Charlotte Gad Malm

Hvor skal i sove efter festen?

21 indlæg i dette emne

Vi går lidt og overvejer hvor vi skal sove efter festen. Vi har en lille søn som på dagen vil være 15 måneder som vil blive passet af vores skønne overboer, som han er glad for og tryg ved. Men pga ham, kan vi ikke helt finde ud af om vi bare skal tage hjem og sove eller på hotel...

Jeg har, uden min tilkommende ved det forhånds booket en super lækker hotel suite ikke langt fra hvor vi bor, gennem en kontakt fra mit job, men kan ikke rigtig finde ud af om det er en god idé....

Ville egentlig gerne sove ude, men tror også bare at jeg nok savner min søn når vi vågner...

Hvad gør i?

Og hvad ville i gøre i mit sted?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de samme overvejelser - dog bliver vores datter (på det tidspunkt er hun næsten 4 år) passet et helt andet sted, så hende ser vi under alle omstændigheder først op ad formiddagen.

Min kæreste (jeg anser ham ikke helt for at være forlovet, fordi han ikke har friet ordentligt endnu :angry: ) synes vist lidt, det er noget pjat at sove ude, men mine tanker er:

1) Der er sandsynligvis ikke ryddet op, når jeg forlader huset inden vielsen, så vi kommer hjem til et lettere rodet hus :td: Et hotelværelse er derfor noget skønnere!

2) Vi har nogle venner/familiemedlemmer, der godt kunne bruge vores hus til at sove i, da de ellers ville skulle leje 3 hotelværelser

Personligt ville jeg derfor vælge hotelværelset - du er nok også så smadret, at du er alt for træt til at tænke på din søn og have overskud til ham - eller... så'en ville jeg i hvert fald have det :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne jeg, valgte jeg hotel og få passet min søn :) Helt klart.. I har jo livet foran jer at tilbringe med jeres barn, så en morgen går nok :D

Vi skal dog sammen med 6 af vores gæster og med min moster og hendes mand sove hjemme hos min moster og ham.... og der vil min søn også være, men jeg har så barnepige på fra om aftenen og indtil vi står op dagen efter :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overnatter ved feststedet og vores børn sover sammen med deres barnepige... Har ikke engang overvejet at sove sammen med vores børn på bryllupsnatten. Den er forbeholdt os som mand og kone og vi skal ikke stå op om natten elelr op kl 7 pga ungerne vil have deres havregrød... Så jeg glæder mig til et fridøgn:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores søn skal sove hos vores overboer, ingen tvivl der, vi vil have vores bryllupsnat og morgen sammen... Jeg tænker bare, når man betaler lidt mange penge for en hotel suite, vil jeg også gerne nyde den om morgenen/formiddagen, men ved bare ikke om vi ville kunne det eller om vi gerne vil hjem til vores søn... Der er jo også grænser for hvor længe man kan bede om børnepasning fra vores skønne overboer, når de skal have ham det meste af lørdagen også!!!

Synes det er svært, vi har også snakket om, om vi måske kan spørge bedsteforældrene om en af dem måske vil tage ind og hente lille manden og passe ham om søndagen, indtil vi er kommet helt til os selv igen....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som en god ide med bedsteforældrene så, kan det også være at du bedre kan nyde en evt overnatning ;-)

Er så heldig at have en fantastisk svigermor og svigerfar som har betalt for en overnatning for os og min H2B bror og svigerinde og så, vil de sove hjemme hos os sammen med vores børn (12 og 16).. Super hyggeligt at vi sammen med min svoger og svigerinde kan nyde dagen derpå med morgenmad m.m

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej:-)

Vi har på vores gifte dato en pige på 16 måneder( og en dreng på næsten 5 år)

Vi har valgt at gøre det vores datter er med i kirke og reception der efter skal hun hjem og være hos sin dagplejer:-)

Hvor hun også skal overnatte.

Knægten kommer med til fest og tager med nogle af vores venner hjem ( de har børn med på samme alder)

Vi sover ude på hotellet hvor festen skal holdes hvor vi har mulighed for at nyde bryllupsnatten og morgnen sammen ALENE .

Vi ved dog ikke pt om vi lader vores datter blive ved sin dagplejer til vi vender retur når vi har spist morgenmad (11-12 tiden)

Eller vores venner henter hende næste morgen

Jeg ved jeg vil savne hende og sådan må det være for jeg får kun denne ene bryllups nat og morgen. Og så ved jeg hun er det bedste sted overhoved.

Ville klart sove ude hvis i har muligheden <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jo også grænser for hvor længe man kan bede om børnepasning fra vores skønne overboer, når de skal have ham det meste af lørdagen også!!!

Overboen ved jo godt, at I skal giftes, så mon ikke de også regner med at have lillemanden en god del af søndagen? :) Det ville jeg da gøre, hvis det var mig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanken var først at vi skulle overnatte på hotel.

Men det ender med, at vi sover i vores eget hjem.. Det andet vil være lidt spild af penge for os.. Hvis vi antager at vi tager på hotel..:

Festen slutter formentlig sent nat/tidlig morgen, vi tager på hotel.. Og så skal vi checke ud ved 11-tiden..

Derfor er vi kommet frem til, at det bliver i vores egne senge. Så h2b har sagt, at han nok skal gøre det lidt hyggeligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sover derhjemme. Men overvejer efter tråden her om vores datter ikke skal tage med mormor og morfar hjem.så vil vi sætte penge af til en lille bryllups overnatning senere hvor vi kan hygge. Tænker vi er så smadret efter festen at vi intet får ud af at bruge penge på et dyrt hotelværelse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har booket suite, og så bliver barnet passet ved mormor. Lige som vi har bestemt at vi SKAL på bryllupsrejse, om det så bare bliver til Sverige. Det er fordi vi ved, at det er eneste mulighed vi de næste mange år har for at få lidt tid for os selv.

Min kollega som blev gift i efteråret har to små børn, den ene var helt lille og er flaskebarn, og som hun siger, de kunne godt feste fordi hun ikke skulle amme, men der var stadig natteroderi med flasker osv.

Så jeg vil sige, kan I få passet lillemand, så synes jeg I skal unde jer selv den mulighed. Der er ingen der siger I skal være væk hele dagen derpå. Evt. få bedsteforældre til at hente lillemanden ved overboen om søndagen, hvis det bliver for meget for overboen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tager hjem og sover.

Børnene bliver 'afsat' og skal sove ude. Desuden regner jeg med at vores fest nok først stopper tidligt søndag morgen (hvis jeg kender H2B og venner korrekt) og så vil det være ret spild af penge at booke et hotelværelse for ret få timer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen børn, men vi overnatter på hotel i nærheden af feststedet. Vores hus er indtaget af 2-3 hold overnattende gæster, så der gider jeg ikke holde bryllupsnat :) Vi har forresten fået overnatningen i gave af et hold venner.

Redigeret af Maria17.08.2013
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for jeres input. Tror måske jeg vil gøre som flere af jer foreslår, og tage ud og overnatte, og så bare arrangere med vores overbo, at hvis det bliver for hårdt med lille manden om søndagen inden vi kommer hjem, kan de ringe til bedsteforældrene...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kørte vores lille Citroen c2 de 500 m hjem til vores egen seng. Datteren var taget hjem med farmor og farfar. Vi spiste morgenmad med nogle overnattende gæster, som var så søde at hjælpe med at rydde op.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der er et værelse med i prisen på feststedet, som vi regner med at benytte. Egentlig ville jeg gerne have bryllupssuiten på et nærliggende slot ;) Men det er mange penge, og B2B lider af angst og bryder sig ikke om de gamle spøgelseshistorier, der knytter sig til slotte.

Så vi må sove godt, når vi om mandagen lige tager tre overnatninger i Paris i stedet ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer