Charlotte Gad Malm

Hvilken smag skal bryllupskagen have?

30 posts in this topic

Hej alle

Håber i har lyst til at dele jeres tanker og ideer omkring jeres bryllupskage. Hvilke smage skal den have hos jer?

Vi er så heldige at min kommende svigerinde er sindssygt dygtig til at lave konditor kager, og hun har tilbudt at stå for vores bryllupskage... Men vi kan ikke helt beslutte os for hvilke smage kagen skal have.

Pt. Tænker vi hvidchokolade og hindbær eller skovbær, eller hvid chokolade og noget passionsfrugt... jeg synes umiddelbart at det lyder lækkert med passionsfrugt, så det ikke bliver for sødt og måske kvalmt...

Hvad skal i andre have?

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har købt vores bryllupskage hos Konditori Arlington og smagen hedder: Dôme de chocolat de framboise.

Det er en blanding af hindbærcreme og chokolade. Det smager rigtig lækkert og det var et godt kompromis, da jeg elsker hindbær og min kæreste elsker chokolade :)

0

Gå efter sødt blandet med noget friskt og lidt syrligt og vælg det I bedst kan lide. Vi havde jordbærcreme, limemousse og karamelcreme, hvor to bunde var lyse og to chokolade. Super lækkert. Og overtrækket var en blanding af fondant og marcipan.

0

Annonce ♥

vi skal have blåbær og lime :)

Hvor får I kage fra?

Vi (Svigermor) laver det selv. Har næsten alle redskaberne til det, så det bliver en del billigere end at købe den færdiglavet :)

0

vi skal have blåbær og lime :)

Hvor får I kage fra?

Vi (Svigermor) laver det selv. Har næsten alle redskaberne til det, så det bliver en del billigere end at købe den færdiglavet :)

Årh snyd altså... Dejlig svigermor at ha... :7himmel:

0

Ja, det er rigtig skønt. :) Anyway jeg synes det er en god smagssammensætning. - Hvis man overvejer det vil jeg dog anbefale at komme lidt mere lime i end der ofte er opgivet i opskrifterne, da blåbæren nedtoner det syrlige, og derfor skal der lidt mere "smag" til for at få samme effekt efter 2 dage i køleskabet :)

0

Annonce ♥

Vi har købt vores bryllupskage hos Konditori Arlington og smagen hedder: Dôme de chocolat de framboise.

Det er en blanding af hindbærcreme og chokolade. Det smager rigtig lækkert og det var et godt kompromis, da jeg elsker hindbær og min kæreste elsker chokolade :)

det er lækkert! det fik vi i vores kage fra Arlington ( godt 7 år siden...) og det var helt i top!

0

Annonce ♥

Vores skal være en red velvet cake :heart:/> Elsker red velvet! :smiley-eatdrink026:/>

Nu bliver jeg lidt nysgerrig - hvad er red velvet cake?

Josephine

0

Vi er ikke blevet enige endnu, men Er nået frem til to mulighed:

Nødde/choko bund - skovbær mousse med friske bær - alm hvid bund - ferrero rocher creme - choko/nødde bund

Alm hvid bund - hvid choko mousse med hyldeblomst - mandel/marcipan bund - jordbær creme med friske jordbær - alm hvid bund

4 etager stablet direkte ovenpå hinanden, beklædt med råhvid marcipan/fondant masse (50/50 blandet), blondebånd rundt om hver etage og friske pæoner som top pynt :)

Laver den selv :)

0

Vi skal have kagesmagning i dag :metteholm Laver dem selv: Vaniljebund, nødde bund og vanilje bund er standart i dem alle - laver 4 forskellige slags.

1. Blåbær creme og vanilje creme

2. Hindbær creme og vanilje creme

3. citron creme og vanilje creme

4. Appelsin creme og vanilje creme

overstrukket med fondant og i ca. 3 etager

udseenden kan ses i min tråd :wink:

0

Annonce ♥