Cays

Svar fra kommune ang. Ægteskabserklæring og navneændring?

16 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg ville bare lige høre om I ved om jeg skal have et eller andet retursvar eller modtagelses-bekræftelse på at kommunen har modtaget vores ægteskabserklæring og navne forandringsformular?.

Og hvis vi skal det, hvor lang tid gik der så før end at i havde modtaget svar?? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Vi fik ikke beræftelse fra kommunen, men fik faktisk en mail fra sognet om at de havde modtaget og godkendt vores navneændring..

Er bare ikke sikker på om man normalt gør det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi modtog vores prøvelsesattest med posten få dage efter vi have lavet ægteskabserklæring på borger.dk. Navneændring glemte jeg at vedhæfte så den er sendt vedhæftet i en mail, som jeg ikke har hørt noget på endnu, så der må jeg selv lige kontakte dem.

Prøvelsesattesten skal i jo selv aflevere til vielsesstedet så den skal i jo have retur. Det samme mener jeg gælder med navneændring. Så modtager du ikke noget snart ville jeg kontakte dem og høre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fået et brev tilsendt. Aftale om vielse..

Der står skrevet vielse mellem: mig og H2B

datoen, stedet.

Og så skriver de:

Jeres prøvelsesattest er modtaget og der er reserveret tid til vielse.

I skal selv aftale det praktiske med giftefogeden.

Tillykke på forhånd.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har sendt en mail for 5 uger siden og jeg venter stadig på svar eller noget... frustrerende er det!

Husk at tjekke op på det... ved da min far skulle giftes sidste år havde det også sendt papirene digitalt og havde fået svar fra kommunen om at det var modtaget, men så skete der ikke mere for papirene var forsvundet for dem... så 14 dage før brylluppet måtte de have fat i kommunen for uden papir intet bryllup :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi fik brev fra kommunen efter vi havde udfyldt blanketten på nettet og skulle skrive under og sende retur og sende noget til kirken. ca 1 uge efter :)

(At kommende hubby så TO! gange havde udfyldt en blanket hvor han skulle giftes med... ta da.... ham selv, og blev rykket for det flere gange - det er så en anden sag :) )

Ægteskabserklæringen får vi efter vielsen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi afleverede ægteskabserklæringen på kommunen, og fik af vide, at vi 14 dage efter skulle forhøre os hos præsten om den var kommet frem. De sendte den nemlig direkte til præsten.

Navneændringsblanketterne skal vi tage med til præsten når vi skal til samtale.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer