AnnikaE

Gemme bryllupskage i et år?!

14 indlæg i dette emne

Hej skønne kvinder :)

Jeg har undret mig over noget længe efterhånden.... Jeg har hørt (fra mange forskellige) at det er en tradition at gemme det øverste lag af bryllupskagen i fryseren og så spise den på første bryllupsdag året efter..... Men.... Er det bare mig eller er det lidt uappetitlig ? Jeg troede først det "bare" omhandlede bryllupskager lavet af is... Men nej... Også almindelige... Men kan den overhovedet holde sig så længe i fryseren?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst ?? - okay :D

Jamen så skal det da helt sikkert også prøves her :D ... Troede simpelthen bare ikke det kunne holde sig ordentligt... Men er der så noget man skal undgå at komme i kagen som ikke kan holde sig... Måske fløde eller sådan noget?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fløde kan sagtens fryses... det er et spørgsmål om at pakke kagen ordenligt ind

men det skal siges at vi faktisk er blevet anbefalet ikke at gøre det med vores bryllupsISlagkage fordi isen bliver kedelig af at blive gemt et år i fryseren

Oprindelig mener jeg heller ikke at det hedder sig at man gemmer det til første bryllupsdag men til den første fødte kommer til verden... det er jo en gammel skik og fra en tid, hvor det ikke var så anerkendt at få børn før man var gift :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Traditionen går vist på, at man gemmer øverste lag enten til første bryllupsdag ELLER til dåben af første barn; alt efter, hvad der kommer først :)

Det vil nok være sådan cirka det samme hvis første gang :a1093: er på bryllupsnatten og prævention ikke er opfundet :fløjt:

Vi skal i hvertfald have bryllupskage i fryseren. Bakterier kan ikke vokse i fryseren, så mad bliver generelt ikke dårligt, dog kan nogle ting blive kedelige.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har gemt vores på frost og den bliver fundet frem når der er barnedåb her engang :happy: det bliver nemlig inden 1 år som gift :happy: også må vi se om der er noget i overskud til 1 års dagen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man gemmer det så er det meget vigtigt at den bliver pakket godt ind og undgår frost skader, får den frostskader kommer den helt klart ikke til at smage godt..

Det bedste ville være en god tyk film og så rulle den godt ind så andre madvarer ikke prikker hul..

Det er ihvertfald det jeg har tænkt mig at gøre med vores..

Men er du ikke til det er der nogle steder hvor man har købt sin bryllupskage som tilbyder at på ens bryllupsdag kan man komme tilbage og få en kopi af ens bryllupskage. Nogen vil ha et lille beløb for det andre giver det bare..

Vi har bestilt vores kage hos La Glace, de har fortalt at hvis vi tager et billed med af os der skærer kagen for, får vi et gavekort på 2 stykker kage med kaffe/te til en værdi af 220kr.

De skal ikke bruge billedet til noget, de vil bare gerne se os glade

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer