Garner

Med eller uden brudeslør ? Og hvorfor ?

39 indlæg i dette emne

Jeg skal have slør, af to årsager. 1) Man må ikke have bare skuldre i den kirke jeg skal giftes i og min kjole har ikke ærmer, så sløret kommer til at dække skuldrene. 2) Da jeg prøvede slør i butikken føltes det bare rigtigt :)

Må man ikke have bare skuldre i kirken?? :o

Jeg skal først prøve kjoler d. 17 og 18.06, men jeg er overbevist om, at slør ikke er mig.

Kan læse, at jeg måske bliver omvendt, men vi skal da heldigvis tale med præsten før prøvningen, så må lige huske at spørge ham, om jeg skal have noget om skuldrene..

Hvor er der mange ting at tænke på, når man skal giftes... :blink:

Hvis du læser under mit billede, så kan du se at jeg skal giftes katolsk :wink: Jeg er rimelig sikker på at reglen med bare skuldre ikke findes i folkekirken :)

Ligesom man i den katolske kirke heller ikke må gå ind med shorts eller nederdel der skærer over knæet. Tænk, da jeg var lille havde vi faktisk også slør på i kirken (altså den katolske jeg kom i)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have slør, af to årsager. 1) Man må ikke have bare skuldre i den kirke jeg skal giftes i og min kjole har ikke ærmer, så sløret kommer til at dække skuldrene. 2) Da jeg prøvede slør i butikken føltes det bare rigtigt :)

Må man ikke have bare skuldre i kirken?? :o

Jeg skal først prøve kjoler d. 17 og 18.06, men jeg er overbevist om, at slør ikke er mig.

Kan læse, at jeg måske bliver omvendt, men vi skal da heldigvis tale med præsten før prøvningen, så må lige huske at spørge ham, om jeg skal have noget om skuldrene..

Hvor er der mange ting at tænke på, når man skal giftes... :blink:

Hejsa Camilla. Det er primært inden for nogle, trosamfund at det ikke er tilladt at have utildækkede skuldre, såfremt at det er en alm. dansk vielse i en dansk kirke ( og at præsten ikke er alt for gammel dags), så er det intet problem, Mvh Birkedal.Gerfelt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ahr, jeg havde ikke lige lagt mærke til, at det var en katolsk vielse.

Jeg har erfaret den med ingen shorts eller bare skuldre i katolske kirker, så hvis jeg havde været lidt vågen, havde jeg opdaget det :blush:

Må dog hellere lige høre med præsten :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde hverken slør eller hårpynt..

Her er lige et billede fra klargøringen.. Knolden er en stor pjusket fletning der er rullet op. Den sidder i siden, og det ville have været forkert med slør til den synes jeg.. Og pynt i det hele taget.. Er til det helt enkle..

945489_10201101755135808_1304576503_n.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ahr, jeg havde ikke lige lagt mærke til, at det var en katolsk vielse.

Jeg har erfaret den med ingen shorts eller bare skuldre i katolske kirker, så hvis jeg havde været lidt vågen, havde jeg opdaget det :blush:

Må dog hellere lige høre med præsten :biggrin:

Hvis det er en dansk folkekirke, så har præsten intet at sige i forhold til jeres beklædning :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som flere af jer kan jeg læse - havde egentlig ikke tænkt mig at jeg skulle have et slør, men det passede bare så fint til kjolen og det rammer mine skuldre flot ind.

Skal dog også forsøge mig med både headpiece og slør :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal ikke have slør på, det er slet ikke mig... følte mig helt forkert med det på i forretningen!!! Så skal formentlig have et virkelig smukt headpiece fra Gadegaard design på, og så en flot opsætning...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med slør. Min kjole er meget enkel, så jeg syntes det ser smukt ud med et langt slør til. Og så har jeg det, lige som alle I andre der skal have slør på, sådan at det jo er den eneste gang i ens liv man kan have det på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer