pernut

Hvis TV2 ville filme jeres bryllup...

20 indlæg i dette emne

Hvad ville I så sige?

Er lige blevet ringet op af vores feststed.. TV2 har ringet til dem og spurgt om de har nogle arrangementer, som de må komme og filme, til nogle programmer i efteråret omkring fester i DK (som jeg lige hørte det.. Blev helt forvirret da han først havde spurgt). De har foreslået vores bryllup, og ville derfor høre om det var okay med os, at der ville være en ekstra deltager - en journalist fra TV2, og selvfølgelig kameramænd. Det er ikke OS de vil filme, men de filmer journalisten til vores bryllup.

TV2 betaler selvfølgelig for journalistens menu, men udover det får vi filmet hele vores bryllup (altså hvor de så filmer os) og får det på video. Vi kan også få en fotograf til at tage billeder, men det har vi..

Jeg er lidt splittet.. Synes på den ene side det ku være ret fedt. Men på den anden side.. Det er vores bryllup.. Det eneste vi skal have.. Vil vi have det ud til hele DK? Vil vi have en flok rendende vi ikke kender? Hvordan blir vi og vores venner udstillet? Og hvordan reagerer de andre på, at der blir filmet?

Min mand vil lige tænke over det, men jeg er sikker på han siger nej. Jeg tror sgu ellers jeg er frisk på det. Hvad ville I gøre?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi TV2 selv oprettede en tråd omkring og vi var til precasting på et andet bryllups-tvprogram i vinters har jeg tænkt meget over det, og kom frem til at det var et NEJ. Først og fremmest fordi vores bryllup ikke er så stort og lokaler ikke kæmpe, så en ekstra gæst + et stort kamera ville tage for meget opmærksomhed. Jeg forstå heller ikke konceptet....

Desuden vil jeg gerne have at bruden og gommen er det naturlige centrum, "dagens celebrities" og dem man kaster et blik efter og holder øje med i løbet af dagen/aftenen, ikke en semi-kendt journalist og et kamera. Gæsterne må ikke skulle bruge energi på at tænke "er jeg på nu, sidder mit hår rigtigt, ser jeg glad ud" osv osv. men skal bare være glade glæster og pårørende til mit bryllup.

Det er også vigtigt for mig at vores to familier og venner får snakket sammen og lært hinanden lidt at kende, så der skal ikke være nogle som sidder og snakker med en "gæst" de aldrig kommer til at se igen.

Det var mine overvejelser. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selv kunne vi ikke finde på at stille op til et tv-program, for vi er meget private mennesker.

Hvis din kommende mand ender med at sige ja, så synes jeg det er helt fint, hvis I deltager. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg selv synes at bryllupsprogrammer er hyggelige at se. Så længe det ikke er den slags der netop prøver at sætte parret i et dårligt lys. Hvis I overvejer at sige ja, så synes jeg at I bør snakke detaljer medTv2, så I er helt sikre på hvad ideen med programmet er.

Måske er det også en ide at stikke en føler ud hos jeres familie og venner. Det kan jo godt være at mange af dem ikke har lyst til at medvirke i et program på Tv2 og det synes jeg også at i bør tage højde for/respektere. :)

Redigeret af Alblas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sige nej hvis jeg selv stod overfor dette valg, og derfor har jeg heller ikke henvendt mig til nogle af de bryllupskunder som vi har der skal giftes i den periode vedr. TV2's indslag.

Udover det der bliver sagt om "at blive udstillet" så har jeg selv erfaring med TV til bryllupsfester. Jeg har indenfor de sidste par år spillet to bryllupsfester med deltagelse af TV2 og TV 3 (Hvad bruden ikke ved/4 bryllupper) og min vurdering er at det påvirker festerne. Det er helt ok og "flytter ikke noget" at en fotograf beder om at der lige bliver skruet helt ned i en periode under middagen fordi der lige skal laves noget interview med gæster, men jeg oplevede også ved en af bryllupsfesterne uforholdsmæssig lang pause mellem dessert og brudevals fordi kamerafolkene lige skulle være klar. Ved det andet, "Hvad bruden ikke ved" (i Holstebro) syntes jeg egentlig ikke man bemærkede TV folkene så meget.

Det var Blue der stod for indslagene begge gange og der var tale om programmer hvor fokus mest var på forberedelserne og de overvejelser som folk gjorde sig op til. Der blev også kun vist brudstykker fra festerne men det ændrer ikke ved at kamerafolkene var der ved festen i perioder. Hvad der er formålet her ved jeg ikke men et eller andet sted syntes jeg måske at "guleroden" for brudeparret er for lille, og det var også min tanke da jeg så TV2's indslag herinde fornylig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke have noget imod det og jeg ville sagtens kunne abstrahere fra det, da min bror og mine forældre ofte har rendt rundt med kamera og optaget. Jeg har også selv optaget to bryllupper på video. Jeg kommer også fra en stor familie, så om der var en mere jeg kendte eller ej ville jeg nok ikke tænke over.

Jeg tror dog ikke min kæreste vil have det. For det første er han ikke vant til kameraer og for det andet kommer han fra en lille familie og er ikke vant til mange mennesker, så han ville helt klart være meget opmærksom på en journalist og kameracrew.

Så med det in mente ville vi sige nej.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo nok en forskel på om tv-holdet kun 'er med', eller om det er tv-programmet som rent faktisk betaler for brylluppet, som de typisk gør i mange bryllupsprogrammer, mht. om der skal tilrettelægges for dem eller ej.

Når det er sagt, så ville jeg ikke selv gøre det. Hvis det skulle være aktuelt, skulle det lige netop være fordi en tv-kanal gav os en kæmpe røvfuld penge og vi kunne få gratis bryllup og en helt anderledes oplevelse ud af det.

Når jeg ser tilbage på vores fest og de mennesker der var med, ved jeg at mange af gæsterne ikke ville have brudt sig om det, og måske ville en del af dem slet ikke have lyst til at komme. Nu var vores bryllup også mere en havefest end en traditionel bryllupsfest, men jeg tror alligevel det vil være svært for mange at nyde dagen hvis der var et kæmpe kamera involveret. Og jeg ville selv have det underligt med det, men sådan er vi jo vidt forskellige.

Hvis I beslutter jer for at sige ja, synes jeg ihvertfald at alle jeres gæster skal have det at vide på forhånd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville sige ja tak i dette tilfælled. Jeg gad ikke at de betalte for det hele, for så ville de unægteligt blive en fest på deres primisser - og det ønsker jeg ikke. Har hørt at man i hvad bruden ikke ved, har danset brudevals midt i middagen, og det har jeg absolut ikke tænkt mig.

Her er det "bare" en ekstra gæst, og det synes jeg kunne være morsomt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville sige ja tak i dette tilfælled. Jeg gad ikke at de betalte for det hele, for så ville de unægteligt blive en fest på deres primisser - og det ønsker jeg ikke. Har hørt at man i hvad bruden ikke ved, har danset brudevals midt i middagen, og det har jeg absolut ikke tænkt mig.

Her er det "bare" en ekstra gæst, og det synes jeg kunne være morsomt :-)

Det er så ikke noget jeg har oplevet i den forbindelse og jeg har heller ikke oplevet at de har blandet sig i afvikling af taler, indslag m.v. Taler jo som regel altid med toastmasterne inden og det kørte helt "som det plejer". Det samme i forhold til tjenerne m.v. og udover ovenstående lange pause og at start/indgang skulle koordineres lidt mere end normalt var der ikke den store forskel. Det er bestemt heller ikke mit indtryk at der er nogle af dem som har følt sig "i lommen" på TV eller har følt at det ikke har en fest været på deres præmisser.

Men det er jo ikke bare en ekstra gæst. Det er en ekstra gæst og - må man formode - et helt kamerahold, som ved de andre optagelser og der ville jeg selv være betænkelig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville personligt takke nej.

Vælger I at sige ja, ville jeg forslå at i forlanger en kontrakt med programmets indhold, så I ikke risikere en evt udstilling af jer og jeres gæster.

Jeg stoler ikke på medierne i sådanne henseende. Husk at der skal være en historie at fortælle og underholdning i den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, der kommer lige en lille opdatering..

Vi sagde nej..

Det var de ikke så vilde med.. Vi skal have walk´n´dine, og det synes de bare ville være så fedt at have med i et af deres programmer. Jeg fik hele historien af hende der ringede.. Først havde jeg jo bare hørt det fra ham fra hotellet. Jeg synes det lød skidesjovt.. Og det var jo også Thomas der ikke ville. Jeg lovede at snakke med ham igen, og så havde vi lige bededagsferien til at tænke over det.

Thomas ville stadig ikke, og det var egentlig ok med mig, selv om jeg synes det var ærgeligt. Så ringede hun igår.. Mens jeg stod midt i Bilka.. Med hylende datter.. Men jeg sagde igen nej, for hvis ikke T synes det er fedt, skal det ikke være. MEN iiiih hvor ville de gerne. Hun spurgte om det ville hjælpe hvis det var HENDE der fortalte ham, hvad det går ud på.. For det lyder virkelig til at være helt ok. SÅ skulle jeg ringe hjem til ham, og sige at nu ville hun snart ringe. Og så skulle jeg sende hans nr til hende. Men da jeg sagde til ham, at hun ville ringe, sagde han "Ej, så siger vi sgu ja".. Da jeg kom hjem, var jeg sådan lidt... "ÅH nej, hvad har jeg gjort"-agtig. Jeg spurgte om han var sur over det, og han sagde, at det var jo et skidesjovt minde at have, og udsendelsen er jo sjov at se om 10 år.. FOr ikke at tale om den film vi får.

Så nu har vi sagt ja.. Hotellet ved det ikke endnu, for de vil jo meget meget gerne, så vi vil lige se om de vil pille lidt af prisen.. Det er mange penge vi smider hos dem, og de får jo fed reklame.

Det går ud på at hende journalisten er med som gæst til forskellige familiefester i DK. Så de vil ikke styre vores bryllup. Der kommer 4 mand udover kameraet. De fortæller når de slukker og tænder, og de filmer ikke taler og tårer. De holder sig i baggrunden, og skal bare filme når journalisten spiser, snakker med de andre gæster skåler i baren, danser osv.. Det er en udsendelse på 25 minutter, og de følger hende fra hun står op om morgenen og så dagen igennem.. Der blir ca 5 minutter fra vores fest. Jeg føler mig ret tryg ved det, og tror ikke der går noget af vores fest ved at de er der. Dem jeg har talt med om det indtil videre synes det er superfedt (undtagen gommen :wink: ).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så nu har vi sagt ja.. Hotellet ved det ikke endnu, for de vil jo meget meget gerne, så vi vil lige se om de vil pille lidt af prisen.. Det er mange penge vi smider hos dem, og de får jo fed reklame.

Det tror jeg så ikke I skal regne med. TV2 prøvede også at "prutte med priserne " hos os men der blev ikke givet ved dørene. De fik lidt rabat på kørslen til Holstebro men ikke mere end vi ville have givet/giver til andre kunder på samme dag/sted. Samme indtryk fik jeg på Søfryd og Borgbjerg Møllekro uden dog direkte at have talt med dem om det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nu har vi sagt ja.. Hotellet ved det ikke endnu, for de vil jo meget meget gerne, så vi vil lige se om de vil pille lidt af prisen.. Det er mange penge vi smider hos dem, og de får jo fed reklame.

Det tror jeg så ikke I skal regne med. TV2 prøvede også at "prutte med priserne " hos os men der blev ikke givet ved dørene. De fik lidt rabat på kørslen til Holstebro men ikke mere end vi ville have givet/giver til andre kunder på samme dag/sted. Samme indtryk fik jeg på Søfryd og Borgbjerg Møllekro uden dog direkte at have talt med dem om det.

Et decideret afslag fik vi ikke. Men engang efter brylluppet, når vi trænger til at komme ud UDEN børn, gir de en 3 retters middag med vinmenu, en overnatning i deres bedste suite, hvor vi må rippe minibaren. Derudover kan vi i en periode (som vi ikke kender endnu), bo på Radisson Hoteller i hele europa til personalepris. Det er vi sgu ret godt tilfredse med.

Så lyder det jo ret 'uskyldigt' det hele. Jeg glæder mig til at se udsendelsen!! :D

Ved du hvad programserien skal hedde og hvornår den skal vises?

Jeg ved faktisk ingen af delene. Måske har hende der har ringet, nævnt det i en samtale, men den er smuttet for mig. Så snart jeg ved noget, skal jeg selvfølgelig nok skrive det herinde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er såmænd helt fint og flot af dem. Tillykke med det. Så kan I jo sidde der og tænke tilbage på dagen :biggrin: Jeg mener de programmer vi har været med i, er blevet vist 3-4 måneder efter optagelserne men det kan jo svinge. Prøv at hør Martin på selve dagen (det er formentlig ham der er producer på det hvis det er Blue der står for det).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, hvor fedt!! Gratis bryllupsvideo, efterbryllupsforkælelse og 'tilskud til bryllupsrejse' - det er da ikke så lidt I ender med at få ud af det. (For ikke at tale om 15 minutes of fame... haha. Ej, det lyder nu ikke som om det er dét, der trækker.)

Når nu de lover at de ikke vil filme taler og følelsesladede øjeblikke tæt på, så synes jeg det lyder helt fornuftigt - og ret sjovt! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer