sle85

Hjælp til budget

28 indlæg i dette emne

Hej Bridezillas!

Jeg er ret ny herinde :unsure: Jeg har kigget med fra sidelinjen i nogle år, men nu har jeg altså brug for jeres hjælp.

Min kæreste vil ikke fri til mig, før han ved, hvad vores bryllup kommer til at koste (uromantisk - i know :td:), og jeg ved selvsagt ikke, hvad det hele kan tænkes at rende op i, så her kommer I ind i billedet:

Har I et budget (enten foreløbig eller endeligt) liggende, som jeg må få lov til at se?

Jeg ved selvfølgelig godt, at det kommer helt an på, hvilken type bryllup, man ønsker, men det er også bare for at have en idé om, hvilke poster der skal med, og hvad de forskellige poster kan tænkes at være på beløbsmæssigt.

I må meget gerne skrive, hvor mange mennesker I var til festen og hvor den blev holdt (både type feststed og by/region).

Jeg håber, I kan hjælpe mig :help:

Knus Sofie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sofie

Jeg har brugt gifteklar.dk til at lægge budget for vores bryllup. Jeg vil anbefale dig at oprette et budget der (eller et andet sted) og så skrive ca. priser på de ting du/I vil have og slette de øvrige poster. Vores budget hedder 65.000 kr. lige nu og det dækker: ca. 45 personer til middag (og 100 personer til reception) . Jeg har fået min kjole af mor (TAK mor!) og min forlovede får sit tøj af sin mor. Og så har vi fået mad og drikke til receptionen af mine forældre.

Jeg er helt sikker på at du kan få oplyst kuvertpriser fra restaurenter/catering i omegnen uden at forpligte dig til noget. Og priser på blomster fra blomsterhandleren.. Så kan du få en idé om hvad det koster ud fra hvor mange I inviterer og hvad kuvertprisen er..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg vil tro at et gennemsnitsbryllup med 40 gæster koster 40.000,- . Det kan dog gøres meget dyrere og meget billigere.

Vi havde bryllup med en reception efter kirken (70 voksne og børn) og middag/fest om aftenen (40 voksne) for 35.000. Vi sparede en del, men brugte alligevel en del penge på fx fadøl til festen, rigtig god vin og en top lækker 3 retters menu. Vi sparede på tøjet, pynt, og feststed. Tror ikke der var mange der lagde mærke til at det var et budget bryllup - og min svigerinde fortalte så sent som forleden at det var det bedste bryllup ever

Du kan se mere til vores bryllup her: http://www.bryllupsklar.dk/forum/58958/du-er-den-eneste.html

Vi blev i øvrigt gift efterår, hvilket ikke er højsæson - og det betyder igen at priserne ikke er helt så høje på nogle af tingene

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup som er et lav-budget bryllup med detaljer og lidt ekstra koster 30-35000 - og så er det dobbeltbryllup.

Her er det inkl. tøj.. alt hvad der hører ind under...

50 gæster

Redigeret af kittygirl1984
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder bryllup hjemme i haven.. i telt.

100mennesker.. for ca 15.000,- .. mad laver vi selv med hjælp fra familie. Drikkevarer hentes i tyskland, kagen laver jeg med en veninde.

Brudekjolen er købt på tilbud til 999,- Gommens sæt ca 2500 fra top til tå.

Osv osv.. der er gået sport i den for os, at gøre det billigt - men.. vi vil stadig ikke mangle noget. Gennemført og hyggeligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et overordnet budget, men har ikke fastlagt det ned i detaljer... Overordnet budget hedder ca. 30.000,-

Vi bliver knap 40 til middag. Ved ikke hvor mange til reception og fest endnu - måske 100?

Vi holder det i vores andelsforenings forsamlingshus og har trukket på alle mulige kontakter, så der er vennetjanser/-priser over næsten hele linjen:

  • bryllupskagen bliver lavet af svigerinden
  • macarons (til kaffen) laver to brudepiger
  • en af brudepigerne sætter hår og lægger makeup på mig
  • to venner (der er DJs) giver deres ydelser som gave
  • en af H2Bs kollegaer laver maden (dvs. vi betaler for råvarerne)
  • svigerinden (der er beklædningsdesigner) tilretter kjolen

Indtil videre har vi brugt knap 13.000,-

- af store ting mangler vi mandens tøj, maden, drikkevarerne (købes i Tyskland) og ringene (skal have enkle "wedding bands", så de bliver ikke de allerdyreste), så det burde kunne lade sig gøre indenfor budget :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget:

Middag på slot for 50 mennesker inkl fri bar, natmad, blomster, betjening og reception: Ca. 60.000

Bryllupskage 4.000

Kjole og slør ca. 12.000

Gommens tøj ca. 2.500

Børnenes tøj ca. 2.000

Dj (vennetjeneste) 4.000

Fotograf. 6.500

Invitationer, bordkort osv 1.000

Kørsel. (Muligvis hesteryg) 0 kr

Ringe. 8.000

Morgengaver. 3-4.000

Hår og makeup. 1.000

Negle og voks behandling. 1.500

Brudebuket. 1.000

Brudevals træning. 1.200

Babysittere. 2.000

I alt ca. 105.000

Beklager den rodede opstilling. Det skal holdes på Sophienberg Slot i Nordsjælland

Redigeret af 13brud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den situation kender jeg alt for godt :-) Min kæreste tænkte også, at et bryllup automatisk koster 100.000 kr., så jeg lagde alle mulige budgetter - lige fra det intime bryllup til havefest til det helt store, så det ikke skulle være prisen, det kom an på.

Om ikke andet, så giver det en god idé om, hvad ting koster, når man undersøger sådan noget. I sidste ende så kommer det jo også an på, hvad man sammen ønsker. Min kæreste vil fx gerne have hele sin pukkelryggede med, så det med få gæster var ikke en mulighed. Til gengæld sparer vi på så mange andre ting, men uden at det går ud over helhedsindtrykket.

Vi havde en stiltiende aftale om, at når min kæreste gik på knæ, så skulle det være realistisk for os at kunne spare det beløb op, som vi ville finde frem til. Han gik på knæ på min fødselsdag d. 14. februar 2013 og vi skal giftes d. 23. august 2014. Vi er begge studerende, men jeg har lige afleveret speciale.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mad 11000

Drikke 6000

Bryllupskage 3000

Tøj16378,5

Ringe 12702,25

Fotograf 7000

Invitationer 921

Takkekort 1000

Brudebuket 500

Knaphulsblomster 500

Udsmykning kirke 2000

Udsmykning feststed 3330,5

Leje af service 0

Leje af festlokale 2550

Frisør 3000

Køkkenhjælp 1000

Brudepigekjoler 1500

Engangskameraer 500

Badeværelseskurve 500

Gæstebog 100

Heh, jeg har vores budget i excel og redigerer løbende i det. Ovenstående er som det ser ud nu og nedenstående er udgangspunktet. Mandens tøj og ringene er gået en del over budget, men vi har også mange steder, hvor vi har skåret i prisen. Og det regner vi med at fortsætte med. Vi bliver ca. 90 personer og max budget ligger på 75000 kr.

Vi har været så uheldige, at jeg har mistet mit studiejob og der er kommet en del uforudsete regninger i løbet af året, men mine søde forældre lægger de penge ud vi ikke når at skaffe og så betaler vi tilbage når vi kan. Så jeg vil anbefale jer at sætte en ca. pris på posterne og så slynge ekstra oveni - 1000 til 2000 alt efter hvilken post det er. Så er der ikke så mange grimme overraskelser.

Mad 11000

Drikke 5000

Bryllupskage 5000

Tøj 16000

Ringe 6000

Fotograf 8000

Invitationer 1000

Takkekort 1000

Brudebuket 500

Knaphulsblomster 500

Udsmykning kirke 2000

Udsmykning feststed 5000

Leje af service

Leje af festlokale 5000

Frisør 3000

Køkkenhjælp 1000

Transport 0

Engangskameraer 500

Badeværelseskurve 500

Gæstebog 100

Redigeret af Pernille pjuske
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores render også i 100.000 inden vi er færdige, men vi vil heller ikke løfte en finger selv.

Vi er dog i starten af 30'erne, har to små børn, veletablerede og med gode jobs begge to..

Jeg har alligevel købt en brugt Brudekjole til 5000.- kuvertpris 750,- + drikkelse efter middagen.

Traktor med halmballevogn pyntet med tyl som transport, kender en fotograf, det jeg vil frem til er: vi har ikke øslet med pengene..

Var jeg studerende og der ikke var nogen børn, ville jeg nyde at bruge mere tid på at lave flere ting selv. Det er jo en dejlig tid at gå og planlægge. Jeg ville nok bl.a lave mit eget slør og strømpebånd. Lave blomsterdoko. Nusse med Inbydelser. Lave en bryllups-islagkage, så den kan laves nogen dage i forvejen.. Hente det jeg kunne i Tyskland... Ja hygge mig med det..

Jeg kender nogen der et par år i forvejen kun ønskede sig vin i gaver.. Så til deres uformelle havebryllup fik alle forskellig vin. Der stod et bord med en masse forskellig, så kunne gæsterne selv hente. Det var vildt fedt, og vin blev et fælles samtale-emne..

De fik grillet en hel gris og familien kom med div salater og kartofler.. De havde lånt samtlige juletræs-lyskæder i vores lille by, og hængt dem op i træer og i teltet.

Blomsterdeko var alt fra skov mark eng og have, med bl.a korn, æbler i forskellige farver fra folks haver og blommer. Det var SÅ fint. Og så lavede vi dem allerede 2 dage før, og det kunne man slet ikke se.

Det var efterår og dejlig temp. Når der blev mørkt blev der tændt op i bålpladser og fakler og danset brudevals under stjernerne blandt lysende træer og flammer.. Det var bare helt perfekt. Lige som jeg måske selv gerne vil, men jeg har bare ikke tid og overskud, til at planlægge det..

Pøj pøj!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle jeres svar - de kan helt klart bruges :BKSTREET:

Jeg er så småt begyndt på budgettet, men nøj, hvor løber udgifterne hurtigt op :blink:

Vi bliver omkring 25 til middagen om aftenen (nærmeste familie og venner) og 40-50 personer til receptionen, så det burde kunne gøres nogenlunde billigt - hvis man nogensinde kan sige, at et bryllup er billigt :rolleyes: Jeg planlægger lidt efter, at der kun serveres bryllupskage (fra Bilka eller Føtex regner jeg med, hvis jeg ikke kan lokke en sweetie fra mødregruppen til at stå for det) til receptionen sammen med diverse drikkevarer, og så skal vi have en 3-retters menu om aftenen + natmad (overvejer dog at droppe natmaden og servere chips og snacks i stedet).

Jeg har så småt indset, at det må blive holdt i et lejet forsamlingshus/festlokale i stedet for et finere sted - vi har desværre ikke mulighed for at holde havefest, selvom vi begge godt kunne tænke os det, og så må vi få fat i en kogekone/kok til at lave maden. Min venindes kæreste er kok på en fransk restaurant, men han skal jo inviteres med til festen (selvom han nok hellere vil stå i køkkenet end at sidde sammen med en masse mennesker, som han ikke kender :fløjt: ). Fordelen ved dette er så, at vi ikke skal tænke på, om der skal være fri bar eller ej efter middagen, for vi tømmer bare det rimelig velassorterede barskab her i huset :biggrin:

Men nu har jeg i det mindste fået kæresten overtalt til, at vi tager en snak med vores bankrådgiver om, hvad der kan blive råd til.

Endnu engang tak for hjælpen, og hvis der er flere, der vil bidrage med tanker og ideer, er I meget velkomne :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige i kan lave det næsten lige så billigt el lige så dyrt, som mispels ønsker.

Vi skal holde det i forsamlingshus, får kogekone og folk i køkkenet. Laver selv bryllupskage, og køber drikkevarerne billigt. Forventer at mad og drikke osv.. Dvs festen koster omk 400 pr person. Vi bliver 58.

Derudover kan man jo spare på frisør, tøj, ringe osv...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er begge studerende så pengene rækker ikke til det helt store. Vores budget er på 20.000 for ca 25 mennesker. Ved ikke endnu hvor mange til receptionen, men det uanset hvad kommer det ikke til at koste meget. Drikkelse fra tyskland og hjemmelavede cupcakes til receptionen regner jeg med.

Ellers har vi benyttet os meget af div. vennetjenester. Festen og receptionen bliver holdt i mine forældres have. Hår og make up bliver lavet af en veninde. Og jeg købte min kjole på tilbud. Vi laver maden selv, og som sagt tager et smut til det tyske for at købe drikkelse. Invitationerne laver vi selv - bare helt enkle. Hele "temaet" for vores bryllup bliver afslappet og hyggeligt, så vi skal ikke have det fineste af det fine - dog uden at det kommer til at se sjusket ud. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er studerende, og manden er på dagpenge, men vi har sparet op gennem mange år (dog ikke specifikt til bryllup) og få lidt hjælp fra forældre.

Vi har inviteret 80 til fest på en loge, med alt inkluderet lige fra velkomstdrink til natmad - 725kr per kuvert.

Til reception inviterer vi 20 ekstra og serverer vi bryllupskage lavet af en kamerat og cider - på græsset udenfor kirken.

Fordi vi ikke er medlem af folkekirken, og ikke vil på rådhuset, skal vi give 2500kr for selve vielsen.

Egentlig havde vi tænkt at gøre tøjet meget billigt, men det er ved at nå op på 12000kr tilsammen.

Alt af invitationer, blomster og andet er DIY, og ebay er meget benyttet.

En veninde er fotograf, en anden makeup-artist og en tredje er frisør... så der er penge sparet der.

Transport bliver en ladcykel.

Til sammen satser vi på at ramme lige under 80000kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også sige alt efter hvor meget du orker eller kan overskue at lave selv der sparer du..

Vi regner med at blive ca 100 mennesker til vores reception og der har jeg selv lavet maden.. Budgettet hertil ser sådan ud..

Maden:

1400 kr forserveringsbakker, fade og engangsservice (køkkenet er meget lille og har kun service til 10)

1000kr til chokoladefontæne med chokolade

400 kr til frugt

400kr til kyllingespyd

300 kr til minideller

300kr til miniforårsruller med sursød sauce

350kr til spinatroulade med røget laks

Drikkelse:

1500 kr for 10 flasker champagne (manden ville have ægte champagne)

450 kr for sodavand (købt i tyskland)

360 kr for øl (købt i tyskland)

100 kr for kaffe, te, sukker, mælk

30 kr til danskvand

Hvis engangsservice springes over er det ikke så dyrt..

Middagen er til gengæld lidt dyrere, der er vi gået all-in

65 personer til 4 retters menu, øl, vand, vin ad libitum til maden. Fri bar med al spiritus efter maden, nat mad, bordopdækning, blomsterdekorationer vi selv vælger med den lokale florist..

Dette løber op i ca 60.000 kr plus 4200 for bryllupskagen..

Her er der så ikke regnet alt det ved siden af med..

Kjole, gommens tøj, invitationer, bordkort, giveaways, kirkeprogrammer, morgengaver, hår og makeup, negle, blomster, kjoler til brudepiger og blomsterpige, kor, receptionslokalet, m.m

Alt i alt ender vores budget på ca 120.000

Redigeret af Daz
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder både vielse og fest på Sonnerupgaard Gods (Laden) i Hvalsø, vi bliver 82pax med mig og min forlovede, og vi har privat kok, serveringspiger, sørger selv for bordopdækning+pynt, vi har små italienske retter på fade på bordene, vin og vand til maden, bryllupskage, fri bar fra kl.22-?, natmad og morgenmad og vi holder os på 78.000kr for alt- inklusive ringe, kjole, leje af suits, brudepigekjoler, velkomstdrink, diy invitationer og bordkort, fotograf og DJ/musik. Folk betaler til gengæld selv for overnatning, hvilket er ret billigt.

Vi har virkelig trukket på vores kontakter/vennetjenester- fotografen er min søsters gode veninde, kokken er min brudepiges ven og kollega (han finder også pigerne), blomsterne får vi til en god pris igennem min faster hos en rigtig dygtig florist, kagen bliver lavet af et familiemedlem som er konditor (halv pris), vi skal ikke have transport til os selv, da vi allerede er på stedet efter vielsen, vi handler selv alt ind (heriblandt i Tyskland for at spare), mine brudepiger og jeg laver små søde "Wedding Guest Survival Kits" med plaster, creme, mintpastiller, panodiler og lignende til dagen derpå som gæstegaver og lægger dem påværelserne :)

Udover det- er der nok underholdning fra familiens side af- er så heldig, at have professionelle dansere, musikere etc. i blandt gæsterne.

Vi deler udgifterne 50/50 og sparer det op på 5 måneder.

Det eneste vi gerne ville have, der ikke bliver råd til, er et live band- det er simpelthen for dyrt, især hvis man kun ville have det i to-tre timer.

Så hvis I er 40, og finder det rette sted, kan det sagtens lade sig gøre for de 50.000kr :)

Vi overvejede også muligheden for en havefest- så lejer man festtelt med stole og borde. Det er faktisk ikke så dyrt- og kan se rigtig fint ud. Så på samme måde selv handle ind, sørge for mad og drikkevarer etc. Det behøver jo ikke at være på et sted så som hotel/kro/slot/selskablokale.

Tænk alternativt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Festen skal holdes i Aalborg.

Havefest er ikke en mulighed, da vores have skråner ret meget. Vi har fundet et festlokale, som vi gerne vil bruge + en kok, der ikke er sindsygt dyr + en DJ. Derudover er receptionen for de 40-50 mennesker skåret ned til et glas champagne ved kirken til alle.

Nu skal vi bare have taget kontakt til alle, så vi har grundrammerne i orden :-) Største udfordring lige nu bliver at få lov til at bruge den kirke, som vi har udset os...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvornår havd i tænkt det skulle holdes dato? Og hvilken kirke. Hvor meget har i sat af til selve festen med mad og drikkelse

Vi skal giftes den 14. juni 2014 - forhåbentlig i Vor Frue Kirke, men kæresten skal lige have fat i præsten for at overtale hende, da vi bor i et andet sogn.

Jeg har foreløbig sat 10.000 af til maden, 800 til bryllupskage, 3000 til DJ og 3.000 til lokalerne. Jeg har ikke regnet på natmad, snacks og drikkevarer endnu. Og det er til 25 mennesker.

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer