brudzilla

Kom med bud på gode dansesange

15 indlæg i dette emne

Jeg skal have snakket med vores DJ i morgen, og jeg vil gerne give ham nogle sange, som han meget gerne må spille. Men jeg er lidt blank - synes ellers jeg har masser af musik, jeg elsker at danse til....

Indtil videre har jeg:

Danseorkestret - kom tilbage til mig

Gasolin - Rabalderstræde + Kvinde min

Dirty Dancing - Time of my life

Frank Sinatra - Can't take my eyes of you

Og så er det, at jeg løber tør for ideer... I har sikkert nogle gode tilføjelser. Må jeg høre dem? :thanks: Der er sikkert mange andre, der selv laver playlister, som også kunne få glæde af sådan en tråd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johnny be goode

Im so excited

Kom tilbage til mig

Proud Mary

Magi i luften

Lay down Sally

The only thing that looks good on me - is you

Rabalderstræde

Summer of 69

Sweet home alabama

Jeg vil lade lyset brænde

Walking on sunshine

Have you ever seen the rain

Billet mrk. (ensom dame 40 år)

Bad moon rising

Jeg tager imod

Stupid man

Der noget galt i Danmark

Himmelhunden

Don't stop believin

Viva las vegas

The wonder of you

Mig og Molly

Køb bananer

Hello Mary Lou

Tænder på dig (Jakob Sveistrup)

Der står et billede af dig på mit bord (Rollog og king)

Ved du hvad hun sagde (Rollo og king)

Brown eyed girl (Van Morrison)

This Ole house (Shakin Stevens)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke dj'ens job at finde musikken? Tænker at man måske skal sige lidt om gæsterne/aldersgennemsnittet, så skulle han da meget gerne vide hvad man spiller??

Man skal selvfølgelig nævne det, hvis man har en ynglingskunstner eller en "Vores sang", men ellers tænker jeg at det er hvad han bliver betalt for?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

@anjape: bare fordi du får et aldersgennemsnit betyder det jo ikke, at smagen er den samme... F.eks er der jo nogen, der har nogle sange, de forbinder med noget negativt. F.eks ville det være katastrofalt for vores dj at afslutte aftenen med klassikeren "om lidt blir her stille " da gommen hørte den til begravelse . hvor sku han ellers vide det fra...

Vi foretrækker selv at bestemme/guide ham med eksempler. Lad os venligst holde os til emnet og ingen debat i denne tråd(så blir det mest overskueligt)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan har vi det også. Vi kan lige så godt guide ham, så vi er sikre på at få det vi gerne vil høre - og som vi forventer duer til vores fest. Vores kriterie er at det skal være kendte sange, hvor man kender det meste af teksten. Det er altid godt når man kan synge med, og så må det ikke være stille. Ingen stille sange her. Og ingen U2!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke dj'ens job at finde musikken? Tænker at man måske skal sige lidt om gæsterne/aldersgennemsnittet, så skulle han da meget gerne vide hvad man spiller??

Man skal selvfølgelig nævne det, hvis man har en ynglingskunstner eller en "Vores sang", men ellers tænker jeg at det er hvad han bliver betalt for?

Fuldstændig korrekt men det er altid en god ide at tale med folk om hvad de selv er til af musik og i særdeles hvad de ikke er til, så man ligesom kan få afdækket "territoriet". I virkelighedens verden ønsker de fleste en god gang alsidig og bred dansemusik og så er det i højere grad et spørgsmål om vægtning men i bund og grund kan man ikke vurdere det før man står midt i det.

Du har så også ret i det du siger. Vi har enkelte gange kunder som kommer med lister på flere hundrede nummer eller 20 numre med en bestemt kunstner/gruppe og der tager vi en snak med dem. Det er nemlig også vigtigt at Dj'en kan sikre bredden og har et vist spillerum. Det der kendetegner en god DJ er ikke så meget at vedkommende kan spille det musik folk ønsker og kommer med, men i højere grad at kunne spille det musik som folk godt vil høre men bare ikke selv ved at de vil høre. Dvs. at kunne overraske og skabe en wow effekt. :lol:

Har lige sendt dig (brudzilla) et eksempel på en typisk playlist (godt nok ikke et bryllup og den er så også påvirket af folks ønsker).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det ikke dj'ens job at finde musikken? Tænker at man måske skal sige lidt om gæsterne/aldersgennemsnittet, så skulle han da meget gerne vide hvad man spiller??

Man skal selvfølgelig nævne det, hvis man har en ynglingskunstner eller en "Vores sang", men ellers tænker jeg at det er hvad han bliver betalt for?

Fuldstændig korrekt men det er altid en god ide at tale med folk om hvad de selv er til af musik og i særdeles hvad de ikke er til, så man ligesom kan få afdækket "territoriet". I virkelighedens verden ønsker de fleste en god gang alsidig og bred dansemusik og så er det i højere grad et spørgsmål om vægtning men i bund og grund kan man ikke vurdere det før man står midt i det.

Du har så også ret i det du siger. Vi har enkelte gange kunder som kommer med lister på flere hundrede nummer eller 20 numre med en bestemt kunstner/gruppe og der tager vi en snak med dem. Det er nemlig også vigtigt at Dj'en kan sikre bredden og har et vist spillerum. Det der kendetegner en god DJ er ikke så meget at vedkommende kan spille det musik folk ønsker og kommer med, men i højere grad at kunne spille det musik som folk godt vil høre men bare ikke selv ved at de vil høre. Dvs. at kunne overraske og skabe en wow effekt. :lol:

Har lige sendt dig (brudzilla) et eksempel på en typisk playlist (godt nok ikke et bryllup og den er så også påvirket af folks ønsker).

Nu var det heller ikke for at ville starte en diskussions-tråd om musikvalg op.... -Jeg forsøgte såmænd bare for at sige at Dj'en forhåbenligt selv kan styre valget af musikken, -hvornår man spiller hvad osv... (Ellers kan man da spare pengene og lave en playliste...) -og som jeg sagde (i tråd med det du selv skriver) så kan man jo komme med goes/ nok goes på den konto....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

for mig er der nogle kunstnere, der altid trækker folk på dansegulvet :)

Michael jackson

Cher

danser med Drenge

NERD har også lavet nogle ret fede numre

ABBA - i alverdens versioner og i forskellige covers :)

old school grand prix sange :)

Nik og jay (jow de gør :rolleyes: )

Alt godt fra 80'erne/start 90'erne

Alt godt fra start 00'erne (måske fordi det var der jeg startede med at gå i byen og til fester - nostalgi er altid godt :) )

de "kendte" dansktop numre - de som er blevet lidt kitch :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mindes faktisk aldrig at have spillet eller at have fået forespørgsler på Nerd :lol: Vi ser nogle gange inde på vores DJ forum folk som skal ud og spille til et bryllup og spørger om hvad de skal spille. De får typisk svaret: Du skal slet ikke tage sådan et job hvis ikke du er klædt på til det. :lol:Men der er den stor forskel på at spille til private fester contra klub at man ved de private fester, som eksempelvis et bryllup spiller for brudeparret/gæsterne og er der for deres skyld. Man har altid en fornemmelse af hvad der skal spilles når man står midt i det og kan læse selskabet (ellers tager man som nævnt ovenfor ikke sådan et job) men det er altid sundt at stikke fingeren i jorden og afstemme forventninger inden. Med hensyn til det med hvornår man spiller hvad så er det en afvejning. På den ene side vil folk gerne have ønsker opfyldt hurtigt. På den anden side er der et professionelt hensyn til sammensætningen og det at bevare en rød tråd i musikken. Hvordan man tackler det er forskelligt afhængig af forholdene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WHAT Diskobil ??? :o:blink::huh: ALDRIG spillet eller fået forespørgsler på NERD?

De har jo lavet top klasse musik. - jeg troede da som et minimum at alle vrikkede for vildt til: she wants to move :balloon:

Jeg må helt sunde mig efter så chokerende en nyhed :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er typisk altid pigerne (og de ældre) der er mest aktive på dansegulvet fra start. Mændene skal ofte have lidt indenbords inden. Der er Cindy Lauper nummeret oplagt når man skal prøve at få nogle af mændene ud (et af de numre som jeg kalder for "polterabend-numre").

WHAT Diskobil ??? :o:blink::huh: ALDRIG spillet eller fået forespørgsler på NERD?

De har jo lavet top klasse musik. - jeg troede da som et minimum at alle vrikkede for vildt til: she wants to move :balloon:

Jeg må helt sunde mig efter så chokerende en nyhed :lol:

Jeg har såmænd heller aldrig hørt nogle af kollegerne omtale det. Jeg er en del af et lukket dj" omfattende ca. 140 erfarne Dj's som bruges til gensidig information bl.a. med hensyn til musik. Jeg har aldrig set nummeret omtalt der eller set at nogle har postet indslag om at de har spillet det.

Personligt vil jeg sige at der er et rimeligt godt beat i nummeret men det er ikke noget hvor jeg tænker wow. Jeg lover dig dog at jeg nok skal give den et "shot" og har lige smidt det ind i en af playlisterne (som jeg selv bl.a. henter min inspiration fra). Det kunne meget vel blive i sammenhæng med - ja nu bliver det så Kiss me - Sixpence non the richer, men havde et andet på nethinden som lige pludselig kommer (svært når Kev sidder og spiller X-box på fuld hammer i samme rum). Shit - når/hvis jeg finder det så skal det også spilles i aften (sølvbryllup).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer