akrotøsen

Skal/skal ikke... Hvad synes I?

8 posts in this topic

Hej alle dejlige brude :-)

Jeg skal giftes til sommer, men først skal min søster lige giftes i Pinsen (overhalet indenom :tunge:).

Til min søsters bryllup skal jeg med til frisør om morgenen og skal selv have sat hår, derefter kører vi tilbage til mine forældre hvor hun skal i kjolen og så til kirken. Min mor, søsters veninde og jeg kører til kirken i en bil og far+brud i en anden et par min efter.

Jeg har selv for lang tid siden sagt at jeg gerne vil være brudepige og gå op ad gulvet før min søster. Nu spørger hun så om jeg stadig mener det? Og det er her mit problem kommer ind. For jeg har jo ingen funktion ved at gå der. Jeg vil ikke risikere at tage fokus fra bruden ved at træde først ind. Er det lidt pjattet at have en voksen brudepige gående først?

Er det bedre jeg bare kommer lige få minutter før bruden, så jeg kan gå ind og lige hilse på gom og forlover og så sætte mig. Når jeg er brudepige vil jeg jo gå glip af min søsters entre da jeg har ryggen til...

Hvad synes i? Skal jeg gå med eller lade være?

Kram

0

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville lade være. Jeg ville gære som du selv skriver, gå ind et par minutter før så du ikke går glip af din søsters entre.

Josephine

0

Jeg ville også gå ind først.

og det ville mine børn også, hvis vi skulle have haft et kirkebryllup.

0

Jeg ville også gå ind først, så du lige kan nå at hilse osv. Så får din søster også den opmærksomhed, hun fortjener sm brud :-) Jeg gik ind lige inden til min søsters bryllup, men det var med deres mindste søn på armen, så det er lidt noget andet, synes jeg.

0

Annonce ♥

Du kan sagtens hjælpe din søster med at få lagt kjole og slæb flot; tjekke, at buketten bliver holdt tilpas lavt og at både far og søster smiler.

Så smutter du ind på plads. Kirketjeneren holder øje med, at du er nået op og så bliver tegnet givet til orglet, som sætter i med præludiet. Det er set mange tusind gange før :)

Men du kan ikke nå meget andet end lige at smile og give "thumbs up" til gommen.

Den måde, som jeg har beskrevet, er set mange tusind gange før og alle ved, at den unge kvinde, der nærmest småspurter ind i kirken, er brudens hjælper :)

0

Du kan sagtens hjælpe din søster med at få lagt kjole og slæb flot; tjekke, at buketten bliver holdt tilpas lavt og at både far og søster smiler.

Så smutter du ind på plads. Kirketjeneren holder øje med, at du er nået op og så bliver tegnet givet til orglet, som sætter i med præludiet. Det er set mange tusind gange før :)

Men du kan ikke nå meget andet end lige at smile og give "thumbs up" til gommen.

Den måde, som jeg har beskrevet, er set mange tusind gange før og alle ved, at den unge kvinde, der nærmest småspurter ind i kirken, er brudens hjælper :)

Netop sådan gjorde jeg da vi skulle giftes :happy: jeg havde 3 voksne brudepiger de gik ind et par min før mig :) også kom jeg og min far ind derefter da musikken begyndte at spille :happy:

0

Jeg synes da du skal være brudepige for hende, især hvis du ved hun vil sætte pris på det..

Har selv voksne brudepiger til mit bryllup, de skal stå oppe ved alteret sammen med resten af bryllupsfølget, først når alle er klar kommer jeg ind, og de kommer jo alle til at vende sig mod mig og ikke gå glip af min entre..

De har jo fede pladser til at se det hele

0

Jeg var brudepige til min søsters bryllup sammen med hendes 3 nærmeste veninder. Vi gik alle 4 ind før min søster og det siges at det var meget smukt, ud over at jeg var en rigtig tudeprinsesse... ups!!! Blev bare så rørt...

Men vi havde så 2 og 2 pladser lige bag brud og far og gom og forlover, og det fungerede rigtig fint. Og min søster var rigtig glad for at vi havde lyst! Så hvis din søster ønsker det synes jeg helt sikkert du skal gøre det. Og bare rolig der er ikke nogen som vil glemme at kigge på bruden når dørene går op og musikken spiller.....

0

Annonce ♥