AndersTania

Hjælp! Serveringspersonale! Hvem bruger I og pris?

14 indlæg i dette emne

Jeg er ved at finde serverings personale til vor bryllup, dem jeg har fundet er private men ønsker 150 i timen - jeg synes det er ret dyrt og synes jeg kan læse at andre herinde har kunne gøre det billigere? Nogle af jer der kender nogle der kan gøre det billigere? Evt. dem I selv bruger/har brugt?

Vi søger ca.4 tjenere (gerne mandlige) - vi bestiller catering mad udefra og bliver ca. 90 gæster - Bryllup er 20 juli på Sydsjælland

HJÆLP!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever rigtig mange "private" tjenere og det er alt lige fra helt unge piger som lige giver en hånd med på bedste beskub til enten professionelle tjenere eller folk (også unge piger) som ved hvad de har med at gøre. Hvis det er nogle som kan deres kram og er erfarne syntes jeg ikke 150 kr. i timen lyder voldsomt. Typisk vil I vel kun skulle bruge dem til kl. 24-1.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1. Jeg tager selv ud og serverer til fester, og tager 125kr i timen - det er prisen i det område jeg bor (så jeg synes 150kr er ok, når det er nogen der ved hvad de laver)...

2. 4 personer i køkkenet til 90 mennesker er fint hvis de ikke også skal anrette på fade osv - ellers synes jeg du skal have en mere... Hvis ikke der er køkkenpersonale nok, og maden kun er lun når den bliver serveret - så kan man ikke bebrejde køkkenet, men kun sig selv... :))

Køkkenpersonale er ikke et sted jeg vil spare det vilde - for det er faktisk super vigtigt at det kører på skinner... :))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

4 af mine kolleger skal servere. De får 125 kr i timen. Et par stykker af dem har serveret nogle gange før. Jeg vil aflønne dem godt, så der ikke i dagligdagen bagefter bliver "sure miner" ;-)

Har inviteret dem til globryllup og med til receptionen, så de skal først i arbejdstøjet sidst på eftermiddagen. Til receptionen tror jeg, at det bliver et par unge piger fra vennekredsen til ca. 100 kr. ti timen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hyret min mors veninde og hendes to døtre. De er vant til at servere (privat) - så de får 150 kr i timen! De er nogle gæve tøser der har styr på det, og det er meget vigtigt for mig! :thumbsupsmileyanim:

Havde overvejet at hyre min venindes lillesøster+et par veninder (hun er kokke elev) - men tror ikke jeg kan overskue noget teenage-fnidder på min store dag, så har valgt at gå efter nogle voksne piger, der kan tænke selv (Og undskyld til alle de dejlige teenagere jeg lige har beskyldt for at være u selvstændige :rolleyes: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde overvejet at hyre min venindes lillesøster+et par veninder (hun er kokke elev) - men tror ikke jeg kan overskue noget teenage-fnidder på min store dag, så har valgt at gå efter nogle voksne piger, der kan tænke selv

Man skal passe på med at generalisere men noget er der altså om snakken. :rolleyes: Jeg har mere end ën gang oplevet serveringspiger som ikke vidste at brudevalsen skulle afvikles inden kl. 24 og i et af tilfældene insisterede de på at de skulle rette an til kaffebord og folk skulle ud af lokalet kl. 23.50. Det lykkedes mig så sammen med bruden og toastmasteren at få dem overbevist om at det skulle folk altså ikke. Der var intet til hinder for at de kunne gå og rette an i den anden ende af lokalet mens der blev danset brudevals m.v.

I et andet tilfælde insisterede serveringspigerne på (og det var endda et feststed) at der skulle sættes borde op på selve dansegulvet lige efter brudevalsen for folk skulle jo kunne sidde ned og drikke kaffe. Der var jeg nødt til at involvere toastmasteren, som i sidste ende måtte involvere brudgommen, for at overbevise dem om at der altså ikke nødvendigvis skulle være pladser til alle og at bordopstillingen sagtens kunne brydes.

I et 3. tilfælde (og det var så ældre serveringspersonale) havde de sat et bord med bryllupskage op lige foran min pult hvor der var dansegulv og de havde egentligt tænkt sig at bordene bare skulle stå som de gjorde under middagen. Det endte ud i at toastmasteren og nogle gæster plus jeg selv måtte rykke bordene. Det havde så også været fint nok hvis de ville lytte men at man - i dette tilfælde toastmaster, brud og til dels jeg selv, direkte skal diskutere det med dem..... :lol:

Det er for min del bare en balancegang for på den ene side er det ikke noget jeg skal blande mig i eller styre. På den anden side så er man der for brudeparret og gæsternes skyld og så kan man ikke bare lade stå til hvis man kan se at det næppe er brudeparrets intention at de skal stå og danse inde i mellem nogle borde hvor der lige er plads og det er ikke altid lige noget de selv tænker over på lige det tidspunkt, hvor der er mange andre ting, som eks. gaveoppakning. Det er lidt det samme når man kan se at der køres med bragende meget lys under desserten, hvor de fleste godt vil have dæmpet lyset lidt men bare ikke tænker over det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal passe på med at generalisere men noget er der altså om snakken. :rolleyes:

Ej men det er jo forfærdeligt!

Jeg ved bare at jeg ville brænde fuldstændigt sammen hvis sådan noget skete for mig! Jeg har brug for at min dag bliver så tæt på perfekt som overhovedet muligt! Og vil helst også igennem dagen uden et hysterisk anfald :fløjt:

Jeg har også været til fester hvor der var nogle unge piger der serverede, og vi manglede konstant vin - for det var åbenbart for svært lige at kigge rundt og se om flaskerne var tomme. Og så gik de Gud hjælpemig og tog af bordene mens der var en der holdt tale.... ahmen altså små venner?!!! :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for jeres feedback! Jeg har været så heldig at jeg fik et rigtig godt tilbud fra en kok der selv ville tage tjenere med (til 150,-) i timen, idet kokkens tilbud var bedre end det catering vi havde overvejet så er de 150 ok til tjenere så vi har nu fundet en samlet løsning! Jubii :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for jeres feedback! Jeg har været så heldig at jeg fik et rigtig godt tilbud fra en kok der selv ville tage tjenere med (til 150,-) i timen, idet kokkens tilbud var bedre end det catering vi havde overvejet så er de 150 ok til tjenere så vi har nu fundet en samlet løsning! Jubii :-)

Det lyder da bare fantastisk! Godt at i har fået styr på det! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal passe på med at generalisere men noget er der altså om snakken. :rolleyes:

Ej men det er jo forfærdeligt!

Jeg ved bare at jeg ville brænde fuldstændigt sammen hvis sådan noget skete for mig! Jeg har brug for at min dag bliver så tæt på perfekt som overhovedet muligt! Og vil helst også igennem dagen uden et hysterisk anfald :fløjt:

I det store hele har det ikke været noget som har påvirket brudeparret eller gæsternes oplevelse af dagen. Jeg er bare perfektionist. For min del og det jeg leverer har sådanne episoder betydet mindre end de gange hvor man er ude for at der først serveres bryllupskage efter brudevalsen. Det gør nemt at det set med vores øjne, nemt bliver en rodet forestilling. Men det er jo også kun de ting jeg har bemærket. Netop sådan noget som om der mangler vin, fyldes op tilstrækkeligt m.v. er typisk ikke noget jeg bemærker. Ellers skal det da stå meget slemt til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer