FrkHansen

Hvornår i processen samtale med præsten?

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skal giftes her den 8 juni,

Men vi havde vores første møde med præsten i Januar. Vi synes det er rart at lære præsten lidt bedre at kende. Nu er han så gået hen og blevet syg og vi skal ha en ny præst. Må indrømme jeg virkede lidt nervøs da jeg hørte at vi er de første han skal vie.

Men idag skal vi hen i kirken til en af hans messer og se hvordan han "tackler" menigheden, derefter skal vi til samtale hos ham. I telefonen virkede han flink og som om han havde styr på alle detaljer, men igen, vil bare gerne møde ham i god tid så jeg ved at der er styr på det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det normale er i ugen op til brylluppet :)

Der er dog præster, som gør det en 14 dages tid før :)

Tror præsterne har det helt som os andre (og det mener jeg også at have se Gold Rumble skrive før). Man har som regel noget mailkorrespondance med folk liggende og ofte har man også talt med dem på et tidligere tidspunkt men taler man med folk om små detaljer m.v. drukner de nemt i blandt de øvrige som ligger inden. Naturligvis skriver man nogle stikord ned men der er som regel også nogle ting som man typisk ikke skriver ned men som man kan undervejs (improvisering) når man har det i frisk erindring. Derudover er der ofte nogle praktiske detaljer som har det bedst med at blive afklare lige op til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies af min fars fætter, så det bliver nok et lidt atypisk forløb. Har dog ikke afklaret det med kirken endnu, men min far-fætter mener ikke det bliver noget problem..

Derudover er jeg enig med Diskobil at jo friskere man har det i erindring, jo mindre har man glemt ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies af min fars fætter, så det bliver nok et lidt atypisk forløb. Har dog ikke afklaret det med kirken endnu, men min far-fætter mener ikke det bliver noget problem..

Derudover er jeg enig med Diskobil at jo friskere man har det i erindring, jo mindre har man glemt ;)

Nogle perioder om året spiller jeg 3-4 jobs om ugen (ja det er faktisk lige rundt om hjørnet = maj måned og alle konfirmationerne). Selvom man først taler med kunderne i ugen op til så skal man nogle gange holde tungen lige i munden. Var det nu dem som eller var det de andre... :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores præst siger at han normalt snakker med folk i ugen op til, endda dagen inden nogen gange (fordi vores kirke tit vier folk fra udlandet, som kun er i København en weekend). Udover det praktiske i at der skal rejses til kirken, siger han at det netop er fordi der er så mange at holde styr på - de har 8-10 vielser om ugen i sommermånederne. Han er mest optaget af at blive kendt med parrene, og tune sig ind på dem.

Det sagt, så kender vi ham godt privat i forvejen. Så der er ikke det store behov for at blive kendt. Så vi skal mødes her i maj og snakke detaljer, selv om vi først skal giftes i august. Samtidig er jeg meget i kirken uanset, så hvis der er noget så kan det løses når jeg alligevel ser ham.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det normale er i ugen op til brylluppet :)

Der er dog præster, som gør det en 14 dages tid før :)

Tror præsterne har det helt som os andre (og det mener jeg også at have se Gold Rumble skrive før). Man har som regel noget mailkorrespondance med folk liggende og ofte har man også talt med dem på et tidligere tidspunkt men taler man med folk om små detaljer m.v. drukner de nemt i blandt de øvrige som ligger inden. Naturligvis skriver man nogle stikord ned men der er som regel også nogle ting som man typisk ikke skriver ned men som man kan undervejs (improvisering) når man har det i frisk erindring. Derudover er der ofte nogle praktiske detaljer som har det bedst med at blive afklare lige op til.

Det har du nemlig, Diskobil :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer