Du og Jeg

Forældre mareridt... :'(

12 indlæg i dette emne

Vi står i den "lykkelige" situation, at begge vores forældre er skilt, og min mor og far HADER hinanden. Hade er et stort at bruge, men det er vist en underdrivelse af situationen. Historien er lang, men de har ikke snakket sammen siden jeg var 14, og ikke været kærester siden jeg var baby. På bryllupsdagen er det 10 år siden de så hinanden sidst.

Min kærestes skilte forældre, er heldigvis nemmere. De har heller ikke snakket sammen i 10 år (han er så også lidt ældre end mig), men de er bare spændte på at mødes, og glæder sig til at være med på sønnikes store dag. Ingen drama!

Nå.. Men mine forældre, er jo det hele problemet drejer sig om. Uanset hvordan man vender og drejer den, så vil vi jo forfordele en af mine forældre i forhold til placering. Følger man traditionerne, så skal min far følge mig op af gulvet, og min far skal sidde ved siden af mig. Ved denne model får han alt, og min mor får intet. - Så den løsning kommer IKKE til at ske.

Jeg har valgt (eller "jeg" er måske så meget sagt.... folk har "presset" mig) til at vælge min far som være den der føre mig op af gulvet. Folk mener at det ville være et fravalg af ham, hvis han ikke skulle følge mig op. Hvis jeg valgte ham ville det ikke være et tilvalg, men mere et naturligt valg. Folk synes derfor at fravalget vejede tungest, så derfor burde jeg vælge ham.

Hverken min mor eller far har været indblandet i mine tanker.

Jeg har derfor "valgt" min far, og det har jeg det nu fint med. Jeg er oprigtigt ligeglad med hvem der gør det, og min far blev da også rørt da jeg spurgte ham.

Mht til bordplan, så har vi tænkt på runde borde. Jeg har ikke lyst til at mine forældre skal sidde ved samme bord - men jeg vil gerne sidde sammen med nogle forældre. Hvem der er, er jeg lidt ligeglad med. Jeg har det godt med svigerforældrene.

Morals synes jeg ikke man kan tage begge svigerforældre ved vores bord - og så placere begge mine forældre ved et andet bord.

Ej heller at placere begge svigerforældre sammen med 1 af mine - for så vil der være et forældre par der tydeligvis er fravalgt. Giver det mening?

Jeg ved at min mor ville blive lykkelig over at sidde ved vores bord. Hun siger godt nok noget andet - men jeg ved at det ville betyde alverden for hende.

Vi påtænker vi at tage svigerfar og min mor til bords - og så sætte svigermor sammen med min far ved et andet bord. Alt er okay på svigerfronten - men jeg har bare den dårligste smag i munden, fordi jeg virkelig føler jeg gør forskel på mine forældre.

Der vil nu også altid være forskel - min mor er mit et og alt. Hun er det bedste jeg ved, og der er ingen der nogensinde kommer på højde med hende. Vi har et tæt forhold, og jeg kan snakke med hende om alt. Jeg elsker hende højere end højt.

Min far holder jeg af.

Det er min dårliges smag i forhold til at favorisere der er problemet. Hvis jeg fortalte min mor om problemet, ville hun kunne forstå det, og hun ville sige at jeg skulle tage min far derop - og ikke føle jeg favoriseret. Og ja, den løsning er også fin.

MEN - det er gået op for mig at jeg VIL have min mor til bords. Jeg er hendes ældste, og første barn der skal giftes. Jeg har et særligt forhold til hende, og selvom det er MIN store dag, så et det satme også hendes. Og derfor skal hun selvfølgelig være der ved min side.

..... Men puha.. Hvordan sluger man lige den samvittighed? Det er jo helt fair det jeg gør, men alligevel er det bare svært. Nogle råd??

Hverken mine forældre, kæreste eller andre er problemet her. Det er udelukket mig, der over analysere, og bliver så nervøs for det hele.

Andre end mig, der er lidt plimme limm?? Gode råd søges..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det helt fast at det skal være runde borde? Vi sidder ved lange borde og kan være 18 ved det bord, vi sidder ved. Så er der plads til alle forældrene uden at de behøver sidde i nærheden af hinanden... Og også til en del venner, så det forhåbentligt bliver festligt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at din mor sidder ved siden af dig og svigerfar ved siden af hende, ved siden af din h2b kan svigermor sidde og så din far. Vi har også runde borde og mine svigerforældre er også skilt, så vores løsning er heller ikke "efter bogen",

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

pyh den er svær...

jeg er ikke selv skilmissebarn så ved ikke hvordan det er, men står i en anden situation hvor jeg ikke har min mor mere og h2b ikke har sin far mere så vi er helt gået væk fra den traditionelle bordplan og har valgt at vi vil have vores venner omkring os - men nu har vi det også sådan at venner er den familie vi selv har valgt, så for os er det ret naturligt at gøre sådan!

En ting vi har fundet ud af at der er vigtigt at gøre i alt det her bryllupsplanlægning er at gøre hvad VI har lyst til! Og det er faktisk dejlig befriende!

Så mit råd vil være at gøre som DU/I har lyst til!

Hvis din far skal føre dig op i kirken så ser jeg ikke noget problem i at du sidder ved siden af din mor under middagen... F*** hvad alle andre siger og tænker og gør det som føles mest rigtigt for dig/jer. Hvem kunne din kommende mand tænke sig at sidde ved siden af under middagen? Måske bliver det lidt nemmere hvis I gør hvad I føler for og ikke hvad andre synes at I skal og bør gøre

Håber at mit svar hjælper bare lidt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som om du har fundet en rigtig fin løsning.

Og husk - det er dine forældre som er problemet her, og ikke dig! De er jo nok selv godt klar over at de gør tingene noget besværlige, og mon ikke der også er forståelse for at du ikke kan have dem begge to til bords. Jeg synes det lyder helt oplagt at det er din mor du skal sidde sammen med, når I har det tætteste forhold. Måske gør du forskel - men der ER jo forskel, som du også selv siger det. Og din far er glad og stolt over at skulle følge dig op, så han er tilgodeset dér. Nu er det vel heller ikke sådan at det bord han skal sidde ved befinder sig i den anden ende af lokalet - så han vil sikkert have det helt fint med bordplaceringen!

Redigeret af msmountains
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg syntes det er "fantastisk" at voksne mennesker kan te sig på den måde for det er ikke første gang man hører om det. De har skabt dig sammen så man skulle tro at de den ene gang "kunne være i stue sammen" og tale fornuftigt sammen. For at undgå at foretage et direkte valg mellem de 2 mener jeg du gør det rigtige. Fordi du altid kan pakke beslutningen ind i at det er ham som skal følge dig op, og at der derved ikke er tale om et egentligt valg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm. Ja kan godt se og følge dine tanker. Forstår godt det er noget af en kamel for dig at sluge...

Vi har 1 hold udskilte forældre ( mine) og to nye sæt en svigermor med ny mand og en svigerfar med ny kone.

Alle kan dog her være sammen i en god tone.

Men her er voldsomt mange " forældre" derfor er vores løsning. 1 hovedbord med hans mor og fra og mine forældre og ja så os

Ud fra hovedbordet hvor vi kun sidder på den ene side kommer der til at stå en vifte af runde borde med samme afstand til hovedbordet på den måde kommer mine bonus svigerforældre ik til at føle sig langt væk, og vi gør ik foreskæl på hvor tæt de sidder sys det er en fed løsning til et ellers stort problem... Men

Som en andet skriver JERES DAG .......... JERES VALG og ha det godt med de valg i tager i gør jo dette efter bedste evne så alle får en skøn dag rigtig god fornøjelse<3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du spørger hvordan du skal overvinde din samvittighed.. Den skal ikke overvindes. Du har en masse gode løsninger, der er helt fair, som du selv skriver, så du skal nok bare give det tid og vænne dig til det. Jeg tror ikke der er nogen magiske ord her, men mange gange hjælper det, at sige til sig selv: Sådan her bliver det altså. Når du har sagt det nok gange så accepterer du det og samvittigheden vil ikke længere være sort.

Mine egne forældre er ikke skilt, men jeg kender alt for godt situationen fra mine bedsteforældre. De har aldrig været til stede til en fest på samme tid og forlod konsekvent festen, hvis den anden dukkede op. Sådan har det været hele mit liv (indtil de døde). Vi levede med det. Det var deres problem og derfor måtte det være deres opgave at finde ud af, hvornår hvem kom. Min morfar er derfor gået glip af samtlige konfirmationer, mens min mormor aldrig har været til vores fødselsdage. Juleaften tilhørte min mormor, mens nytårsaften var min morfars. Det var deres system og ikke et vi blandede os i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det problem lyder meget bekendt. Jeg sidder lidt i samme situation bortset fra at mine forældre ikke vil indrømme at de har et dårligt forhold. Men det er altså en meget trykket stemning når de mødes hvis man spørger mig!

Vi har endnu ikke bestemt os for om vi skal sidde til bords med forældre eller venner (det kommer lidt an på hvordan det går op med de runde borde). Men hvis vi kommer til at sidde med forældre, så bliver det nok også min mor+hendes vedhæng og H2Bs forældre. Så må min far og hans vedhæng sidde ved et andet bord.

Selvom min far sikkert vil være skuffet og jeg sikkert vil få mega dårlig samvittighed, så er det kun naturligt, at mit forhold til min mor er bedre, når nu det er hende jeg har boet hos og ikke min far. Så hvis du har det på samme måde med din mor og du inderst inde ved, at det betyder noget for hende, så synes jeg du skal unde hende en plads ved dit bord.

Som nogle af de andre også har nævnt, så er det deres problem (og de ved det godt). Det er jo ikke dig der valgte at de skulle skilles.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt forstå dit dilemma for mine forældre har det heller ikke godt sammen..

Vi har valgt runde borde ved vores middag undtagen vores bord der bliver et langbord så alle kan se os og os dem..

Vi kommer til at sidde

Svoger - Stedfar - min mor - min mand - mig - sviger far - sviger mor - min far

For så slipper de også for at se på hinanden, på en måde

Er ikke super glad for min far men vil heller ikke lukke ham ude af mit liv. Min mor og stedfar kan ikke rigitg med min far (igen min fars skyld, han er en svær en) derfor de bliver sat i hver sin ende, og vi synes at siden vi nu skal giftes så skal vores familie "blandes" derfor min mor er ved min mand og hans far ved min side, så sidder vi næsten også han/hun ved bordet..

Ved godt den kan være svær når begge forældre par er skilte, men på den ene eller anden måde skal det nok lykkes at placere alle..

Husk det er kun under middagen de skal sidde der, bagefter kan de jo altid flytte rundt og snakke med andre

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer