Lottethj

Bordplan - forældre ved brudeparrets bord eller ej?

10 posts in this topic

Vi skal giftes til efteråret og har arrangeret at vi skal sidde ved runde borde, hvilket vi har glædet os rigtig meget til dog opstår problemet da der kun kan sidde 8 personer ved hvert rundt bord.

Mine forældre er blevet skilt for mange år siden og er siden blevet gift med hver deres nye partner. Dermed vil bordet lyde som følgende:

Brud og gom, gommens far og mor, brudens far og stedmor, brudens mor og stedfar. I alt 8 personer. Perfekt vil nogen mene men en lang og måske lidt kedelig aften tænker jeg....

Jeg elsker mine forældre og svigerforældre men, men...

Vores bryllup skal være en fest og jeg ville ønske at vi i stedet kunne lave et bord på denne måde:

Brud og gom, best man og kæreste, brudepige 1 og kæreste, brudepige 2 og kæreste. På denne måde vil vi være omgivet af skønne mennesker vi vil have det super sjovt med hele aftenen.

Jeg ved godt at den sidste måde vil bryde med traditionerne, men det er min fest og helt ærligt det jeg allerhelst ønsker.

Hvad har i af tanker og foreslag til min problemstilling, håber i kan hjælpe mig!

0

Annonce ♥

Vi regner heller ikke med at sidde med vores forældre, så I er ikke de eneste med de overvejelser.

Jeres fest og jeres helt egne beslutninger :)

0

Vi tænker lidt det samme som jer, at det er nok det, vi mest ønsker os (det sidste). Vi regner med ét rundt bord som hovedbord og så fire langborde. Tror da også gerne forældre og svigerforældre vil synes, at det nok skal blive festligt, hvis bare de ikke sidder for langt fra jer alligevel, i nærheden.

0

Skønt at høre vi ikke er de eneste med disse overvejelser! Tak for jeres input!

0

Annonce ♥

Vi skal heller ikke have vores forældre siddende, netop fordi det skal være en fest :)

0

Vi planlægger også at have brudepiger og deres kærester til bords, plus forlover og hans kæreste. Så det synes jeg sagtens I kan gøre :)

0

Vi har ikke så mange forældre, eller 2 af dem er døde, så jeg tror det bliver en blanding af venner og familie ved vores hovedbord. :) -det er super trist at de ikke kommer til at opleve vores bryllup, men nogen gange kan det jo åbenbart gøre tingene med planlægningen lidt nemmere :)

0

vi vil have vores venner omkring os... men nu ville vi så heller ikke kunne lave en traditionel bordplan for h2b har ikke hans far og jeg har ikke min mor... min far har fundet en ny men det har svigermor ikke - og så har jeg lovet at skåne min far for at skulle sidde ved siden af svigermor hele aften :rolleyes:

0

Annonce ♥

vi overvejer at finde ud af noget med at bytte plads undervejs (vi har også runde 8 mands borde) - så kan vi nå at sidde med flere mennesker :) Det vil jeg gerne :)

0

Ja vi har valgt den traditionelle måde at sidde med vores forældre..

MEN vi kan ikke rigtig se dem..

Vi sætter os ved en 8 personers en sidet langbord, og så bliver resten af gæsterne sat ved runde borde så vi kan se dem alle..

Bordet foran os bliver "ungdomsbordet" med de sjove og dem kan vi snakke med under hele middagen hvis vi vil..

Efter middagen er der så frit slag, så det er jo ikke al for længe vi skal sidde der...

0