AnnikaE

vielsesringe, forlovelsesringe? ? - SUK

13 indlæg i dette emne

okay... sidder lige og ser Mig og min Mor ... og der er en der skal ud og vælge vielsesring sammen med sin H2B... de skal have hvidguldsringe....

hvad er egentlig mest almindeligt ?

jeg har hele tiden tænkt at vi skulle have guldringe....

vi har været ude og kigge på ringe... og har også fundet ud af hvilken forlovelsesring jeg skal have, men jeg må først få den når han frier til mig :rolleyes: men hvornår, hvordan og hvorledes finder jeg først ud af den dag han officielt frier... og det har jeg ventet på i over et halvt år ... siden vi var ude og kigge på ringene.... (KOM NU IGANG H2B :td: )

anyway... den ring vi har valgt som min forlovelsesring er sådan en her... en prinsessering kaldes de vel..

og så efterfølgende vil vi have glatte guld vielsesringe (uden sten)... så kan jeg have både forlovelsesring og vielsesring på på samme tid uden at det ville se underligt ud .... :)

men nu er jeg blevet i tvivl.... så ladies... hvad gør i ? beholder i forlovelsesringen OG vielsesringen på ? eller har i kun vielsesringen på, og i så fald, hvad gør i så med forlovelsesringen efter vielsen ?

tak for jeres tålmodighed til alle mine åndssvage spørgsmål :thanks:

post-43936-0-42764000-1368367550.jpeg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ikke i tvivl om, at jeg vil beholde min forlovelsesring på, jeg vidste dog ikke helt hvor.

Normen er vist, at man beholder den på venstre, og får vielsesringen på højre hånd.

Jeg kender dog til, folk som vælger ar rykke forlovelsesringen over på samme finger som vielsesringen- nemlig højre hånd. Det kræver dog, at de to ringe kan sidde sammen/passer sammen. Andre 'genbruger' forlovelsesringen som vielsesring.

Har dog aldrig hørt om nogen, som tager forlovelsesringen af..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte, efter lang tids overvejelse, at vores vielsesring skal sidde på venstre hånd, hvor vores forlovelsesringe også sidder og de to ringe passer ikke sammen overhovedet, så jeg tager min forlovelsesring af, når jeg kommer til kirken (den ryger ned i tasken) og fremover vil den ligge blandt nogle andre betydningsfulde ringe jeg ejer.

Hvis jeg så får en datter, kommer hun til at overtage dem, når hun er omkring 15.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte, efter lang tids overvejelse, at vores vielsesring skal sidde på venstre hånd, hvor vores forlovelsesringe også sidder og de to ringe passer ikke sammen overhovedet, så jeg tager min forlovelsesring af, når jeg kommer til kirken (den ryger ned i tasken) og fremover vil den ligge blandt nogle andre betydningsfulde ringe jeg ejer.

Hvis jeg så får en datter, kommer hun til at overtage dem, når hun er omkring 15.

Jeg synes det lyder som en rigtig sød ide :)

Vi tager forlovelsesringene af om morgenen og skal ikke bære dem efter brylluppet. Forlovelsesringen er i sølv og vielsesringen er i rødguld. Så det vil ikke passe så godt sammen. Ringene gemmer vi, og måske kan vi give dem videre en dag til vores børn - hvis de vil have dem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også en ring lign din som forlovelsesring (se mit profilbillede). Fordi jeg synes den var så smuk valgte jeg en vielsesring, der passede til den, en 3mm hvidguldsring med diamant:) Du kan se de to ringe i min planlægningstråd. Har ikke fortrudt mit valg et sekund! Når vi en dag får børn skal der flere sten i vielsesringen:)

Mht. Materiale synes jeg simpelthen du skal gå efter det du bedst kan lide. Jeg har nol altid været mest til guld men viste både h2b guld- og hvisguldsringe da vi kiggede lidt på forlovelsesringe. Og da han gav mig en hvidguldsring måtte vielsesringen blive af samme materiale:) hvidguld har det dog med at blive gulligt med tiden så det skal til en guldsmed og rhodineres. Hvilket jeg finder lidt irriterende, men sådan er det jo. Håber du kunne bruge den lange smørre til noget ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan fint gå med både din flotte forlovelsesring og en vielsesring i samme profil og samme højde - enten samme bredde eller lidt bredere. de vil syne som en ring. Alternativt kunne vielsesringen være en hvidguld ring - stadig med samme profil.

images.jpeg

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For det første det er da ikke et åndssvagt spørgsmål, der findes kun åndssvage svar :fløjt:

Må indrømme jeg har tænkt mig kun at have vielses ringen på efter brylluppet men det er nok mest fordi jeg ikke er den store smykkeperson, jeg tror jeg nok kommer til at gå med forlovelses ringen i halskæden eller lægger den herhjemme et sikkert sted.

Den betyder meget for mig så skal ihvertfald ikke af med den :loveflag:

Men mange går med dem på hver sin hånd og nogle på samme finger.. Tror simpelthen at det kommer an på personen..

Der er jo heller ikke nogen regler for hvilken hånd vielses ringen skal være på.

Traditionerne går begge veje :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også min forlovelsesring på, til evig tid (det ville også være lidt skidt at smide 10.000 ind i en skuffe....), og vielsesringen på den anden. Lejlighedsvis vil jeg sætte dem sammen, men ikke gå med det til hverdag, da det slider ringene rigtig meget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer