Winn

Havebryllup DIY på budget - planlægning og beretning

1,147 indlæg i dette emne

Hejsa!

Velkommen til min planlægningstråd. Nu har jeg "snuset" rundt her på siden og tænker at nu er det vist min tur til at oprette en planlægningstråd :-)

Lidt om os... Jeg er 33 og H2B er 38, vi har kendt hinanden længe (siden 98') og har 3 børn i alderen 3, 8 og 11 år. I 2004 (da jeg var højgravid med barn nummer 2) var vi et smut forbi rådhuset en mandag formiddag kl 10 og blev borgerligt viet for at sikre hinanden, hvis en af os skulle gå bort. Vores forældre var med som vidner og efter vielsen var vi ude at bowle - det var så "nede på jorden" som muligt og vi var ikke engang ude at spise om aften :-) Dengang lovede vi hinanden, at når tiden og budgettet var til det, så ville vi have en kirkelig velsignelse.

Siden er tiden bare fløjet afsted! Lørdag den 17. maj 2014, er det præcis 10 år siden vi var forbi rådhuset, derfor har vi besluttet at skal det være, så skal det være nu! H2B er ikke så romantisk anlagt, så der har ikke været noget frieri (endnu). Inderst inde synes han nok, at det er noget pjat - velsignelsen betyder nok mere for mig end det gør for ham.

Anyway... Vores drømmebryllup er en fed havefest i afslappende omgivelser, hvor vi kan feste og hygge med familie og venner så længe vi lyster og ungerne kan hygge sig på trampolinen eller se en film når de ikke gider festen mere. I mit hovede er allerede en del tanker omkring planlægningen - dagen i grove træk og en masse DIY projekter. Dem vil jeg forsøge at få ned i denne tråd, mest for min egen skyld, men det vil være dejligt, hvis der er nogen der kan finde et par ideer her. Jeg har i hvert fald fundet end del inspiration i andres planlægningstråde.

Indtil videre er der goood tid endnu, kan næsten ikke vente :-)

God fornøjelse med læsningen, kom meget gerne med indput og inspiration.

Bryllupsplanlægning:

Grøn = Er der styr på :-)

Rammerne for festen:

♥ Vælg en dato: 17. maj 2014 kl. 14.00

♥ Book tid i den ønskede kirke: Grædstrup kirke

Feststed: Home Sweet Home! Festen holdes hjemme, men vi skal lige have lavet en gildesal først

♥ Læg et (realistisk) budget: Det tager vi hen ad vejen, men det bliver et bryllup på budget - vi håber at kunne holde os under 25.000,- men det bliver nok nærmere 30.000 kr...

Lav gæsteliste (begrænse listen): Max antal ca. 35 inklusiv brudepar + ekstra til reception (kollegaer og naboer bliver inviteret)

Fotograf: Vi har valgt heldagsfotografering fra Memorable.dk

Tøj og tilbehør: (inspiration her)

♥ Start træningsprogram: projekt tab 10 kg er skudt igang! (status februar 2014 4 kg er tabt)

Brudekjole inspiration her , her og her 1. kjoleprøvning men det blev denne her KJOLEN er her

Lingeri

♥ Smykker

Cardigan her, Bolero her

Brudebuket, inspiration her og DIY projekt brudebuket, næsten færdig, mere buket ny buket her!

Brudesko

♥ "Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue" and a sixpence in her shoe

Hår: Der er booket tid hos den lokale frisør

Make-up, negle og ansigtsbehandlinger: Mutti er tidligere kosmetolog, så det står hun for...

Brudgommens tøj, sort jakkesæt, hvid skjorte, sort slips og DIY knaphulsblomst

Brudesvend, afslappet jeans, habitjakke og hvid skjorte

♥ Brudepiger, inspiration her men det blev disse kjoler og dette tilbehør

Tanker omkring menu:

Reception: Frugt, cupcakes, søde kys, hindbærsnitter, bryllupskage, kaffe, øl og vand

Forret: Buffet - tunmouse og melon med parmaskinke

Hovedret: Buffet - med 4 slags kød, (gourmetkrydret kalveculotte, baconsvøbt kalkunbryst, honningglaseret skinke, indbagt mørbrad), nogle lækre salater og flødebagte kartofler + tomattærte og indbagt oste/grønsags-noget (min livret, jeg er nemlig ikke den store kødspiser...)

Dessert: Hjemmelavet islagkage (marcipan/choko, karamel, lakrids, after eight), frugtsalat, kaffe og chokolade

Natmad: Burger med coleslaw BBQ sovs og H2B hjemmelavede pulled pork mums!

Drikkevarer er "tag selv". Indkøbt i Tyskland. Mængde retningslinier her

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

H2Bs familie har i flere generationer haft tilknytning til tog og DSB (far, farfar og onkel). H2B er udlært ved DSB og hans far der desværre døde i januar var logofører. Derfor synes det vil være en smuk gestus (svigerfar ville have elsket det) hvis det er muligt at holde reception efter vielsen på Bryrup - Vrads banen, som er et veterantog der kører på en ualmindelig smuk strækning forbi sø og skov. Kun få km fra kirken og der hvor festen skal holdes. Togturen tager 15 min hver vej og undervejs er der 25 min pause hvor man fx kan indtage et stykke kransekage,et glas champagne og tage nogle billeder.

Se mere her

Og her

http://www.veteranbanen.dk/viewpage.php?page_id=1

Redigeret af Winn
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det føles skønt endelig at tage hul på planlægningen! Har jo ventet i 10 år på at få lov :-0

Jeg ringede til Vrads station i dag for at høre om vi kan indtage kaffe og brllupskage der når vi har kørt med veterantoget. De var allerde booket op til konfirmationer. Så vi må finde en anden løsning :-(

Bagefter ringede jeg og bookede plads i toget og spurgte om vi kan få lov at drikke et glas champagne og spise lidt kransekage på togturen. Det kunne hun ikke umidelbart svare på, men hun vil spørge i bestyrelsen om der kan gives dispentation til det. Jeg håber også vi kan få vores egen togvogn, da de er en ordinær tur hvor der også er andre passegerer med. Jeg skulle ringe igen om en måneds tid. Håbe det falder på plads!

H2b fik muret på værkstedet i dag, så inden længe har vi forhåbentlig egen gildesal, det bliver så godt! Ved lejlighed skal jeg nok sætte nogle billeder ind. Har i øvrigt bestilt 20 hvide rispapirslamper og den anden dag da jeg var i Ikea købte jeg en stak tyl-gardiner til at dekorere loftet.

Vi talte lidt om farvetema og er ret enige om at det skal være forskellig nuancer af lilla/lavendel og dusty rose tilsat lidt oliven :-) Se brainstorm herover...

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har ringet og snakket med foreningen der holder veterantoget og det er mere kompliceret end som så. Vi må ikke servere noget undervejs og der er ikke plads til os på restauranten ved endestationen :-( Så efter lidt snak frem og tilbage er H2B og jeg blevet enige om at droppe togturen. Det hele skal helst bare klappe på dagen og så har vi ikke lyst til at bekymre os om det.

Præsten har reseveret datoen til os, men vi skal melde tilbage hurtigst muligt med et tidspunkt, da det er en populær weekend. Umiddelbart tænker jeg kl. 14 og bagefter reception + bryllupskage hjemme i haven - herefter og middag kl. 18.

Hvad tænker I? Lyder det som en fornuftig tidsplan?

Jeg vil indkøbe nogle havespil og så håber jeg at vejret er godt den dag. Alternativt må vi jo gå idendøre. Vi har både en stor stue og en stald vi kan være i, så vi ikke behøver at være i samme lokale som festen om aften. Jeg overvejer at lave bænke rundt omkring af halmballer ala det her:

post-66035-0-84071700-1367609590.jpg

post-66035-0-85544900-1367609649.jpg

post-66035-0-73551200-1370206880_thumb.j

post-66035-0-82668400-1370207093_thumb.j

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :balloons:

Øv at det ikke kunne lykkes med togturen :td:

Fine farver i kører med - det skal nok blive rigtig flot :biggrin: vi har også lilla med, så er næsten ikke "farvet" på dette punkt :lol:

Smuk kirke i skal giftes i :heart: jeg tænker at det lyder okay med tidsplanen :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons:

Åh, hvor er det nogle skønne inspirationsbilleder og hvor ser det bare SKØNT ud med de halmballe-bænke!

Ærgerligt det ikke kan lade sig gøre med togturen, men ja, tidsplanen skal helst spille, så det ikke bliver stressende på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak hvor er I søde!

I weekenden har vi knoklet med at få flyttet H2Bs værksted, så vi kan komme i gang med at renovere det der skal blive vores gildesal. Tror det bliver smukt og rustikt. Jeg skal nok lægge nogle billeder ind ved lejlighed, men lige nu er det bare et stort rod!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det første møde...

Vi mødtes via fælles venner. Jeg var 18 år og min veninde havde fået en ny kæreste.
Hvert år i kr himmelfartsferien var der byfest og traditionen tro skulle der festes med veninderne torsdag-lørdag. Jeg skulle følges med min veninde og nogle andre venner. Senere mødtes vi med hendes kæreste og hans venner. H2b og jeg bllev præsenteret for hinanden og faldt straks i hak. Adskillige genstande senere blev han dog noget belastende og jeg var ikke specielt imponeret.
Min veninde skulle sove hos mig og dagen derpå ringede hendes kæreste og modvilligt gik jeg med til at give mit nmmer til H2B med betingelse af at han først ringede når han blev ædru. Kammeraten jokede og sagde at det nok først blev onsdag :-)

Tirsdag ringede telefonen og H2B undskyldte sin upassende optræden og mente at nu var han vist blevet ædru, der var jeg allerede blød i knæene, sikke et mod! Vi aftalte at han skulle hente mig fredag aften når jeg havde være på job og så skull vi hjem til mig og se en film.

Fredag er jeg meget træt efter weekendens byture og skæbnen vil, at jeg falder i søvn under filmen. H2B bliver troligt hængende og tør ikke gå mens jeg sover, ikke just nogen vellykket date :-)

De næste måneder ses vi ofte via vores fælles venner. H2B er meget genert og tør ikke gøre tilnærmelser når han er ædru. Til gengæld tikker der mange kærlighedserklæringer ind på min telefonsvarer, når han har fået lidt indenfor vesten :-) Det bliver august og Skanderborg festival. H2B ringer og spørger om jeg ikke kommer derud, det gør jeg - direkte fra skole med intet andet end min skoletaske. Det ender med at jeg bliver der hele weekenden og som man siger "the rest is history", vi har været sammen lige siden (15 år).

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er lige kommet hjem fra en skøn weekend ved Vesterhavet og jeg kan slet ikke få bryllupstankerne ud af hovedet - begynder at forstå begrebet bridezilla :0)

Nå men jeg har brugt en del tid på at surfe lidt efter kjoler og her er et par smukke af slagsen, beklager størrelsen. Er ret lun på ankellængden, men synes desværre ikke udvalget er så stort.

post-66035-0-24320400-1368314965.jpg

post-66035-0-69532500-1368314983.jpg

Redigeret af Winn
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, ankellængde/tea length er altså også bare en skøn længde! Jeg gik selv efter (og er endt med!) tea length :)

Uh ja... Jeg er også crazy med ankel længde.. Hvor har du fundet den nederste?

Tillader mig at svare: Mener den er fra Lilly. Jeg havde selv kig på den og overvejede at prøve den, men endte med at finde min kjole i første hug hos Nicolai i stedet - derfor kan det altså også være jeg husker forkert...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer