Ellen-M

kongeblå uden det ligner en konfirmation

13 posts in this topic

Hej jeg ville høre om der var nogle som havde gode forslag til bordpynt. Da stolene er kongeblå og jeg synes det er for dyrt med stolebetræk har jeg overvejet kongeblåt tema, men er også lidt bange for det kommer til at ligne en konfirmation. Er der nohet som har forslag til blomster, pynt og farver på servietter mv?

0

Annonce ♥

Altså når du siger mørkeblå tænker jeg på 2 ting

1 Påfugletema (eller i hvert fald farverne)

2 En smuk blanding af blå og rosa farver

Finder lige lidt billeder til inspiration... Her er det Påfugl

Peacock_inspiration_party_weddingsunveiledmagazine-link-to-newenglandfineliving.jpg

4627302_f520.jpg

peacock+wedding.jpg

Se mere her: http://pinterest.com/yourweddingco/peacock-wedding-theme/

0

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg ville vælge farvetema pga. stolene, men måske holde farverne på bordene neutrale i hvid, creme, guld/sølv og naturligt (friskt) grønt. Men nu er jeg heller ikke rigtig til blåt i bordpynt... Jeg synes bare generelt ikke man lægger så meget mærke til stolene når man først er gået til bords, men det kommer jo selvfølgelig an på hvordan bordene er arrangeret.

0

Til min datters barnedåb gemte vi de grimme gammeldags skole stole med et stykke tyl rundt om hver stoleryg. Ikke noget med store sløjfer og lignede. Samlingen vil jeg forslå på stolens rygside med en dobbelknude, en lille stykke silkebånd, evt i farvetemaet, riet med nål og tråd, eller bare en dobbeltknude.

Tyl er generelt genialt til at gøre de bryllupsagtigt, og som du siger, ikke konfirmation. Jeg skal se om jeg kan finde nogle billeder til dig.

0

Annonce ♥

Øh - Nu forstår jeg godt hvad du mener med inddragelsen af konfirmation og din overskrift men nu er jeg jo også ude til rigtig mange konfirmationer og syntes ikke man kan sige at konfirmationer er kendetegnet ved traditionelle farver. Der er folk ofte mindst lige så kreative som de er ved mange bryllupsfester. :lol:

0

Annonce ♥

vores stole var også blå, og vi havde snakket om stolebetræk - til sidst glemte jeg det dog, og det gjorde ikke så meget. Vi havde valgt hvide duge og grønne servietter, og jeg tænkte altså ikke over på aftenen, at det var "grimt"

Kan lige se, om jeg kan finde nogle billeder :)

0