AugustBruden2013

Idéer til billige, men velsmagende velkomstdrinks?

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

1 flaske hyldblomstsaft (den fra Brugsen/Netto til at blande op)

3 1½ liters danskvand

Frosne vindruer, som isterninger

Denne her hepper jeg på, den kan man nemlig vippe lidt gin i med god effekt :-D I'm lovin it

Åhh hvor fint med gin ;) men jeg bliver så pinligt fuld - og tænk sig, hvis bruden går under bordet under forretten (bliver fuld af halvanden øl :blink: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis i vil være ud over det med at hælde op selv, så kan jeg varmt anbefale at man blander i en bowle som gæsterne selv skænker af. Men her er sodavand, verdi, champagne osv. selvfølgelig ikke nogen god idé fordi der jo er brus i. Til min fætters konfirmation sidste år fik vi serveret en bowle med almindelig vodka, ananas-juice, rød grenadine og friske ananasstykker i, og så selvfølgelig en MASSE isterninger. Det var helt forrygende og der var næsten ingen forberedelse (det kan blandes i forvejen overtrukket med noget husholdningsfilm i køleskabet, og så er det jo kun isterningerne der skal tilsættes :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis i vil være ud over det med at hælde op selv, så kan jeg varmt anbefale at man blander i en bowle som gæsterne selv skænker af. Men her er sodavand, verdi, champagne osv. selvfølgelig ikke nogen god idé fordi der jo er brus i. Til min fætters konfirmation sidste år fik vi serveret en bowle med almindelig vodka, ananas-juice, rød grenadine og friske ananasstykker i, og så selvfølgelig en MASSE isterninger. Det var helt forrygende og der var næsten ingen forberedelse (det kan blandes i forvejen overtrukket med noget husholdningsfilm i køleskabet, og så er det jo kun isterningerne der skal tilsættes :)

Jeps, man kan også hælde den der hyldeblomst/danskvand i en bowle. Det ser så fint ud med de frosne vindruer, når de flyder rundt :) Og en lille bonus: Vindruer afgiver ikke så megen væske, når de afkøles, som isterninger, når de smelter :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis i vil være ud over det med at hælde op selv, så kan jeg varmt anbefale at man blander i en bowle som gæsterne selv skænker af. Men her er sodavand, verdi, champagne osv. selvfølgelig ikke nogen god idé fordi der jo er brus i. Til min fætters konfirmation sidste år fik vi serveret en bowle med almindelig vodka, ananas-juice, rød grenadine og friske ananasstykker i, og så selvfølgelig en MASSE isterninger. Det var helt forrygende og der var næsten ingen forberedelse (det kan blandes i forvejen overtrukket med noget husholdningsfilm i køleskabet, og så er det jo kun isterningerne der skal tilsættes :)

Jeps, man kan også hælde den der hyldeblomst/danskvand i en bowle. Det ser så fint ud med de frosne vindruer, når de flyder rundt :) Og en lille bonus: Vindruer afgiver ikke så megen væske, når de afkøles, som isterninger, når de smelter :)

Hvor lang tid i forvejen kan man fryse vindruerne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor lang tid i forvejen kan man fryse vindruerne?

Hmm, jeg plejer bare at have dem i fryseren i en 8 timers tid før, så man bare kan tage dem fra fryseren og så direkte op i bowlen... Men jeg ved ikke, om man evt. kan putte dem i fryseren tidligere og om de kan holde til det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

et godt tip er at fryse vindruer / frugt ind i en isterninge bakke. De kan fåes i forskellige former og med lidt vand oveni frugten holder det sig køligere længere. Betingelsen er selvf. at den drink man laver kan holde til en fortynding af lidt vand :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer