Guest Alblas

En halv prøveopsætning har kun gjort mig mere nervøs

16 posts in this topic

Hej søde brude derude.

Jeg indrømmer gerne at jeg er den nervøse type, der har brug for at have styr på tingene. Så jeg blev meget overrasket da jeg skulle have lavet en prøveopstæning i dag. Men jeg havde ikke regnet med at den ville gøre mig endnu mere nervøs.

Jeg skulle både farves og klippes og så var der også sat en time af til prøveopsætning. Men jeg blev meget overrasket over at hun "kun" lavede opsætningen i den ene halvdel af mit hår. "Så jeg kunne få en ide om det" som hun sagde.

Jeg kan godt forstå at hun selvfølgelig ikke ville putte en masse produkter i og at det hele ikke kunne krølles, men jeg følte ikke at jeg som sådan fik en ide om det. For når jeg kiggede mig i spejlet, så jeg jo kun et halvfærdigt resultat. Hun lavede ikke en gang den ene side helt færdig og flot. Krøllerne var meget løse og sat tilfældigt op. Det skal siges at jeg skal have lavet en knold i nakken der krøller.

Hun lavede krøllerne med et glattejern, men kan det godt holde en hel aften, selvom håret får produkter med hold i?

Var jeres prøveopsætning også mere bare en snak? og fik I også kun lavet opsætningen i den ene side?

Jeg er blevet mega nervøs efter dette. Jeg troede jeg ville få en ide om hvordan jeg kommer til at se ud, men følte mere at hun satte det op som jeg ikke havde bedt om.

Jeg havde taget et billede med, men jeg synes ikke det kom så tæt på. Hun er blevet betalt, og jeg er selvfølgelig godt klar over at hun denne gang ikke ville lave det fuldt ud perfekt. På den anden side så har hun sat 2 timer af på selve dagen, men idag brugte vi en time på kun den ene side, og den blev som sagt ikke så flot som jeg i det mindste havde regnet med.

Hvad synes I jeg skal gøre? Jeg ved at hun er god, for hun har sat hår på andre brude, men jeg havde bare regnet med at jeg havde fået et mere klart billede efter dette besøg. Nu føler jeg bare at jeg bliver verdens grimmeste brud og at det slet ikke er som jeg ønsker det.

Jeg overvejer at gå ned til hende og spørge om hun har 5 min, bare så jeg er sikker på at vi er på samme bølgelængde. for lige nu føler jeg mig bare vildt nervøs og kan slet ikke falde i søvn.

Er der andre der har stået i en ligende stuation?

0

Annonce ♥

Pyha - jeg kan godt forstå du bliver nervøs... Jeg ville helt klart gå ned og snakke med hende - det er vigtigt du er ærlig, for ellers kan det komme til at ødelægge din dag - og det ville være synd... Måske har du ikke noget at være nervøs over - men det må være din frisør som skal forsikre dig om det... :)

Du taber jo ikke noget ved at tage en snak med hende - hun burde også kunne forstå at du gerne vil have at alt er perfekt... :)

Min mor skal sætte mit hår (hun er tidligere frisør) - og min prøveopsætning skal være perfekt, så jeg ved hvad jeg kan forvente på den store dag... :)

Held og lykke med det - er sikker på du bliver en super smuk brud (uden bekymringsrynker)... ;)

Edited by Nanna Lilleøre
0

Puha altså... Jeg ville gå ned og tage en snak med hende. Bare lige for at sikre dig at tingene er i orden.

Derudover, så lyder 2 timer på dagen af kort tid - når hun brugte 1 time på en "sjusket" side.

Jeg laver selv hår, og hvis jeg skulle lave en løs "ide" opsætning, ville det nok tage en halv times tid - for HELE håret. En time lyder derfor af meget for en halv opsætning.

Udover det, så kan man ikke regne med, at fordi en halv tager 1 time, så tager en hel 2.

Dog vil jeg så sige, at man sagtens kan lave holdbare krøller med glattejern. Det afhænger helt og holdent af stylings produkter og jernets kvalitet :-)

Edited by Du og Jeg
0

Hvorfor sagde du ikke noget på dagen? Hvorfor sagde du ikke at du ikke kunne forestille dig det og var nervøs? Hun kan jo ikke læse dine tanker, du bliver nød til at åbne munden :wink:

Jeg synes du skal gå ned til hende en dag og lige tage en hurtig snak. Det er helt normalt at en prøveopsætning er en PRØVE for at man kan få snakket nogle ideer igennem og komme på bølgelængde. Det formåede I så ikke helt... Men man kan ikke sætte præcis det samme hår to gange, så derfor gør mange frisører det ikke.

0

Annonce ♥

Hvorfor sagde du ikke noget på dagen? Hvorfor sagde du ikke at du ikke kunne forestille dig det og var nervøs? Hun kan jo ikke læse dine tanker, du bliver nød til at åbne munden :wink:

Jeg synes du skal gå ned til hende en dag og lige tage en hurtig snak. Det er helt normalt at en prøveopsætning er en PRØVE for at man kan få snakket nogle ideer igennem og komme på bølgelængde. Det formåede I så ikke helt... Men man kan ikke sætte præcis det samme hår to gange, så derfor gør mange frisører det ikke.

Du har helt ret, jeg burde havde sagt noget. men jeg er nok bare for høflig af mig. Jeg vil helt klart snakke med hende igen, så jeg er sikker på at vi er på bølgelængde.

Jeg vil også bede hende om at sætte mere tid af til mig på selve dagen.

Mange tak for jeres svar. :)

0

Du har helt ret, jeg burde havde sagt noget. men jeg er nok bare for høflig af mig. Jeg vil helt klart snakke med hende igen, så jeg er sikker på at vi er på bølgelængde.

Jeg vil også bede hende om at sætte mere tid af til mig på selve dagen.

Mange tak for jeres svar. :)

Jeg kan godt følge dig I at det er svært at sige noget, "være streng" og sige hvad man vil have, så kan du ikke tage en veninde med som også ved hvad du gerne vil have, så hun kan hjælpe dig? Både nu og på bryllupsdagen.

0

hm... jeg tænker en tredje løsning :fløjt: vælge en anden? :fløjt: hun har ikke læst dig og sådanne høns skal da være skarpe.....

eller havde du betalt?

0

Jeg kan også godt forstå at du bliver nervøs over det, jeg har ikke været til prøveopsætning endnu, skal først 3 uger inden brylluppet :rolleyes: Ville ikke godkende en prøveopsætning hvor håret kun blev sat op i den side, det lyder lidt underligt, synes jeg :unsure: Jeg ville enten tage en snak med hende, eller finde en anden til at gøre det. Hvis du vælger at snakke med hende, er det som Akrotøsen skriver, en god ide at tage en veninde med :hug: Håber du finder en løsning der gør dig tryg :loveshower:

0

Annonce ♥

Jeg fik selv lavet prøveopsætning i fredags. Kom kun derind for det. Det tog 2.5 time i alt, med både hår og makeup. Og hun rullede alt mit hår op på curler, og lagde uendeligt mange lag makeup på min hud. Det var stadig ikke "helt det rigtige" men godt derhenad. Jeg håber i hvert fald ikke det tager længere tid på dagen...

Bortset fra det, så er jeg også stadig hundenervøs!! Håret faldt sammen efter 4 timer, og makeuppen var stort set ikke eksisterende. Det var godt på vej som det jeg gerne vil have, men jeg er slet ikke sikker. Jeg har så ikke betalt noget endnu, fordi hun sagde, at det ordnede vi bare på dagen :7himmel: Hvilket altid er noget..

Jeg ringer til hende en af dagene, og snakker med hende, og så tror jeg at jeg ønsker en ny opsætning. Måske skal jeg over i noget helt andet hår end det med krøllerne.

Du bør også snakke med din, og bede om at få det gjort "rigtigt". Især når du også gerne vil have kontrol på tingene. Hvad nu hvis det ikke bare spiller på dagen? Du vil blive så ked af det, og så er det jo for sent.

0

Det var ikke hos Poul M i Herning vel?

0

Jeg synes også at du skal tage en snak med din frisør, isør hvis du kan slappe mere af bagefter.

Jeg skal ikke have prøveopsætning, min frisør er en af dem som ikke vil gøre det, da det aldrig bliver to ens opsætninger. Det har jeg også hørt fra andre. Vi har snakket meget om det og jeg har vist hende billeder. På dagen er der afsat en time til håret, det er vist fint til det som jeg har ønsket, intet sindsygt vildt nemlig.

0

Øv hvor er det træls for dig. Jeg havde det præcis på samme måde da jeg var til "prøveopsætning". Hun lavede en "skitse" som jeg slet ikke forstod og nu er jeg bare endnu mere på bar bund (ligesom du beskriver det). Jeg skal også have aftalt en tid mere ved hende, for som jeg har det nu, så duer det bare slet ikke.

Jeg ville have en stram knold i nakken, men hun synes ikke den skulle være stram når nu jeg havde blonder på kjolen... :blink: jeg turde heller ikke sige noget, for det var jo hende der var frisør og havde forstad på det. Men nu tror jeg nok jeg lige må fortælle hende at den altså ikke skal være så løs som hun "skitserede".

Jeg er lidt bange for at hun ikke tror på mig, når jeg fortæller hende at mit hår er meget glat og ikke kan holde en opsætning i særlig mange timer - no matter hvilke fancy hårprodukter hun har

0

Annonce ♥

Jeg kan sagtens forstå du er blevet nervøs, men det er en af grundene til at frisørerne holder igen med at lave prøveopsætninger.

For det første hvis hun har lavet en nøjagtig prøveopsætning på dig, og det på dagen ikke ligner den på en prik vil du sikkert ikke være tilfreds.

Jeg har en veninde der er frisør og har en bekendt som skal sætte mit hår - ingen af dem gør normalt ret meget ud af en prøveopsætning, så jeg tror altså det er meget normalt.

Hvis du får det bedre af at snakke med din frisør om det, så ville jeg gøre det hvis jeg var dig, men i bund og grund er det normal procedure ikke at gøre så meget ud af det.

Håber du får lidt ro i maven..

0

Hey,

Det er altså vigtigt at du kan slappe af på dagen og nyde alle de indtryk der vil ramme dig.

Tal med hende igen, hvis du stadig er nervøs, så find en anden. Det er vigtigt at kemien er i orden, og at hun kan læse dig.

Kender du ikke en god veninde, kollega, bekendt, som har erfaring med en der har sat deres hår og som er ovenud tilfreds? Hvis ikke så prøv at forhøre dig i din bekendtskabskreds, det betyder altså meget at man ikke skal bekymre sig om håret nu bliver siddende eller ej.

Til mit bryllup, brugte jeg en kollegas frisør, min kollega skal selv giftes til august og vil bruge den samme pige.

Og hun var simpelthen bare så god, der var super kemi og hun satte mit hår og lagde min make up til perfektion og det betød meget, at det var en jeg havde fået anbefalet - jeg kunne slappe helt af. Det skal du også unde dig selv.

Så tal med hende, og hvis den ikke er der, så find den hårde dame frem indeni dig selv, og find en anden frisør til jobbet.

0

by the way, jeg var så rolig at vi helt droppede en prøveopsætning.. og hvis jeg selv skal sige det var jeg super smuk :rolleyes:

0

Har lige haft besøg idag af "min" frisør og sminkør. Hun lagde makeup kun på øjene og forskellig makeup på hvert øje, så jeg kunne vælge typen. Fantastisk måde, også selvom det var "rodet". Hår opsætning blev der brugt 20 min på og 5 hårnåle, bare så jeg kunne få en ide om det. Og det er jeg fuldt ud tilfreds med.

Mange frisører laver slet ikke prøveopsætninger pga prøve og bryllupsdag kan komme til at være lidt forskellige og der derfor kan skabe problemer.

Men jeg syntes da at du skal tage en snak med hende:)

0

Annonce ♥