D+T

Hvor holder man udendørs bryllup?

18 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg har endnu ikke fundet en dato for et bryllup, men mine tanker kører allerede på højeste gear.

Tanken er, at vi skal vies borgerligt - enten på Rådhuset eller ved feststedet.

Vi har i den forbindelse snakket lidt om, at et havebryllup kunne være et flot og uformelt bryllup, der ville passe os godt.

Jeg googler og googler og leder og undersøger, men jeg kan ikke finde nogle steder, hvor man kan holde et uformalt bryllup på Sjælland i en have eller park med mulighed for at slå et telt op og med acceptable toiletforhold..

Ingen af vores forældre har have eller sommerhus - og hvad pokker gør man så? De gode ideer modtages med kyshånd!

Jo tættere på København - jo bedre!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver nok ret umuligt at få lov til at holde privat bryllupsfest på et offentligt sted som en park e.l. Men hvad med at leje en lejrskole eller spejderhytte? Der er jo som regel have til, og så har I toiletter, køkken til anretning og hvad der ellers skal bruges.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Netop af hensyn til toiletforholdene og mulighederne for at tilberede mad service m.v. vil det bedste være at få nogle omgivelser hvor der er noget hus/toilet/køkken med til. Nogle muligheder kunne være Kolonien Solborgen oppe ved Vig, eller Sonnerupgaard (ved ikke om I må holde egentlige teltfester deroppe men det kan Birgitte deroppe fra svare på).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange vælger at selve vielsen foregår i en have hvorefter man går/kører til festlokalet andetsteds. Det gør det en anelse lettere da det kun er selve ceremonien der skal findes plads til og så er der langt flere muligheder. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle Jeres svar :)

Det skulle være både vielse og fest, der skulle foregå udendørs. Jeg bliver så misundelig, når jeg ser planlægningen af andres udendørsbryllupper ;) Ville ønske det var mig hehe.

Nå, men der er jo ikke så meget at gøre kan man sige, så vi må nok bare leve med at festen skal holde indendørs. Det kunne selvfølgelig være en mulighed at høre Sonnerupgaard ad, men det virker lidt fjollet at leje noget der, for så at holde fest udendørs.

Ak, man kan ikke få alt, hvad man gerne vil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En spejderhytte e.l. behøver ikke koste ret meget. Tænker at det måske ikke gør så meget at den er lille og simpel, hvis bare der er toiletter og så en flot have til? Synes altså du skulle surfe lidt mere rundt før du opgiver drømmen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange spejderhytter har mange toiletter, da de er beregnet til en masse der "bor" på hele grunden. Du kan tjekke www.hyttefortegnelsen.dk :-)

Men husk at udendørs-bryllupper er meget afhængige af vejret... Siger en gammel spejder der ved hvor meget ekstra tøj, der skal på om aftenen for at holde varmen... Selv på en rigtig flot sommerdag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder ikke et kæmpe-bryllup, og har lejet et stort sommerhus med stor have til festen.

Ønsket er at kunne spise udendørs, men vi kan sagtens rykke indenfor hvis vejret ikke smiler på vores dag.

Vi lejer udenfor højsæsonen, da det så ikke bliver så dyrt, og så vi kan leje kun for en weekend. I højsæsonen er det normalt at leje på uge-basis fra lørdag til lørdag, bare til info ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan altså komme langt mht. varme med nogle varmeovne i teltet. Vi havde ikke engang bund i vores, og regnen væltede ned ad flere omgange i løbet af dagen, men med 3 ovne gik det fint. Vi havde gjort gæsterne opmærksomme på at de lige skulle have en varm trøje med, så der var ikke rigtig nogen der frøs. Evt. kan man købe billige fleece-tæpper i supermarkeder til dem der ikke har nok tøj med.

Har du kigget på Stavnsholt (og ikke Stavnsbo, som jeg først skrev!) i Birkerød??

Det ser ret fint ud, og har et eget toilethus, så folk ikke skal vade ind og ud af hytten hele aftenen - hvis I vil slippe for en masse rengøring.

Redigeret af msmountains
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stavnsholdt ligger her i Farum (op til Birkerød) :lol: Jeg tror du tænker på Stavnsbo-lejren Hvad jeg lige kan se koster det ca. 6.000 kr. for en weekend hvilket må siges at være aldeles rimeligt og der er også gode naturområder. Oveni det skal man så lægge leje af telt, gulv og varmeovne og det kan nemt løbe op.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stavnsholdt ligger her i Farum (op til Birkerød) :lol: Jeg tror du tænker på Stavnsbo-lejren Hvad jeg lige kan se koster det ca. 6.000 kr. for en weekend hvilket må siges at være aldeles rimeligt og der er også gode naturområder. Oveni det skal man så lægge leje af telt, gulv og varmeovne og det kan nemt løbe op.

Som jeg skrev, mente jeg IKKE Stavnsbo-lejren, men netop Stavnsholt. Det er en FDF-hytte større og billigere billigere end den anden. Men det er bare fordi jeg har siddet og kigget på mulige 'bryllups-hytter' sammen med en veninde på et tidspunkt, jeg har ikke selv været der.

Link er her http://fdf.dk/k13/stavnsholt/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har set på Ledreborg slots hjemmeside, at man godt kan slå et telt op i deres park. Der står dog ikke noget om priser, men du kan jo prøve at ringe til dem :) Det ligner i hvert fald en ret flot park på billederne (har dog aldrig været der). Det ligger vist omkring Roskilde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer