestid, de får mange af dem. Men du kan sagtens aflevere den i postkassen. Du skal ikke spilde din tid med at stå i kø.

0

Annonce ♥

Hejsa

Måske nogen kan hjælpe... hvis man venter svar fra et byrådsmedlem angående en udendørs borgerlig vielse skal man så vente med at sende papirerne ind til det er afgjort om det er på rådhuset eller udendørs?

0

Men jeg håber da at de ikke er for længe om at sende prøvelsesattesten - og dog er det jo det offentlige, så det varer nok et par uger :wink:

Hov hov! Jeg arbejder altså derinde, må vi lige være her ;) Jeg gik ned og afleverede min i folkeregistret, og jeg modtog den med posten efter en uges tid vil jeg tro. Men de kan godt mærke at det er vielsestid, de får mange af dem. Men du kan sagtens aflevere den i postkassen. Du skal ikke spilde din tid med at stå i kø.

Sejt, så har vi eksperten ved hånden :biggrin:

Hmm jeg har nu ofte oplevet at det går lidt langsomt med at behandle ting i det offentlige (ikke kun kommunen), men det er kun fordi systemet er lidt indviklet og fordi alle medarbejdere ofte har vildt meget papirarbejde per person. Men det var aldrig meningen at sige noget grimt om andres arbejde. Jeg sætter STOR pris på at arbejdet bliver udført.

Men som du også selv nævner er det bryllupssæson og jeg regner derfor med at der kan være lidt ventetid før prøvelsesattesten kommer.

Tænker at det bare ryger i deres postkasse i morgen aften, når jeg alligevel skal ind til byen og så skriver jeg bare "Ægteskabserklæring & Navneændring" på kuverten. Det er vel nok?

0

Annonce ♥

Sejt, så har vi eksperten ved hånden :biggrin:

Hmm jeg har nu ofte oplevet at det går lidt langsomt med at behandle ting i det offentlige (ikke kun kommunen), men det er kun fordi systemet er lidt indviklet og fordi alle medarbejdere ofte har vildt meget papirarbejde per person. Men det var aldrig meningen at sige noget grimt om andres arbejde. Jeg sætter STOR pris på at arbejdet bliver udført.

Men som du også selv nævner er det bryllupssæson og jeg regner derfor med at der kan være lidt ventetid før prøvelsesattesten kommer.

Tænker at det bare ryger i deres postkasse i morgen aften, når jeg alligevel skal ind til byen og så skriver jeg bare "Ægteskabserklæring & Navneændring" på kuverten. Det er vel nok?

Det er helt fint. Du kan også tilføje "Folkeregistret" hvis det er, så er de da helt sikre.

Haha det er helt ok. Der er lange ventetider ved kommunen, fordi opgaverne bliver flere og tungere, og færre til at løse dem. I min afdeling er de 8 uger bagud, efter vi kom ind med vores opgaver, fordi vores skal hele tiden løses NU, og det går jo ud af de gamle opgaver. Men altså vi var også 4 fuldtids til at løse vores opgaver, nu er der - mig :( SUK!

0

Annonce ♥