Ritta

Ved ikke om vi skal ha kirkepynt?

17 posts in this topic

Hej

Jeg gik rundt og troede, at vi ikke skulle have kirkepynt, men så blev jeg da lige lidt i tvivl i går, da min kæreste mente at det skulle vi da :)

Hvad gør i andre? Og får i lavet små buketter ved blomsterbutikken eller sætter i bare en enkelt blomst i holderne på bænken?

0

Annonce ♥

Vi har sparet kirkepynten væk, men min or synes åbenbart det var et underligt sted at spare, så hun kunne måske godt finde på at pynte lidt op :happy:

0

Vi får lavet små buketter, dvs. en rose, en calla, lidt brudeslør og lidt grønt til at sidde i holderne ved bænkene. Og det bliver nok lavet i en butik, så vi ikke selv skal stresse med det.

0

Vi har også sparet den væk. Det blev så besværligt for vi skulle finde nogen der gad pynte op og tage det væk. Også skulle det samtidig passe med det ved alter. Og de ændrede ikke på deres i kirken og skulle det ændres så skulle vi betale ekstra.

Ej tænkte jeg. Det gider jeg simpelthen ikke

0

Annonce ♥

Vi havde overhovedet ikke overvejet at pynte i kirken.

0

Tjek med kirken, om I overhovedet kan/skal stå for stolepynten :)

0

Vi har slet ikke overvejet det :)

tror ikke vi gør noget som helst :)

0

Vi fravalgte pynt i kirken og det var fint.

Det går alligevel så stærkt og man når ikke helt at værdsætte det.

0

Annonce ♥

Vi har fravalgt pynten i kirken, da jeg synes kirken i sig selv er meget smuk (og vores budget er stramt). :wink:

Men jeg ved der er i det mindste 1 bryllup til, booket samme dag i denne kirke, og da vi har sagt fra starten at vi ikke skulle have noget, måtte det andet par (eller de andre par) godt pynte for vores skyld.

0

I vores kirke kan der slet ikke være pynt ved bænkene og kirken sørger selv for blomster oppe med alteret. Så snak evt med kirken, det kan jo være at i slet ikke "må" styre det selv.

0

I rigtig mange kirker er der stager til lys, så vi vælger at have lys hele vejen ned, i Markus kirken har de lavet det om til fyrfadslys, men ellers koster en kasse krone lys i IKEA en 50'er og det ser virkelig smukt ud

0

I rigtig mange kirker er der stager til lys, så vi vælger at have lys hele vejen ned, i Markus kirken har de lavet det om til fyrfadslys, men ellers koster en kasse krone lys i IKEA en 50'er og det ser virkelig smukt ud

Hvis man selv skal stille med lys, så vil jeg anbefale lys fra Krone lys, da der i dem er huller til stearinen fra det øverste stykke, så de er sjældent, at de drypper.

Derudover skal man lige koordinere lys med kirken, da de højst sandsynlig ikke må ose og det har lys fra IKEA en tendens til, synes jeg.

0

Annonce ♥

Vi skal ha pyntet vores kirke op..

Det koster ca 1500 kr og så er der en af nonnerne der gør det for os.. Vi har valgt at betale os for det da vi ikke orker det stress, skal selv lave maden til receptionen så har nok at se til, synes desuden også at nonnerne kender deres kirke og ved hvordan det vil se pænest ud.

Efter vores vielse vil der så være en barnedåb, så tror da også at de vil sætte pris på alle blomsterne til deres lille piges ære.

0

Vi har faktisk ikke snakket om det herhjemme, men for mit vedkommende er det en ret ligegyldig post, så med mindre manden har stærke følelser omkring at kirken skal pyntes (eller mor, svigermor, farmor eller lign. vælger at gøre det for os), så bliver den det ikke.

Som brudepar tror (og håber :wink: ) jeg fokus er et helt andet sted - og de gange jeg har været gæst til kirkebryllup (har været til knap 10) har jeg ærlig talt ikke lagt mærke til om der var pynt i kirken eller ej. Som gæst er mit fokus på parret, ikke kirken og dens indretning og/eller evt. pynt :rolleyes:

0

Kan se at der er mange som tænker som mig.. At det ikke er nødvendigt :) så tror lige vi tager snakken herhjemme igen, da jeg tror min kæreste bare mener, at sådan gør man :)

0

jeg ved at kirken bliver pyntet samme dag som de binder æresport... Og det bliver nok min veninde, min søster, og min 2 svigerinder der kommer til det...

sådan gjorde vi ihvertfald til min søsters bryllup...

0

Annonce ♥

Jeg/vi tænker også lidt: er der nogen som overhovedet ser om der er pynt eller ej.

Jeg mener at der i vores kirke er plads for enderne af bænkene til en lille buket eller lignende, og da vores "tema" er sort, hvid, mørk rød og skal have flotte røde roser mm som pynt på hotellet/feststedet så har vi dog snakket lidt om evt li smutte i Bilka dagen før og købe 2 buketter røde roser, klippe dem til og evt med et stk tyl - bingo billig og nem pynt.

yns jeg har den opfattelse af at skal kirken sørge for det så skal man betale og hvem ved hva de tager i timen og for blomster :o)

0