BeckHansen

Mr.&Mr.28.06.14 - 9 dage tilbage! Bryllup og eksamen!

293 indlæg i dette emne

Inspirations billeder til dekoration!

Nu blev jeg bare nød til at sætte mig ned og smide alle de idéer og tanker jeg har, om hvordan dekorationen skal være til brylluppet. Det lettede faktisk lidt, fordi nu har jeg ligesom et overblik over hvad vi gør, og skal derfor ikke længere gå med alle mulige flavrende idéer hele tiden. Nu har jeg en god fornemmelse om hvordan vi gerne vil have det, og hvilke retninger vi vælger, og det er DEJLIGT! For så er der styr på det. Bum. :sm:

Vores farver er: Limegrøn (blandet med naturgrøn fra blomsterne/planterne), solgul (som en solsikke), brunlige farver (blandet med de brune farver fra de forskellige træting) og så selvfølgelig den hvide som er en gennemgående baggrund i det hele.

Blomsterne skal være i det ovennævnte farver, altså grønt, solgul og hvid - her skal hver gæst så medbringe en blomst hver, som de skal sætte i den nærmeste vase. De bestemmer selv om det skal være en købt blomst eller fra haven/naturen etc. Den skal bare være enten solgul eller hvid. (Dette koordinere vi i invitationen)

Bordkortholderne skal hver holde et polaroid-agtigt billede af gæsten med navn på. Dette må gæsterne have lov til at enten bytte eller beholde og så tage det med hjem, som et lille minde. Det bestemmer de selv :)

Det var vidst det.. Senere kommer der ligende moodboards omkring invitation og tøj.

Enjoy! :thanks:

post-66340-0-70948900-1375464662_thumb.j

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op som tiden dog går....

Der er i dag 276 dage til vi skal giftes. :loveshower: :balloon::cheerleader3:

Og der er egentlig ikke sket så meget nyt siden sidst..

Jeg er begyndt på HF (nogle gange føles det som om man er tilbage i 9. klasse. Jeg er alders-præsident i klassen på 26 år, mens de yngste er 16 år. Der har allerede været masser af tøse-fnider og skænderrier m.m.).

Men jeg kan faktisk godt li at gå på HF. Mine ynglings-fag er pt. matematik og dansk (er nok også fordi det er de to lærer som jeg føler er enormt gode til at lære fra sig). Skræmmende tanke, eftersom jeg altid har følt mig som et "pap"-hovede gennem hele folkeskolen :)

Og så skal jeg opereres, i mit knæ, i uge 42. Det betyder to ugers sygefravær, og genoptræning. Så når jeg alligevel skal ligge hjemme på sofaen, så kan man jo alligevel lavet lidt bryllupsforberedelser.

Så kommer spørgsmålet så; Hvor faen skal jeg lige starte. Vi har ret godt styr på tema m.m. men hvad skal jeg gå igang med? Og i hvilken rækkefølge...? Hvor langt er i andre 2014 brude/gomme? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Superfedt at du har fået nogle lærere, der er gode til at lære fra sig! Det betyder bare SÅ meget for indlæringen.

Altså, vi har styr på de store ting: Feststed, fotograf, musik og kirken. I næste måned skal jeg ud og kigge på kjole. Vi er også så småt i gang med invitationerne, og regner med at få dem ud i julen (jeg synes det er ret tidligt, men vi skal giftes pinselørdag, så jeg vil helst have at folk har datoen i hovedet inden de begynder at lave planer). Er du begyndt på invitationer endnu? Eller var det da en oplagt mulighed :)

Og held og lykke med operationen! :goodluck

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her har jeg da ikke været før - HEJ! :balloons:

Det er fedt at være kreativ, det er kæresten og jeg også begge, desværre har det også en bagside.

Man kan nemlig meget nemt få for mange ideer og have svært ved at lægge sig fast på at tingene skal køre i en bestemt retning.

For hvad så med....? Og...? Og så kører man fast... Det skal nok komme tilbage, du skal bare ikke tvinge det - læg det fra dig.

I skal nok få en fantastisk fed fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Superfedt at du har fået nogle lærere, der er gode til at lære fra sig! Det betyder bare SÅ meget for indlæringen.

Altså, vi har styr på de store ting: Feststed, fotograf, musik og kirken. I næste måned skal jeg ud og kigge på kjole. Vi er også så småt i gang med invitationerne, og regner med at få dem ud i julen (jeg synes det er ret tidligt, men vi skal giftes pinselørdag, så jeg vil helst have at folk har datoen i hovedet inden de begynder at lave planer). Er du begyndt på invitationer endnu? Eller var det da en oplagt mulighed :)

Og held og lykke med operationen! :goodluck

Vi har snakket meget om invitationerne. Men er virkelig meget i tvivl om hvordan vi skal lave dem. Fordi vi vil gerne lave dem som postkort, så det kun er et stykke "pap" som vi skal sende afsted, som også er en del billigere. Men så skal der jo også kortes ned i mængden af informationer. Og så er der det designmæssige. Det vægter MEGET for mig. Jeg er så perfektionistisk og vi er begge kreative, så det er meget vigtigt det er andeledes og unikt. :)

Her har jeg da ikke været før - HEJ! :balloons:

Det er fedt at være kreativ, det er kæresten og jeg også begge, desværre har det også en bagside.

Man kan nemlig meget nemt få for mange ideer og have svært ved at lægge sig fast på at tingene skal køre i en bestemt retning.

For hvad så med....? Og...? Og så kører man fast... Det skal nok komme tilbage, du skal bare ikke tvinge det - læg det fra dig.

I skal nok få en fantastisk fed fest.

Velkommen til!!

Helt enig. Det har også sin bagside, at man er kreativ. Som du kan læse ovenfor, så roder jeg også rundt med min perfektionisme.. :P

Har så lagt planlægningen til side i et par måneder, og der er ikke sket så meget nyt... Vi bare gerne igang.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så skete der lidt...

Nu er vi så småt gået igang med designet af vores invitationer, og er faktisk (it was about time!) ret vild med det vi har fået lavet indtil nu...

Ih det blir godt :cheerleader3:

Mere vil jeg ikke sige :) Men her kan I jo lige få et lille sneak-peek...

post-66340-0-11193000-1381259891_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helstegt pattegris!



Vi tror sørme at vi har fundet ud af hvad vi skal have at spise til brylluppet. Og som i nok har gættet, så er det Helstegt pattegris. Vi er begge ret meget fan af det, og det er da lidt sjovt.



Den menu vi har fundet er rimelig billig og lyder lækker. Den er fra Slagter Lange, og der er en kuv. pris på 140 kr. Så er der pattegris, flødekartofler, græskekartofler, stor salatbar med 12 - 14 forskellige slags og brød + smør.



Er der nogen der har erfaring med Helstegt Pattegris til en "større" fest? Og evt. Slagter Lange fra Herning? :)


Redigeret af BeckHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ALTID et hit... Især hos mænnerne :lol:

Til jeres koncept kommer det jo til at passe perfekt...

Er også ret sikker på at det er et hit ved mange af kvinderne i min familie - vi er to meget madglade familier ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres kommende bryllup. Faldt lige over din tråd her til aften.

Bare jeg var så organiseret omkring det hele som dig. Jeg flyver fra øst til vest. Invitationerne blev lavet uden tanke om farver og tema, så det prøver jeg på at rette op på nu - bliver nødt til at vælge lidt ud fra det, der er sendt ud.

Oprindeligt havde jeg også tænkt helstegt pattegris, men H2B vil gerne have STOR fest, så maden er blevet noget anderledes - og ret så meget dyrere :( Men hvad - det jo vores dag - og det er ham, der gerne vil have den store fest, så må jeg bare planlægge den til ham.

Ang. Slagter Lange, kender jeg ikke butikken i Herning, men jeg har tit fået mad fra Holstebro - og det er godt hver gang! Jeg har faktisk arbejdet sammen med sønnen Frederik i Bilka en gang for mange år siden - tror faktisk han blev slagter sidenhen ligesom sin far.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med jeres kommende bryllup. Faldt lige over din tråd her til aften.

Bare jeg var så organiseret omkring det hele som dig. Jeg flyver fra øst til vest. Invitationerne blev lavet uden tanke om farver og tema, så det prøver jeg på at rette op på nu - bliver nødt til at vælge lidt ud fra det, der er sendt ud.

Oprindeligt havde jeg også tænkt helstegt pattegris, men H2B vil gerne have STOR fest, så maden er blevet noget anderledes - og ret så meget dyrere :( Men hvad - det jo vores dag - og det er ham, der gerne vil have den store fest, så må jeg bare planlægge den til ham.

Ang. Slagter Lange, kender jeg ikke butikken i Herning, men jeg har tit fået mad fra Holstebro - og det er godt hver gang! Jeg har faktisk arbejdet sammen med sønnen Frederik i Bilka en gang for mange år siden - tror faktisk han blev slagter sidenhen ligesom sin far.

Tusind tak og velkommen til! :cheerleader3:

Vi synes også at helstegt pattegris er dejligt nemt og sommerligt, og en sjov aktivitet. Vi er ikke så meget til Suppe-Steg-Is, så det er bare det perfekte valg for os :) Det eneste vi mangler at få styr på mht. maden er en lille forret og så skal vi være helt sikker på om bryllupskagen skal være desserten :)

Dejligt at høre at de i Holstebro leverer god mad hver gang.. Så er jeg lidt mere tryg ved den tanke :)

Håber i øvrigt, at det går fremad med knæet efter operationen

Tusind tak! Det går bedre og bedre, og jeg regner med at kunne tage i skole på mandag (Og jeg GLÆDER mig! Er ved at blive tosset af at være hjemme konstant) Så håber jeg kan klare trappen op til 3. sal hvor klasselokalet ligger :)

Redigeret af BeckHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gud! Der er kun 8 mdr. til!

Tiden går saftsusme hurtig! Nu er der kun 8 måneder til vi skal giftes..! Det er da helt vildt... :rolleyes:

Det betyder så også at vi nok hellere må se efter at komme igang med nogle af de praktiske ting. For lige pludselig kommer dagen!

Ih hvor jeg dog glæder mig til at skulle sige ja til at dele resten af mit liv, med min helt fantastiske kæreste! :loveshower:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tekst til invitation.

Vi er så småt ved at lægge sidste hånd på invitationen. Og vi har lige lavet teksten færdig, men jeg aner ikke om det er nok. Hvor lang tid i forvejen sætter i jeres s.u.?

Det skal siges at der på forsiden står dato og klokkeslet for vielsen. Men rettelser, omformulering og andre bud er velkomne. :)

Teksten er således:

Vi siger JA! til hinanden

Derfor indbydes

Navne skrevet med dymo

til vielse i Kirkenavn, Vej Nr, 7400 Herning.

Efterfølgende er der kaffe, mens der tages billeder, i

Location, vej nr, Assing, 6933 Kibæk.

Kl. ??.?? sætter vi os til bords, og der er herefter middag og fest.

Din/jeres opgave: Medbring festligt humør!

Og en gul/grøn/hvid (skrives med dymo) blomst pr. mand, til nærmeste vase!

Festlige indslag bedes aftales med toastmaster:

Navn Efternavn tlf. XXXXXXXX eller mail navn@mail.dk

Ønskeseddel forefindes ved Imerco og Inspiration

Andre gaveidéer er også mere end velkomne!

Til overnattende gæster, så er der rigeligt med køjesenge.

Medbring selv dyne, pude og sengetøj.

Overnattende bedes meddele dette sammen med s.u.

Vi glæder os til at dele vores store dag sammen med dig/jer!

De kærligste hilsner fra

Mikkel & Steffen

S.u. senest d. 00.00.2014

00000000 / 00000000

Redigeret af BeckHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fin tekst, og sjovt med blomsterne.

Dog vil jeg ikke mene at der skal være kommaer i denne sætning: "Efterfølgende er der kaffe, mens der tages billeder, i", men jeg er ikke 100 % sikker..

Jeg mener at der sættes komma i hver ende af en indskudt sætning. Det vil sige, at sætningen mellem to kommaer skal kunne stå for sig, og at den sætning der 'bliver tilbage' også skal kunne stå for sig. "Efterfølgende er der kaffe i" og "mens der tages billeder" er to sætninger der ikke giver mening hver for sig. Derfor mener jeg at de to kommaer skal fjernes, da der ikke er tale om en indskudt sætning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fin tekst, og sjovt med blomsterne.

Dog vil jeg ikke mene at der skal være kommaer i denne sætning: "Efterfølgende er der kaffe, mens der tages billeder, i", men jeg er ikke 100 % sikker..

Jeg mener at der sættes komma i hver ende af en indskudt sætning. Det vil sige, at sætningen mellem to kommaer skal kunne stå for sig, og at den sætning der 'bliver tilbage' også skal kunne stå for sig. "Efterfølgende er der kaffe i" og "mens der tages billeder" er to sætninger der ikke giver mening hver for sig. Derfor mener jeg at de to kommaer skal fjernes, da der ikke er tale om en indskudt sætning.

Hehe... Det skal lige siges, det er mig der har siddet og arbejdet med teksten mens min kæreste har rendt rundt i hytten.. Og min kæreste er dansklærer og har endnu ikke kigget "grammatikken" igennem... :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer