Hun

Dramatisk ændring i bryllupsplanerne, desværre.

26 posts in this topic

Hejsa.

Jeg skal giftes d. 17. august, og vi havde fremskyndet det, da min far havde en hjernesygdom der gjorde at han ikke gik så godt, så for at han kunne gå med mig op af kirkegulvet skulle det være der.

Nu er der i midlertidig sket det, at han i påsken døde pludseligt, og megt uventet, da hans sygdom ikke var ret fremskreden, og nu skal vi revurdere det hele.

Min tilkommende og jeg var i sommerhus med mine forældre da han døde og vi prøvede at genoplive, men uden held. Det var og er en meget voldsom oplevelse og vi talte om at udskyde brylluppet så det ikke overskyggedes af min fars død, men er blevet enige om at han ville have vi skulle havde hold at, og jeg vil ikke tænke på min bryllupsdato som en, der er sat fordi min far er død, men fordi han skulle havde været med.

Nå nu er planen at min mor følger mig op, og efter vielsen kan de der vil tage de små buketter og ligge på min fars grav. Buketterne på alteret tager min mor og ligger ud og jeg ligger min brudebuket. Graveren ligger de blomster ud der ikke bliver taget af familie og venner.

Men der bliver et kæmpe savn den dag, for jeg var fars pige.

0

Annonce ♥

Åh, jeg får et dybt hjertesuk over din historie, hvor er det dog forfærdeligt for dig/jer :(

Jeg synes det er en smuk overvejelser med, ikke at ændre datoen, da netop din far ville have ønsket i skulle være gift uanset hvad!

Og utrolig smuk overvejelse med blomsterne ... puha.. det bliver en rørende dag i kirken..

Håber det bliver en fantastisk dag - trods omstændighederne ... og er sikker på han er med - i jeres hjerter <3

0

Blev helt ked da jeg læste dit indlæg, det må virkelig være hårdt og uanset om i rykker datoen så er jeg sikker på at det vil være en hård dag.Men dejligt at læse at i gør noget specielt for ham.

Stort kram til dig..

0

Annonce ♥

Kondolerer... og kram herfra :hug:

Jeg synes også, I skal holde brylluppet på den dato, I har fastsat nu. Selvom han desværre ikke kan være med, så kan I gøre de små ting, som I nævner med blomsterne som en rigtig smuk gestus. At I rykker datoen en gang mere, ændrer ikke ved, at det stadig er hårdt, at han ikke er der.

Jeres bryllupsdag er jo stadig en glædens dag, som handler om kærlighed - din og din tilkommendes, men kan også sagtens handle lidt om kærligheden til din far, uden at det kommer til at handle om at døden overskygger jeres dag. :heart:

0

Hvor er det dog synd for dig... men det er det helt rigtige at gøre

Om I bliver gift i år eller venter så vil det stadig gøre ondt for du vil stadig mangle ham

Det er en SÅ smuk måde I vælger at gøre det på - specielt det med blomsterne... så smukt

Ingen trøstende ord kan lidre den smerte og sorg du føler nu, men det at I alligevel vælger at blive gift som planlagt viser at du er stærk

Knus herfra :bearhug:

0

Har også været gennem den tur sidste år. Dog ikke med et forestående bryllup. Faktisk blev jeg ringet op fra hospitalet mens jeg stod midt i et bryllupsjob og det positive var at det var i nærheden, og at jeg havde en mand ved hånden der kunne tage over. Det vil helt sikkert blive en hård dag som det bliver sagt men omvendt tror jeg også I og jeres nærmeste vil have det godt med at gennemføre fordi det, som du selv siger, er det han ville ønske.

0

Annonce ♥

Annonce ♥

mange varme tanker til dig, og håber at glæden ved et bryllup kan give smetren en anden nuance. Bær ham med i dit hjerte, så skal han nok være med, og smile ned til dig.

0

Jeg får helt tårer i øjnene. Ved slet ikke hvad jeg skulle gøre, hvis det var mig... 7-9-13

Jeg kom i tanke om et indlæg jeg havde læst fra en pige, der også havde mistet sin far. Hun havde i brudebuketten et lille billede af sin far, så han på en måde fulgte hende op ad kirkegulvet, selvom han ikke var fysisk. Det var måske en ide, du kunne bruge, hvis du vil have ham helt tæt på.

0

Jeg synes i skal holde fast i planerne!!

Og ved du hvad? - Det er JERES dag, hvor I kan bestemme. Så efter kirken kan i alle gå hen til din fars grav, og så ligge en blomst hver. Et følge med gæster - og med et smukt brudepar i spidsen. Tror du ikke at din far ville synes det var en smuk ide? Det tror jeg i hvert fald! Bagefter kan i også tillade jer at hygge jer. i HAR jo husket ham denne dag, og så så kan i rette fokus på gæsterne efter cermonien i kirken, samt turen til kirkegården.

Som gæst ville jeg synes det var et "fedt indslag". Ikke vinde-i-lotto-fedt, men en virkelig smuk tanke, og jeg ville ikke se det som en mærkelig ting. Slet ikke - for så har man givet plads til at sørge, og i har været sammen med din far denne dag. :)

Måske kan du bruge ideen til noget, og ellers kan du bare kaste den over skulderen.

0

Mange varme tanker til dig. Det må være ekstremt hårdt.

Synes det lyder helt rigtigt at I har besluttet at holde fast i datoen. Og virkelig smukt med jeres plan for blomsterne! Jeg synes idéen med et billede af din far i brudebuketten er super fin. Hvis det bliver svært kan du alternativt bære et medaljon-vedhæng med billede indendi. Men billede eller ej - din far vil helt sikkert være med dig på din store dag!

0

Annonce ♥

Det er jeg virkelig ked af at hører, jeg har selv mistet min far for nogle år siden og tårene triller ved tanken om han ikke kan være der på min dag. så jeg ved det må være rigtig hård for dig!

Men som i selv siger ville din far jo være glad for at vide at i stadig får jeres vidunderlige dag.! og han skal nok være til stede og få solen til at skinne på dig

0

Det er jeg så ked af at høre... Det må have været uendelig svært for jer alle, men synes det er en god beslutning. Er sikker på din far alligevel vil være med jer på dagen (omend ikke fysisk). Stort kram herfra!!!

Har du overvejet at få en medaljon med et billede af din far sat fast i brudebuketten? Synes det er sådan en sød gestus.

0

Det gør mig ondt :hug:

Jeg mistede selv min far inden vores bryllup, men holdt fast i datoen. Da min var meget syg det sidste år, vidste jeg godt at han ikke var i stand til at følge mig op, så det havde jeg min papfar til.

Jeg fik lavet en lille medaljon met et billedet af min far på den ene side, og svigermor (der heller ikke var med til bryllup) på den anden siden og den sad i min buket. Jeg fik først min buket da jeg ankom til kirken og jeg var SÅ GLAD for de billeder. Så var det alligevel som om de var med.

Det er en rigtig sød ide, at lægge blomsterne på hans grav. Og jeg er sikker på, at i alligevel får en fantastisk dag :7himmel:

Knus og tanker herfra :hug: :hug:

0

Jeg er sikker på at din far glæder sig over at i holder fast i datoen, følger jeres hjerter og bekræfter den uendelige kærlighed i har til hinanden. Som mange andre har skrevet, så er det en smuk smuk gestus at gå ud og lægge blomsterne på hans grav.

Det bliver en smuk dag for jer. Stort kram

0

Annonce ♥

Et knus til dig :hug:

Det gør mig ondt at høre.

Det lyder som om I har fundet en meget fin måde at minde ham på ved jeres bryllup og du har helt ret, det er en god idé at holde fast i datoen, som han sikkert ville ønske for jer

:heart:

0

Kære Alle I dejlige mennesker.

Tusind tak for den omsorg og medfølelse.

I dag har jeg og min tilkommende været henne og sænke urnen i jorden og så komme hjem til alle jeres varme og kærlige beskeder er.... ord kan ikke beskrive det, men jeg sidder og tuder.

Jeg vil bestemt overveje det med billedet i min buket, og jeg har fået lov at sy min fars vielsesring ind i min brudekjole mid og så lidt til venstre så han er med ved hjertet.

Det lyder underligt måske, men den måde I alle har skrevet på har været så fin og hjertevarm. De mænd der skal have jer er heldige at have så empatiske mennesker.

Endnu en gang tak.

0

Puha tårene triller ned af mine kinder når jeg læser det du har skrevet , kæmpe kram til dig

Jeg havde det lidt på samme måde min morfar døde også kort før vores bryllup og jeg har også altid været morfars pige da jeg ikke ser min far var min morfar som min far for mig :-)

Jeg valgte at købe en lille smykke med plads til 2 billeder i der i satte jeg et billed af min morfar fra hans eger bryllup og så et billed af ham der var taget kort før han gik bort. Det lille smykke sad i min brudebuket så på den måde følte jeg lidt han var med mig op af kirkegulvet ;-)

Kæmpe kram fra mig og håber i får en fantastisk dig tros det store savn

0