MarieBiegel

Hvad er prisen for en 2012 kjole?

16 posts in this topic

Hej piger :rolleyes:

Går lidt med et interessant problem som jeg synes jeg gerne vil høre jeres mening om;

Jeg var jo i Casa Lezar og prøve kjoler her den anden sag, og fandt virkelig nogle super flotte kjoler..! :a1221: Men der var ligesom to kjoler jeg bare godt kunne tænke mig kunne blandes sammen til en perfekt kjole!

Ekspedienten, hun var i øvrigt skide sød :rolleyes: , sagde at de måske havde en model fra 2012 på et lager, som var lige det jeg søger. Jeg har så fundet frem til modellen på deres side, og wow, tror godt det kunne være the one!! :heart: Den kan ikke bestilles hjem, provonias laver den ikke mere :unsure: Har vedhæftet billede....

Men så viste det sig at den de har på lager er en str. 38, og det er lige i overkanten til mig... Derfor tænkte jeg at der måske var andre butikker i kbh der også havde en tilbage i 36 til mig, så har skrevet rundt til dem.

Her idag fik jeg så en lidt irriterende mail!

De har en magen til i Askepot og Valentino (gætter faktisk på det er den samme kjole?), som jeg kunne komme og prøve.

Fra ny koster kjolen 14200,-

Men siden det var en ældre model, og en kjole som en masse andre brude har prøvet på, at tænkte jeg at så må de give mig et godt tilbud på den.

Men hun skrev at jeg kunne få 10% af prisen.... :o Altså undskyld mig... Er det den eneste rabat man kan forvente på en "gammel" kjole?

Hvad siger i? Er det sådan de ligger priserne generelt?

:angry: Synes ikke det er fair...!

Jeg har ikke spurgt hvor meget hun vil have for den i Casa Lezar endnu, men nu afventer jeg lige og ser om de andre butikker svarer...

Hrmf :( Hvorfor skulle jeg også lige falde for den besværlige kjole...?

post-65544-0-57541300-1368732958.jpg

Edited by MarieBiegel
0

Annonce ♥

Ih en drømmekjole... :7himmel:

At en kjole er fra tidligere års kollektioner, får den desværre ikke til at falde i pris... Men eftersom det er en kjole som ikke kan bestilles hjem længere, så burde de jo være interesserede i at komme af med "prøve-kjolen", og der synes jeg ikke 10 % er nok... Ikke for en kjole som er blevet hevet rundt i en butik, og prøvet på et ukendt antal kvinder...

Men du har ikke prøvet kjolen endnu?

0

Hvis det er prøve-kjolen de vil sælge dig, synes jeg du skal have mere end 10% i rabat. Faktisk synes jeg da du skal have minimums 25%

Jeg købte en 2013 model hos Casa Lezar og fik 10% - måske kun fordi jeg spurgte - har du prøvet str. 38? skrædderen kan sagtens lægge kjolen 1 dog max 2 numre ind...

Alternativt kan du søge efter kjolen brugt på nettet.

0

Ih en drømmekjole... :7himmel:

At en kjole er fra tidligere års kollektioner, får den desværre ikke til at falde i pris... Men eftersom det er en kjole som ikke kan bestilles hjem længere, så burde de jo være interesserede i at komme af med "prøve-kjolen", og der synes jeg ikke 10 % er nok... Ikke for en kjole som er blevet hevet rundt i en butik, og prøvet på et ukendt antal kvinder...

Men du har ikke prøvet kjolen endnu?

mmmmm :rolleyes: nej... Men jeg ret sikker... jeg prøvede to andre i samme form og stil, og det eneste jeg synes der manglede var lige at blomsterne var i sølv... så voila :happy: Men jeg skal selvfølgelig i den, og også se hvordan en 38-er sidder på mig....

Nej det er sikkert rigtigt at de ikke går ned i pris, men tænker bare som i også siger, at de vil vel gerne af med den..?

Hvis det er prøve-kjolen de vil sælge dig, synes jeg du skal have mere end 10% i rabat. Faktisk synes jeg da du skal have minimums 25%

Jeg købte en 2013 model hos Casa Lezar og fik 10% - måske kun fordi jeg spurgte - har du prøvet str. 38? skrædderen kan sagtens lægge kjolen 1 dog max 2 numre ind...

Har allerede googlet og søgt overalt... Ingen steds at finde :unsure:

Jeg synes også jeg skal have mere end 10 %... ærligt talt...

særligt hvis jeg så skal ud og ligge pengene til en skrædder også... Mit budget til kjole er i forvejen kun halvdelen, så hvis jeg skal ud og bryde budgettet skal det også være med en god grund og et godt tilbud i hånden :blink:

0

Annonce ♥

Har også prøvet denne her, den er også vildt flot :happy: Den er klart second best hvis den anden ikke dur af en eller anden grund... Og de sidder bare så rigtigt på mig hi hi :biggrin:

post-65544-0-86314600-1368735070.jpg

0

Det er godt nok også nogle flotte kjoler. Me like! :thumbsupsmileyanim:

Uden rigtig at have styr på det, så synes jeg lige som alle de andre at de 10 procent lyder af ret lidt. Det burde kunne gøres bedre. Hvis det havde været en helt ny kjole der ikke var en prøvekjole, så havde de 10 procent været fint.. men det er jo ikke tilfældet her....

0

Virkelig smukke kjoler.

Jeg tænker også at der nok ikke gives ret meget rabat hvis der er tale om en model fra sidste år. Den er jo ikke ret gammel.

Til gengæld tænker jeg også at når det er en prøvekjole kunne der måske godt forhandles mere rabat end 10 %. Og når modellen oven i købet ikke laves længere må de jo også være interesseret i at komme af med den. Problemet er jo måske også at de i butikkerne godt er klar over at du ikke bare kan gå et andet sted hen og købe kjolen, medmindre de har den hængende (og det har de jo så ikke kan jeg se du har undersøgt). Så derfor tænker jeg at du må gøre op med dig selv hvor gerne du vil have kjolen. Jeg ville nu personligt også prøve den i str 38, det kan jo være den kan komme til at passe helt fint. Og hvis du bor i København er det jo noget nemmere at få prøvet og tilpasset der tænker jeg (medmindre selvfølgelig du planlægger at bruge en anden skrædder end brudekjolebutikkens egen). Det er jo heller ikke gratis at rejse frem og tilbage til Tønder.

Den anden du viser er nu også flot. Men kan godt se at den første har noget helt særligt over sig.

Spændende hvad du finder ud af.

Josephine

0

Jeg kommer faktisk i tanker om, at jeg selv prøvede en kjole der var udgået... Der mener jeg ret bestemt at hun slog 25 % af prisen på prøvekjolen... Det synes jeg MINIMUM man skal ha...

0

Annonce ♥

Hmmm hvorfor er en kjole mindre værd, fordi det er en model fra sidste år?!?

Jeg købte da også min kjole som var en udgået model, som ikke kunne skaffes hjem. Og jeg købte kjolen som var i butikken og fik den rettet til. Jeg fik ingen rabat, og spurgte heller ikke efter det.. Jeg følte mig faktisk lidt heldig at jeg kunne passe den model, og at det var den sidste. Men jeg synes ikke at jeg var nød til at bede om det fordi det var en udgået model..

Det er overhovedet ikke noget jeg har tænkt over..

0

Det er en meget smuk kjole du har fundet.

Kan se at det først er til foråret du skal giftes, så pas på at du ikke føler dig i en rus som gør at du bare køber kjolen. Jeg synes godt man kan bede om at få kjolen reserveret et par dage til lige at sove på det. Det er jo mange penge vi bruger på kjoler. Bare så du er helt sikker og ikke fortryder senere.

0

Jeg er enig med Maria25 - den er ikke mindre værd fordi det er sidste års model efter min mening... Det er jo ikke noget andre end du ved - for man kan jo ikke se på kjolen om den er fra en kollektion fra 2012 eller 13. Der er jo tendenser, men den er jo ikke 10 år gammel. Så nej, jeg synes det er fint at få 10% rabat!

0

Annonce ♥

Fik du rabat på en 2013 model?? Eller er det en skrivefejl?

0

Askepot og valentino har et hav af kjoler hængene, og man køber de kjoler der hænger, og der bestilles ikke hjem med mindre man skal have en meget mindre størrelse, eller større.
Jeg købte min egen kjole der, dog var den kun lige blevet pakket ud så det var kun mig der havde prøvet den! :biggrin:

Så "bare fordi" der er nogle andre der har prøvet den kan jeg ikke se problemet, dog er 10% måske ikke den vilde rabat, men er jo bedre end slet ingen.

0

Annonce ♥