Du og Jeg

Skattefradrag - Alle BK'er se her

13 indlæg i dette emne

Jeg har lige læst på panayotis hjemmeside, at bryllupstøj nok kommer til at kunne trækkes fra i skat i 2013 og 2014, og nærmere info følger

Nogle der ved noget om noget? For det kunne da være skide fedt :thumbsupsmileyanim:

Træk bryllupstøjet fra i Skat!

Glædelig nyhed fra regeringens nyeste vækstpakke. Bryllupstøj bliver fradragsberettiget i 2013 og 2014!

Nyhed: Bryllupstøj bliver fradragsberettiget!

Godt nyt fra Skat. Som et led i regeringens nyeste vækstpakke, er der stillet forslag om, at bryllupstøj for en kortere periode bliver fradragsberettiget! Lovforslaget går i korte træk ud på, at det i 2013 og 2014 bliver muligt at trække sit bryllupstøj fra i Skat. Den glædelige nyhed gælder kun for kirkelige vielser.

Vi har været i tæt dialog med finansministeren om forslaget, og fået den officielle pressemeddelelse til gennemlæsning. Regeringen håber med denne vækstpakke at sætte ekstra skub i forbruget. Vi ved jo, at bryllupper er godt for hele samfundsøkonomien, udtaler finansminister Bjarne Corydon. F.eks. skal bruden og gommen og mange gæster have nyt tøj, mange gæster går en ekstra tur til frisøren, køber gaver til brudeparret, og der holdes fest på en restaurent eller lignende. Så et bryllup smitter positivt af på andre brancher, hvor krisen har sat sit præg de seneste år. Nu har vi prøvet med vækstpakker inden for byggefagene og håndværk, men der findes vel ikke en enkeltstående begivenhed, som sætter gang i så mange ting, som bryllupper. Dertil kommer, at der også vil komme flere gæster i folkekirken, til glæde for alle. Og så er bryllupper jo er en dejlig romantisk begivenhed, som skaber glæde i hele samfundet. Det vil vi altid gerne støtte, slutter Corydon.

Hold øje med dagspressen og denne side om yderligere nyt, og hvordan man rent praktisk skriver sit bryllupstøj på selvangivelsen i 2013 og 2014 <3

Med venlig hilsen

Panayotis Brudekjoler

Michael Panayotis

(fra www.panayotis.dk)

Altså det virker jo logisk nok. Så måske der er noget om det??

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Uden overhovedet at have checket det tør jeg godt at skyde en hvid pil gennem det og fastslå at det er en aprilsnar eller kalder man det ikke for en majkat. :rolleyes: Hvis man vitterligt havde fremsat et lovforslag som ovenfor, hvor fradragsretten kun skulle gælde kirkelige vielser ville det vække ramaskrig. :rolleyes: Og nej det ville ikke virke specielt logisk ud fra en skatteteknisk synsvinkel for der er tale om goder som hører til det som i fagsproget kaldes "privatsfæren" (gør håndværkerudgifter i hjemmet og andre særlige ordninger også fordi man har valgt at indarbejde det i skattelovgivningen fremfor at yde et tilskud, hvad vi er mange fagfolk som er imod). :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Joiner koret og vil klart sige det lyder som en joke

Især når de skriver at det kun vil gælde en vielse, hvordan skulle det tjekkes op om af skat?

Nej det er nok ikke sandt men fedt havde det været ;0)

0

Del dette indlæg

Joiner koret og vil klart sige det lyder som en joke

Især når de skriver at det kun vil gælde en vielse, hvordan skulle det tjekkes op om af skat?

Det ville være enkelt nok: En lovændring hvor man pålagde folkekirken at indberette vielser til SKAT. Præcist på samme måde som med håndværkerfradraget m.v.

På mig lyder det som at den gode Michael Panayotis har en fed humor :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer