tgs

Hjælp til meget sensitiv hud

18 indlæg i dette emne

Jeg har ikke meget forstand på make up, cremer eller andet..

MEN ... min hud er meeeeget sensitiv og blusser op og svider hvis jeg bruger for meget.. hvordan sikre jeg mig så en pæn hud til brylluppet??

Jeg har købt en tonic på apoteket som jeg nogenlunde kan tåle og det samme med en creme. Men synes ikke rigtigt at det batter.

Aner heller ikke hvor ofte jeg skal bruge det osv. og er det evt. andre produkter jeg kunne have gavn af?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at få lavet en på et tidspunkt og hun sagde self. at jeg havde meget følsom hud - så prøvede hun nogle skånsomme produkter fra Elisabeth Arden - dem kunne jeg heller ikke tåle..

Det der med Aleo Vera - har prøvet nogle aleo vera produkter engang, med samme resultat. Men er self. villig til at prøve at give nogle af produkterne en chance.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville forsøge med Clinique - dog ikke deres hud-produkter - kun deres make-up linien. Den er utrolig god til sensitiv hud... Det kan være en god ide at gå lidt med det, før den store dag, så huden vænner sig lidt til det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville anbefale Yves brocher, de har en Camille serie som bare er helt fantastisk til sart hud. Ellers har de en lyserød serie til meget sart hud... Jeg har selv brugt dem, og er super Glad for dem... Og så er det vildt billigt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville anbefale Yves brocher, de har en Camille serie som bare er helt fantastisk til sart hud. Ellers har de en lyserød serie til meget sart hud... Jeg har selv brugt dem, og er super Glad for dem... Og så er det vildt billigt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vichy duer ikke i hvert fald. Det har jeg også prøvet. :) Jeg er for et par uger siden gået i gang med at prøe La Roche-Posay. Det virker umiddelbart fint.. min hud svider dog noget efter rensevandet så jeg er nødt til at supplerer med elizabeth ardens kapsler til at berolige huden... Ved dog ikke om jeg synes at der er nogen forandring ift. renhed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv uddannet kosmetiker (men arbejder ikke med det længere), og har selv hyper sart og eksem hud. Øv :-( Kan klart anbefale Dermalogica hvis du vil ha noget der virklig virker, men ellers synes jeg også Kiehls produkter eller Aveda fungerer rigtig godt:-) Gå efter noget uden kunstige parfumestoffer (æteriske olier kan have en meget gavnlig virkning på huden, men i store mængder kan man også reagere på dem når man er sart). Og helt klart uden tilstoppende ingredienser som mineralske olier, vaseline osv.

Som udgangspunkt så gå efter:

-en mild rensecreme

-en skintonic (helst på spray så slider du ikke på din fine sarte hud)

-en RIGTIG god creme (og evt. en fugt serum eller olie)

-og evt. en meget mild peeling uden korn (på mælke enzymer eller meget mild frugtsyre) og en fugt/beroligende maske. (jeg EEEEELSKER dermalogicas vitamin maske. Det er mit go-to produkt når min hud brokker sig)

og gå igang i så god tid du kan før dit bryllup incase du reagerer på noget.

:goodluck

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv uddannet kosmetiker (men arbejder ikke med det længere), og har selv hyper sart og eksem hud. Øv :-( Kan klart anbefale Dermalogica hvis du vil ha noget der virklig virker, men ellers synes jeg også Kiehls produkter eller Aveda fungerer rigtig godt:-) Gå efter noget uden kunstige parfumestoffer (æteriske olier kan have en meget gavnlig virkning på huden, men i store mængder kan man også reagere på dem når man er sart). Og helt klart uden tilstoppende ingredienser som mineralske olier, vaseline osv.

Som udgangspunkt så gå efter:

-en mild rensecreme

-en skintonic (helst på spray så slider du ikke på din fine sarte hud)

-en RIGTIG god creme (og evt. en fugt serum eller olie)

-og evt. en meget mild peeling uden korn (på mælke enzymer eller meget mild frugtsyre) og en fugt/beroligende maske. (jeg EEEEELSKER dermalogicas vitamin maske. Det er mit go-to produkt når min hud brokker sig)

og gå igang i så god tid du kan før dit bryllup incase du reagerer på noget.

:goodluck

Fantastisk, kunne ikke have sagt det bedre selv :wink:

Har selv arbejdet lidt med Dermalogica en kort overgang, og vit.masken er suveræn!

tgs - der finder SÅ mange gode mærker til sart hud, det handler bare om at finde noget der passer til dig... men som udgangspunkt ville jeg også altid anbefale at du har din hudplejer med inde over, så i kan sparre lidt om ingredienser og reaktioner osv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det på lørdag at det hele sker - og min hud er ikke særlig fin :/ øv øv .. men på den anden side kunne det også være værre. Prøver bare at drikke en masse vand, motionerer og bruge lidt enkelte produkter til huden morgen og aften.. Kryds fingre for mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer