AnnikaE

Annika E - 9,2 kg. tabt - 40,8 kg. to go - Wiiie... det går godt!

46 indlæg i dette emne

SÅ opretter jeg altså min egen "slanketråd" ... jeg skal have givet mig selv MANGE grunde til IKKE at stoppe... og ikke at snyde....

Sagen er den at jeg altså skal tabe omkring 50 kg.... og jeg har fra nu af, og indtil Juni næste år ... altså over et år ..
så det burde kunne lade sig gøre...

Nu ligger jeg alle kortene på bordet for jer herinde, og håber så på at i vil være med til at støtte mig og give mig et spark når jeg har brug for det

Her er fakta:

Ønsket vægttab: 50 kg
Nuværende vægttab: 9,2
Mangler: 40,8 kg.


Mad:
Tælle kcal. og spise imellem 1.500-2.000 kcal. - jeg vil så vidt muligt forsøge at praktisere "clean eating" ...
på min egen måde...

en masse grøntsager, frugt, fuldkorn, hjemmelavet mad, fedtfattigt... og INGEN sukker. ...

det er min egen version af clean eating da jeg stadig drikker light sodavand... måske kan jeg slippe sodavanden på et tidspunkt.. men ikke lige nu :blush:

Motion:
Motion har været et ømt område for mig i lang tid... jeg bor ude på landet.... og har over en halv times kørsel til nærmeste fitnesscenter.. og der må jeg indse at jeg kommer ikke afsted hvis jeg skal køre så langt....

Men jeg elsker fitness... og vil SÅ gerne træne.... så nu laver jeg sku mit eget fitnesslokale derhjemme ... :thumbsupsmileyanim:

vi har et lokale der ikke rigtig bliver brugt til noget ... så vi får det indrettet i weekenden ... jeg har følgende redskaber:

Crosstrainer
Spinningscykel
Kettlebell
Håndvægte
Trænings elastikker
Stepbænk
Yogamåtte
Pilatesbold

så nu skal de smides ind i lokalet, og så skal det indrettes rigtig lækkert, med motiverende citater på væggen osv... :thumbsupsmileyanim:

er SÅ sikker på det bliver så lækkert.... smider billeder ind når vi har fået det færdigt .... :)

men ladies, wish me luck... opdaterer snarest muligt .... :)

Redigeret af AnnikaE
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuuh ny motivation :D min H2B har sagt at vi kan ligge 100 kr til side for hvert kg jeg taber... De penge der så er når vi nærmer os brylluppet må jeg bruge på ansigtsbehandlinger, negle, spraytan, massage og andre ting der kan gøre mig smuk på vores bryllupsdag :D - motiveret? - ja det tror jeg nok :D !!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Stine84... :)

jeg tror også nok det skal lykkes....

eller... SELVFØLGELIG skal det lykkes :biggrin::biggrin::biggrin:

jeg går lidt og overvejer om LCHF (videreudvikling af atkins) måske kunne være noget for mig ...

for har de sidste par dage ikke rigtigt spist kulhydrater (rent tilfælde) - og har godt nok rykket meget på vægten de sidste par dage....

hmmmm... så går lidt og eksperimenterer med forskellige ting og hvordan min krop reagerer på det ....

Vejedag er SØNDAG MORGEN :happy:

Glæder mig ..... :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iiiih det går godt :cheerleader3:

Har ikke spist sukker i 11 dage .... :cheerleader3:

Yaay ..... håber jeg har tabt mig endnu et kg. på søndag ... (vejedag)

det SKAL bare lykkes den her gang ....

Jeg får ikke trænet så meget i den her tid .... men i det mindste kører det 99% med maden.... ! :shopping:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber det lykkes for dig!! Når det er så mange kilo det drejer sig om, tænker jeg at også små ændringer i aktivitetsniveauet, ud over den deciderede træning, kan gøre en stor forskel. F.eks. være i bevægelse rigtig meget i løbet af dagen. Min mand tabte en del kilo sidste år, han lavede bl.a. sjove rutiner med at gå rundt mens han talte i telefon, røg cigaretter (hvilket han dog er holdt op med!), børstede tænder osv :) En skridttæller kan være en kæmpe motivation. Ikke fordi det er effektiv træning, men fordi din forbrænding jo selvfølgelig naturligt lægger sig på et højere niveau.

Vil bare lige sige en ting vedr. light-sodavand... Ikke for at tage dit 'gode' fra dig, men fordi det er vigtigt at tænke over... Alle de kunstige og kemiske stoffer der er i det, gør at din krop bruger energi på at nedbryde dem, istedet for at forbrænde det andet du intager. Giver det mening?

Men når det er sagt... her blev der drukket 1 cola zero om dagen da manden tabte 20kg, og det gik helt fint. Så det kommer selvfølgelig an på dit forbrug.

Jeg kan ellers anbefale at lave is-the og søde den med rent, økologisk steviapulver fra en helsekostforretning. Det er pænt drøjt i brug, da stevia søder 400 gange mere end sukker!! :)

Held og lykke med vægttabet - YOU CAN DO IT! GP

Redigeret af msmountains
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for skulderklappet :7himmel:

Lidt sjovt at du lige skulle skrive om light sodavand msmountains... :wink:

Jeg har nemlig haft en lidt skidt weekend... og har lidt mistænkt mine lightsodavand for at være dårlige for mig ..

dels fordi jeg ellers går rigtig meget op i sundhed, spiser ingefær, drikker ingefær vand (hjemmelavet), grøn te i spandevis, massevis af vand, grønt osv...

og SÅ har jeg så liiige mine light sodavand... SUK .... vil GERNE af med dem.. og det er da lige en yderligere motivation at du siger at kroppen først forbrænder det "dårlige" fra sodavanden og først DEREFTER forbrænder andet .... :pokey:

nu skal H2B på kursus de næste 3 dage og derfor er jeg alene hjemme.... så måske jeg skulle tage kampen op fra i morgen tidlig... og så håbe at de værste "light produkt" abstinenser er væk når han kommer hjem igen.... :wink:

tak for lige at give mig det sidste spark ud i en light sodavands begrænset hverdag .... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååååh det er svært det her... Tag dig nu sammen Annika!!! SKAL TRÆNE I DAG!! Har lavet et væddemål om at jeg kan tabe 10 kg på en måned... Det VED jeg at jeg kan... Og vinder jeg, så vinder jeg 1000 kr.... Hmmm KOM SÅ ANNIKA :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du bare sej... :)

Jeg kan også anbefale at du læser om "dukan kuren"... Jeg har en opskrift på noget brød (uden kulhydrater) som smager ganske udemærket sammen med pålæg... (Opskriften findes også på nettet)... :)

Held og lykke fra en anden kommende brud der kæmper med de overflødige kilo... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det der med at holde sig helt fra kulhydrater, det virker altså ikke. Det ved jeg via mit studie, men også pga egne erfaringer. Jeg har også forsøgt at leve helt fri for kulhydrater og det var ikke nemt. Men vægten rykkede sig ikke ud af flækken. Der gik over en måned, så syndede jeg med et stykke jordbærtærte og bum så røg der næsten 2 kg.

Jeg synes min ernærings lærer der forklarede at når kroppen ikke får kulhydrat ind så tror den at der er hungersnød og så gør den alt for at holde på fedtet. Det vil sige at i stedet for at nedbryde fedt, går den efter muskler og knogler... Og dermed ikke et egentlig vægttab... Så kulhydrat må der altså til!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

TAK for dit indblik CamillaMusen :) !

Jeg tror du har ret... for efter 4 dage på Dukan principper faldt jeg i med et BRAG.... :pokey:
jeg KUNNE simpelthen ikke undvære kulhydrater, og tabte mig heller ikke synderligt.... :td:

så NU går jeg tilbage til det jeg kender bedst: SUND MAD OG MOTION...

Kalorietælling er åbenbart vejen frem for mig ...... :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

TAK for dit indblik CamillaMusen :) !

Jeg tror du har ret... for efter 4 dage på Dukan principper faldt jeg i med et BRAG.... :pokey:

jeg KUNNE simpelthen ikke undvære kulhydrater, og tabte mig heller ikke synderligt.... :td:

så NU går jeg tilbage til det jeg kender bedst: SUND MAD OG MOTION...

Kalorietælling er åbenbart vejen frem for mig ...... :blush:

I min optik er det den eneste vej frem! Alt det andet smarte mode halløj - tab dig lyn hurtigt, det tror jeg ikke på! Ikke i det lange løb...

Rigtig meget held og lykke med det hele!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - jeg kan godt læse at I har dårlige erfaringer med dukan - men eftersom jeg har tabt 27 kg siden 3/1 og min H2B 24 kg, så må den da gøre et eller andet...! :)

Men man skal jo finde det der virker for en selv... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I forhold til at undgå kulhydrater er det vigtigt at have nogle dage, hvor man lader kroppen genopbygge sine reserver - såkaldte carbrefeed dage. To dage om ugen spiser man nogle kulhydrater. På den måde skulle man kunne holde stofskiftet oppe, for det er nemlig korrekt, at kroppen går i hungersnødsmode, hvis den aldrig ser skyggen af kulhydrat. Så det handler igen igen om alt med måde :)

Klø på Annika, du skal nok klare det. Jeg kæmper også selv med kiloene og det vil ikke helt som jeg vil. Har tabt 20 kg. siden sidste sommer, men jeg synes bare det går aaaaalt for langsomt. Har selv forsøgt mig med paleo, der også går ud på at undgå kulhydrater, men nu er jeg ved ændre taktik, da der bare ikke sker noget.

I forhold til light sodavand vil jeg sige, at jeg hellere valgte almindelig. Mere og mere tyder på, at det er rigtig skidt for kroppen.

Måske en kold tyrker faktisk ville være det nemmeste? Det er i hvert fald min oplevelse. Min kæreste og jeg havde nemlig fået nogle rigtig dårlige vaner med sodavand, chips, slik, chokolade og is. Ja faktisk alt, hvad man helst skal holde sig fra og han tager slet ikke på :pokey:

Nå men til sidst aftalte vi et væddemål, hvor vi i to måneder ikke måtte spise noget som helst af den slags og efter de to måneder var trangen fuldstændig væk. Jeg drikker slet ikke sodavand mere, spiser ikke slik - kun mørk chokolade i kontrollerede mængder :wink:

Det lyder bare rigtig fedt med jeres motionsrum. Har I fået det lavet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Update: det går FORRYGENDE!!! Træningsrummet er så godt som færdigt og er ihvertfald taget i brug... I LOVE it!!!

Vægtupdate kommer på søndag :D kryds fingrer for at jeg kan holde det!! 1200 kcal ind og 500 ud ved træning HVER dag!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Update: det går FORRYGENDE!!! Træningsrummet er så godt som færdigt og er ihvertfald taget i brug... I LOVE it!!!

Vægtupdate kommer på søndag :D kryds fingrer for at jeg kan holde det!! 1200 kcal ind og 500 ud ved træning HVER dag!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tak tusind tak :7himmel:

ugen gik også fænomenalt ... liiige indtil weekenden.....

hvorfor fucker jeg det altid op i weekenden ?!?!?!? :td:

men billeder af motionsrummet kommer i dag eller i morgen :lol:

havde faktisk helt glemt jeg skulle ligge dem herind :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Annika,

Super fedt projekt du er gået igang med. Jeg kan anbefale dig, ikke at prøve diverse finurlige kurer såsom DUKAN kuren osv.

Vejen frem er, at du skal have din forbrænding op - det gøres ved at indtage kcal-lette måltider med 2-3 timers mellemrum.

Til morgenmad kan du fx tage følgende:

200 ml Arla Cheasy yoghurt og 25 gr havregryn på

Efter et par timer til 3 tager du fx 1 stk knækbrød (Wasa Fiber Balance fx - der er få kcal i) og et stykke magert pålæg, såsom hamburryg, kylling, filet osv. Hvis du ikke får nok her kan du udskifte knækbrødet med et stykke rugbrød

til frokost tager du et stykke rugbrød, groft ca 100 kcal, med æg, fisk (makrel, tun osv) eller magert pålæg

Om eftermiddagen kan du tage en protein shake - http://www.gymnordic.com/dk/protein/100-whey.html

Til aften skal du spise fedtfattigt kød - gerne 150 gr og 250 gr grøntsager

2 timer efter du har spist aftensmad, kan du tage noget Isis is 140 gr, mørk chokolade (jeg spiser mørk ritter sport med nødder) - tag 4 stk, altså en kvart plade.

Sådan spiser jeg, og jeg tager mig minimum 0,5-1 kg om ugen.

Sig endelig til hvis det har interesse eller du har brug for mere hjælp.

Den ovenstående kostomlægning vil opretholde din muskelmasse og derved tære af fedtdepoterne. Det er jo det du gerne vil :o)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wiiiiie.... :loveshower: så siger vægten minus 7,5...

det er SÅ AWESOME :cheerleader3:

og fitnessrummet ER færdigt og bliver flittigt brugt, billeder kommer op i aften I promise .... :wink:

er bare så glad for at det går den rigtige vej, selvom der er laaaang vej endnu ... :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

NYT BMI ??

hmmm... filosoferer lidt over det der "nye" BMI der er blevet fremlagt... at man faktisk skulle være normalvægtig hvis man har et BMI under 27 og ikke under 25 som tidligere antaget...

jeg er SÅ lettet nu... for når jeg har tabt 50 kg. er mit BMI lige under 27 :biggrin: og altså ville jeg så være normalvægtig efter den nye skala .... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer