stampe03

Hjælp hvad skal man sige til svigermoren

12 posts in this topic

hej alle sammen jeg håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig..

Mine kære svigermor har tilbudt at lave vores bryllupskage, det er rigtig sødt af hende, og vores forret. jeg tror det er fordi hun føler sig lidt udenfor, da jeg mest snakker detaljer med min mor og planlægger med hende. problemet er at min h2b er blevet til side sat det meste af hans liv på grund af hans søster, det syntes jeg ikke er i orden og syntes at der skal sættes en stopper for dette, så har lidt svært ved at tage i mod hendes tilbud, da det kun er interesserende for hende fordi hendes egen datter ikke vil giftes, og hendes egen bryllup blev planlagt for hende. føler lidt pres fra hendes side, der er over to år til....

er det mig der over tænker det? det ville hjælpe en del i forhold til budget, og hun er fin nok til at lave det, men hun har så også en dårlig ryg. som jeg ikke vil have bliver være fordi hun skal lave for meget...

0

Annonce ♥

Jeg ville nok være ligeglad med hvorfor hun gerne ville hjælpe... og bare være glad for hjælp :)

Men det er nogle ret store opgaver hun har budt ind på, og det gør man jo ikke med mindre det betyder noget - om så det er af den ene eller den anden grund. Du skriver at din H2B er blevet sat til side tidligere, men så er det jo fedt at han ikke bliver det denne gang, og jeg synes ikke du skal 'straffe' hende ved at sige nej. Du vil jo tvært i mod gerne have at det skal stoppe, og så har I vel en fin mulighed nu? At hun kun er interesseret fordi hendes datter ikke skal giftes... tja, det lyder lidt som en overtænkning i mine ører. Hun er hans mor, og det kan jo også være at hun bare gerne være en del af den store begivenhed!?

Min mor har også en dårlig ryg, men hun insisterede på at lave en masse til vores bryllup, og det samme da min bror blev gift, og det har så begge gange resulteret i at hun har haft det dårligere i et par dage efter... Men altså, de er voksne mennesker som selv kan finde ud af hvor meget de kan holde til - og nogle gange VIL de bare gerne 'ofre sig', ligemeget hvad alle andre siger.

Du kan jo evt. prøve at skaffe hende en hjælper, eller ihvertfald foreslå det, måske et andet familiemedlem, men dybest set mener jeg at de der godt voksne, stædige damer selv må passe sit helbred :wink:

Så et JA til din svigermor, vil jeg mene - måske kan det også bringe hende og din H2B tættere på hinanden??

Edited by msmountains
2

Annonce ♥

Jeg synes ikke, der er noget i vejen for, at I ikke beslutter jer lige nu og her. Der er jo som du siger 2 år til. I kunne evt. få hende til at gennemgå en lille "audition", hvor hun skal lægge sig lidt i selen og komme med forslag til, hvad forretten og kagen skal være og give jer forslag/valgmuligheder, så I måske kommer lidt tættere på hinanden :-)

Hvis det så bare ender med lige at være dét, så kan hun jo få opgaven, og ellers så sig, at I lige vel overveje situationen, for lige de to ting haster jo ikke helt så meget som dato, kirke, feststed og andre af de store ting. Der er god tid til, trods alt, ift. forret og kagen.

0

Jeg synes godt du kan tage i mod hjælp.. Men vil dog helt sikkert selv have lov til at bestemme hvad der skulle laves..

Det kunne være en god mulighed for at få et bedre forhold til svigermor.. Hvad siger H2B?

0

Enig med de andre, hun må da gerne hjælpe så hun ikke føler sig udenfor.. Men bare husk at fortælle hende at det skal være det i ønsker at få og ikke det hun har lyst til at lave (ved godt det lyder lidt hårdt) men det skal jo passe sammen med resten af det i skal have og jeres smagsløg..

Hun kan jo ikke lave en lakseforret hvis ingen er jer er til laks bare fordi det er hendes yndlingsret.

Hvis hun får overtaget så kommer du til at ærgre dig senere hen

(jeg vil ikke lyde negativ, men bare vise at hjælp er ok, man skal bare huske at dette ikke er en du betaler for tingene men et familiemedlem, så man vil jo ikke have problemer og diskussioner senere hen)

Min mor fik lov til at lave mit slør og fortalte hende også hvordan jeg ville have det i forhold til min frisure, men næææ nej, hun skulle lave det på sin måde og så blev vi lidt uvenner.. Fik så ved hjælp af frisøren, hende til at lave det om.. Hun indså at hendes måde ikke var pæn og fungerende men min måde var. Hun hader at tage fejl, har heller ikke undskyldt, men har dog lavet sløret om.

Ved godt det her er noget helt andet, men siger bare at hjælp er ok, i skal bare være enige om hvordan det skal udføres så der ingen sure miner er senere

0

Annonce ♥

Også enig med Mrs. Mountains. Hvis du direkte afslår hendes tilbud så kan man netop have en formodning om at det vil få konsekvenser for din H2B. Min umiddelbare tanke er måske at du dømmer din svigermor lidt hårdt og tillægger hende nogle motiver som hun muligvis slet ikke har. Jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig en mor som ene og alene tilbyder sin hjælp til sin søns bryllup, fordi datteren/søsteren ikke skal giftes. Hun gør det vel for jeres skyld.

0

h2b syntes det er fint nok hvis hun ville lave kagen, men han kan også følge mig lidt... det startede faktisk med at det skulle være et mor datter projekt for mig og min mor, og glædede mig meget og havde allerede lavet tre forskellige kager til en lille prøve.. men det er jo nu aflyst da min mor syntes det er fint nok hvis min svigermor ville gøre det.. tror det er derfor jeg har det lidt med at hun ville gøre det, for det var planlagt at jeg selv ville.

men har nok lidt besluttet at hun for lov til det, må bare selv stå fast hvor manden ikke gør, han har desværre rygrad som en regnorm når det gælder hans mor..det er bare aldrig at være bussemanden hele tiden..

0

Du har jo formentlig brugt din mor som "boksepude" og sparringsparter i forhold til svigermoren så mon ikke hun har tænkt at det vil være en god måde at komme tættere ind på livet af hende (syntes man ud af linierne kan læse at du ikke har et specielt godt forhold til hende uden at det derved behøver at være direkte dårligt).

0

Annonce ♥