Ditte Hestehauge

Hjælp mig i kloge brude

11 posts in this topic

Hej girls

Hvordan er det med det der navneændring?

Historien her er, vi ønsker at hedde det samme ( alle sammen os og vores børn)

Ungernes navne er klaret ved dåben...

Men men men nu er det sådan vi ønsker mit efternavn ( slegtsnavn ) som mellemnavn og så hans efternavn som efternavn, får vi gennemført et slegtsnavn som mellemnavn og så fra kvinde til mand?

De der regler kan jeg slet ik forstå .

Nogen der har svaret?

På forhånd tak :-)

0

Annonce ♥

Hej Ditte Hestehauge.

Vi har det på helt samme måde vi gik på kummunen og valgte de navne vi vil have på vores bryllupsdag

også sku vi begge skrive under på det og man skal så skrive hvorfor man gerne vil have den andens navn og

at det er mandens navn el kvindens navn og hvad navnet så skal være fra den dag i bliver gift.

og vil lige sige de papire du skal bruge for du på borger service i din kommune :).tillykke med dit forståene bryllup

Edited by nina elholm
0

Annonce ♥

Alt det du skal bruge findes inde på borger.dk

Vi står selv med samme ønske, derinde fandt vi alle svar og papirer der skulle bruges.. Han får mit mellemnavn og jeg hans efternavn

Håber dette kan hjælpe :o)

0

Daz.du har helt ret det det samme her

Jeg synes det er fantastisk man kan ændre navn, min mor fik en klump i halsen og en tåre i øjet da vi spurgte om den kommende mand måtte få familiens efternavn til mellemnavn :a1221:

Min mor er ikke meget til følelser så for mig var det en meget speciel oplevelse :cheerleader3:

1

Annonce ♥

Tak for jeres svar tror dog kirkekontoret må med ind over vi står med to slegtsnavne og ikke bare Hansen eller Larsen ......

Derfor som jeg kan læse Mig til i lovene er det ikke bare sådan for ham at få lov at benytte mit efternavn til mellemnavn.... Der er vist kun en vej kirkekontoret. Tak for svar:-)

0

Vi står i samme situation. Det skulle ikke være noget problem at skifte til de ønskede navne. I skal som tidligere skrevet, udfylde nogle papirer, som i finder på borger.dk og aflevere dem enten til kirke kontoret eller sende dem med jeres ansøgning til prøvelsesattesten. Så skal det helt sikkert gå i orden til jeres bryllup :-)

0