miss mia-maja

Ville I være med på Lanciers?

25 posts in this topic

SKAL - SKAL IKKE...?

Vi skal ikke holde bryllup på et slot, men på en kro i et ikke så stort lokale.

MEN det eneste der gør at jeg ærger mig over at det ikke er et slotsbryllup, er lanciers.

Jeg vil bare rigtig gerne danse lanciers, da jeg synes det er en virkelig sjov dans fordi alle danser ens og man derfor ikke risikerer at ligne en sprællemand og samtidig minder det mig lidt om "stolthed og fordom" :rolleyes:

Jeg ved at nogle af vores gæster vil synes at det er vildt underligt (de samme gæster vil nok også mangle orgel-manden og skåle-sangene), men der er alligevel ikke plads til at alle danse, så jeg tænkte at det bare kunne være dem, der har lyst til at danse lanciers inden brudevalsen.

Er det for skørt?

Ville I være klar på at danse lanciers til et bryllup? (det kræver self at man har øvet lidt derhjemme. Derfor vil vi annoncere det på hjemmesiden og fortælle det til folk på forhånd)

H2B vil overraskende nok gerne danse lanciers - tror det er fordi trinene er bestemt på forhånd :wink:

0

Annonce ♥

JA, jeg ville elske at danse Les Lanciers og man behøver ikke advare på forhånd :) Så længe der er en tre par, der kan den, så kan de fordeles i kvadrillerne og ellers kan man måske indskrive en danselærer til at komme og styre slagets gang :)

Jeg har engang været til bryllup i et forsamlingshus, hvor vi netop dansede Les Lanciers og der var ingen, der styrede, men alle havde danset den tidligere i kraft af, at vi alle er/var folkedansere :)

0

Annonce ♥

Jeg ville hade det. Jeg hader alt der påkrævet man skal gøre et eller andet, ligesom jeg ikke forstår al det med der skal være underholdning eller andet.

Alle de bryllupper jeg har været til (10 stykker efterhånden) har været helt almindelige iden temaer og alt muligt i min optik opstyltet og jeg har syntes de var fantastiske.

Når det så er sagt, så er det jeres fest og hvis I synes det er fedt jamen så skal I da udleve drømmen. Havde jeg sådanne ideer ville jeg nok sikre mig at x antal venner og familie var klar så der var til mindst 1-2 kvadrillier

Held og lykke med det

0

Jeg ville hade det. Jeg hader alt der påkrævet man skal gøre et eller andet, ligesom jeg ikke forstår al det med der skal være underholdning eller andet.

Alle de bryllupper jeg har været til (10 stykker efterhånden) har været helt almindelige iden temaer og alt muligt i min optik opstyltet og jeg har syntes de var fantastiske.

Når det så er sagt, så er det jeres fest og hvis I synes det er fedt jamen så skal I da udleve drømmen. Havde jeg sådanne ideer ville jeg nok sikre mig at x antal venner og familie var klar så der var til mindst 1-2 kvadrillier

Held og lykke med det

Helt enig med SDO.

0

Vi var til et bryllup for nogen tid siden, der havde de valgt at hyre nogen til at lære os at danse square dance ( aner ikke hvad lanciers er)

Jeg er ikke den største danser og bryder mig ikke så meget om det, men må sige at jeg fandt det kanon sjovt at der var sådan et anderledes indslag.. Vi så jo alle "dumme" ud og idag griner vi jo af det..

Så hvis i synes det er en god ide så go for it, folk husker det og nogen, ligesom jeg, vil jo nok også finde det sjovt selvom det normalt ikke er deres stil

0

Annonce ♥

Jeg har spillet til bryllupsfester hvor der er blevet danset lancier og bryllupsfester hvor der har været Square dans undervisning. Det er festlige indslag men det gælder her som det gælder med så meget andet. Man skal kende sine begrænsninger. Det gælder til bryllupsfesterne som det gælder til firmafesterne. Det skal ikke vare meget mere end en halv time, så falder folk fra. Jeg syntes så ikke man kan tale om at en fest bliver "opstyltet" blot fordi der er et tema eller fordi der er indslag i stil med ovenstående. Men ovenstående gælder sådan set også i relation til egentlige temafester. Måske lige med undtagelse af 70'er og 80'er temaer i rette selskaber så er det min erfaring at egentlige temafester på musikfronten ikke kan bære igennem hele aftenen/natten uden at det kommer til at virke trivielt.

0

Jeg ville synes det var rigtig sjov, men jeg kan også danse det. Men tror også det vil være sjov for andre der ikke kan. Måske kunne i arrangere det sån at det indslag kommer lidt sent så folk er med på den værste. Dansen bliver kun sjovere og sjovere jo mere løsslupne folk bliver (bare en idé) Og husk, det er jeres fest så GO FOR IT!

0

Det vil jeg så netop ikke anbefale :lol: Når først middagen er overstået er folk normalt ikke motiveret for den slags. Skal man gøre det bør det næsten være for "at bryde" middagen i et forløb, så man gør det i en pause mellem hovedret og dessert o.l. Det stiller bare store krav til toastmaster og køkkenpersonale/serveringspersonale. :lol:

0

Det vil jeg så netop ikke anbefale :lol: Når først middagen er overstået er folk normalt ikke motiveret for den slags. Skal man gøre det bør det næsten være for "at bryde" middagen i et forløb, så man gør det i en pause mellem hovedret og dessert o.l. Det stiller bare store krav til toastmaster og køkkenpersonale/serveringspersonale. :lol:

Øv... Det er ellers kun muligt for os at gøre det efter maden når bordene er væk. Ellers er der ikke plads... er det så en dum idé?

0

Annonce ♥

Nej nej - slet ikke. Det er mere generelt jeg ikke vil anbefale det. Hvis I tror jeres gæster er med på den så er det det. Man må også have en forventning om at gæsterne ved en bryllupsfest deltager i det brudeparret ønsker og de har også godt af at få prøvet grænser af. Bare det som sagt ikke bliver for langstrakt. Det eneste problem der kan være er hvis middagen bliver forsinket så vi er henne efter kl. 24. Der kan lancier dog bedre gå end eksempelvis Square dans undervisning fordi det nemmere kan integreres i anden "almindelig" dans.

0

Ja vi vil selvf høre nogle af gæsterne om de er med på den, men vi forventer langt fra at alle vil deltage (det er der heller ikke plads til) så længe der er en quadrille eller to så kan de andre jo bare drikke kaffe imens.

Jeg tror ikke tiden bliver et problem. Vores toastmaster har i hvert fald slet ikke modtaget en eneste henvedelse om tale, sang eller indslag endnu (ved ikke om der kommer noget senere). Så hvis det er det eneste "sjove" der sker, så har vi sikkert tid til en enkelt runde som alligevel kun tager 15 min

Tror ikke helt jeg er så hooked på ideen med en instruktør - det tager for lang tid og så vil jeg hellere undvære

0

Øh - I skal også først giftes den 29/6. Tror roligt I kan regne med at indslagene nok skal komme. Typisk meldes de ind lige op til festen eller på selve dagen lige inden middagen. :lol:

0

Jeg gider heller ikke den slags... Jeg hader når man lige pludselig skal noget midt i en middag/fest... Men jeg er også en sær kvinde! ;-)

I skal gøre det, der gør dagen perfekt FOR JER!

0

Annonce ♥

Hehe jeg var ikke klar over at folk først melder tilbage lige op til bryllup... men jeg har så heller ikke rigtig erfaring med bryllup :wink:

Nå men så kan det jo godt være at der slet ikke er tid... øv altså jeg ville ellers gerne vide det nu så jeg kan planlægge :lol:

0

Det er vel også svært at sige hvad folk generelt gør og det er også et spørgsmål om hvad I selv eventuelt måtte have lagt op til i invitationerne m.v. men det er min oplevelse og fornemmelse at de fleste er nogle som først kommer ind i sidste øjeblik. Når vi eksempelvis får forespørgsler på bestemte festsange fra toastmastere m.v. sker det som regel 1-14 dage før eller på selve dagen.

0

Helt enig med Charlotte

Og hvis man selv kan vælge til og fra er der intet at "frygte" ;0)

Ps synes selv det er mærkeligt, men havde nok hoppet med alligevel når det er sidst på dagen og humøret højt :D

0

Synes det kunne være en perfekt rystesammen eftermiddagsaktivitet efter kirken... Men tror slet ikke der vil være tid til det i vores bryllupsmiddag (i hvert fald ikke alle runderne)

Men hyggelig ide....

Synes det er rart at man laver andet til en fest end blot at spise og drikke :)

0

Annonce ♥

Jeg ville synes det var fedt. Jeg ville gemme det til senere på aftenen, måske efter brudevalsen. Jeg har selv instrueret i linedance til et sølvbryllup for en del år siden. Ventede til efter valsen og der var alle friske på det :)

0

Jeg ville hade det som pesten - men jeg ville gøre det med et kæmpe smil og spille skuespillet uden brok - for brudeparrets skyld :)

- medmindre jeg var beruset, så kunne jeg måske finde det morsomt :)

det er ligesom at være til en fest hvor maden er YAYKS! - man smiler og roser maden, og så tager man den i taxaen på vej hjem :)

Men hvis I finder det top fantastisk - så gør det :) Jeres gæster skal nok stille op . for jeres skyld :)

0

Jeg ville elske at skulle danse lanciers. Kan ikke huske et trin men hey, bare en kan så skulle det såmænd nok gå. Jeg tror næsten ingen af vores gæster kan danse lanciers, ellers ville det bestemt være et sjovt indslag. Jeg håber meget på sange osv men tvivler på der kommer ret mange af dem.

Josephine

0

Som jeg husker min gymnasietid hvor vi skulle lærer lanciers, som svær, jeg synes der var så mange trin der skulle huskes og det var frygtelig forvirrende.

Hvis I advarer gæsterne først, kan jeg ikke se noget problem i at I ikke kan danse lanciers, for selvom det er svært, så er det også sjovt og befriende :)

0

Det værste efter brudevalsen - og det er selvfølgelig set med mine øjne som udøver - er afbrydelser: Så skal der serveres brylupskage, måske sættes lanterner op, serveres natmad (hvor der i hvert fald skal skrues lidt ned og man skal ned i et andet gear). Så er det svært at levere et sammenhængende "produkt". Det er så ikke det afgørende. Afgørende er jo hvordan det virker på folk og så må vi andre få det bedste ud af situationen,hvad man også gør. Men når først brudevalsen er afviklet er folk i fest-mode og der er det ikke altid at decideret danseinstruktion falder i god jord og slet ikke line-dance/square dance hvorimod Salsa og til dels Lancier kommer tættere på og bedre kan integreres med "almindelig dans". Man må så heller ikke glemme at der typisk er meget stor forskel på et sølvbryllup og et bryllup.

0